Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
^^^ toto ma byt oficialna stranka BBDS, zavod MHD. Ale linka 32 tam neni ani nahodou 🙂

Petik: mam pozicanu knihu 25 rokov CSAD a je to fakt pekna kniha. Co sa tyka obrazkov zatial najlepsia z vyrocnych knih. A v textoch nerozoberaju jednotlive zavody, ale rozne oblasti posobenia CSAD.
Nevravim, ze Emtest je jediny co dokaze menit zastavky, ale bystricky BUSE je len na ozdobu, ak vodic zabudne zmenit konecnu tak ... a Emtest to spravi vsetko za neho. Opakujem, v BB.

Mna osobne iritovala cista biela plocha na prednom cele, takze som sa potesil ked to niektori spestrili.
Majkl: A nielen v BA, ale aj v PO, aj v KE, aj...

Zhrnieme to? Blby napad (bezkontaktne karty) pritiahol blby system (EMtest). 🙂
Aj BUSE prehadzuje sám.

Emtest bol údajne vybraný preto, lebo v dobe, keď sa o tom rozhodovalo, ako jediný ponúkal bezkontaktné karty... (strašná škoda)

Zdobenie vozidiel: fuj! Nemá to nikde obdody. Som ešte nevidel, aby vo Viedni bol "vyzdobený" bus. Ale toto je aj v BA. Nepoviem nič, keď si vyzdobí zvnútra kabínu, ale olepovať to zvonka... Inak, myslím, že tie nálepky "Banská Bystrica" sú dielom dielenských robotníkov a nie vodičov.
Kami: samostatne bez zasahu vodica prehadzuje linky a ciele aj napr. R&G Mielec, ktory navyse vie brat do vahy prejdenu vzdialenost, vyhodnocovat vsetky zakladne ukazovatele prevadzky vozidla, vnimat otvaranie a zatvaranie dveri... A ovladat vie aj tabule BUSE 🙂 Nie je to teda len domena EMtestu.

Petik: Proti vyzdobovaniu vozidiel nic nemam. Vodicovi to zlepsuje naladu, zvysuje pohodlie, co ma priamy suvis s technickym stavom vozidla. No s nicim sa nesmie prehanat. Ani so zdobenim.
Petik: emtesty maju len jednu vyhodu, prehadzuju linky a ciele automaticky, netreba menit tabule.
Nevidim problem v dotvoreni vozidiel. Naco je dobrych 20 rovnakych vozidiel ? Vodic co si zoberie bus za svoj, vyzdobi si ho a stara sa on, sa v nom lepsie citi. Prospieva to aj cestujucim aj technike. Ale s mierou. Netreba experimenty typu BC4046, 4944 a pod.
V rokoch 97-98 to zacalo vyzerat v uliciach jednotvarne. 😞

Inak, jeden vodic ma na autobuse menovku na skle. A zachadza aj na Uhlisko.
Tie Emtest-acke transparenty na novych autobusoch su hrozne.
Ale okrem toho sa mi nepaci este jedna vec. V BB to vyzera, ako keby si vodici mohli pomalovat autobus podla momentalnej nalady. A tak je obcas na Karose nalepka Renault, obcas napis Banska Bystrica nad prednym sklom a podobne.
Uz cakam len na to, ze nabuduce nabuduce tam pribudnu napisy "Ferov voz", "Jozove delo", "Cervene Porsche" a podobne.
Pocasie cez sviatky poznacili dopravu minimalne. Pocas mrazov cez noc zamrzlo niekolko vozov, taka 100 nepremavala aj pol dna, bez rozdielu znacky.

2.1. na zasnezenej ceste narazil Renault Megan do 51tky, zrejme 630AS. Autobus vychadzal zo zastavky Dumbierska ZS smer Sasova, daval prednost oprotiducemu busu a Megane jednoducho bez brzdenia zastal o naraznik busu. 🙂

Inak sneh nerobil problemy ani Ikarusom.
Vladimir: vsetko zrejme funguje cez polohu. Emtest nespolupracuje s nicim, takze nie je mozne pouzit vzdialenost ani otvaranie dveri. Nehlaskuju sa vsetky skratky, nieco sa hovori cele.
Ak sa zasiahne do automatickeho prehadzovania zastavok, moze to zblbnut. Navyse, v kazdom voze to moze fungovat inak. To by chcelo spravit vyskum a v jeden den sa previest trolikmi aj busmi.
Preco Emtest ? Dobra otazka. Myslim ze sa to pytaju vsetci co sa s tym musia denne babrat 🙂
Majkl: VUKOV je Vyskumny ustav kovoobrabania, za socializmu sa tam vyrabali rozne priemyselne roboty.

Inak v PO tiez hlasime zastavky na zaklade prejdenej vzdialenosti.
Potom ma už len jedna vec zaujíma - prečo BBDS kupuje výrobky firmy EMtest???
Systém, ktorý popisuješ (uplyn. urč. času) je podľa mňa podstatne spoľahlivejší (v dnešných podmienkach) ako GPS hlásič. Jeho nevýhodou v BB je to špecifikum, že aj na najfrekventovanejších zastávkach sa stáva, že nikto nenastupuje a nevystupuje. Zastávky sa teda nedajú rozdeliť na stále a "na znamenie". Tým pádom môže nastať chyba v hlásení napr. z dôvodu, že vodič neotvorí dvere (a tým neposunie zastávku) a neprestaví ju ani na palubáku. A pokiaľ si to nevšimne, tak bude chodiť "o zastávku pozadu". Túto nevýhodu v BA riešime tak, že v palubákoch sú nahrané aj údaje o vzdialenostiach medzi zastávkami a keď je zastávka na znamenie, tak sa na palubáku automaticky prehodí aj bez otvárania dverí.

