Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mne sa zdá, že ten váš ujo je úplne stratený.
Namiesto rokovania, alebo nejakých náhradných riešení píše listy premiérovi, ako Rasťo Piško.

Reply on: kvorka #54576:
Píšem zrejmé veci, lebo bez nich to očividne nešlo. Pre úhradu (a teda celý tento spor) je rozhodujúca len zmluva. Dopravná licencia sama o sebe nemá s úhradou nič, teda oháňať sa tým že ju BBSK vydal je nezmyselné. To bolo všetko na čo som poukazoval.
Reply on: 810zssk #54574:
načo píšeš zrejmé veci, veď licencia + zmluva = SADZV jazdil a nie zadarmo (lebo zmluva)
Ešte raz a túto debatu končím: dopravca nejazdil na vlastnú päsť (čítaj #54568) ale plnil uvedený vzťah. A nič nie je zadarmo.
Reply on: kvorka #54570:
kvalitne spracované 👍

Ja len doplním znenie článku 4 bod 4: "V prípade potreby sa vzhľadom na podmienky odpisovania aktív môže doba platnosti zmluvy o službách vo verejnom záujme predĺžiť najviac o 50 %, ak poskytovateľ služieb vo verejnom záujme poskytuje aktíva významné z hľadiska celkových aktív potrebných na výkon služieb osobnej dopravy, ktoré sú predmetom zmluvy o službách vo verejnom záujme, a ak sú tieto aktíva spojené prevažne so službami osobnej dopravy, ktoré sú predmetom zmluvy."

a nech si každý urobí názor sám, keď si prečíta aj znenie oprávňujúce predĺženie

😎
Reply on: kvorka #54572:
Dopravná licencia ťa oprávňuje prevádzkovať linku. To neznamená že ti z nej vzniká nejaky nárok na dotáciu. Existujú desiatky liniek ktoré premávajú na komerčné riziko dopravcu a predstav si, tiež majú dopravnú licenciu (inak by nemohli jazdiť). Rozhodne to nefunguje tak že ja ako dopravca si vymyslím trasu a CP, začnem to jazdiť a potom si za to prídem vypýtať peniaze.

Orgány samosprávy (obec, kraj) si môžu objednávať niektoré druhy autobusovej dopravy. Teda platiť dopravcovi za to že prevádzkuje nejake autobusové linky. To sa deje na základe zmluvy, kde sa obe strany dohodnú že dopravca niečo odjazdí a objednávateľ niečo zaplatí. Dopravca potom samozrejme musí požiadať o dopravnú licenciu, aby dokázal naplniť to čo sa zaviazal prevádzkovať. Ale zo samotnej licencie žiaden nárok na úhradu nevyplýva, ten vyplýva zo zmluvy.
Reply on: petik #54555:
nepoužiteľné na tento prípad 😉 Tu strany dobre vedia, o čo ide.
Reply on: 810zssk #54571:
ty si tiež čítal zákon, všakže? Licencia a zmluva sú asi základ pre PAL. A keďže ich dopravca mal, jazdil. Toť odpoveď tebe a hlavne Vikovi, že mal jazdiť na vlastnú päsť.😊
Reply on: kvorka #54568:
Z dopravnej licencie žiaden nárok na úhradu od BBSK nevplýva, neviem teda prečo ju neustále vyťahuješ. Dopravnú licenciu má aj Turancar na linku NR-BA (áno, tiež PAL) a predsa to neznamená, že si teraz môže nárokovať dotácie od niekoho kto si to neobjednal.

Jediné čo je tu pre úhrady služieb vo VZ relevantné je zmluva medzi BBSK a SAD ZV. Dopravná licencia s tým nič nemá (aj keď ešte môže byť zaujímavé sledovať ako zareaguje BBSK ak ju SAD ZV začne svojvoľne porušovať).
Čítali ste tento bulvár? https://www.bbsk.sk/Portals/0/Images/QaA_BBSK.pdf

0. BBSK uznesením (tuším je to č. 379/2017 ) rozhodlo o uzavretí dodatku - aj poslancov ovládal Kotleba? (!)

1. časová os: zabudli dodať, kedy lunterova banda prevzala kraj a kedy sa začala zaoberať tými dodatkami (prečo im to trvalo rok kým s tým vyšli? Žeby preto, že dovtedy im vyhovovalo, že dopravcovia v kľude jazdia s vedomím ďalších 6 rokov (1 zostávajúci a 5 predĺžených?)

