Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ZABUDNITE NA CONNEX!
VYSSIE CESTOVNE (asi uz viete)
Caute pani! Zase je tu kopa noviniek, zvacsa same pesimisticke 😞
Tak ta najzhavejsia je zvysenie cestovneho na 12 Sk=zakl./ 6 studenti. Z cipovej karty vam od 1.3.03 zozerie 9,80 Sk ci 4,90. Ale pozor! Svine jedny zdvihli aj expresy na 14/ 7 Sk bez cipky a s nou pre studakov na 5,50 Sk. 2. pasmo nje za 16 Sk. A zlava po pri prestupe do 40. je uz len 45%, nie 50%.Nocne 25 Sk=zakl., 22/11Sk cipka. Tak isto maju nastat aj vetry s Citybusom, vraj zmenou zmluvy s mestom. To som zvedavy na ten bordel co vznikne v sobotu, ti magori naschval oznamy o zdrazovani polepili na nenapadne miesta, napr. v Ikarosoch za chrbat vodica a na tych infopaneloch to bolo napisane nenapadnym sedym pismom. A HLAVNE SOM ZVEDAVY NA PLATENIE V EXPRESOCH- vela ludi sa v tych linkach nevyzna- to bude ukazkovy bordel! A ani nehovorim o tom preco by sa mali expresy extra priplacat, ved taka 91 a 25 su totozne, dokonca aj minutaz je takmer na chlp rovnaka!!! A vobec nie su expresmi v tomto vyzname slova- zvacsa sa vlecu ako ostatne busy! Fuuuuuj im!!!
Rozpraval som sa s jednym vodicom, a dozvedel som sa zaujimave veci: Connex si nepoprivatizuje, vraj BBDS ma stale Fond narodn. majetku. A vraj aj Snopko (vysoky predstavitel MHD) s dakym chceli sprivatizovat podnik.
Dalej ze sa chcu zbavit liniek do Hronseku, Badina Harmanca, Mostenice... A potom si protirecil-ze vraj nie su stratove. Tvrdil, ze sa teraz v decembri spojili do 1 podniku so SAD a teraz sa tychto liniek (2.p.) chcu zbavit a supnut SAD-ke.
Este mi povedal (rozpravali sme sa o „komfortnych“ Ikarusoch a ich „kvalitach“- napr. v korodovani, v kureni apod.), ukazujuc mi na ten jeho prerobeny Ikarus- ze sa maju do konca roka vyradit. No tak to si dost dobre predstavit neviem, ze by sa chystali kupit takych 15- 20 Karos? To asi tazko! Ale fiction je to pekna!
Ale preco by to neslo? Od marca predsa zvysuju cestovne, pekne na tom trhnu a nabalia sa a do decembra budeme mat pekny vianocny darcek: nove Karosy :-)))
Este sa mi postazoval na nove vedenie zavodu, ze to stare bolo lepsie (ak som ho spravne pochopil) a tak

Este par odkazov :
1. Asi Kami prednedavnom spominal, ze ake mame uspokojive autobusy- ze nie su ani zhrdzavene a tak. Doporucujem vzhliadnut taku 008 (AG -?) prerobeny Ikarus- hroza: kvalitne zhnity- dokonca pri 2. kolese od dvery slusne zhrdzavena maxi diera, na inych castiach decentna „krajka“... A takychto autobusov (prerobenych!!!) je viacero. Hoci tento je unikat! To su dobri k....., ked nevedia navarit ani kusok plechu a pozatierat to farbou, na tom by urcite zbankrotovali!
2.Martinska MHD: okrem toho ze maju cipky ficia aj na mesacniky cez ne. A este 2 postrehy : nemaju zial skoro ziadne nove autobusy, len poprerabane (hoci kvalitnejsie nez tie nase male Karosy ( tak ako u nas jednu dobu codila L 51, teraz asi L 10). V tomto ich velmi lutujem a mozu nam len zavidiet, hoci nas podobny problem caka zase s trolejbusmi.
No a co sa mi na tamojsich busoch velmi lubi, je ich pestrost: same reklamy, farby po celej karoserii, sklach apod. Co bus to ina reklama. A vacsina nejaku tu reklamu mala! Parada, aspon vie cim cestujes a poznas si bus.
3. Este k teme zdobenia busov: mame tu jedneho specialistu na skraslovanie (ten vodic ma bradu): teraz chodi na tom prerobenom dlhom TAMBUSE- tam si asi cancat nic dovolit nemoze (ma za celnym sklom cedulu s menom- asi Jozo-?). Ale ked este pred par mesiacmi chodil na starom neprerobenom cervenom Ikaruse- to bola radost sa pozerat: dokonca AJ cedule s cislom mal vystvorcekovane, zvonceky s logom a textom z tlaciarne napisane, ked si zazvonil, nezvonilo to, ale na tom otvaracom mechanizme nad dverami sa rozsvietila lampa. Vecerne osvetlenie, jeho kabina –to bol unikat. Prosto rodinna atmosfera! Dobre sa s nim cestovalo, a hlavne to bol snad jediny Ikarus s povodnym nastennym kurenim v zadnej polke busu- tak mal vzdy teplucko. Nie ako ostatne Ikarusy co v 2. polke nemaju ziadne kurenie, hoci su aj prerobene!