Tento GPS systém nefunguje na 100%. Neviem, či to je nepresným zadaním polohy zastávky, alebo nepresnosťou vyhodnotenia polohy GPS zariadením. Každopádne, stáva sa, že napr. voz stojí na zastávke a už hlási nasledujúcu zastávku (to by malo až po odchode zo zastávky). Na linke 1 dokonca raz ohlásilo zastávku "Úsvit" ešte pred vjazdom do zastávky "Štadlerovo nábr.". Takže je ešte čo vylepšovať... Ak ťa zaujíma, že kedy hlási aktuálnu a kedy nasledujúcu, tak hlási to "ako sa podarí". Stáva sa (keď je kratšia vzdialenosť medzi zastávkami), že ohlási "gong - nasledujúca zastávka XY, gong zastávka XY" tesne za sebou 🙂
Vladimír: A my, čo sme boli v Prešove vieme, že sú zo Závody Valivých Ložísk (nie?). Ale čo je VUKOV, tak to si mi musel vysvetliť 🙂

ad DPMP: stačil, čoby nie...
Majkl: A DPMP by vam nestacil??? 🙂
Kami: Dakujem Ti za ochotu.
Cize nasledujucu zastavku hlasi par seknd po odchode zo zastavky. Zeby to bolo stanovene uplynutim urcitej casovej doby po zatvoreni dveri...? Kedy sa zahlasi aktualna zastavka? Po otvoreni dveri alebo este pred prichodom na zastavku?

Vztahy medzi BB a PO sa upevnuju! Aj v PO sa skratky zasadne hlaskuju!
V KE je schopna ta zena citat dlhokanske zastavky typu "Juh - Slovenska autobusova doprava" alebo "Sidlisko Kosickeho vladneho programu - miestny urad" (hoc kazdy to sidlisko vola "ka-ve-pecko").
V mojom rodnom meste skratky vzdy zasadne hlaskujeme a (na velke zhrozenie Kosicanov) to nie je inak ani v autobusoch. Legendarna sa stala najma muzskym znudenym hlasom nahovorena hlaska:
"nasledujuca zastavka - na znamenie - ze-vé-el" (zastavka sa pise ZVL) 🙂
Kami: a čo tak niečo ako DPhlmP 🙂
Vladimir: skusim ti odpovedat ako viem
ad 1: je to nejaka moderatorka z Radia Lumen (radio ma reklamy na vozoch, v MHD na 4097)
ad 2: nasledujucu zastavku hlasi chvilu po opusteni zastavky - gong "nasledujuca zastavka ...". Skratky speluje. Na jesen som siel trolikom a ten hlasil nasleducu zastavku hned za aktualnou, casto pri otvarani dveri a vnutorny trasparent s bol synchronizovany s hlasenim. Naopak v lete hlasil tak ako teraz, len obcas sa netrafil do presneho miesta.
Ad 3: vnutorny displej ukazuje zastavku v hornom riadku, dole je aktualny cas
ad 4: podla vsetkeho ma urcenu polohu zastavky podla toho zmeni zastavku v pokladni a tiez hlasi. Presne neviem, to by som musel cakat pri pokladni a vsetko sledovat.
ad 5: netusim 😞

TeBeCe: moja pamat siaha len do roku 1990 a vtedy neboli

Papyr: DP naozaj treba, ale nie typu DPB. Tiez sa stava, ze dojdu peniaze na opravy a potom vyraduju GO vozy uz po 5 rokoch a Ikarusy s trolejbusmi vyzeraju ako vyzeraju.
Zdravim v Novom roku.

Emtest sa zase vyznamenal. Par krat sa stalo ze miesto cestovneho zacal odratavat z karty jazdy. Takze v BB asi funguje dvojaky system 🙂

Viezol som sa na 716BE (linka 22/3w) a vsetko fungovalo ako ma 3 zo 4 vonkajsich transparentov, vnutorny ukazoval, co mal a zena z Lumenu po gongu hlasila zastavky ako isli. 1.1. sa menili data takze mozno opravili chybu.
Majkl, 716BE nejazdila len ked si u bol ty 🙂 🙂, inak kazdy den.

Karosa B961 je naozaj len upravena 941, na rozdiel od medzimestskych karos 950, ktore su skoro cele nove. Motory Iveco zatial sekaju dobrotu, vodici sa ucia na tom jazdit, len hluk je citene vacsi.

Ako zalozne boli zaradene dalsie 732GO - 877AF (ex 22), 091AG(ex 34) a 4097 (ex 51, neskor 55). Z toho rocnika ostava len 092AG na linke 10. Taka Blava by asi mohla od radosti skakat, keby mala take zalozne vozy.
Tebece: ja o takých neviem, ale odkedy som sa s Dušanom hádal, že v BB nebola "bublinková" reklama, (a ona bola) takže nebudem tvrdiť nič. Ale asi také vozy v BB neboli...

Vladimír: napísal som to veľmi cielene - je mi jasné, že sa na seba totálne podobajú, ale zasvetení tvrdia, že je to úplne nové, lepšie vozidlo (nový motor Iveco, kataforéza atď.) a vzhľadom na to, že je číselne odlíšené od radu 941, dali by sa očakávať aj výraznejšie zmeny v interiéri - ale tie nenastali...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.