Reply on: expresbb #40364:
Len spomeniem to, že napríklad sa obnovila aj lokálka na Muráň( aj keď to veľmi často nejazdí), aj PD-Nitrianske Pravno. Tak si myslím že trasa na Krupinu je tiež zaujímavá, aj keď sa tu spomínalo že to je drahé. Tiež si myslím z môjho pohľadu že človek z Krupiny do ZV pôjde skôr vlakom hlavne preto že pre neho je to o čosi lacnejšie, keďže pre chudobnejšieho Krupinčana je dobrých aj 10 centov na jednej jazde. Ja to poznám z vlastnej skúsenosti. Tak ma tu nebičujte zase. ? Napríklad moja suseda jazdila do Vígľaša busom, ale akonáhle zistila že vlak je lacnejší o pár centov, tak presedlala na vlak. Bus sem tam meškal, aj kvôli nehodám na cestách a vlak je pohodlnejší a aj rýchlejší. ?
Načo sa vlastne zbytočne rekonštruuje letisko? Keď tých ľudí môže odviesť autobus.
S499.1023
Ad Re #40331: Všetky vlaky sólo? Okamžite ukončiť osobnú dopravu pre nemiestne plytvanie verejnými prostriedkami.
1) 1,59 EUR za vlkm = 31,8 EUR/vlak
2) 0,6695 EUR za tisíc hrtkm = 0,017407 EUR / vlak
3) 5,9135 EUR/vlak = 5,9135 EUR/vlak
Naftu zanedbávam, keďže spotreba šukafónie je podobná, ako spotreba autobusu.
Takže za jeden osobný vlak na trase 26 km dáme LEN za dopravnú cestu skoro 38 EUR, čiže cca. 1.136,- CZK. Trhová cena za jazdu kĺbového autobusu vrátane odpisov, nafty, dane, mýta podobných vecí a dokonca aj primeraného zisku prevádzkovateľa je niekde okolo 60,- SKK / km. Čiže len za dopravnú cestu zaplatíme skoro toľko, ako za autobus vrátane nafty, mýta, vodiča, zisku. Navyše už zaplatíme "len" odpisy HDV, rušňovodiča-federanta, naftu do motoráku...
Re #40332: Áno.
Re #40333: To si povedal ty.