Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pamata si niekto v BB Ikarusy 280, ktore mali velke okenne vetraky? mne sa zda ze tam take kedysi jazdili, ale nie som si isty...
Táák, konečne som sa viezol v novej Karose B961. Vozidlo samotné na mňa urobilo dobrý dojem – na prvý pohľad je však veľmi podobné klasickým 941-kám. Špeciálne ma však zaujímala novinka v BB – nový typ transparentov Emtest. Moje postrehy:
- hlásenie zastávok (ako písal aj Danny) išlo správne, ale na vnútronom transparente sa zastávky vypisovali v opačnom poradí (z druhej konečnej) J - to znamená na zastávke Úsvit displej ukazoval Rudohorská, Pol. (linka 24)
- dosť blbé je, že vždy keď voz dojde do zastávky tak sa transparent vyresetuje (vypne a zapne) asi na ½ sekundy...
- nevýhodou je aj, že stále sú to len LED transparenty bez DOT terčíkov
- GPS stále nefunguje na 100% a občas hlási zastávky dopredu
- transparenty stále nezobrazujú mäkčene a dĺžne pri niektorých zastávkach (Okruzna)
- na bočnom transparente v 2. riadku sa stále rolujú všetky zastávky, trvá to zbytočne dlho, stačilo by, keby tam boli vybrané dôležité zastávky (ako na BUSE)
- zadný transparent je stále príliš malý a tým zle čitateľný
- ale aby som len nekritizoval: konečne majú vyššiu grafickú úroveň a sú lepšie čitateľné
Desat a pol minuty na zastavke, to uz je sila. (Zase ten Oskar - 83 percent pokrytia, to uz je sila. 🙂

Mam velmi rad obyvatelov Banskej Bystrice a aj toto mesto mi je velmi sympaticke. Ale myslim, ze ani vy, samotni Bystricania, nedocenujete vyznam samostatneho dopravneho podniku. Verte, ze by sa to velmi zlepsilo. A mozno aj v takych detailoch, ktore si myslite, ze s tym nesuvisia.

BB potrebuje vlastny DP viac ako sol!
Caute páni! Mam opat, aj teraz- v case vianoc, dve perly (zaujimave, ze obe sa tykaju novej dlhej Karosy, mam na nu bohove stastie 🙂 :
1.) cestoval som v piatok 20.12.z konecnej L 22- smerom na Sasovu- a bus na Namesti Slobody(VUB)
STAL 10,5 MINUTY!!!!- tak dlho ludia nastupovali- taketo cosi som snad este nikdy nezazil!
2.) A moja oblubena nova velka posahana Karosa ma opat potesila a pripravila predvianocny uskrn-
teta z Lumenu hlasila zastavky pekne po poriadku, ale technika sa opat nezaprela a display tentoraz pisal zastavky v opacnom smere :-))) - to akoby sme stale cuvali 🙂 Tak ma opat potesili!
3.) A nas mily jogurtovac Rajo - neuveritelne- spojazdnili a diodky sa rozblikali! A pekne ukazuje linku 20.
Tak a este dodatocne prijemne Vianoce & kuzelny Silvester & stastny Novy rok vsedkym podielacom a prispievacom na tuto stranku
Aj ja by som všetkým rád zaželal šťastné a veselé Vianoce!
Tak teda: všetkým userom: Šťastné a veselé...
ad linka č. 1: tejto linke predĺžili chronometráž medzi KÚNZ-om a Úsvitom o 3 minúty. Samozrejme by to nebol problém opraviť, ale stalo sa mi, že niektoré "jedničky" išli od Úsvitu asi o 2 min. skôr a tak som to nechal tak - veď radšej prídem na zastávku 3 minúty pred odchodom ako 1 po odchode 🙂
Petik: a dirigovat to budeme z Prahy 🙂
Danny o ostatni:

Zhrnme si teda sposoby pouzitia cipovych kariet na Slovensku:
---------------------------------------------------
1. CK sluzi ako elektronicka penazenka, jazdy sa odpocitavaju na citackach pri prednych dverach - nastup len prednymi dverami - pr. BB a vacsina malych SAD-kovskych MHD
2. CK sluzi ako elektronicka penazenka, jazdy sa odpocitavaju na citackach pri vsetkych dverach (okrem prednych) - nastup vsetkymi dverami (okrem prednych) - pr. NR
3. CK sluzi ako fond urciteho (dopravcom ponukaneho) poctu jazd, ktore sa odpocitavaju na citackach pri vsetkych dverach - moznost realizovania predplatenych jazd je casovo obmedzena - nastup vsetkymi dverami - pr. ZA
4. CK sluzi len ako medium na ktore sa zapisuje informacia o uhrade cestovneho na urcite casove obdobie - jazdy sa neodpocitavaju, ich pocet je neobmedzeny - nastup vsetkymi dverami (okrem miestnych uprav, napr. zakaz nastupu prednymi dverami) - napr. BA a PO
Papyr:
Kupujeme?
Kami: to myslis, ze len v okrese Stara Lubovna? To je cele Slovensko. Ludia su zvyknuti, ze peniaze doma v sufliku = istota. Nepochopili, ze ich tu a tam treba aj investovat. Byt tak fararom, tak im kazdu nedelu v kostole (=druha vasen Slovakov) hustim do hlav podobenstvo o tom chlapovi, co zakopal svoj jeden talent do zeme, neznasobil sa mu a bol od svojho pana vyhodeny.

Napriklad: uz teraz je cestovanie v relacii Kosice-Michalovce na pokraji znesitelnosti. Myslite si, ze niekoho napadne kupit 1 starsiu Karosu a zacat jazdit ako posila na tej linke? Nenapadne. Ked aj napadne, tak to nezrealizuje (napr. ja).

Pritom stat aspon na jednej svojej nohe je v tych autobusoch povazovane za vyhru - hlavne ze ta zobral a nenechal ta, ako tych tridsiatich, co sa nevosli, na mraze cakat 2,5 hodiny na dalsi.

Nech zije socializmus.
Ak by som sa uz nedostal na net, chcem popriat vsetkym tvorcom a navstevnikom tejto stranky

Prijemne prezitie Vianocnych sviatkov a stastny Novy rok. Dufam, ze sa dozijeme lepsiej MHD.

Myslim, ze uz mozem oznamit potesujucu spravu pre raftera, P.Debnara a spol. - pod stromcek bude CP liniek 55 aj 32.
Vladimir: pri nevyhodach B som zbytocne zovseobencoval. Ciernych pasazierov pri D vysvetlil Petik. Na druhej strane, kedze miestny by to mali zaplatene, na cierno by mohli ist len bezdomovci a cezpolni.

Taxabusy by v meste narazili na spravny organ - mesto. Zda sa mi, ze doprava do 9 osob je nejako vynata z povolovania, ak nejde o taxik, ale nie som si isty.
Na druhej strane, mozem pouzit priklad Litmanovej - okres Stara Lubovna (to je daleko na vychode a severe, dalej uz nic nie je). Ludia tam sedia na peniazoch (doslova), otvorene zavidia tim co vystudovali a robia v Blave, ci este dalej. A NIKTO nie je schopny si kupit nejaku dodavku a zabezpecovat dopravu miesto SADky, co ide tak 2x za den. A tito ludia budu nariekat ze nemaju robotu a ak by si nejaku nasli, nemaju sa ako dostat do nej.
No to som uz k tomu vylevu pripajat nechcel, takze este doplnim zvlast.
Myslim ze pri sucasnom systeme MHD v BB pomaly bude mozne v MHD podnikat. Napriklad ako majitel "taxabusu". Co myslite?
(Taxabus - ak som to neskomolil by mala byt nejaka dodavka ktora na zoberie ludi-zastavi im hocikde a je asi o dost rychlejsia ako bus. vid napr. http://www.imhd.sk/transport/?www=clanky/riga/index)
Kami #615): to je blbe ze to platis 2x, ale ja to platim v 2 statoch pretoze na taketo dane sa nemyslelo v zmluve o zamedzeni dvojiteho zdanenia.
(Slovensko je pre mna ten cudzi, t.j. ako keby si ty musel platit este aj v Prahe)