2. prečo žaloba išla až v lete 2019; zabudli napísať, že január 2019 (a aj iné mesiace) platili! Čo teda platili a prečo vôbec? 🤕

3. neexistuje nárok SADZV na plnenie, ktoré mu však BBSK poskytoval 🤔

4. Rozsudok: "Poznanie jeho obsahu a zdôvodnenia je nevyhnutým predpokladom pre ďalšie rokovania..." tak kraj vie vôbec o čom hovorí? Však jeho zástupcovia si rozsudok vypočuli. Rovnako SADZV a zjavne sa podľa toho zariadil.

5. zabudli dodať, ako prebehlo státie na lučeneckom súde s SAD LC 😋

6. "žiadosť SAD Zvolen o úhradu doplatku preukázanej straty za rok 2018 vo výške 1,6 milióna eur
(Tento nárok dopravcu bude môcť BBSK naplniť až podľa toho, ako nadobudne
právoplatnosť medzitýmny rozsudok Okresného súdu vo Zvolene..." - čo s tým má? Ten predsa rieši stav od 1.1.2019 😆 Takže miesto debaty o úhrade dlhu to farizejsky odtláčame, no pekne.👎

7. 2019: "Vyplateniu oprávnených nárokov sa BBSK nijako nebráni, potrebuje však mať relevantný podklad, na základe ktorých ich uhradí" - keď je zmluva neplatná, čo to akože má byť? To radšej zakamuflujú pod "relevantný podklad", ktorý nik netuší čo je. Rozsudok OS ZV o peniazoch nehovorí ništ.

8. "Za január 2020 BBSK poslal dopravcovi zálohovú platbu v rovnakej výške, ako tomu bolo počas jednotlivých mesiacov predchádzajúceho kalendárneho roka." Takže záloha je jedine na faktúru, záloha na "bezdôvodné obohatenie" je nóvum BBSK, to vyzerá kvalitný postup, keď posielam zálohy bez ničoho - kraj predsa nemôže podľa slov predsedu platiť bez zmluvy, tak čo potom platí zálohovo? 😂

9. V prípade, ak by niektorý z dopravcov mal v pláne dopravu prerušiť, BBSK využije všetky zákonné páky na jej plynulé zabezpečenie - BBSK zabudol povedať, že v novembri/decembri 2018 sa dopravcovia obrátili na súd s predbežným opatrením, vtedy však kraj mal inú argumentáciu a to že si neprestal plniť povinnosti zo zmlúv (!)

10. so SADLC sa vedie spor o zapl. 641.000 EUR, neplatnosť je rovnako ako v ZV vedľajší argument, pretože BBSK ide o peniaze!

11. čo tie autobusy, čo sa nakúpili v rokoch 2015 až 2018 (teda podľa predošlých dodatkov) - tie si má dopravca nechať, kraj mu ich zacvaká ale dopravu vykonávať už nebude? Veď aj to bol dôvod na predĺženie podľa čl. 4 bod 4 nariadenia (preto je podľa môjho názoru rozsudok OSZV nesprávny)

12. https://www.bbsk.sk/Aktuality.aspx?eventid=24d98a35-31b3-4f9a-b579-777c5fc814d3&actiongroupid=2109&title=Tlačové%20správy&css=%20blue-box&hide=1
- toto jasne ukazuje, ako dvojtvaro sa kraj správa; dopravcovia sa správali v jednotnej línii, ale keď kraj potrebuje toto ako prasa drbání, prosím. 👽
Reply on: petik #54566:
presne tak, odjazdené výkony majú hodnotu a tú kraj platiť musí (koľko to je asi ozaj určí znalec)

