Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ja to vidim takto:
Chybu spravilo aj mesto aj SADka. Mesto svojim "odbornym" rozhodnutim o zruseni akychkolvek dotacii a SADka svojim "odbornym" rozhodnutim zvalit vsetku vinu na mesto.

Keby sa SADka snazila spravat komercne, tak ako sa patri a snazila sa ziskat zdroje ziskanim si cestujucich, tak mohla zrusit nezmyselny naastup prednymi dverami, zaviest predplatne a jednorazove casove listky, zatraktivnit intervaly a to vsetko aj za cenu zrusenia vsetkych zliav a zvysenia ceny cestovneho. Vysledkom by nebol odliv cestujucich ale mozny narast -> narastli by aj trzby(je rozdiel cestovat za 20Sk hodinu, resp za 500 cely mesiac a pritom vediet ze spoje nemaju zdrzanie a chodia nacas...). Ak by ludia aj napriek tomu protestovali proti zruseniu zliav a vyske cestovneho, vina by bola len a len na meste a jeho kralikoch. Lenze pristup SADky zvalit vsetku vinu na mesto (opravnene) a tym zrusit vyuzivane linky, absolutna redukcia spojov a zvysenie cestovneho len zapricini, ze z ludi sa stanu nadavajuce tvory a stratia vsetku doveru voci statu, mestu, SADke a vsetkym zainteresovanymn. K tomu pride SADka o mnozstvo zakaznikov, ktori sa uz nikdy k MHD nevratia. Zacnu zapchy, smog, vacsia nervozita.

Ale co ste si Bystricania zvolili, to mate.
Reply on: maciatko #5862:
v podstate súhlasím, ale má to len jednu chybičku krásy. Kým v ťukaní do pokladne a poskytovaním zliav, kvalitou služieb u podnikateľov, ktorým platíme za tovar a služby sa cena "reguluje" konkurenciou, MHD vedome zneužíva svoj monopol a snaží sa správať trhovo. Keby boli v bystrici dve spoločnosti, poskytujúce prepravu osôb, myslíš, že by zvyšovali cestovné? Nie pretekali by sa, kto bude mať nižšie cestovné, koho šoférí počkajú na tetušku, ktorú od dverí autobusu delia len dva metre, a koho autobus obslúži najväčšiu časť územia... to je však nemožné a tak si myslím, že by do dopravy malo zasiahnuť mesto nejakými usmerneniami, nariadeniami, a neviem čím všetkým môže, ale som si istý že môže.. miesto toho však stále vládne v BB chaos, a čo sa dalo to nám pobrali...

Dnešná skúsenosť s MHD.. nastupoval som "resp." chcel som nastúpiť do 22ky (cca 15.45) pri viadukte, nemohol som, bola plná, aj keď som chcel, nech ma ludia štiknú a nastúpim dozadu, šofér ma nechcel zobrať... tak som ostal vysieť, ale čo to, ani nie za dve minúty viezla vzduch ďalšia 22ka, v ktorej som si vyberal, vedľa koho si sadnem...
Tak ma napada, ze by v BB mohol zacat fungovat ukrajinsky system.
Skuste si urobit tabulku z kartonu s napisom napr. "MLADEZNICKA: 10 SK" a cestou do skoly/prace mozete ist stopom.
10Sk gumokolistovi zaplati benzin na +/-3km, takze niekto urcite zastavi. ? A cestovat budete rychle, pohodlne a v teple. ?
Reply on: www.banskabystrica.sk #5861:
chcela by som vedieť, ako chcete túto situáciu riešiť. A čo od riešenia očakávate.
Reply on: RIA #5817:
Milá Ria! Vidím to podobne ako ty. Podľa mňa sa jednoducho dve strany nevedeli dohodnúť. Jedna povedala, že peniaze nedá a druhá namiesto toho, aby skutočne porušila spoje, kde chodia autobusy prázdne, zrušila radšej L24 (a iné), veď L24 využívalo toľko ľudí, že keď sa ich také množstvo nas...rdí, iste za tým začnú behať sami a peniažky sa nejakým spôsobom do dopravy dostanú. Myšlienka je to celkom šikovná, veď je demokracia, vláda ľudu (a kvôli 24ke sa už začína tvoriť celkom pekná kôpka naštvaných ľudí). Má to však podľa mňa jeden háčik. Koho platíme z našich daní? Nemal by takýto človek čo najlepšie zastupovať naše záujmy? Veď my ho živíme. Nemala by takisto zastupovať naše záujmy MHD BB, keď jej platíme? Ak chce niekto, aby mu fungoval obchod, musí sa podľa toho k zákazníkovi aj správať, to je jedno, či vykladá tovar, alebo nahadzuje čísla do pokladne. Každý obchodník sa snaží vytvárať stále lepšie a lepšie služby pre svojho zákazníka, aby si ho udržal. Zdieľate takýto pocit, čo sa týka MHD BB? Podľa mňa je tam dosť kompetentných ľudí, ktorí by sa mali vedieť normálne dohodnúť a nie riešiť situáciu takýmto spôsobom. Nech si rozprávajú o svojej náplni práce, čo chcú aj kvôli tomu tam sedia. To je veľmi jednoduché riešenie, porušiť linky tak, aby vznikol čo najväčší počet naštvaných ľudí, ktorí to potom za nich dotiahnu dokonca. Takto sa aspoň nemusia postaviť na čelo. Len by som chcela vedieť, či im aspoň troška stisne srdce pri pohľade na ľudí, ktorí sú bezradní, čo sa týka dopravy do práce a do školy. Podľa mňa na tomto všetkom nenesie vinu len magistrát ale ja BBDS.
Ináč, chcem fakt poďakovať všetkým čo sa podieľajú na vzniku a prevádzkovaní tejto stránky. A PIT si super!

