Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Petik: Velmi zaujimave uvahy o tej tarife! Ma to nieco do seba.

Co sa tyka trolejovania trati, mna v ten den "D", ked som navstivil BB napadlo, preco nestrolejovat aj Triedu HK. Ako cudzi, neviem aka je na THK vzadu cesta, ale co tak tu trat predlzit do Podlavic na Gastanovu. Vznikla by tak T linka: Podlavice, Gastanova - THK - Usvit - Nam. Slobody - Zel. stanica. Pred sebou mam mapu BB a podla toho, co vidim, vyzera to tak, ze ciele na Podlavickej ceste su jednak dosiahnutelne trolejbusom z trate k Rooseweltovej nemocnici a jednak atraktivne len v pracovnych dnoch, najma v case spiciek (zvacsa ide o skoly). Potom by linka Zel. stanica - Usvit - THK - Podlavice, nazvime si ju linka c. 4 🙂, mohla premavat povedzme v celodennom 20 min. int. a spoje naviac (spickova vypomoc k skolam) by bola dnesna linka c. 34.
Este som zabudol na Flexisazbu na BUSkarte.
Ak prejazdite za mesiac viac ako 600 Sk, cely nasledujuci mesiac budete jazdit len za 7 Sk.:)
Platby cez bankomat je dobry napad.:)
Alebo dobitie aktivnou SMS-kou.

Pripadne mozme pouzit aj nazvy novych tarifov - Odvez sa / Sadni si / Nevystupuj:)

BUSkarta je samozrejme nepersonifikovana a prenosna, o tom som nikdy nepochyboval.
Rovnakou samozrejmostou je prevod volnych jazd do dalsieho mesiaca.

Inak aj ked to pisem ako srandu, podobnu strukturu cenika myslim vazne.
BTW to posobi trochu motivacne - ked som si to predplatil, tak sa odveziem aj na 2 zastavky, ved je to len za 2Kc.
Petik: ale tie tarify, o ktorych pises, to vobec nie je zly napad! Dokonca ako pseudoPrazaka ma velmi pobavili tie nazvy 🙂 🙂 🙂 🙂

Mimochodom, ak mam dodrzat Oskarovsku terminologiu, tak BUSkarta by nebola na meno, bola by anonymna, cize by ju mohol pouzit ktokolvek - inac povedane prenosny listok 🙂

A predstav si, ze by sa to dobijalo v bankomatoch 🙂

Namiesto volnych minut volne jazdy... Reklama na MHD: prejdite na tarif "jazdim stale". Len 300 korun na mesiac, 50 jazd zdarma, po vycerpani volnych jazd dalsie jazdy za 4 Sk 🙂

Petik, klobuk dole.
pokracovanie fikce:

Pripadne by tie mesacniky mohli ako tarify mobilnych operatorom (nazvy su inspirovane starymi Oskarovymi tarifmi:) ):

BUSkarta 8 Sk/jazda + 0 Sk/mesiac
Jazdim malo 6 Sk/jazda + 80 Sk/mesiac
Jazdim casto 4 Sk/jazda + 180 Sk/mesiac
Jazdim stale 2 Sk/jazda + 300 Sk/mesiac
Dohoda s MHD 1 Sk/jazda + 370 Sk/mesiac
Fikcia 2 -pokracovanie
A kludne by tie mesacniky mohli byt aj kombinovane, napr.:
300Sk/mesiac + 2Sk/jazda (prestup do 40min 0Sk)
Fikcia 2:
Zaviedol by som mesacniky, povedzme na baze personifikovanej cipovej karty.
🙂
Tak ja sa budem teraz trochu venovat fikcii.
Tentoraz som si polozil otazku, ktoru trat by som zatrolejoval ako prvu.
No ponuka sa Sasova, ale tam by o bolo treba moc penazi, nova meniaren a pod.

Napada ma linka 34. Polovicu trasy jazdi stejne pod kablami, teren je kopcovity dostatocne.
Problemom by boli koncove rozvetvenia linky (Skubin/Mlynska). To by som vyriesil autobusmi, ktore jazdili iba v spicke. (Tym by sa zmensil spickovy interval tykadlakov:) ).
V sedle alebo cez vikendy by tam mohli zachadzat autobusy z Kralik/Kordik/Riecky. Pripadne niektore spoje linky 25, 80.
Alebo by to vyriesila 1 Trejsina :):):)
Cez vikendy by som potom do Podlavic predlzil linku 1 (teda do Podlavic cez Foncordu) - povedzme s 20min intervalom.