Tot vsjo, dnes som sa rozpisal. Majte sa fajn!
Hej, lenže taká kravina (rýchlikový príplatok) na Slovensku nemá obdoby! Ja byť Bystričanom, tak začnem minimálne expresné linky bojkotovať.
To by chcelo petíciu alebo čo. Veď to očividné zdieranie! A za čipovú kartu 170 Sk? Pokiaľ viem, EMtest ju predáva za 160! Takže vyzerá to tak, že BBDS má s "čipkami" slušný biznis. 😞
Ano, je to rychlikovy priplatok. Este by sa dali autobusy a trolejbusy rozdelit na business class a economy class.
So zatínaním zubov čítam novinku o zvyšovaní cien za MHD v Banskej Bystrici (už dnes v istom rozmere najdrahšia MHD na Slovensku). No osobitné sadzby za cestovanie expresnými linkami (!), to je napľutie cestujúcemu do tváre zo strany BBDS!!!!!!!! 😞 😞 😞
Reply on: Kami #767:
skratka THK mi skor pripomina THC 🙂

Mimochodom, ked uz sa bavite o leteckej doprave: este v roku 1947 obsahoval letovy poriadok CSA aj priamu linku Praha-Presov 🙂
Reply on: Papyr #766:
ale aspon skratka je pekna THK 🙂 Tak ako TKG, dnes nejaka Dumbierska.

Letecka linka za 1. republiky pouzivala male lietadielka, co ani daleko nezaleteli, takze medzipristatia boli logicke, navyse tu bola ina situacia v doprave. Konkurovat mohla jedine zeleznica, ale ta mala spociatku len severnu vetvu (KBD).
Reply on: Pete #765:
joj, ta ja už cicho.

Otazka na rodenych Bystricanov: prosim Vas, preco sa ulica nazvana po jednom z vasich druzobnych miest nazyva Trieda Hradca Kralove? To nazvoslovna komisia nevedela, ze existuje pridavne meno Kralovehradecky? Tj. Kralovehradecka trieda? THK sa mi zda take neorganicke, neladne...
Reply on: Papyr #760:
Tak,tak Papyr.. cicho budz! 🙂
Ale dufam ze ked tuto linku niekto otvori, tak to bude SkyEurope, nie CSA.
Mozno by mohli skusit z Kosic aj inu destinasiu ako Praha, ale s medzipristanim na Sliaci. Mozno ten Zurich, tam maju z Blavy uz 2 linky denne.

Skoda toho Uzhorodu:)
To by ma zaujimalo tiez.

Sky Europe vsak od letnej sezony rusi aj spoje do Tatier, takze nemyslim ze by zavadzali linku do Bystrice.
Ono otazka je - odkial by sa sem malo lietat.

Z Blavy? - to je nezmysel, to je rychlejsie autom.
Z Prahy - to by nebola frekvencia. Nocny vlak ma 1 vagon a byva poloprazdny. Vyuzite by to bolo jedine v pondelok rano (resp. v nedelu vecer) a naspat v piatok vecer, a to by bystrici asi moc nepomohlo. Jedine ze by tieto 2 lety z Kosic mali v BB medzipristatie. Tejto variante by som fandil, este keby lietali z Kbelov miesto Ruzyni.
Ine mesta, to sa mi nezda realne, jedine nejaky charter.
Za prvej republiky lietala vnutrostatna linka na tejto trase:
Praha-Brno-Bratislava-Sliac-Kocice-Uzhorod
To by bolo pekne, bohuzial dnes uz na uzemi 3 statov a asi by to tie medzipristatia trochu predrazovali.
zaujimalo by ma ci sa uvazuje o otvoreni leteckej linky slaic praha ceskymi aeroliniami pomohlo by to strednemu slovensku a najma banskej bystrici dakujem
Zostáva mi len čakať a tešiť sa 🙂
Reply on: Majkl #759:
po.imhd.sk - snad jednou....

Lenze stav veci je asi taky, ze v podstate bez Vladimirovych udajov sa neda zhotovit kvalitna stranka o Presove. On ju uz ma na MD, takze by pripadny presovsky IMHD bol len viac-menej vydarenou kopiou toho, co je na MD. A uz sa nam rysuju aj dalsie, velmi kvalitne stranky, zamerane viac na sluzby pre cestujucich ako pre fanusikov MHD - zatial su vo faze pripravy a naviac ich nerobim ja, takze o tomto projekte zatial nic blizsie nenapisem 🙂
Vladimír: musím povedať, že som "vymäkol". Netrúfam si napísť reportáž o niečom, o čom je na nete dosť veľa vecí, a okrem toho, hádam dakedy v budúcnosti bude aj po.imhd.sk 🙂