----
Na druhú stranu: stanica je súkromná a poplatok zjavne regulácii nepodlieha; ale zmluvne to ošetriť možné je, takže ak nie sú úplní dementi na kraji, tak sa tomu budú venovať v budúcnosti.
----
Jednoducho ja považujem pýtanie peňazí krajom nazad od dopravcov za hyenizmus, najmä ešte keď pýta úplne všetko a sám nemá vyrovnanú ani minulosť!
Reply on: Viko #54564:
aká vlastná päsť? Čítaš vôbec po sebe? Veď dodatok č. 9 uzavrel s ním kraj (to je prvý dôvod) a potom mu kraj dal aj licenciu (isto preto, že chcel jazdiť na vlastnú päsť). Prečítaj zákon o cestnej doprave a potom sa bavme ďalej. Presne takto nejako to píše Lunter a ľudia čo sa nevyznajú mu to môžu zožrať.
Reply on: PIT #54562:
ale to všetko je chyba VUC a spôsobu ako k PAL roky pristupuje. Ja nie som zástanca SAD ZV (moje príspevky tomu v histórii svedčia viac než dosť) ale tento populizmus Luntera hraničí už so všetkým.

Alebo ok, nech dopravca skončí, ale VUC mu isto nebude chcieť zaplatiť za busy, ktoré nie sú odpísané a ktoré kúpil podľa zmluvy (v znení do 31.12.2018) - a to je pre oboch dopravcov dosť riadna paleta - tuším niekoľko mega.

Inak ak je neplatný dodatok SAD ZV, potom asi ani Rybníček v TN nekoná podľa zákona, keď SAD TN predĺžil z rovnakých dôvodov na MHD o 5 rokov, rovnako MHD MT pre SAD ZA atď. A to sa mi veriť nechce.

PS: kraj nemá doručený rozsudok, to akože na tom pojednávaní mal zapchaté uši? Veď dôvody odzneli. Či krátka pamäť uja Luntera? Toto je riadny alibizmus.
Reply on: Viko #54564:
ČSAD ZV ale v dobrej viere plnilo na základe tej zmluvy. Ak súd uzná zmluvu za neplatnú, sú strany povinné navzájom si vydať plnenie poskytnuté na základe neplatnej zmluvy. To však nie je celkom dobre možné, pretože plnenie, ktoré poskytlo ČSAD už kraj prakticky spotreboval. Nemá to ako vrátiť. Preto to musí vrátiť v peniazoch.
Teda to, čo kvorka nazýva trhovou cenou.
Ale tu žiadna trhová cena neexistuje, takže to bude ďalší spor. Pravdepodobne rozhodne nejaký znalecký posudok.
Reply on: Viko #54564:
"postupom insitného súkromníka tak okolo roku 2004."

Polony v kocke.
Reply on: kvorka #54560:
K tomu a) - ak je dodatok neplatný, a teda de facto na to obdobie nemal SADZV s nikým zmluvu na pokrytie strát z dopravy vo verejnom záujme, čo by ho malo oprávňovať od kohokoľvek žiadať plnenie za to, že sa rozhodol miesto zmeny CP naďalej v ňom na vlastnú päsť pokračovať? Veď mu nikto nebránil, podať si žiadosť o zmenu CP alebo cenníka...
Lebo mať v ruke iba licenciu na linku PAL a rovno kričať, že ma to automaticky oprávňuje byť platený krajom, zaváňa postupom insitného súkromníka tak okolo roku 2004.
Reply on: PIT #54562:
Poplatky za používanie AS rapídne zvýšila aj SAD ZA, keď zistila, že bude (je?) vyhlásený riadny tender na dopravcu. To je zjavne veľmi populárna prax dopravcov, ako na seba pred objektívnym tendrom poukázať.
Reply on: kvorka #54561:
Ja som sa len pozastavil nad vyjadreniami o neplatení a neprispievaní, ktoré sú evidentne nepravdivé a majú vo verejnosti vyvolávať pocit potreby ochrany akože chudáčika dopravcu ktorý akože zadarmo ťahá dopravu v kraji dva roky... (i keď je práve on zdrojom nekončiacich problémov už 15 rokov) a ktorého si sám roky nemohol a vadili ti aj výrazne menšie problémy, pri ktorých si odporúčal kadejaké právne kroky voči nemu. Neviem, čo ťa motivovalo posledný rok zmeniť názor a tvrdiť opak hneď ako nejaké právne kroky voči nemu teda niekto uplatnil. v každom prípade tieto mediálne praktiky SAD ZV sú stále rovnaké už od roku 2005.
Neviem presne, čo sa má rozumieť pod komerčnou cenou - vtedy zrazu PHL, plat vodiča, či cena súčiastky a pod. stojí zrazu viac, či zisk sa namiesto 3 % + inflácia vynásobí balkánskym koeficientom?

