Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
tr3mp: a Ty na aké pohonné látky chodíš? Ja to svižným tempom robím 'len' za 25 minút...

Vševedko: no predsa celodenné svietenie... ?
Reply on: Snopko #7038:
Pán Snopko, čo okrem kúrenia (vypnutého)vo Vašich trolejbusoch zvyšuje zimnú spotrebu na takmer dvojnásobok? Koľko je príkon jednotlivých vetiev kúrenia? Také brutálne spotreby ako udávate Vy som už dávno nevidel.
Reply on: LUK #7076:
Ja som napríklad použil bystrickú MHD naposledy vtedy, keď sa nastupovalo všetkými dverami, koľkože je to už rokov? 😉 Trasa žel. stanica - Radvaň sa dá dobrou chôdzou v pohode za 20 minút spraviť, to môže byť trolejbus pomalší ...
? Chcel by som sa s vama podelit o skusenost.Ja cestujem do skoly kazdy den.Uz som asi pol roka neplatil za cestovne!!!
Nastupujte zadnymy dvermi.Soferi su slepci....
mimi: a vieš koľko ľudí chodí pešo z Tajovského na Fončordu a do parku??? To sú hotové sprievody... ?
Petik ale vyhana, vies kolko ludi chodi z hustaku peso do radvane a na foncordu? Dnes som bol toho svedkom.
Petik: jednoznačne cestujúcich začala vyháňať "nová" tarifa - zavedenie čipových kariet. Nástup, nekúrenie, nepresnosť a riedkosť spojov to len umocnili...
mimi: pred Jednotou... 🙂
Reply on: pete #7068:
Nemyslim si, ze pre cestujucich je dolezitejsi nastup vsetkymi dvermi nez vyska cestovneho.
Je to uz davno, ale nemam pocit ze by po zavedeni "usmerneneho" nastupu klesol pocet cestujucich. Za ubytok moze skor nevyhodne drahy tarif (neexistencia casovych listkov).

Ale ten nastup je kazdopadne otrava. Myslim ze by sa to mohlo riesit v dohode s mestom (samozrejme ak by bol zaujem zo strany mesta).
Mesto a CSAD by dohodli vysku pokuty.
CSAD by pokuty nevymahalo, ale pohladavku by postupilo (za 100% ceny) na nejaku mestsku spolocnost, ktora by to nasledne vymahala (napriklad aj s pokutami pre mestsku policiu). Ak ziskaju pravomocne sudne rozhodnutie, tak dnes uz nie je problem poslat exekutora. Toto by uz ale nebol problem CSAD, to by pokutu dostalo zaplatenu hned na zaciatku.
A pred zavedenim do praxe by sa to mohlo pokusne vyskusat na jednej linke, napr L22.
Luk este stale som, kde si ma videl?
mimi: aj ešte má ?

Btw. Nebol si asi pred pol hodinkou v Radvani aj s dákou kočkou? 🙂
Luk 460AI mala busboard na postovu banku?
Reply on: Snopko #7067:
Netreba robit z ludi ciernych pasazierov. Samozrejme, najdu sa aj taki. Nech je ich 5%. (ich pocet sa da redukovat zvysenym vyskytom revizorov, co su ale dalsie naklady - preto medzi tymito udajmi treba najst nejaku rovnovahu. Napr v Ziline su revizori pomali v kazdom spoji, v PO na nich nenatrafite niekedy aj rok...) Som presvedceny, ze strata 5% platiacich cestujucich by bola v pripade zrusenia nastupu prednymi dverami vykompenzovana narastom cestujucich (hlavne kvoli dodrziavaniu cestovneho poriadku a rychlej vymene cestujucich na zastavkach)
Ludia zvladnu aj vysiu cenu, ale chcu mat istotu, ze do ciela svojej cesty pridu v rozumnom case a nacas. A hlavne ze sa vedia dostat do ciela svojej cesty (L24).
V Presove denne vyuziva sluzby DPMP v priemere viac ako 100tis. ludi (to niesu udaje vycucane z prsta, ale fakt) co je priblizne pocet obyvatelov mesta + okolitych dedin kam jazdi MHD. V BB MHD vyuziva denen 60-70tis. Pocet obyvatelov mesta je cez 80tis. Nemysliste si ze tam su znacne rezervy? Pocet ludi vyuzivajucich MHD je potrebe zvysovat a nie ich vyhanat! (co sa v BB objektivne deje, a co nieje zalezitost mesiaca dvoch, ale niekolkorocna...)
Reply on: pete #7064:
Nikdy som to nepopieral. Ide však o to, čí znížené náklady na spotrebu a iné prevádzkové náklady ( možno menej nasadených vozov atď) by boli adekvátne jednozanen preukázateľným únikom v tržbách.
Reply on: Papyr #7065:
Je to len z prevádzky MHD. Keby sme do toho začlenili iné druhy dopráv bolo by to ešte výrazne nižšie.
Reply on: Snopko #7063:
Dufam, ze to je pocitane iba z toho, co najazdite v MHD, nie z vsetkych vykonov SAD BB (aj medzimestskych).
Reply on: Snopko #7063:
Takze so vsetkymi dverami by mohla byt este o nieco nizsia, je to tak?
Reply on: pete #7061:
Priemerná spotreba nafty na 100 km za rok 2004: 33,43 l/100 km aj s prednými dverami !
Reply on: Snopko #7058:
Udaje DPMP:
"Priemerná spotreba litrov nafty na sto kilometrov bola v roku 1999 41,25, za prvý polrok 2003 sa znížila na 38,84 a v pláne na budúci rok sa uvažuje so znížením na 38,5."

V DPMP je pomer klbakov k solo busom 1:1. V BB je tento pomer (podla evidencneho stavu) priblizne 1:2 (opravte ak sa mylim) Preto ocakavam v BB nizsiu spotrebu. Zaujima ma o kolko...
Reply on: Snopko #7058:
No tak nam aspon prezradte celkovu spotrebu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.