Reply on: Maross #7549:
Pištík môj, po prvé, s útokmi začali "pracujúci". Po druhé, neviem, čo je to za dementné delenie, však aj ľudia s VŠ vzdelaním sa stávajú pracujúcimi a väčšinou potom prinášajú spoločnosti aj viac úžitku ako nejaké lopaty.A záverom - ja sám nemám VŠ vzdelanie a cez prázdniny som si privyrábal od okamihu, kedy to bolo možné, čiže od 14 rokov. To mi však nebráni nepokladať študentov za príživníkov-
Majkl
Prosím kompetentných pracovníkov BBDS - tvorcov cestovného poriadku, aby začali prikladať plnú vážnosť chronometrážam - t.j. jazdným dobám.
Podľa mňa chronometráž by sa mala stanoviť meraním v teréne alebo ako výstup z databázy Emtestu a už by sa meniť nemala. Je totiž pravidlom, že so zmenou CP sa v BB mení aj chronometráž. To sa stále menia podmienky na cestách?
Ku chronometrážam by mal existovať samostatný dokument (povedzme xls tabuľka), kde by boli stanovené jazdné doby všetkých liniek. Jednotlivé chroná by na seba nadväzovali a nedochádzalo by tak k nelogickostiam typu, že linky s takmer rovnakou trasou majú rozdielne jazdné doby (pr. 1/6 al. 24/25).
Všimol som si, že napr. na L25 sa zaviedli až tri rozdielne jazdné doby. Kvôli jednoduchšej orientácii (tvorcu CP, ale aj mojej pri "prepisovaní" CP pre iMHD) by malo byť nevyhnutosťou podrobne zaevidovať jazdné doby a aj doby dňa, kedy platia.
Aplikovaním takéhoto postupu by sa nepochybne urobil poriadok v jazdných dobách a vniesla by sa do nich systémovosť. Ak BBDS chce ísť cestou diverzifikácie jazdných dôb na linkách, musí ich mať v prehľadnej a dostupnej forme spracované.
Uvediem príklad, ako by mohli údaje v danom súbore vyzerať:
------------------------------
Linka: 25
Smer: Rooseveltova nem.
Platí od: 1.3.2005
------------------------------
A B C
Starohorská - otočka
2 2 1
Rudohorská 1
2 3 1
Rudohorská - stred
2 3 2
Karpatská
2 2 2
Sásovská cesta
1 1 2
Sásová - ihrisko
1 1 2
Na Karlove
2 2 1
Komenského
1 1 1
Severná
1 1 1
Lazovná
1 1 1
Strieborné námestie
3 3 3
Tajovského - SOUS
2 2 1
Rooseveltova nemocnica
------------------------------
Popis:
A - 20´ - základná jazdná doba, platí v "x, c, w" od 09:00 do 21:29 (odchod z konečnej)
B - 22´ - platí v "x, c, w" od 04:00 do 08:59
C - 18´ - platí v "a" a v "x" od 21:30 do 23:59