Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Prajem vsetkym pekny den,
Re #11282 mimi: Pocuj, oslovte miestne noviny, mate tam nejaky tusim tyzdennik, co sa vola Pardon, co dostavaju vsetky domacnosti, nemyslim, ze by bol problem, dtto Korzar, iste mate nejaky Vecernik, oslovte JOJku, nejakych miestnych prevadzkovatelov kablovky, obchody v centre mesta, kde by boli harky, pripadne vbehnut do Tesca a informovat sa u vedenia, aby ste v rohu mohli mat stolik a harky, tiez to stoji za pokus. Na Silvestra pomrznite kus v meste, hlavne tam, kde su taky od 30 rokov vyssie (nie ozrata mladez) ... skratka, chce to vacsi dym.
O peticiach si najdete na www.zbierka.sk, podla toho, co ja viem, mal by byt meno, prievisko, adresa a podpis a kazdy peticny harok musi byt oznaceny o aku peticiu sa jedna.
Mimi: Este Ta chcem pekne poprosit, ak by si mal moznost postahovat VSETKY linkove tabule z presovskych vozov, schovaj ich pre nas,. Srdecna vdaka, dufam, ze sa 31. uvidime.
skoro som zabudol, ešte Dannyho by som rád videl v petičnom výbore, ale aj iných, každého, komu záleží na t-busoch
chcem poďakovať T_m, že mi významne pomohol so zostavením petície, pretože moja hlavná inšpirácia a forma pochádza hlavne z petície v ML. Dikes

tiež papyrovi, ktorý síce o tom ešte asi nevie, ale jeho argumenty sú súčasťou celej petície - hádam nebude namietať ?

obsah petície - ešte nie je konečná. prosím napíšte mi, kto chce byť súčasťou petičného výboru. mimi, kami - hádam nevadí, že sa ešte osobne nepoznáme (zajtra na okružnej jazde ? ) luk?, s PIT-om sa ešte dohodnem.

Petícia
V zmysle Zákona č. 85/1990 Zb. O petičnom práve a Zákona č. 242/1998 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 o petičnom práve

Vážený Pán primátor a poslanci mesta Banská Bystrica,

nám všetkým, ktorí sme dolu podpísaní, záleží na zachovaní tichej a ekologickej dopravy v podobe trolejbusov.
Súčasné autobusy spaľujú približne 30 litrov (sólo = krátky autobus) a 45 litrov (kĺbový autobus) nafty na 100 kilometrov. Ak by mesto Banská Bystrica nahradilo svoje trolejbusové linky autobusmi, došlo by k významnému zvýšeniu emisií na území mesta.
Ekologický dopad prechodu na autobusy sa prejaví v podobe spálenia približne 467 492 litrov nafty ročne naviac. Spálenie tohto množstva nafty uvoľní tieto polutanty:

Oxid uhoľnatý je krvný jed. Oxid uhličitý je splodina metabolizmu človeka. Metán, známy ako bahenný či hnilobný plyn, je toxický. Aromatické uhľovodíky vyvolávajú rakoviny všetkých orgánových sústav. Sadze spôsobujú zaprášenie pľúc (antrakózu) a takisto vyvolávajú pľúcne nádory.
Ak by sme chceli nariediť tieto plyny na takú koncentráciu, aká je normami povolená pre pracovné prostredie človeka, potrebovali by sme ročne zhruba 125 miliárd litrov čistého vzduchu (125 miliónov metrov kubických). Toto množstvo zodpovedá ročnej produkcii 2,5 miliónov metrov štvorcových plochy zelených listov rastlín! Rozhodnutie zrušiť trolejbusy v Banskej Bystrici sa teda svojím ekologickým dopadom rovná vyrezaniu 1580 kusov storočných, 25 metrov vysokých bukov!
Banská Bystrica je mesto, ktoré má snahu byť centrom turistického ruchu v oblasti. Jedinečné prírodné podmienky, ktoré sa v okolí mesta nachádzajú je nutné chrániť a nie ich poškodzovať. Trolejbusy sú príkladom bezemisnej dopravy, ktorá chráni a nepoškodzuje životné prostredie a tak napomáha aj k zachovaniu jedinečnosti prírodného bohatstva. Taktiež trolejbusy eliminujú vplyvy mesta na zdravie jeho obyvateľov, hlavne detí, ktoré trpia alergiami, ktoré sú dôsledkom aj emisií z dopravy.
Obraciame se preto na vás s petíciou :

Spoločne zachráňme trolejbusy v Banskej Bystrici

Zrušením prevádzky trolejbusov každý z nás stratí aj istú časť svojho majetku pretože trolejbusové trate sa stavali aj z našich daní. 1 kilometer dvojstopej trate stojí (vrátane priemerných nákladov na výstavbu príslušnej meniarne atď.) asi 16-20 miliónov Sk, podľa zložitosti trate. Súčasná banskobystrická sieť meria približne 28 km, čiže dnešná cena za výstavbu by bola niekde okolo 0,5 miliardy SKK (podľa niektorých zdrojov je hodnota súčasnej siete až 1 mld SKK).

