Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nie je to vyhlaska, ale zakon c 168 z r. 1996 o Cestnej doprave. Ten ma $ 8 Osobitne povinnosti dopravcu. Pod pismenom f/ sa pise: oznacit autobus na autobusovej linke udajom o vychodiskovej /nastupnej/ a cielovej /vystupnej/ zastavke, pripadne o zastavkach medzi nimi.
Takze nie o vsetkych zastavkach, dokonca nemusi byt o ziadnej medzi nimi. Kravina sa mi zda oznacovat vychodziu zastavku, lebo mna ako cestujuceho vobec nezaujima odkial to ide, ale kam to ide, lebo ja sa logicky chcem doviezt ku cielovej a nie do vychodzej zastavky /na spiatocku, ha, ha.../.
Reply on: Papyr #850:
a nechces nejako vela ? 🙂 🙂 🙂

Mna takmer dorazilo zistenie, ze 232BB (to je ta druha GO - ex 4059) je miesto 092 na nocaku! Ten autobus som tam videl v piatok, ale uz v nedelu chybal - zrejme pokazeny 🙂 Neviem ci som naivny, ale vzdy som si myslel, ze na nocak sa davaju spolahlive vozidla. Kazdopadne, 092AG je uz tiez zalozak a skompletizovala sa cela seria GO z roku 1997. Vsetky su mimo linky.

Videl som aj C..a na 0532. Zaujimave, ze dostal naspat svoj autobus s ktorym jazdil este pred GO. Vraj sa mu s nim uz podarilo zrusit Feliciu 🙂 ale stopy neostali ani na narazniku.

Nielen expresne priplatky museli prehodnotit. Aj ciciak uz zas jazdi zadarmo. Neviem, ci platenie vydzalo aspon cely jeden den 🙂 To zaroven asi znamena, ze na linku s mizivou dennou trzbou (vratane posilovych spojov a 43ky ) sa asi novy voz tak skoro nekupi.

17:05 robi ciciak dalsiu 43 a potom 18:05 spoj na 26ke spolu s kratkou Karosou. Takze 26ka postupne prechadza na prevadzku solo vozov. Zatial su solo 2 - Karosa a Citybus, ktovie co bude neskor.

Nevie niekto presne vydavky mesta na MHD v tomto roku ? Na stranke mesta rozpocet este nie je a v novinach som priamo MHD nasiel len na prijimovej strane - trasfer od statu. To co Danny spominal je kapitalova dotacia od statu (29,1 mil).
Reply on: Petik #849:
No, musim sa priznat, ze som ju uz davno necital, ale rozpominam sa na to, ze tam bolo cosi o linke a smere (musia byt na prednej strane vozidla) a o zastavkovych CP (ze musia mat vypisane vsetky zastavky po trase). Nejak si neviem vybavit to o velkosti a farbe... ale to bude mozno nejaka novsia vyhlaska.

Mne osobne by uplne stacilo, keby mali vsetky vozy jasne viditelne cislo a ciel a keby boli na vsetkych zastavkach platne CP 🙂
Reply on: Papyr #848:

Ten zakon (vyhlaska) vsak urcuje aj take k*k*tiny, akej farby ma byt smerova tabula, ake velke a akej farby pismena na nej, kde ma byt umiestnena a podobne.
Neviem ale ta vyhlaska je viac buzeracia ako ucelna vec.
Reply on: Majkl #844:
Nielen ze cestujuci nevedia, ako to chodi, ale BBDS ako prevadzkovatel porusuje zakon tym, ze to tam nema vylepene.
Reply on: Majkl #845:
vsetko 15-ky.
Reply on: Vladimír #842:

ano, obidve
Dik
Nodes, Papyr, Vladimír: A všetko sú to Solarisy 15, alebo už máte aj dáku 12 al. nebodaj kĺbovú 18? 🙂
Vladimír: ó áno 🙂, Kubáček, to je odborník. Veď on má na svedomí organizáciu všetkých žel. výročí v SR.

Vlado: Mne sa zdá, že linka 32 v Podlaviciach ani nikdy CP vylepený nemala! To je prístup, kvôli ktorému ma ide rozhodiť. Na Okružnej dali nový sklenený prístrešok bez vitríny, CP som tam vylepil (na sklo), ale keď ho umývali, tak ho strhli. A vzhľadom na to, že tam neni označník, tak cestujúci vlastne vôbec nevedia, ako to chodí. Veď to je primárna propagácia služieb BBDS!
Reply on: Petik #838:
🙂 aj keby nepomrzli, z takeho Ikarusu uz nic dobre nevyrastie.
Napriek tomu su sa pokusaju autobusy slachtit. 008 napriklad zastepili modrymi blatnikmi z 0843, dost sa na stepenie pouziva pozinkovany plech.

