Reply on: DADORIUS #41226:
Áno máš pravdu, vodič má hľadieť len dopredu a sledovať, či všetci nastúpili alebo nie, sledovať čas odchodu zo zastávky. Vodič nemá čo byť informačná kancelária a predajca lístkov. Re #41228 TeBeCe: Ja si tiež pamätám Korytnické kúpele oveľa krajšie ako dnes vyzerajú. Je to des a hrôza.
Re #41229 Majo: Áno som železničiar a kadečo ešte iné

http://www.facebook.com/topic.php?uid=286145296470&topic=13940 Aby si veril že fip-ky nie sú len slovenský výmysel. Ale majú na to nárok všetci čo sú v združení FIP. Viac ti prezradí ujo google. S tými fipkami to nie je ako ty píšeš nemôžem sa rozhodnúť, že idem teraz do francúzska a 10 minút už sedím vo vlaku. Treba si vybaviť preukaz fip, ktorý platí 3 mesiace a môžeš naň vycestovať. Ale jazdiť naň môžeš teoreticky max 8 dní (Aspoň na fipky čo som mal doteraz).Takže treba rozlišovať platnosť preukazu a možnosť jazdenia. A navyše po týchto 8-mich dňoch si už nezajazdím v ten rok.
Čo sa týka tebou spomínaných mimoriadnych vlakov. Čo ja viem tak takéto vlaky určite nie sú zavedené. Čo ja mám vedomosť, tak sa to robí formou pridávania vagónov rady WLAB na medzinárodné vlaky. Poväčšine takéto zájazdy organizujú odborové organizácie v spolupráci s cestovkou. Takže, určite nie sú zavádzané vlaky len čisto pre modrogumov ako ty nazývaš modrú armádu

Re #41230 DADORIUS: Asi tak dáko. Aj keď sa ich nechcem zastávať.
Re #41231 Majo: Ak sa niekomu nepáči, že nemôže jazdiť všade a "zadarmo" tak nech ide robiť tam, kde mu to ponúknu.
Re #41232 810zssk: Ano je to zložité. Čo sa týka strát tak to nechajme nech sa dohodnú dopravcovia a tý, čo dotujú straty. Prečo pokiaľ mu to zamestnávateľ umožní, alebo sa to podarí vybojovať pri kolektívnej zmluve nemal mať na to nárok. Nech si to už rieši zamestnávateľ. On bude mať auto aj na súkromné jazdy a zamestnanec nech si ide po žobraní?
expresbb
Re #41213 Vladimír: Pekne si to napísal.
Re #41219 Majo: Prečo všetci si myslíte, že všetci čo majú režijné výhody musia ich mať zadarmo. Jaj to už len preto, lebo sa len preukazujú a nikdy nič neplatia. Ale to je omyl. Vieš za akých podmienok ich dostávajú a môžu používať železničiari? Vieš kto koľko musí zaplatiť? Vieš aký majú nárok na cestovanie "zadarmo" po Európe? Sa mi páči, ako všetci vidia, že niekto má výhody pri cestovaní a už v tom vidí, že môže cestovať do zahraničia kedy sa mu chce a ako často chce a hlavne má všetko zadarmo! Také, ako má slovenský železničiar, tak skoro také podobné výhody má aj iný železničiar v EU. Samozrejme, musí byť jeho spoločnosť v združení (tuším je to) FIP. Ešte by ma zaujímalo, prečo interné výhody musí mať v kompetencii niekto iný, ako ten, čo sa na tom dohodol?
Re #41221 PIT: Ja by som sa ešte potom priklonil k zákazu používania služobných áut na súkromné jazdy.
Re #41222 PIT: Nezastane rušňovodič -> stiahnutie zo služby, preskúšanie, psychotesty a bez prémií. Dať takéto dačo aj vodičom za nezastavenie na zastávke, hneď by to bolo lepšie.