Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Snopko #7057:
To zariadenie nemam, ale do buducej zimnej sezony by mohlo byt. Pojdem sa popytat na detaily. Mozno z vasej strany budeme potrebovat 1 vozidlo na otestovanie. Ozvem sa.
Reply on: Majkl #6906:
Vaša stránka je veľmi dobrá, lebo sa na nej podieľajú ľudia, ktorí sú nadšení a zapálení pre vec... A kritici sa obracajú na zlú stranu, lebo si neuvodomujú fakt, že toto nie je oficialna stránka prepravcu. Problém so záškodníkmi už nemáte?
Reply on: pete. #7054:
Preto som hovoril, že treba vedieť zloženie vozidlového parku. Viem len celkové spotreby na 100km, ale v tých sme oveľa lepší.
Reply on: Papyr #7056:
Nuž, problém je v tom ,že za tie peniaze musia robiť u nás aj ľudia s VŠ.
Ak máte to zariadenie, rád sa do toho pustím. Vďaka.
Reply on: Snopko #7044:
Nuz, do CR som zdupkal, lebo za 9700 Sk mesacne, ako moji kolegovia zo strednej, som nechcel pracovat. Odbornikom na zdravotnictvo ste ma nazvali vy, ja sa zan nepovazujem. A rozdiel medzi nami dvoma je ten, ze ja nie som ani primar, ani prednosta kliniky, ani riaditel nemocnice, aby som mal nejaku realnu sancu nieco ovplyvnit.

Nechcete sa do toho pustit? Myslim do toho vykurovania trolejbusov odpadnym teplom. Ja vam zozeniem konstrukciu samotneho zariadenia a vy sa pojdete vadit na Drazny urad. Co vy na to?
Reply on: pete. #7054:
A mna by este zaujimala priemerna cena elektriny, ktoru plati DP za trolejbusy.
Reply on: Snopko #7053:
Aby som mal s cim porovnavat, mohli by ste prosim napisat priemernu spotrebu autobusov na 100km v BB rozclenenu podla zakladnych typov vozidiel? (B961, B941, B932, B952 a CityBus)
Chcem byt velmi prekvapeny...
Reply on: pete. #7052:
Skúste si zistiť priemernú spotrebu nafty na 100 km a el. energie na 1km v Dopravných podnikoch s porovnaní s našou spotrebou. Mám údaje za rok 2003. Budete veľmi prekvapený. Tiež však je nutné dodať, že je pri porovnávaní nutné vedieť zloženie vozidlového parku (kĺb, sólo).
Reply on: Snopko #7048:
Mne z toho vychadza jedno. Ak by trolejbusy nestali na kazdej zastavke 1-2min (kvoli nastupu prednymi dverami) ale do 15s (ako je to v PO) tak by v zime bola spotreba elektriny na km logicky nizsia (teda v pripade ze sa vo vozidlach kuri, lebo inak je ten odber minimalny)

Ak by navyse autobusy nestali na zastavkach 1-2min (kvoli nastupu prednymi dverami) ale do 15s, tak by mali autobusy mensiu spotrebu na km. Alebo sa mylim?

Mate pravdu, vsetko je o peniazoch. Setrit zlepsovanim podmienok sa predsa neda...
Reply on: LUK #7045:
Samozrejme, čím väčší km prejazd vozidiel, tým sa straty na vedení a iné straty prenesú na väčší počet km a majú na celkovú spotrebu na 1 km menší vplyv. Ale trend spotreby , ktorý som Vám napísal je zdokladovateľný za niekoľko posledných rokov, bez toho že by boli odstávky na trolejbusovej doprave.
Dúfam, že je jasné že km vykonávané autobusmi hoci na trolejbusových linkách do spotreby nerátame.
Reply on: Snopko #7049:
tak to je dobrá správa! Teším sa, ako sa budúci týždeň povozím vo vykúrených trolejbusoch...
Reply on: Majkl #7046:
Je zavedený režim kúrenia od 0 °C .
Reply on: Papyr #7042:
A vy môžete ináč rátať celkovú spotrebu? Práve že máme skúsenosti s ostatnými dopravnými podnikmi, ktorý vyratúvajú len nejakú nameranú spotrebu vozidla. Ale predsa firmu musí zaujímať celková suma, ktorú za energiu musí zaplatiť. Na aute si tiež nerátate spotrebu len keď idete, ale aj keď auto musí stáť počas dopravnej zápchy atď. A tenodber prúdu pri stojacom vozidle T-BUS je naozaj minimálny.
Reply on: Snopko #7044:
nuž, ostáva už len veriť, že nová generácia trolejbusov, ktorá do BB v budúcnosti príde, bude vybavená možnosťou rekuperácie a využitím odpadového tepla na kúrenie vo vozidle.
Reply on: Snopko #7041:
rád by som vedel, čo znamená extrémne nízka teplota? -20°C? Lebo to by znamenalo, že sa bude kúriť len niekoľko dní do roka...
Ja k tej spotrebe el. energie zatiaľ len toľko, že v júli bola výluka na Tajovského a v januári pred Tescom...
Reply on: Papyr #7039:
Stále reagujem na to, že všetko má svoje príčiny, aj zdravotníctvo, aj doprava, aj celá ekonomika. Mám za to že ako odborník na zdravotníctvo ste radšej zdupkali do Prahy. Prečo ste sa nesnažili riešiť problémy tu na Slovensku? Ja sa z danou situáciou nemôžem zmieriť ako vy. Tu treba denne prepraviť cca 60-70 tis. cestujúcich a nemožno zdupkať.
A prečo má trolejbus takú spotrebu? Autobus kúri vlastne odpadovým teplom, t.j. vodou ohriatou motorom. Trolejbus , tak ako ste správne napísali, kúri ďaľšou energiou, ktorá ide do motorčekov a špirál na kúrenie. Väčšia spotreba je daná aj stratami na vedení, počas zimného obdobia : zvody, pálenie uhlíkou - iskrenie pri námraze atď.
Reply on: Snopko #7041:
Chvalim!
Jo a este - ako pocitate spotrebu v kWh/km? Vezmete fakturu od elektrarni a pocet kWh spalenych za mesiac vydelite poctom za mesiac najazdenych kilometrov?

No jo, potom sa nedivim, ze vam z toho vychadzaju take vysoke cisla. Pri kazdej vrbe sa stoji minutu-dve a ono sa to potom takto blbo rozpocita na kilometer. Tachometer stoji a odber prudu ide.
A ešte dodatok. Od 7.2.2005 je príkaz pre vodičov t-bus kúriť vo vozidlách počas dní extrémne nízkych teplôt bez ohľadu na celkovú spotrebu el. energie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.