A že Inprop tvrdil, že má s dopravcom zmluvu a ten mu napriek tomu údaje nepredložil, o tom už netreba veľmi meditovať - to bolo zverejnené stanovisko Inpropu a údaje cestujúci vo vyhľadávači nemali, nezobrazovali sa ani na autobusovej stanici, ale výpalné za služby na AS pokračovalo v pohode ďalej. Inak SAD ZV zábavne potichu 15.12.2019 zvýšila ceny za používanie staníc BR, ZH, ZV a VK niekde aj na dvojnásobok... https://www.sadzv.sk/files/subory/Cennik_za_uzivanie_AS_151219.pdf
Reply on: PIT #54559:
no ak nemáš doplatené riadne ani za rok 2018 toľko koľko máš mať, tak taký moloch ako SADZV to pocíti pri toľkých vodičoch a vozoch. A keďže kraj sa tvári že zmluva je neplatná a pýta nazad to, čo mu vyplatil v roku 2019 ako inak to nazvať? NEprispieva je ešte mierne, ja by som nazval zdiera.

Nepleťme sem vzťah Inprop a SADZV, do toho nevidíme. Ale je zrejmé, že rétorika Luntera v tomto prípade sa otáča proti nemu. Dopravca jazdil, takže nárok má. Bez akýchkoľvek pochýb. Len je dôležité, či jazdil za "zmluvnú" cenu alebo za komerčnú (ak zmluva nie je).

K tomu stolu: ja by som si nesadol, Lunter totiž systematicky ide len za jedným a zabúda, že podpisu pna Kotlebu predchádzalo uznesenie zastupiteľstva BBSK: mňa by zaujímalo, či teraz Lunter na tieto kroky má súhlas zastupiteľstva.
Reply on: petik #54555:
nerozumieš: BBSAK žaluje SADZV o nejakých 1,2 mil. EUR, súd však ako predbežnú otázku rieši platnosť Dodatku č.9 a čiastočným rozsudkom (teda nie o predmete sporu) rozhodol, že je neplatný: rozsudok nie je ešte vyhotovený, ani doručený a ani neplynie ešte lehota na odvolanie (ak sa tak nestalo náhodou v minulých pár dňoch). Takže je to presne ako som písal 😉

Mimochodom, kraj podmieňuje doplatenie za rok 2018 právoplatnosťou tohto rozsudku... ak ma pamäť neklame, rok 2018 je zahrnutý do obdobia pred (možno neplatným) Dodatkom č.9

Nech si robia čo chcú, ale ak kraj za rok 2018 nedoplatil a pýta na súde nazad čo zaplatil za január 2019, znamená, že si predstavuje, že budú jazdiť zadarmo. A to je vrchol, nech ide o kohokoľvek.

PS: môj názor je, že dedo Lunter skáče pri ešte neprávoplatnom rozsudku, hoci všetko nahráva tomu, že kraj bude cvakať napokon brutálne lówe za túto frašku, keď príde na to:
a) dodatok je neplatný, dopravca jazdil podľa licencie, teda mu treba zaplatiť: v komerčných cenách, keďže zmluva nie je
b) dodatok je platný, dopravca jazdil a treba mu platiť podľa zmluvy a nie ešte od neho pýtať vrátiť to, čo mu kraj poslal za január 2019

Iná možnosť nie je.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.