Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #9755:
máš pravdu, ale tým, že zlikvidujeme MHD nič nevyriešime...
Reply on: PIT #9753:
bohužiaľ deravosť nášho zákona je v súčasnosti najväčším problémom...
Reply on: Kami #9762:
Ahoj,mam na Teba,alebo aj ostatnych zainteresovanych otazku: O kolko este musi narast cena nafty pri dnesnom trende,aby sa to otocilo v prospech elektriny?
Novinky z R1:
usek ZH - ZV je stale cesta I. triedy.
usek pri H. Benadiku je stavebne dokonceny, staci otvorit.
Dnes (?) zacali pri Voznici klast kolajnice.
LOKAL INFO

Investor banskobystrického EuropaShopping Centra vybuduje i 2 kruhové križovatky

Banská Bystrica 22. júla (TASR) - Veľkou výhodou budovaného Europa
Shopping Centra (ESC) v Banskej Bystrici bude jeho dopravná dostupnosť z troch
strán. Aj v súčasnosti by bolo možné dobudované multifunkčné nákupno-zábavné
centrum napojiť na jestvujúci dopravný systém. Jeho investor Europa SC, a. s.,
Banská Bystrica, sa však rozhodol vyriešiť dlhoročný problém mesta pod Urpínom
- dopravu v lokalite Hušták. V záujme zlepšenia situácie najmä v dopravných
špičkách súhlasil, že v rámci výstavby ESC vybuduje dve nové kruhové križovatky
od centra mesta pri Banke Slovakia a od sídla Krajského úradu na sídlisku
Fončorda.
"Začiatok ich výstavby plánoval investor od 1. júla 2005, kedy mala
nastať aj výluka trolejbusovej dopravy. Z dôvodu nevysporiadania majetkových
práv k pozemkom vo vlastníctve štátu nebol stavebný úrad mesta Banská Bystrica
ochotný vydať stavebné povolenie. Pozemky nepatria investorovi a majetkové
práva k pozemkom, na ktorých sa má realizovať stavba vo verejnom záujme,
vlastní štát a mesto," uviedla PR manažérka Europa SC Iveta Bielková. Napriek
tomu je investor ESC pripravený začať výstavbu križovatky pri Banke Slovakia
hneď, ako stavebný úrad vydá stavebné povolenie. Začne aj prekládku
inžinierskych sietí. Obe kruhové križovatky a prekládka sietí si vyžiadajú
náklady 80 miliónov Sk, ktoré bude financovať investor ESC.
Výstavba kruhovej križovatky pri Banke Slovakia neobmedzí premávku, ktorá
je v tejto časti mesta mimoriadne exponovaná, za 24 hodín tu prejde 20 700 áut,
konštatovala Bieliková. Už po jej dokončení sa podstatne zlepší dopravná
situácia v tomto mieste ešte pred samotným dokončením ESC.
"Nezaslúžila by si takáto veľká súkromná investícia za vyše 2 miliardy
Sk, ktorá prinesie okrem iného Banskobystričanom vytvorenie viac ako 500 nových
pracovných miest a skvalitnenie života, viac podpory a ústretovosti od
kompetentných orgánov mesta? Nemalo by sa stávať samozrejmosťou, že investori
riešia na vlastné náklady problémy, ktoré sú v ich kompetencii. Zahraničným
investorom, ktorí vytvárajú nové pracovné príležitosti a prinášajú investície,
vychádza štát a samosprávy maximálne v ústrety, ale domácim namiesto úľav a
ústretovosti kladú ďalšie podmienky, ktoré zvyšujú finančnú náročnosť projektu,
samozrejme, na úkor investora," poznamenala Bieliková.