Požadujeme preto:

Zmenu dopravnej politiky mesta, ktorá bude založená nielen na slovnej ochote a podpore, ale i fakticky založená na zachovaní a podpore trolejbusov v MHD.

S tým súvisia nasledovné požiadavky:

1) nerušiť a nelikvidovať trolejbusové trate, ktoré už existujú
2) obnoviť prevádzku trolejbusov
3) zabezpečenie MHD trolejbusovou trakciou minimálne na úrovni roku 2005
4) zabezpečiť dostavbu trolejbusovej siete na najväčšie sídlisko mesta, Rudlová - Sásová

Záverečné prehlásenie:
Petičný výbor ako iniciátor tejto petície prehlasuje, že v tejto veci bude ďalej jednať a podnikať ďalšie potrebné kroky. Tento výbor funguje v zložení: mimi?, kami? luk?, samozrejme ja

Členov výboru je vo všetkých veciach tejto petície oprávnený zastupovať vyššie uvedený
Všetci členovia výboru sú ochotní nielen konštruktívne jednať s kýmkoľvek kompetentným, ale tiež sami pomôcť v riešení MHD v Banskej Bystrici akýmkoľvek vhodným spôsobom. Touto petíciou chceme hlavne ukázať, že existuje širší záujem na zachovaní trolejbusov v našom meste.

Táto petícia nezatupuje ani jednu zo spoločností Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s., a SAD BBDS, a.s.


ak má niekto pripomienky alebo chcel by dačo zmeniť, doplniť, nech napíše. Dikes
Reply on: mimi #11282:
V Marianskych Laznich jsme s peticemi jednak oslovovali lidi primo na ulici a take jsme je dali do mensich obchodu, kde sami prodavaci presvedcivali lidi, aby podepsali. Pak samozrejme skoly a web. Myslim si, ze krome skol nechavat peticni archy kdekoli bez dozoru neni dobre
Reply on: mimi #11282:
presne tak - za obnovenie 24-ky to bolo.
Ja viem, ja si tiež myslím, že to nie je ideálne riešenie, ale napríklad ja skončím skúškové až okolo 18.1., to zanmená, že čas venovať sa plne tejto petícii by som mal až po tomto dátume.

Ak by niekto mal čas zbierať podpisy do 18.1., tak ja by som sa potom toho ujal. Lenže samozrejme viem, že aj iní z fóra majú svoje povinnosti a nútiť ich nemôžem.

To s tými zatávkami MHD bol len nápad...
JJ zatiaľ posledná petícia čo si ja v B.B. Pamätám bola za obnovenie linky c.24 a vtedy boli petičné hárky po zastávkach a kade tade. Ja si myslím že to nieje dobré riesenie
Reply on: JJ #11280:
...inak, napadol ma aj telefónny zoznam: tam je tiež meno, priezvisko, adresa a pokým niekto nevysloví nesúhlas s uverejnením týchto údajov, tak jednoducho v tel. zozname figuruje
Reply on: mimi #11278:
no neviem, ale meno a adresa s podpisom, to asi nie sú osobné údaje - dúfam
Myslím si to aj preto, lebo ak by to boli osobné údaje, tak potom by každý kto robí petíciu musel mať oprávnenie na prácu s osobnými údajmi, inak by petíciu robiť nemohol (apoň myslím)

...a s chuligánmi sa bude musieť asi rátať

Inak teraz si spomínam, že asi pred rokom alebo dvoma som tiež podpisoval nejakú petíciu, ktorá visela tiež na zastávke.
JJ rozvesat petičné hárky po zastávkach nieje dobré riesenie. Musíš pamätať na zákon o ochrane osobných údajov a na chuligánov, čo by to mohli znehodnotiť.
petíciu mám už takmer hotovú. Len potrebujem aspoň 2-3 ľudí, ktorí by chceli byť so mnou v petičnom výbore.
Kami, s tebou môžem rátať?... dúfam, že aj s PIT-om. ?

Kedže aj ja mám v januári dosť tvrdé skúškové obdobie, moja predstava je taká, žeby sa petícia rozvešala po školách (stredných a vysokých ? ) + hárky by sa umiestnili aj na zastávky MHD hlavne na Fončorde, kde výpadok trolejbusov najviac pocítia (Tulská, Moskovská, Internátna...) Potom by sa to už len pozbieralo.
Sarko: co sa tyka investicii jasne padli 2 sumy. 260 mil. Kcs dal stat na zaciatku, 58 mil. Sk investovalo mesto. Cize investovalo este CSSR a potom mesto aj zo statneho transferu. Jedina moznost je dohoda.