Mám však na papieri pár poznámok, aby som nezabudol, takže keď sa mi raz veľmi bude chcieť, tak ju možno napíšem.
Vladimir #755:
Buduci vikend budem v BB, tak sa na to pozrem.
Ak to nebudu mat, tak sa nejak dohodneme.
Chlapi, kto mi poslal ten mail o 13:44?
Ja Vas podla skutocnych mien nepoznam.
Vladimir: zial, zatial sa musim spoliehat na pamat svoju aj inych, takze rozlisit RTO od Jelz je (v spomienkach a na fotkach) nemozne.
Tie Karosy co sa nakupili z inych podnikov mali vacsinou vnutorne napisy, ale okrem BCA2128 (prazske EC 5210) sa dlho v premavke neohriali. Vydrzala B731.0x BCA0842. Niekde boli nalepky ako v Blave (ked stojite drzte sa), ale zial nezapisal som si ak boli nejake EC.
Len podla casu zaradenia by sme sa mohli dopracovat k bystrickej SPZ. Ale nejazdi uz ziadna cudzia Karosa.
Petik: Uvedená publikácia sa ešte nedávno predávala za 20 Sk v predajni cestovných poriadkov a upomienkových predmetov na železničnej stanici Košice. Pokiaľ máš, záujem, môžem sa mrknúť, či to ešte majú a prípadne Ti kúpiť.

Čo sa týka Ostravy, nebol som tam, krásu mesta posúdiť nemôžem. No na tamojšiu MHD som nielenže krivé slovo nepočul, naopak, viackrát mi bolo prizvukované, že sa pravdepodobne skutočne jedná o najlepšiu MHD v ČR.

Majkl: KEDY bude na svete reportáž z Prešova???
Reply on: Vladimír #751:

No ja sa az tak nevyznam, takze pre mna 73x je to iste, rovnako ako aj RTO=Jelcz.

Trat do Harmanca - v roku 1940 bola dostavana nova (sucasna) trat. Stara trat bola uz predtym.
Ale knizku by som chcel. Kto to predava? ZSR?

Inak netusite ci ma nejaku www stranku alebo ci este vobec existuje NADAS (Nakladatelstvo dopravy a spojov)? Moje patranie po internete je zatial neuspesne. Tam by mohli mat zaujimave citanie.

A predsa len sa este vratim k tej trati do Harmanca. Po WW2 bola trat Zilina-BB-Margecany-Kosice urcena na urychlenu elektrifikaciu. Neskor sa pocitalo s elektrifikaciou trate z Bryndziarne cez Pazravu do Martina v suvislosti s elektrifikaciou trate Surany-Bryndziaren. Dokonca sa aj nejak upravovali tunely, aby vyhovovali novym normam na elektrifikaciu. Teraz to vraj znova nevyhovuje este novsim normam.
Minuly tyzden som pozeral na stranke ministerstva dopravy a spojov nejake strategie, ale cuduj sa svete, elektrifikacia trate BB-Martin sa nikde nespomina. Skoda. Myslim ze teren je na elektrinu idealny. Jedine ze by ministerstvo zamyslalo dhodobo zachovat idylu a neposkvrnenu prirodu pre jazdy turistickych parnych vlakov.
Prave som si vsimol Majklov clanok o MHD v Ostrave.
Tak k Ostrave mam par komentarov.
Je to najhnusnejsie mesto ake som kedy videl.
Sice som tam nesiel MHD ale z pohladu navstevnika je to totalne *****ske mesto. Je strasne velke (rozlahle), ale nie su tam ziadne smerove tabule, takze tam neostravak nikde nepotrafi. Dokonca som netrafil ani na vypadovku a len instinktivne som trafil na cestu na Bilovec. Sice pekna cesta cez lesy spravnym smerom, ale nebola tam ziadna pumpa a mne svietila kontrolka. Natankoval som az v Olomouci.
Niekolkokrat som bludil aj po meste ale nastastie mi vzdy poradili slovensky hovoriaci spoluobcania romskej narodnosti.
Najlepsi hotel ktory poznala nasa sekretarka - Imperial (noc=2500Kc) mal na fasade skrizene kladiva, vysku miesnosti asi 2.1m a 30st v izbach. Omylom sme odmietli o tisicku drahsiu izbu s klimatizaciou. V hotelovej restauracii nam odmietli napisat alkohol ako "obcerstvenie", niecie psie chlpy z auta povysavali az na druhy pokus.
A tu nechutnu cestinu s tvrdymi a kratkymi slabikami ani nespominam. Nedavno sa tam prestahoval kamarat, tak sa tam este pojdem pozret.

Celkovy dojem: Ostrava mi pripominala spinavu splet dialnic. Nic viac.

BTW: Majkl, ak pojdes fotit niekde do okolia Prahy alebo na zapad (pripadne do Jihlavy alebo Havlobrodu), tak sa ozvi. Tvoje "reportaze" sa mi celkom pacia. Len ja som trochu viac kriticky:)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.