www.banskabystrica.virtualne.sk
Reply on: Petik #9758:
To 1 Sk cestovne pri linke 99 je urcite vymysel SADistov, asi kvoli evidencnemu cestovnemu. Len ma zaraza, ze sa neda pri platbe pouzit cipova karta, kedze linka 98 VYUZIVA specialnu tarifu 8 Sk. Skor to bude o totalnej lenivosti SADistov nahodit do systemu novu tarifu!
Reply on: VLK #9750:
Vyzobávač hrozienok je obľúbený pejoratívny titul, ktorý monopolisti, ZNEUŽÍVAJÚCI svoje monopolné postavenie, udeľujú súkromníkom, ktorí sa odvažujú ich monopol narušiť.
Reply on: Author #9757:
Uplny suhlas rovnako ako s prispevkami Papyra a tiez Dannyho. Tuto konkurenciu si vypestovala sama MHD, a ja jej (konkurencii) drzim palce, aby sadisticku MHD-cku co najviac "poskodili".
Okrem toho... bystricka MHD zrejme nehodnoti ziskovost/stratovost celeho systemu a nasledne vytazenost liniek a efektivnost linkoveho vedenia, ale ziskovost jednotlivych liniek. Prave na zaklade tejto zvratenosti zrusili (povodne) linku 24, lebo v useku Mladeznicka-Strieborne namestie bola stratova. Touto optikou by bolo zvlastne zakazat sukromnikovi prevadzku napriklad paralelnej L22.
Keby boli dlhodobe casove listky, tak konkurencia nebude mat taky obrovsky volny priestor ako dnes.

A este poznamka k obnovenej linke 99. Unika mi zmysel cestovneho vo vyske 1 Kc. Vynos predsa musi byt tak mizivy, ze sotva presiahne prevadzkove naklady spotrebovane pocas zdlhaveho sadistickeho nastupu. Takze je to puha buzeracia a mna by velmi zaujimalo, ci je to vymysel TESCO, alebo podmienka hlupeho dopravcu.
Reply on: VLK #9750:
Inspirovany BB-marsrutkou skusim diskusiu o konkurencii rozsirit..
Predstavte si situaciu, zeby ten sukromnik aj poziadal o licenciu na verej.dopravu osob, mesto by ju udelilo a zacal by prevadzkovat linku v trase podobnej 22ke aj s cest.poriadkom a vlastnymi cenami (12Sk). Dalej, predstavme si, prisiel by dalsi sukromny dopravca s autobusom, dohodol by sa s mestom i nejakym hypermarketom a zacal by prevadzkovat, napriklad linku 99, za 1Sk.. Konkurencia? Vyprazdnili by sa MHD linky 2/8,22? Poklesli by trzby dopravcovi, ktoreho dotuje mesto? Neostali by mu postupne len zle linky, ktore z dovodu obsluznosti musi vykonavat...
Tento problem uz riesili aj vo viacerych ceskych mestach..i ja som zastancom integr.dopravneho systemu, ktory ma koordinatora (napr. mestska firma). Koordinator urcuje trasy liniek, intervaly, rozsah prevadzky, dotuje dopravu, ale aj berie trzby, vybera dopravcov na konkretne linky, ktorym plati dohodnutu cenu za linku, resp. rovnaku cenu za kilometer. Na dobrych linkach koordinator zaraba, okrajove, slabe linky dotuje. Avsak tarifa plati pre vsetkych dopravcov rovnaka..Asi snivam, ale takto chapem konkurenciu v pripade MHD, ktora by mala sluzit ludom.
Jeden priklad o \"konkurencii\" na zaver: V istom meste zodpov.pracovnik mesta najprv najprv dal obmedzit elektricky premavajuce do oblasti nakupneho centra. Nak.centrum sa dohodlo so sukr.dopravcom na vlastnej linke, mesto schvalilo licenciu sukr.dopravcovi na \"zadarmo linku\" v trase subeznej s obmedzenou MHD..Co sa stalo? Klesli trzby MHD a zadarmo linka praska? Udaje o trzbach nepoznam, ale zadarmo bus je poloprazdny. Preco? Asi pri existencii prestupnej tarify a elektricenkach je pre ludi asi stale zaujimavejsi pravdielny 7-8min. interval elektriciek ako zadarmo bus 2krat do hodiny.
Takze pri kvalitnej MHD by marsrutky namali byt konkurenciou..
Reply on: VLK #9750:
A co ak ich naopak bude vozit do tych casti mesta, kde MHD nejde vobec alebo iba raz za hodinu? Odkial vies vsetko tak podrobne dopredu? Co vobec mas proti cloveku, ktory jazdi sukromne, dotacie z nasich dani nezerie, je lacnejsi ako zderska SAD a chova sa slusne? To akoze ked SAD vyrobi svojim antizakaznickym chovanim dieru na trhu a nejaky sukromnik sa tuto dieru snazi zalepit, to mu to mame zakazat, najlepsie mu aj nejaky trest udelit, aby nedajboze neschopna SAD neutrpela nejaku ujmu? To kde sme? Dobre rano, uz tu par rokov mame kapitalizmus a volny trh!
Reply on: VLK #9751:
Zdieranie na ukor MHD? No mam dojem, ze sa nam akosi pletie pricina a nasledok, vsakze? Konkretne v pripade Banskej Bystrice bola NAJPRV nespokojnost so ZDERSKOU a PRE POUZIVATELA NEPRIJEMNOU dopravou, a az POTOM zacala jazdit Horuca strela. Nie? Cize keby ta MHD stala za nieco, tak sa v Bystrici nevyvinie takyto konkurent. Nemam rad taketo "plakanie neschopnych". Radsej zauvazuj, preco sa takato forma dopravy zatial nevyvinula napriklad v Ziline ci Presove, ale vyvinula sa v BB. Mne sa zda, ze keby Horuca strela so svojim dvanastkorunovym cestovnym brazdila Presov, ze by si tolko cestujucich ako v BB nenasla...
Reply on: VLK #9751:
Samozrejme ze som dostal doklad o zaplateni! Bol to ucet z registracnej pokladne, kde bolo uvedene, co tam ma byt-prevadzkovatel, cena a pod.