Tie pozvazane vozy nastastie nie su vraky a ich ulohou je len prechodne pokryt potrebu. Tadialto asi cesta nevedie.
No a este si dovolim jeden post, v spolupraci s imhd.sk som ochotny podielat sa na zasponzorovani pravneho poradenstva, ak sa nenajde nikto znamy, resp. kvalifikovany, kto by vedel poradit v tejto zalezitosti a pomohol tak vycerpat vsetky moznosti pre zachranu TD.
Reply on: Danny #11271:
Vyborne,takze mesto si odreze rocny prijem 4,5 miliona do kasy za trolejbusovu sustavu,ktorej rocna udrzba stoji urcite podstatne menej. Este to chce presne zistit,aky diel investicii do toho mesto vrazilo a aka je dnesna hodnota toho podielu.To budu dalsie vyhodene peniaze. Jednoznacne tlacit na zastupcov mesta a poradit sa s pravnikom,ake dalsie protiopatrenia sa daju podniknut.
Reply on: T_m #11267:
Ano, sice tie vraky mozu dopomoct zvrateniu zrusenia TD, ale pre BBDS jalove statie TD neprinesie ziadny zisk, tak sa bude cim skor snazit zbavit majetku, ak sa im to nepodari dohodnut inak. Najlepsie by bolo zrusit rozhodnutie mesta a ak nebude chciet, zistit vsetky mozne zakonne cesty. Peticia je zdlhava a bral by som ju len ako jednu z nezavislych moznosti.
INFOLINE

Banskobystrická SAD chce, aby poslanci zmenili názor



BANSKÁ BYSTRICA - Banskobystrická dopravná spoločnosť, ktorá prehrala súťaž na prevádzkovateľa mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici s SAD Zvolen, tvrdí, že rozhodnutie poslancov a primátora Jána Králika o zmene prepravcu je neekonomické a bude znamenať stratu najmä pre občanov.

Šéf SAD-BBDS Igor Korniet povedal, že podľa jeho analýz Banskobystričania od nového roku zaplatia za dopravu ročne o takmer šesť miliónov korún viac.

Člen predstavenstva Tomáš Vrátný poukázal na svoje prepočty, podľa ktorých mesto navyše príde o 4,5 milióna ročne z prenájmu trolejbusovej sústavy.

Predstavitelia banskobystrického dopravcu tvrdia, že poslanci nemali dosť informácií a rozhodovali pod tlakom.

"Osobne verím, že poslanci zmenia svoj názor. Ak tak urobia, sme pripravení," hovorí Vrátný. Na cesty sa chcú vrátiť aj v prípade, že zvolenský dopravca nezvládne situáciu.

Trolejbusy v Banskej Bystrici od nového roku končia, spoločnú štátnu a mestskú investíciu 58 miliónov korún umoria a asi neskôr rozpredajú.

Vrátný tvrdí, že o 34 trolejbusov a ďalšie súčasti siete už prejavili záujem východné krajiny. Firma sa chystá odstrániť aj 650 stĺpov verejného osvetlenia, ktoré jej patria. Vodičov si chcú zatiaľ udržať.

"Zrušili sme firmu na odpratávanie snehu, takže na istý čas môžu robiť aj to, pouvažujeme aj o presunoch na prímestské a zájazdové trasy, kým sa situácia nevyrieši," hovorí Vrátný.

"Prípad raritnej likvidácie trolejbusovej dopravy nie je o ekonomike, pretože čísla hovoria jasne," vyhlásil Vrátný, bližšie však svoju poznámku neupresnil.

www.sme.sk /regiony
2> Oslovit vsetky zainteresovane institucie, ktore sa podielali na financovani a rozvijani TD, aby vykazali celkove naklady, informovat ich o nasledkoch a neverim,ze to ostane len tak bez povsimnutia. Peticia je pekna vec,ale jej spisanie potrva dlhsie,musi ju podpisat urcity minimalny pocet a kym sa to vsetko spracuje a vyhodnoti,je potrebne hladat dalsie cesty,ako zabranit najhorsiemu.
Bolo by vhodne zistit vsetky podrobnosti o majetku TD, kto sa akymi sumami za ake obdobie podielal na financovani infrastruktury a vozidiel od vzniku TD. Kedy a za kolko sa postavili trate, posledna len pomerne nedavno. Takto vyjdu najavo rozne zaujimave cisla a otazniky,preco sa rusi prevadzka,ked vsetky trate su este v ramci zivotnosti,preco sa stavala nova trat,ked sa ma zrusit cela prevadzka>
2> ...za 15 dni,a to este pocas sviatkov,by podla mna mohlo byt predmetom podania trestneho oznamenia. Mozno sa z toho nakoniec vykluje zaujimave pozadie,lebo niekto by mohol mat zaujem na likvidacii miliardoveho majetku,zarobit peknych par milionov a urobit dalsie skody za stovky milionov. Bolo by dobre zistit vsetky okolnosti a zabojovat v zakulisi. Ak by som nebol v Londyne,nevahal by som...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.