Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tak takéto niečo ešte v BB nebolo - Valentínsky expres - 14.2.2022 💗
https://sadzv.sk/zaujimavosti-zo-sveta-autobusovej-dopravy/pozyvame-vas-na-valentinsku-jazdu-aku-banska-bystrica-este-nezazila/?fbclid=IwAR22q9kLwJ8_10GfgyvZol4xT_PMJWVr8cmZXeYP4bBVIRkdPIwccQRzH2A
Podľa vypísaných spojov ide o poradie 22/1 a v pondelok 14.2.2022 by mal byť podľa výpravy na tomto poradí práve urban ZV-675DN, čiže to sedí podľa fotky. 🙂
Reply on: milanko79 #55298:
Len drobná poznámka - ak je TK vedená ako platná len do dátumu vykonania, znamená to, že na vozidle boli závady kvôli ktorým nedostalo TK.
Dobrý večer,
pri prezeraní katalógu vozidiel som našiel niečo, čo ma už dávnejšie zaujalo. Jedná sa o vozidlo ZV-877BY link: https://evidencia-dopravcov.eu/voz/4375
Zarazilo ma, že vozidlo s dvomi GO ( zahrňujúca aj výmenu čiel a pohon CNG), posledná vykonaná asi v roku 2009 bolo v roku 2012 odstavené. V závode stálo dlhé 4 roky a podľa fotiek vyzeralo, že je oň starané no celý čas sa z vozovne asi nepohlo, zatiaľ čo tu jazdili (a aj jazdia...) omnoho väčšie vraky. Autobus vyzerá byť ako nový, no nie je jasné či mal za tú dobu vôbec TK (stránka testek uvádza nasledovné: ZV877BY, KAROSA C 734.40 , Posledná TK vykonaná dňa: 14.01.2016, TK platná do: 14.01.2016) čiže v mesiac/deň vyradenia voz absolvoval TK ale asi bolo v ten istý deň aj odhlásené.
Pamätáte si niekto niečo viac o tomto vozidle? (viac fotiek, dôvod odstavenia, prečo ho SAD nenasadzovala na linky aj napriek početným GO, prečo takto podivný záznam z TK, prečo nebolo vozidlo preradené inde ak nemalo využitie, aký bol jeho ďalší osud atď.) Snažil som sa dopátrať čo najviac ale nič ako strohé informácie som nenašiel. Ak by niekto niečo vedel a bol by ochotný povedať, môžem vám sem dať aj môj mail kde by ste info mohli poslať. Ďakujem.
Reply on: Stelbacki #55293:
Toto nie je oficiálna stránka SAD Zvolen ani mesta Banská Bystrica. Takže vašim príspevkom útočíte na nesprávnom mieste.
Reply on: Stelbacki #55293:
Nepomýlil si si adresu?
Reply on: PeterBB #55294:
Praha už veľmi dávno, myslím, že od čias primátorky Krnáčovej. Moje deti majú 10 a 14 rokov a čo si pamätám, tak sme im vždy platili len tú appku na bezplatné cestovanie po Prahe.
Praha a Plzeň majú bezplatnú MHD pre deti do 15 rokov: https://ibb.co/qrzjFLj
Dobrý deň. Radšej by ste sa mali zamerať na správne časy a pristúpi autobusov na zastávku. Totálny NONSENS celé MHD Banská Bystrica , stále autobusy meškajú alebo keď nemeškajú tak vôbec neprídu , aj tak malo autobusov chodí a aj to NIJAKO NEZVLÁDATE ! Prepáčte ale na dedinách idú lepšie autobusy ako tu v Bystrici ! A ešte aj zvyšujete poplatok za cestovanie, takýmto prístupom sa na Vás ľudia vyserú. A keď volám dispečing nevie čo je s autobusom… okay autobus môže mat nejaký problém , tak nech zavolá na dispečing (mám problém, budem meškať) a vy to dáte na stránku že ten a ten autobus mešká ( keď už máte tu Facebook-ovu stránku TAK JU VYUŽÍVAJTE 😉
Reply on: PeterBB #55291:
Príprava na odbavovacie zariadenie. To je to čo už malo byť dávno vo všetkých vozidlách aby mohlo byť zavedené nastupovanie všetkými dverami ktoré napriek tomu, že bolo ohlásené je stále nefunkčné.. (Mám pocit, že ani vodiči o tom nevedia.)
Reply on: petik #55289:
Este k 5x by som pridal aj Prsansky spoj
Reply on: Tom_BB #55286:
Prestupovanie z Badína do BB v Rakytovciach by určite nepritiahlo cestujúcich do MHD. Striktné rozlišovanie liniek MHD a prímestských je nezmysel. Aký je rozdiel, či niekdo cestuje z Badína alebo Rakytoviec? 2 zastávky.
Ja myslím, že ideálny bol model ČSAD SAD BBSD s linkami 5x. Samozrejme, bolo by vhodné, aby licencie a dotácie na takéto linky boli v súlade s legislatívou, lenže to by sa musel dohodnúť kraj s mestom.
Toto je dobrá otázka, na ktorú tu zrejme nikto nepozná odpoveď. V zmluve bolo napísané, že do roka má byť nastupovanie všetkými dverami. Takže aby bolo "splnené" čo treba, obaja dopravcovia dali na titulnú stránku svojich webov oznam, že od 1.1.2022 je možné nastupovať všetkými dverami. Skvelé, že? A realita? Nielenže to nie je možné, lebo pri zadných dverách dodnes nie je inštalovaný odbavovavcí systém, navyše, pochybujem, že by vodič otvoril zadné dvere aj keby som sa dožadoval nastúpiť práve nimi. Ale to nie je zďaleka všetko, máme aj vodičov ako napr. na urbane ZV-103DN, ktorý cestujúcim často odmieta otvárať predné dvere na nástup a svojimi ironickými poznámkami núti ísť cestujúcich nastúpiť druhými dverami a pokiaľ si niekto kupuje CL v hotovosti alebo dobíja kredit, musí sa prebíjať autobusom k vodičovi. Toto mesto si nikdy nevedelo urobiť poriadok vo verejnej doprave a mám pocit, že niektorí vodiči si tu môžu robiť čo chcú.
Prosím vás, ako to časovo vyzerá s tým nastupovaním všetkými dverami? Včera som cestoval dvomi spojmi a ani jeden nemal čítačky pri tretích a ďalších dverách (hoci sa tam už nachádzali nejaké oranžové držiaky), rovnako tak som videl mnoho spojov, kde neboli čítačky. Je nejaký plán, dokedy bude nastupovanie a odbavenie možné pri všetkých dverách vo všetkých nasadzovaných vozidlách, alebo bude najbližších desať rokov v tomto ohľade každý prichádzajúci spoj tipos-bingo?
Reply on: draxter #55285:
Ako som už nižšie spomínal zastavovanie PAL na všetkých zastávkach MHD mi príde zbytočné a skôr by som videl zmysel v zastavovaní len na prestupných uzloch.

