Petik: Dnes som sa na stanici v KE pýtal na tú knihu o žel. trati z Banskej Bytrice do Hornej Štubne. Obe knihy, ktoré predávali (túto za 20 Sk a takmer 500-stranové veľdielo Dejiny železníc na Slovensku za 150 Sk) sú momentálne vypredané a znova objednané. Kedy ich však opäť dostané, pracovníčka konkiretizovať nevedela. Keď ich budú mať, upovedomím Ťa.
Tragus
Statne dotacie prevadzkove aj kapitalove=investicne idu po schvaleni v statnom rozpocte cez Min.financii na Mesto BB /tak ako aj na mesta BA, KE, ZA a PO/. Kym v ostatnych mestach to mesta "posuvaju" na svoje 100% vlastniace dopravne podniky, ktore za to jazdia i nakupuju vozidla, tu v BB to moze posunut len na tento svoj akoze DP. Tento za kapitalovu dotaciu sice autobusy nakupuje, ale kedze s nimi nejazdi, poziciava ich SAD-BBDS a zaroven si za prevadzkovu dotaciu u nich objednava dopravu. Vec zmluvy je obchodnym tajomstvom a preto tu nemozem otvorene napisat, ci tam je alebo nie je aj platba za najom, nebodaj vo vyske odpisov, ale vysledok asi tusite. Kedze nas mestsky akoby DP je normalnou akciovkou, ktora musi hospodarit podla vsetkych uctovnych pravidiel, musi aj odpisovat tie svoje mestske autobusy, ktore poziciava. Odpisova sadzba u autobusov je 4 roky, teda pri rovnomernom odpisovani to vychadza cca 1mil.Sk rocne na jeden autobus. Maju ich 30. Viac nemozem napisat, nechcem, aby ma zavreli. Zvysok si domyslite.