Nastastie karosovnik rastie v zahranici a mozme sa tesit na jeho plody.
Majkl: Jedná sa o knihu DEJINY ŽELEZNÍC NA ÚZEMÍ SLOVENSKA. Jej autormi sú Ing. Jiří Kubáček CSc. a kolektív a vydali ju Železnice Slovenskej republiky v Bratislave v roku 1999.
Kniha má 461 strán a formou prístupnou aj pre bežného (neodborného) čitateľa približuje vývoj našich železníc od ich vzniku po súčasnosť. To, že je zvolený ľahší - rozprávačský štýl neznamená, že ide len o nejaké báchorky pre laikov. Kniha je nabitá faktami (dátumy, čísla), historickými súvislosťami, rozbormi jednotlivých období, náčrtkami, mapkami, fotografiami a pod. (sú tu aj prevodové tabuľky medzi označeniami rušňov, ak sa v určitom období menili).
Na začiatku je popis všeobecného vývoja dopravy a ďalej konkrítnejšie historický vývoj koľaje, parného rušňa, pojazdu, parného stroja a parného kotla.
Nasleduje vlastná história železníc, ktorá je rozdelená do 6 - významnými udalosťami ohraničených časových období. V rámci každého obdobia - epochy sa ďalej text člení na pravidelne sa opakujúce podkapitoly:
- vzťah štátu a železnice
- vývoj už existujúcich železničných spoločností
- novozaložené železničné spoločnosti
- organizácia železničnej správy
- železničná prevádzka
- personálne a sociálne záležitosti
- železničná technika (s podtitulmi: rušne, vozne, oznamovacia a signálna technika, železničný spodok a zvršok, mosty, tunely, železničné budovy).

Knihu vrelo odporúčam, nepatrí k tým, čo zbytočne obkecávajú, no na druhej strane nevysvetľuje len ČO ale aj PREČO a AKO. Čitateľ si uvedomuje súvislosti a historické následky jednotlivých udalostí až po súčasnosť, sleduje vývoj dopravnej techniky, konštrukcie vozňov, či dokonca architektonické štýly slovenských železničných staníc. A keď napíšem, že som to kúpil za 150 Sk, niet čo dodať.

Petik: Tak ma teda ešte raz uzrejmi. Čo mám teda kúpiť? Obidve knihy?
Dobre je, ked ma aspon tabulu s cislom.
Pred par rokmi to bolo zaujimave napriklad v CSAD Brezno. Raz som vo Valaskej cakal na bus do BB. Prisiel bus a tak som nastupil a pytal si listok do BB, na co mi povedal, ze on ide len do Podbrezovej. Ale na tabuli mal napisanu aj bystricu. Povedal mi, ze plati ta mala cedula na spodku okna, ostatne su len preto, aby sa vedelo "kadial vsade ten autobus cely den chodi"
🙂
Tie Breznanske mali obvykle takuto cedulu "Brezno-Svermovo-Sumiac-Lom nad Rimavicou-Hronec-Tale-Dolna Lehota-Piesok-Banska Bystrica-Horna Lehota"
Vlado: ani domaci nevedia a ked nahodou ide Karosa tak sa cuduju do coho nastupili. Nastastie novy CP 100ky je povylepovany - minimalne pri kostole urcite.
Existuje este linka 32? Vcera som bol v Podlaviciach na konecnej a nemala tam vylepeny cestovny poriadok. A mozno tam ani nikdy vylepeny nebol - typicky bystricky pristup, o ktorom som uz raz pisal. Domaci vedia, co kam a kedy chodi a cudzi nech sem nelezu.
Vladimir #832:
Tak podla mailu od ZSSK dnes tie knihy presunu zo Zvolena do Kosic (10ks). Pytal som sa len na tu malu. Ak budu mat aj tu druhu (Dejiny...), tak mi prosim kup aj tu.
Potom posli majla, dohodneme zvysok.

Kami #835:
To veru neni dobre, ked kvitnu uz teraz. Ak pride Pankrac, Servac alebo Bonifac (ci ako sa volaju ti traja zamrznuti), tak mame po urode.
PAPYR: Nemylis sa, je ich 20.
Reply on: Majkl #834:
Ked sa nemylim, tak ich je 20.
Ide jar, autobusy kvitnu . . . 🙂
Vladimír: tie dejiny železníc na Slovensku, to je čo za kniha? Kedy to vyšlo a kto to napísal a vydal (NADAS?)? díky...

Aký je vlastne momentálny počet Solarisov v KE?
OK
Dik
Ja som sa pytal na ZSR (alebo ZSSK - teraz neviem) ci o tom nieco nevedia, ale zatial sa neozvali.
Bral by som obidve. Ta cena 150Sk za 500 stran je vyslovene symbolicka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.