Ako dalsia moznost ma napada asi 1km usek Sladkovicova-Tesco. Zrusil by som linku 99 a niektore spoje linky 2 by som ukoncil uz tu. Zaroven by som tu vybudoval nadjazd nad dialnicou (kvoli pekarnam). Cez vikend by potom mohol byt 15min (na striedacku Tesco/Kremnicka).
A tu by mohol DP vykseftovat prispevok od miestnych obchodnych domov. Tu by sa to zaobislo aj bez nakupu novych vozidiel.
Az teraz mi to doslo, neveriacky pozeram....

v Bystrici fakt nie su mesacniky!

--- no ale to je fakt hanba. Take krasne mesto a taka debilna MHD! Navyse jediny sposob, ako ziskat v BB trochu lacnejsie cestovanie, ak cestujes casto, je jednorazove cestovne z cipovej karty v cene 8 Sk!!! Tolko stoji v Presove jednorazovy plnocenny bez zliav!

...a to este ja, ako student, cvakam v PO len 4 Sk listky, ked som doma len nakratko a nechce sa mi kupovat mesacnik... Alebo si mozem kupit dospelacky 24h. listok za 35 Sk a oplati sa mi...

no nie... utvrdilo ma to v nazore, ze

Banska Bystrica musi mat vlastny mestsky DP. Urcite si ho zasluzi.
Kami:
- ziadne predplatne listky = dan za sebestacnost, ale menej cestujuich = dan za ziadne predplatne listky!
- 1524 nie je ten druhy, lebo prave vodic 1524-ky mi povedal, ze hlasi iba 1506. 1524 vraj uz nehlasi, pokazilo sa to, akurat mu to na displeji ukazuje nasledujucu zastavku (i to posunutu o jednu vpred) 🙂
- ad Stadlerovo nabr. Ved ja viem, ze nie som standardny cestujuci a vodicovi by som asi tazko vysvetlil, ze ja z tych 3 trolejbusov iducich rovnakym smerom chcem nastupit pravde do tretieho (dovody typu - lebo je po GO, lebo ma hlasenie zastavok, lebo som sa este v nom neviezol atd. nie su bezne)
- BUSE funguju same o sebe, pises. Hmmm... ja by som povedal, ze nefunguju
- odpustte mi vsetci, ale neodpustim si znova napisat, ze EMtesty su NAJHNUSNEJSIE a NAJODPORNEJSIE displeje ake som kedy videl (a ani keby som to napisal este stokrat, nebol by dostatocne vyjadreny moj nazor). V PO som kritizoval Mielce, ale teraz som z nich nadseny 🙂 (vobec, Bystrica mi dost podvihla sebavedomie, ako Presovcanovi)

Vlado:
- chodis pesi? Ani sa Ti necudujem. Chodi MHD casto? Chodi MHD rychlo? Chodi MHD lacno? Ma pre Teba BBDS pripravene nejake vyhody, ak sa stanes pravidelnym pouzivatelom MHD (predplatne listky)? NIE!

Petik:
- plny autobus nezastavi na zastavke, lebo vodic si mysli, ze tam nikto nevystupi.... Zaujimave, ako v KE 🙂
- Sarkovi vodic uplne nepochopitelne, i ked mu podal 10 Sk, pat korun vratil spat a dal polovicny listok (Sarko je odo mna asi o 4-5 rokov starsi, neviem presne, kolko...) !!!
V MHD BB sa da hrat zaujimava sutaz "Kto ma lepsie nervy". Sutazi sa s vodicom. Na zastavke kde chce sutaziaci vystupit sa musi postavit ku prednym dveram a cakat na otvorenie. To vodic samozrejme nespravi, takze treba si vybrat zastavku, kde chce niekto nastupovat. Vacsinou zacne niekto na zastavke nervozne gestikulovat a vodic zacne nadavat, ze vystupuje sa vzadu. V tom okamihu treba prehodit nieco ze predne dvere boli blizsie, tak preco chodit dozadu a rezignovane poustupit. Vodic otvori dvere a vtedy treba rychlo vystupit, postavit sa tesne pred dvere a davu ludi povedat: "S dovolenim". Ak bude niekto nadavat, treba povedat "Prepacte, najprv sa vystupuje". Obcas sa moze stat, ze vodic pokus o vystupenie zmari, lebo dvere stihne zatvorit. Vtedy treba cely postup opakovat a cakat kto pevnejsie nervy.:)