Ked si takto zavolas taxik, nebude ta to stat 12 Sk, ale stovku!!! A ten mikrobus prisiel vtedy, ked sme sa dohodli-cize tu mas istotu. (Dokonca mi pre upresnenie 2x spat telefonoval!)


KED JE MHD VRCHOLNE NESCHOPNA, TAK JE TREBA A NECH JEJ RIADNE VYPRASIA KOZUCH!!!

CESTUJUCI NIE SU DOBYTOK!
Reply on: VLK #9750:
S vysokou pravdepodobnosť to nerobí ilegálne, nakoľko podľa § 1 písm. e) zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave sa tento zákon nevzťahuje na osobnú cestnú dopravu vykonávanú cestnými osobnými vozidlami, ktorých celková obsaditeľnosť nepresahuje deväť osôb vrátane vodiča s výnimkou vozidiel taxislužby.
V zmysle § 2 ods. 2 zákona o cestnej doprave sa podľa tohto zákona povoľuje podnikanie v pravidelnej autobusovej doprave, v medzinárodnej nepravidelnej autobusovej doprave, v medzinárodnej nákladnej cestnej doprave a v medzinárodnej taxislužbe. Podnikanie v ostatnej cestnej doprave je živnosťou podľa osobitného predpisu - § 26 a príloha č. 3 skupina 314 - Ostatné por. č. 12 zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon).
Najväčším problémom je, že zákon je úplne deravý v tom, že presne nedefinuje, čo je taxislužba. Hovorí len o spôsobe jej vykonávania. Rovnako mi nie je jasné, aký spôsob dopravy chcel zákonodarca pomenovať názvom "osobná cestná doprava vykonávaná cestnými osobnými vozidlami, ktorých celková obsaditeľnosť nepresahuje deväť osôb vrátane vodiča s výnimkou vozidiel taxislužby". Z uvedeného mi vyplýva, že keby sa každý taxikár rozhodol, že nie je taxíkom, tak začne vykonávať prepravu rovnako, ako "Horúca strela" a všetci mu môžu... Nakoniec je len jeho chybou, že si sám požiadal povolenie na vykonávanie taxislužby a nerobí to rovnako, ako "Horúca strela".
Reply on: VLK #9751:
tou zárukou som mal na mysli, že vozidlo je plne spôsobilé hromadnej prepravy osôb, má na to doklad a je pravidelne kontrolované, čoho sa bojím, že STRELA také niečo určite má... ❗
Reply on: Danny #9748:
ak by si zavolal TAXI, máš to to isté! Akurát s tým rozdielom, že pri TAXI máš záruku.

Neviem presne, čo sa skrýva za licenciou pre TAXIslužbu [poistenie pasažierov, batožiny a pod.] ale chcel by som vidieť, či strela také niečo má. ?

Ak si ňou cestoval: bol ti vydaný nejaký doklad o zaplatení? Ak áno, aké informácie si z neho vyčítal? ?

