S tymi rezijkami to podla mna treba trochu rozdelit.. Jedna vec su komercne spoje (dialkove busy a IC/EC vlaky) a druha dotovana doprava. Kym v prvom pripade je mi uplne jedno ci tam tie rezijky budu platit (je to vec dopravcu, hoci pri ZSSK je to tiez take trochu pochybne), v druhom povazujem za problem to, ze obcania sa skladaju na dopravu (vypadok cestovneho = vyssia dotacia) niekomu len preto ze robi vodica, resp. niekde na zeleznici, trebars aj na druhom konci Slovenska, ci (v pripade vlakov) Europy.
Preto som presvedceny ze rezijky na dotovanych spojoch by mali fungovat jedine na takom principe ze sa bude ich pouzitie registrovat a nasledne rozdiel medzi zaplatenym cestovnym a standardnym cestovnym uhradi vydavatel rezijky (zamestnavatel) a teda toto nebude uctovane ako naklad statu/kraju, lebo to je nezmysel.
Nevidim dovod aby mali zamestnanci zeleznic a SADiek statom dotovane zlavy navyse oproti ostatnym obcanom, pokial nejde o cestu v ramci vykonu povolania (do coho nepatri cesta domov - praca).
Preto som presvedceny ze rezijky na dotovanych spojoch by mali fungovat jedine na takom principe ze sa bude ich pouzitie registrovat a nasledne rozdiel medzi zaplatenym cestovnym a standardnym cestovnym uhradi vydavatel rezijky (zamestnavatel) a teda toto nebude uctovane ako naklad statu/kraju, lebo to je nezmysel.
Nevidim dovod aby mali zamestnanci zeleznic a SADiek statom dotovane zlavy navyse oproti ostatnym obcanom, pokial nejde o cestu v ramci vykonu povolania (do coho nepatri cesta domov - praca).
expresbb
Re #41228 TeBeCe: Ja si tiež pamätám Korytnické kúpele oveľa krajšie ako dnes vyzerajú. Je to des a hrôza.
Re #41229 Majo: Áno som železničiar a kadečo ešte iné
http://www.facebook.com/topic.php?uid=286145296470&topic=13940 Aby si veril že fip-ky nie sú len slovenský výmysel. Ale majú na to nárok všetci čo sú v združení FIP. Viac ti prezradí ujo google. S tými fipkami to nie je ako ty píšeš nemôžem sa rozhodnúť, že idem teraz do francúzska a 10 minút už sedím vo vlaku. Treba si vybaviť preukaz fip, ktorý platí 3 mesiace a môžeš naň vycestovať. Ale jazdiť naň môžeš teoreticky max 8 dní (Aspoň na fipky čo som mal doteraz).Takže treba rozlišovať platnosť preukazu a možnosť jazdenia. A navyše po týchto 8-mich dňoch si už nezajazdím v ten rok.
Čo sa týka tebou spomínaných mimoriadnych vlakov. Čo ja viem tak takéto vlaky určite nie sú zavedené. Čo ja mám vedomosť, tak sa to robí formou pridávania vagónov rady WLAB na medzinárodné vlaky. Poväčšine takéto zájazdy organizujú odborové organizácie v spolupráci s cestovkou. Takže, určite nie sú zavádzané vlaky len čisto pre modrogumov ako ty nazývaš modrú armádu
Re #41230 DADORIUS: Asi tak dáko. Aj keď sa ich nechcem zastávať.
Re #41231 Majo: Ak sa niekomu nepáči, že nemôže jazdiť všade a "zadarmo" tak nech ide robiť tam, kde mu to ponúknu.
Re #41232 810zssk: Ano je to zložité. Čo sa týka strát tak to nechajme nech sa dohodnú dopravcovia a tý, čo dotujú straty. Prečo pokiaľ mu to zamestnávateľ umožní, alebo sa to podarí vybojovať pri kolektívnej zmluve nemal mať na to nárok. Nech si to už rieši zamestnávateľ. On bude mať auto aj na súkromné jazdy a zamestnanec nech si ide po žobraní?