Este je jeden celkom dobry sposob ako o***at CSAD a zaroven nechat zarobit vodica (a vynahradit mu nervy spojene s predchadzajucou sutazou). Vsimol som si, ze vodici v pohode prijimaju bankovky, ale na haliere su zurivy. Vtedy na nich treba kaslat a bez listka ist dalej. Vodic s vidinou 10korun vacsinou drzi hubu a vy sa zbavite zbytocnych plechov.
Inak oni obcas zarabaju aj tym, ze predavaju polovicne listky miesto celych. Predtym obcas predavali cviknute.
No k tomu nezastavovaniu. To sa mi tiez paci ako vodic s bohorovnym kludom a plnym autobusom nezastavi, lebo si mysli, ze tam nikto nevystupuje.
Jedna podobna zastavka bola pred nasim domom na Uhlisku (Hviezdoslavova) - teda este v casoch, ked tam chodili plne busy a sem tam aj nejaka harmonika.
S bratom sme vzdy sutazili, kto uvidi zastavit autobus dalej, pretoze vacsinou zacal brzdit az na vykriky ludi po prejdeni zastavky. Podla toho sme volali aj jednotlivych vodicov, rekordy drzal vzdy ten isty. Neskor sme sutaz upravili, lebo rekorder sa zlepsil tak, ze zastavil az na mieste, ktore uz z okna nebolo vidiet, tak sme sutazili, kto ho naposledy videl zastat az "za rohom" 🙂
Maly problem bol, ze ako chlapec som na zvonec nedociahol, tak obcas bolo potrebne stupnut si na sedadlo.
A ked uz pisem, jeden nedavny zazitok z Murcie (Spanielsko). V autobusoch MHD je (ako v kazdom slusnom meste mozne kupit si rozne typy listkov v novinovych stankoch a tiez aj u vodica. To sme ale pri prvej ceste nevedeli a ani nijaky stanok v okoli nebol. Navyse sme mali iba bankovky v obrovskych (vzhladom na cenu listku) hodnotach. S malou dusickou sme nastupili do autobusu a snazili sa vodicovi vysvetlit co a ako. S usmevom nam ukazal, aby sme si sadli, pohol sa a zastal pri najblizsej banke. Vybehol z autobusu, rozmenil nam bankovku, vratil sa, vydal nam a dal listok.
Pokracovanie predchadzajuceho prispevku.
Este ako vyskoskolaci sme boli s priatelmi na Ivinach (podpolianske lazy). Bola tam konecna CSAD a v Ivinach byvali dvaja vodici - Ondro a Miso. Kazdy vychadzal od svojho domu a vsetko bolo OK, lebo domaci vedeli, kto ma dnes sluzbu. To iba na nas, co sme cakali na regularnej konecnej, pokrikovala akasi babka - chlapci, co tu stojite, ved dnes je Ondro!. Cize - domaci vedia co a ako a ini tu nemaju co hladat. BB je v tomto dost podobna. Zastavka nie je na znamenie, ale vodic nezastavi. Co na tom, ze niekomu povedali, ze ma vystupit na piatej zastavke. Zastavka nie je oznacena, no a co. Vsetci Bystricania predsa vedia, ze tam je. A potom take specialitky, ako napriklad - neviem ako teraz, ale este pred 2 rokmi to bolo tak, ze kto chcel zo sidliska Podlavice stihnut cez vikend rychlik Horehronec do Bratislavy, musel ist na autobus 34 aspon 90 minut pred odchodom vlaku ... alebo to, ze zivot v BB konci o desiatej vecer ... Pre toto vsetko si myslim, ze MHD v BB je k ludom, co nie su z Bystrice, NEPRIATELSKE.
Dakujem svojmu menovcovi za takmer analyticky clanok o MHD v BB. Par vlastnych postrehov: v roku 1994 som sa prestahoval z Bratislavy do Banskej Bystrice. Este ked som byval v Bratislave, vedel som naspamat vsetky linky MHD, vacsinu z nich som mal aj prejdenych. To len na vysvetlenie, ze moj vztah k MHD je viac ako dobry. Dnes v BB chodim vsade bud pesi, alebo autom. Dovodom je velmi zly stav siete MHD a jej nemozna organizacia. Neprestupny tarif je iba jednou strankou veci. Co mi ale vadi ese viac je skutocnost, ze BB nie je OTVORENE MESTO. Vysvetlim v dalsom prispevku.
Vladimir: bolo to vystizne a s mnohym sa da len suhlasit. Takze len par vysvetleni:
- predplatne listky = dan za sebestacnost
- 1524 je ten druhy Tbus co ba mal mat hlasenie (pozri este nizsie)
- tazko sa v BB na min. presne dodrziava CP (predne dvere ...)
- naozaj je bezne otvorit dvere aj ako posledny bus na zastavke, na Nam. Slobody aj za prechodom, ved rovnakym smerom idu dalsie busy na zastavke. Len ak ide inde, este zastavi aj na zastavke pre nastup
- jazda s otvorenymi dverami - chyba vodica, predal listky, zavrel predne dvere a siel. Ked sa zaviedlo nastupovanie prednymi dverami bolo to bezne, ludia zazvonili, vodic sa spamatal a bolo. V Tbusoch nie vzdy funguje zvoncek (preto aj stoja na kazdej zastavke).
- 80 nejazdi cez Sasovu, lebo je to solo vozidlo
- BUSE funguju same o sebe, prepinaju sa rucne
- Emtest ako system nepozna niektore znaky - teda ani transparent