V každom prípade je to zdieranie na úkor MHD! ❗
Reply on: Danny #9746:
stále akosi nerozumiem dvom veciam:

AD1 - LEGÁLNA PREVÁDZKA: to, čo som už spomínal a budem omieľať znova a znova - z môjho pohľadu je to práve Ilegálna prevádzka. Daný prevádzkovateľ sa obhajuje tým, že nevykonáva pravidelnú dopravu a teda nepotrebuje licenciu. A že nie je autobus. Ale rovnako TAXI nie je autobus, je to preprava osobným vozidlom a rovnako je to preprava na zavolanie či zastavenie. Ale TAXI musí mať ciachovaný taxameter a licenciu.
KDE je potom legálnosť, ak si ktokoľvek vezme auto a ide robiť takúto formu dopravy. Za ďalšie, ako vykazuje tržby a kde je zaručená spôsobilosť vykonávať hromadnú prepravu osôb.

AD2 - MHD: ak si takýto dopravca vyberie hrozienka z koláča a bude ľudí voziť súbežne na najlukratívnejších linkách MHD, potom sa môžeme rozlúčiť s MHD, nakoľko takýto ILEGÁLNY dopravca položí MHD úplne, ktorá pôjde do čoraz väčšej straty.
Cez vikend sa chystam do Molce na autokross, takze sa poobzeram aj na tu "dialnicu".
Reply on: Danny #9746:
Dobre treba vzdy pochvalit!

TEL.C. HORUCEJ STRELY: 0903/849 088

Vcera som im zavolal a prisli a vyzdvihli mojho otca s kufrom-na zastavke Karpatska (kedze linka 20 od 8:00 do 14:30 nepremava). Tak platil 12 Sk a nie 30 Sk MHD! Rychló, pohodlne a tiez s priatelskym pristupom. (Aj ja som nou uz cestoval)

P.S.: Vcera sa s otcom viezli i daki dochodcovia-zadarmo!
Reply on: Danny #9745:
som zvedavy na usek ZH - ZV, ten bol v plane uz dlho. Zeby "dialnicu" potiahli az po Ulanku??? Len ci vodici pochopia ze sa pre nich nic nemeni. V meste je rychlost stale obmedzena len na 80 km/h. 😉
Opat cosi pridane:
SAD BBDS má v mestskej hromadnej doprave konkurenciu - Horúcu strelu

Banská Bystrica 20. júla (TASR) - Alternatívnu dopravu v Banskej Bystrici
ponúka tamojšia Mestská dopravná spoločnosť (MDS), s. r. o., v deväťmiestnom
mikrobuse. Jedna cesta v Peugeote Boxer s označením Horúca strela bez ohľadu na
kilometre stojí 12 Sk, teda o 1 až 3 Sk menej ako v autobusoch a trolejbusoch
mestskej hromadnej dopravy (MHD) prevádzkovanej Slovenskou autobusovou dopravou
(SAD) Banskobystrickou dopravnou spoločnosťou (BBDS), a.s. Deti, batožinu a
zvieratá preváža zadarmo.
"Reagoval som na dopyt a ponuku na banskobystrickom dopravnom trhu, kde
takáto služba chýbala. Zaručuje nielen rýchlu, ale aj pohodlnú prepravu.
Inšpiroval som sa skúsenosťami z Banskej Štiavnice a z USA, kde autobusy za
dolár na požiadanie prepravovali cestujúcich," povedal TASR konateľ MDS Martin
Novotný. Počet cestujúcich sa každý deň zvyšuje. Mimoriadne sa osvedčila aj
telefonická služba, ktorú najmä rodičia "prázdninujúci" s deťmi využívajú na
odvoz na kúpalisko. Najfrekventovanejšie sú trasy na najväčšie sídliská -
Sásová a Fončorda a do centra mesta, konštatoval Novotný po necelom mesiaci
prevádzky Horúcej strely.
Sivý mikrobus s oranžovým nápisom Horúca strela zastaví ľuďom na kývnutie
rukou alebo príde na telefonické požiadanie kdekoľvek v meste pod Urpínom.
Zatiaľ jazdí v pracovných dňoch od 6. do 17. a v piatok až do 21. hodiny.
Nepravidelnú prepravu v testovacej prevádzke zabezpečujú jedným vozidlom dvaja
šoféri. Ak sa osvedčí, poznamenal Novotný, po Banskej Bystrici budú jazdiť
ďalšie dve alebo tri "strely", a to aj cez víkend a počas sviatkov.
Podľa podnikateľa takýto spôsob dopravy nie je zákonom limitovaný. Na
"strelu" údajne nepotrebuje licenciu. "Je to legálna prevádzka, čo potvrdili
nedávno už aj v Banskej Štiavnici, dodal.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.