Vladimir #618): cierni pasazieri pri variante B = zlozite vymedzenie platcov dane a pripadne pozadovanie platit od ostatnych (co nie su danovnici tejto dane)

System B - no pokial sa pri tomto systeme nastupuje prednymi dvermi, tak to musi nutne sposobit drasticky narast ciernych pasazierov.
Mna by nikdo nedonutil kupovat si listok za kazdu cestu. To by som chodil nacierno stale, mesacnik si raz za cas predsa len kupim.

Danny:
"Chodili busmi i ked to nebolo potrebne" 😃
Ako to moze byt nepotrebne! Ked to nepotrebujem, tak tym nejdem, ked mi to pomoze, tak sa zveziem. Ale ak mam za 2 zastavky platit 10Sk, tak sa na to vyserem a pojdem peso alebo vyrazim autom.
Ale je samozrejme ze pri blbom systeme prednych dveri vozenie sa o 2 zastavky zdrzuje.
Som sice fanda do vlakov, autobusov a podobne, ale v BB chodim MHD radsej nechodim. Ked tam nie som autom a potrebujem urobit vacsi nakup v Tescu, tak idem radsej taxikom. Pretoze bystricke MHD (ale aj cele bystricke CSAD ma sere v najvyssej moznej miere).
Raz sa mi stalo, ze som bol vypredany vlak tak som chcel ist busom, a oni mi nepredali v piatok listok na nedelu, lebo "uz je vypredane". OK, ked to povedia drahy, chapem ze asi nemaju zvysne lozkove vagony, ale nech mi CSAD nehovori, ze nema zvysny autobus. Ked som odtial odchadzal, prisiel si dalsi clovek kupovat listok do Prahy. Tak som nakoniec cestoval vlakom na stojaka az do Horniho Lidece, kde CD pripojili asi 6 vagonov.
Neviem ale ja mam vzdy pri ceste na Slovensko po prekroceni hranic pocit ze som prisiel niekde kde sa nic neda a vsetko sa sere. Mam dost ked vidim tych policajtov na hranici.
No uz tam zase idem tak som nasrany uz dopredu, tak sorry za ten vylev, ale uz len ked si predstavim bystricke hospody kde musim zobrat o pive, platit za kazde kolo zvlast a casnici nie su ochotni rozpocitat ucet medzi hosti tak mi je na bliti.
A este viac ma desi, ze na Silvestra za mnou asi pride moja draha a to budem zase pol roka pocuvat ake je to na tom Slovensku vsechno blby a ze tam uz viac nepojde.
Caute srandisti!
Nejako ste sa rozkokosili s tymi predplatnymi programami. To nemate o com inom kecat? Len taka drobnost: ked zavadzali cipove karty, tak jeden z tych blbeckov z MHD sa trochu preblabol- vykecal, co nemal-a to, ze hlavnym dovodom ich zavedenia bolo ze cestujuci „privela“ cestovali- a ze to zneuzivali a chodili busmi i ked to nebolo potrebne a ze privelky „rabat“ venovavali cestujucim ( vela cestovali- malo platili)!!!! No aby som to trochu podkuril este viac: poznam trochu Martin, a tam cipky zavadzali vtotoznu dobu- a podrzte sa, svinuchy- tam to fungovalo aj ako mesacnik!, ze sa neodcitavali prachy, ale jazdy. Teda 1 mesiac- 100 jazd, asi, to si uz nie som isty. Prizivnici bystricki- oni sa od zaciatku na to vysrali!
Ten Sasovsky TESCOBUS som dnes rano asi o desiatej videl- v Sasovej, bol to klasicky medzimestky bus- a vpredu mal tabulku TESCO – vo vyske volantu.
A este 1 vec, ktora ma poslednu dobu riadne nasiera: tie sasovske busy posledne tyzdne meskaju cim dalej tym viac- pred 2 tyzdnami mi rano, ked som isiel z mesta v treskucej zime vypadol bus, namiesto 6 minut som na zastavke trcal skoro pol hodinu. A pravidelne ked chodim z mesta tak busy veselo meskaju aj 10 min., a to ma totalne vytaca!
Ta najnovsia klbova Karosa L 24-y, ma sice pekne hlasenie zastavok, ale maju to krasne posrate: ked hlas ohlasuje najblizsiu zastavku- display v buse raz ukazuje spravnu nasl. zastavku, a o par minut uz display ukazuje o 2 zastavky dopredu! Ani nehovorim, ze 3. vonkajsi display nefunguje. A orandzovy jogurtovac, co chodi na L 34, teraz na nasej L 20 . Ten to mas uplne odstavene, a skeri sa na cestujucich s tabulkami.
Ach ta nasa MHD – to je vrchol dokonalosti a blazenosti. Uz sa opat tesim na prijemne a nezabudnutelne chvile stravene v autobusoch s milymi usmiatymi a vzdy vludnymi vodicmi!
A este 1 perla na zaver: v nasich komunalkach kandidoval na post poslanca Mestskeho zastupitelstva aj 1 vodic Sasovskej 24/25-ky. V tychto linkach mal vsade reklamu. Taky blbecek na pohladanie! Nastastie toho uboziaka nezvolili!
Kami:

1. ako mozu byt cierni pasazieri pri tarife D?
2. v tarife B predsa neplati nutnost nastupu prednymi dverami - v ZA a NR platia za kazdu jazdu, no nastupuju vsetkymi dverami
Krasne si to zhrnul Kami!:o)
Teraz uz len urobit anketu alebo rovno referendum.
Takze tu mame 5 tarifnych systemov:

A. tradicny system casoveho predplatneho a predajnych listkov - plati v BA, PO, KE

B. platba za kazdu jazdu podla pasma - plati vsade inde s obmenami (Emtest resp. RG)

navrhy:
C. tarifny system mobilnych operatorov - volne jazdy, platba za kazdu jazdu nad pausal

D. priame dane - zodpoveda systemu A, rozsiruje sa okruh platitelov aj o tych, co MHD nevyuzivaju => mensia suma na osobu

E. nepriame dane - prispieva kazdy podla toho kolko spotrebuje => MHD je zadarmo, odpada kontrola CL

Vyhody:
B a E - nepoznaju ciernych pasazierov
- neplatia ti co sa v meste nenachadzaju
C - kazdy si vyberie, co potrebuje, co mu vyhovuje
A a D - stabilny a predpovedatelny prijem dopravcu

Nevyhody:
A - mnozstvo ciernych pasazierov, nutnost doplacat
B - nastupovanie jednymi dverami, velke naklady pre pouzivatelov, moznost podvadzat
C - ako B, narocne na system
D - problem s tymi co v meste maju trvaly pobyt, ale byvaju inde - podobne ako pri dani z odpadu
- cierni pasazieri
E - zdrazenie sluzieb => konkurencna nevyhoda poskytovatelov sluzieb oproti inym mestam
Petik: ja platim za smeti 2x - raz v BB, raz v BA. Kolegyna z Oravy ma aspon zlavu doma, ja nemam nic. Inak v Petrzalke v niektorych domoch zaplatia za smeti aj viac ako 1200 Sk za osobu!

Nepriama dan by sa sice rozlozila na vacsi pocet ludi, ale aj cielova suma by bola vyssia - cca 200 mil Sk kvoli vyssiemu objemu dopravy. Prijmy mesta za rok 2002 su planovane 250 mil Sk, z toho viac ako polovica su dane z prijmu. Je to realne ziskat ?
Nepriama dan by sa chvalovala rovnako tazko, ako priama.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.