Teraz perlicky k 952. Hlasenie maju vsetky - fungovalo 1 den! Trasparenty sa porucali po tyzdni.

Inak mali ste stastie na vesele vozidlo. Este ked jazdil aj biely Ciciak, pocas jednej smeny sa pokazili oba ciciaky aj Mercedes a muselo sa sachovat s Mercedesmi aby na linku 100 mohol ist jeden z nich. Vesely ciciak stale nema nahradu, takze ho musia drzat pri zivote.
Jak to tak citam, Banska Bystrica by si zasluzila vlastny Dopravny podnik.

Podla mna by zacal vo velmi kratkej dobe konkurovat Presovu a Ziline...
Ano, ano... Moj dalsi dojem z BB bol, ze vsade (uplne vsade) same B900 a B950
Caute pani! Najnovsie mini i klbove karosy uz jazdia! Malu (SPZ)...11 som videl ako 34- ku a klbovu 716-ku ako 90-ku, vecer ako 24-ka. Mala vo vnutri transparent, ktory aktualne ukazoval nasledujucu zastavku.
Ospravedlnujem sa za dlzku prispevku. Tie najvacsie novoziskane poznatky zhrniem:
- v BB je otrasna koordinacia spojov, po polhodine sme sformulovali heslo, ze v BB chodia T po dvoch (vzdy totiz po dlhsej chvili prisli dva trolejbusy naraz)
- v BB su otrasne oznacniky (budto stare osarpane so SAD-kovskym dizajnom alebo nove, ktore su vsak po esteticke stranke velmi nestastne riesene)
- v BB by som nikdy nedokazal zit! Ak by ste sa ma pytali preco, ako prvy dovod by som uviedol, ze by som nedokazal nastupovat len prednymi dverami 🙂 (psychicky ma to deptalo). Druhym dovodom by bola absencia akychkolvek predplatnych listkov v BB
- v BB som si uplne inak predstavoval jednotlive ulice (najma Foncorda a Radvan). O uliciach ako Polna, Kyjevske nam., Nove Kalistie, Wolkerova som bol presvedceny, ze su to stvorprudovky bez stupania alebo klesania (opak je pravdou). Nikdy by som nebol povedal, ze taka Internatna ide do kopca
- v BB je poriadny bordel v displejoch. Nielen, ze su viacerych typov (o EMtestoch sa vyjadrujem na zaver), ale v ramci jedneho typu (BUSE) su roznych variantov s roznym typom naprogramovania. Najvacsi sok boli vsak autobusy B952 a B961 s vypnutymi displejmi EMtest a vpredu smarenou plastovou tabulou. Ceresnickou na torte bol v City Buse vypnuty vnutorny displej.
- v BB je najvyssi podiel rychlojazdiacich vodicov trolejbusov na Slovensku (v nasom pripade to bolo 100%, co je velmi potesitelne)
- v BB ziju velmi mili ludia. Za cely den sme so Sarkom nestretli ani jedneho neprijemneho cloveka, ba priam naopak. Vsetci (ci uz vo VKU, vozovni Kremnicka, vodici MHD, nahodni okoloiduci, v restauracii a pod.) boli nesmierne mili a ochotni, snazili sa nam vyhoviet, pomoct, poradit...
- BB je zasadena do prekrasneho prirodneho prostredia s uzasnym terenom ako stvorenym pre nadherne a zaujimave T trate.

Perlicka na zaver: v BB som videl prvy raz v zivote zblizka displeje EMtest. Fuj !!! Ved na to sa ani pozerat neda. A je to take blbe, ze ani nevie dat na velkom pismene makcen. Este raz fuj !!!.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.