A inak nikde nie je napísané, že linky PAL musia byť silou mocou ťahané na AS / do stredu mesta. Napr. linky z Badína by som potiahol len po Rakytovce s napojením na MHD a ušetrené vozokilometre použil na hustejší interval spojov z týchto obcí.

3201 - 3203 by som skôr použil na T-BUS linku na Stupy ktoré pre mňa nepochopiteľne nemajú MHD a sú obsluhované len PAL.
Reply on: milanko79 #55284:
Kráľová či Sekier nie sú žiadne priľahlé obce, ale časti mesta Zvolen a preto tam jazdí a aj má jazdiť MHD. Rovnako ako do Uľanky, Rakytoviec, Skubína, Šalkovej či Iliaša.

To, že určité spoje PAL zastavujú aj na nácestných zastávkach a robia konkurenciu MHD, nie je automatické. Mesto BB muselo udeliť súhlas, nakoľko PAL linky sú tie, čo spájajú viac obcí, ale nemajú povinnosť stáť na každej zastávke, práve naopak, obvykle by mali obce len spojiť. Takže ak spoj PAL ZV-FDR či ZV-Magurská naozaj "vymetá" cestujúcich z MHD (čo si zrovna tu ja nemyslím), tak sa to dá ošetriť.

Mňa by ale zaujímalo, keďže dnes som ráno videl 3201 prášiť na L1 bez zberačov po 29. augusta, že prečo? A busy na linkách 1,6,8 vídam celý týždeň - nedostatok trolejbusárov či niečo iné?

K linke 21: dávno mala byť zrušená/zmenená a vytvorená IDS:
a) linka 2 predĺžená do Rakytoviec (označme to pracovne ako linka 12, nakoľko istotne budú aj spoje linky 2 len po vozovňu), nasadenie 3201 až 3203 na ňu, a to rovno až do Badína
b) linka PAL ex55 presmerovaná v trase ex52, t.j. vynechá Badín (okrem účelových školských spojov)
c) linka 21: skrátená po Tesco
Reply on: Tom_BB #55283:
Áno zákon to síce definuje, no pri dohode mesta s danou obcou môže byť obec v MHD. Nič v zlom ale hrať sa na prímestskú linku na takej trase ako je Malachov kde je tabuľa s preškrtnutým nápisom BB a na tej istej tabuľa Malachov je trochu smiešne. V takom Martine jazdia bežne linky MHD do Vrútok. V MHD Zvolen jazdí linka 11 do priľahlej obce/osady Kráľová, linka 2 do osady Sekier. Ak by sa priľahlé obce v okolí BB dohodli s vedením mesta+krajom na doprave, pokojne by tam mohla jazdiť MHD. Vidíš na jednej strane kritizuješ linky zo ZV k nemocnici a na Magurskú no zastávaš takýto formát krátkych PAL. Tiež si kradnú tržby mesto s krajom navzájom. Len s tým rozdielom , že v prvom prípade ide linka z 25 km vzdialeného mesta a kraj nechcel aby ľudia zbytočne prestupovali na tú krátku trasu k cieľu, navyše spoje jazdia plné čiže nie sú stratové. V druhom prípade ide autobus celý čas súbežne s MHD a zájde možno kilometer za tabuľu BB a to už u teba nie je plytvanie peňazí aj keď by to vedel odviezť aj autobus tej MHD a žiadna PAL by nemusela existovať.
S tými vlakovými spojmi plne súhlasím
Reply on: milanko79 #55277:
Tak ako píše PIT. Zákon definuje kto akú dopravu má vykonávať. Veľmi zjednodušene poviem, že regionálne spoje k nemocnici a na Magurskú okrádajú jednak mesto a takisto aj kraj keďže sa zbytočne dva krát platí to čo by sa malo platiť len raz a mesto s krajom si týmito linkami kradnú tržby navzájom. Bystrický kraj takisto ako aj mesto potrebujú integrovaný dopravný systém ako soľ a mesto aj vlastný dopravný podnik (DPMBB nerátam keďže väčšinovým vlastníkom je SAD ZV). SADistické praktiky predvadzané v MHD ktorá sa za posledných 10 rokov takmer nikam neposunula len odrádzajú obyvateľov od cestovania MHD a spôsobujú väčšiu a väčšiu stratu ktorú musí mesto doplácať na MHD.

Čo sa týka spojov BB AS - ZV AS ktoré spomínal PETIK sú zbytočné a mali by byť zrušené keďže vlak aj bus v obidvoch prípadoch končia na tom istom mieste.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.