www.banskabystrica.sk

Kto nesie zodpovednosť?
Chcel by som sa len ľahko dotknúť problematiky MHD. Primátor mesta sa niekoľko krát hrubo osočil voči poslancom keď mali záujem riešiť akúkoľvek situáciu v meste s tvrdením, že ŠTATUTÁROM MESTA je len ON a ON bude rokovať a niesť zodpovednosť za mesto. A takto vznikla aj situácia a výsledok JEHO OSOBNEJ ZODPOVEDNOSTI za situáciu v MHD. Viem že nemáte čas sledovať rokovania zastupiteľstva v BB, ani sa Vám niekedy nedivím. Ale aj my poslanci mesta BB sme vyjadrili niekoľkokrát veľké rozčarovanie a poľutovanie nad neschopnosťou prinášať také alternatívy a návrhy, ktoré by boli pre nás všetkých užitočné. Verte, že poslanci ako aj ja osobne budeme vyvýjať také úsilie aby sme PRIMÁTORA mesta prijmäli nájsť riešenie situácie mestskej hromadnej dopravy, ak nie k zvýšenému štandardu tak minimálne k úrovni, ktorú sme všetci poznali do konca roka 2004. Darček v podobe výšky cestovného a zrušeniu spojov sme dostali aj my poslanci a naše rodiny, ktoré rovnako chodia MHD. Sledujte naše návrhy a pripomienky a sami uvidíte, kde je povestný PES ZAKOPANÝ.

poslanec MsZ - Novanský
Este sa vratim k autobusom na bioplyn.Nevyhoda takehoto pohonu je velkost bioplynovych nadrzi. Videl som 700vkovu Karosu ktora mala batozinovy priestor zapratany 5timi bombami,takymi ako na a acetylen,alebo ak chcete zvarackymi,co ovplivnovalo aj vahu vozidla.
Vsevedko neviem,lebo Zvolen uz ma vlastnu cerpaciu stanicu na bioplyn.
Reply on: Vševedko #5853:
plynaky stale maju. To by vedel mozno Burz, ci stale na ten plyn s cisticky, alebo nejaky iny.
Reply on: evil #5854:
linky 1, 6 a 7 sa nemenili, preto su aktualne!
našiel som taký pekný dokument, ktorý sa volá že
"PROGRAM HOSPODÁRSKEHO A SOCIÁLNEHO ROZVOJA MESTA BANSKÁ BYSTRICA A PRIORITY JEHO ROZVOJA NA ROKY 2004 – 2006"
Je na začiatku napísané toto:
"Vízia mesta Banská Bystrica:
Banskú Bystricu formovať ako súčasť stredoslovenského metropolitného centra, ktoré bude využívať svoje ľudské, materiálne, prírodné a ekonomické zdroje na zvýšenie kvality života svojich občanov. Mesto bude pôsobiť ako nástupné centrum cestovného ruchu, centrum školstva, administratívy, podnikania, investovania a hospodárskeho rozvoja."
a celé sa to nachádza tu:
http://www.banskabystrica.sk/main.php?id=99&id_menu=1836&id_mesto_sub=15&firmy_slovenska_flag=0

Po situácii v týchto dňoch vidím, ako sa to darí plniť. Veď je to zvýšenie kvality života občanov, ktorý chodia autami do práce, do školy, proste všade, a tí ktorí autá nemajú si budú môcť dovoliť lístok za 17 korún a to s dvoma možno v budúcnosti aj s tromi prestupmi. Proste ukážme bystričania, že na to máme! Veď sme metropola stredného slovenska. A tí ostatní, ktorí nepôjdu MHD, alebo autom tí nie sú chudobní, jáj tý majú dostatok prostriedkov, len sa snažia spraviť niečo na odbúranie tuku, a tak buď chodia bicyklom, alebo pešo ...
Vychutnajme si tento chaos kým ešte je, a kým nebude ešte horšie...
všetko je pekné ale prečo nie je aktualizovaná aj linka 7???? ? ? ? ? ? ?
Reply on: mimi #5851:
A už neprevádzkuje?
Reply on: janbystrican #5814:
nie nie. Pisal som ze "mieša hrušky s jablkami". Myslim ze dostatocne sa vyjadril Ing. Snopko v #5831.
Reply on: Vševedko #5847:
Autobusy na bioplyn jazdili Zvolen take prevadzkoval a bioplyn chodili doplnat do cisticky odpadovych vod v Rakytovciach pri B.B
Reply on: andrew #5842:
Nasim priateľom z MHD pravdepodobne išlo o to aby nás donútili prestupovať (a samozrejme viac platiť). Veď v Bystrici už prakticky nie sú spojené dve najväčšie sídliská. Hlavne, že poloprázdna 25ka premáva častejšie ako londýnske metro, s tou môžu byť spokojní....
Najlepsie je,ze take rozhodnutia robia ludia,ktori aj tak chodia autami ? ..MHD si tu uz aj bez spoluprace s komancami robi co chce. 24ka bola len upozornenim pre nas aby sme sa zacali tlacit na Mesto ale co z toho,vyhovuje im to,urobia si zmeny na ukor primatora a budu tu stale.obidvaja maju na tom vinu,ani jedneho nam uz netreba..ani tie fuzy uz na mna nerobia taky dojem ?
eros: Za všetkých, ktorí sa podieľajú na tvorbe týchto stránok Ti ďakujem. Pekne si to povedal. ?
Reply on: jaromir #5664:
O autobuse na bioplyn som ešte nepočul, autobus na zemný plyn má síce lacnejšiu prevádzku (aj keď po takmer dvojnásobnom zvýšení cien CNG tá úspora už príliš veľká nebude) ale zase je drahší samotný autobus.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.