Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Frangar #54244:
Očividne nevieš o európskej politike vôbec nič. To by bolo v poriadku, keby si necítil neprekonateľnú potrebu sa k nej vyjadrovať.

Pre tvoju informáciu, Slovensko má úplne rovnaké hlasovacie práva ako Nemecko. Dokonca v prepočte na obyvateľa je na tom Slovensko lepšie a tvoj hlas vo voľbách do parlamentu má podstatne väčšiu váhu ako hlas Nemca. O zastúpení v rade ani nehovoriac, tam má Slovensko totožný hlas ako Nemecko. Mimochodom, V4 má dokopy 106 poslancov parlamentu, Nemecko má 96. Takže V4 je väčší blok a vedel by si presadiť viac, keby vedel utvárať efektívne aliancie s inými štátmi. Lenže to by V4 musela mať konštruktívne postoje ku ktorým sa ostatní radi pridajú a nenazerať na všetko deštruktívne.
Zmeny cestovných poriadkov MHD BB od 27.1.2019

Linka č. 33
- posun spoja 17:00x zo Senice na 16:55x

Linka č. 41
- na spoji 6:20x zo Železničnej stanice do priemyselného parku doplnená zastávka Burgmaier
- nový spoj 7:30x zo Železničnej stanice do Burgmaieru
- na spoji 9:05x z Iliaša do Senice doplnená zastávka Burgmaier
- spoj 17:41x zo Železničnej stanice do Senice posunutý na 17:35x a zachádza cez Burgmaier
- spoj 15:45x z priemyselného parku začína už na zastávke Burgmaier
- nové spoje 16:37x, 18:10x a 19:10x z Burgmaieru po Železničnú stanicu

zdroj: https://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/od-27012019-mhd-banska-bystrica
Reply on: 810zssk #54243:
Inak dík za pripomenutie tej Arrivy kde všade jazdí. Tak idem k veci od nákladnej železničnej dopravy, ktorá je v troskách a nedá sa v nej pracovať, keďže viac ako rok tam nemáš istotu práce, pretože sa dopravcovia handrkujú medzi sebou o vozbu a keď o niečo prídu, tak letíš, lebo nepotrebujú toľko ľudí zrazu a lietaš medzi zamestnávateľmi ako handra, viď. rušňovodiči. Kedysi mohli 20-30 rokov odrobiť u jedného, pokojne, dôstojne zaplatení, nemuseli ťahať 30-40h gratis ako dnes a plus po 2-3 rokov striedačka zamestnávateľa. Choré? Ale budiš, čo chceli, čo nevydobili štrajkom lebo sa pokakali, tak to majú ...

V súvislosti s tou Arrivou ma napadlo, že keď teda nejak Arrivu nekritizuješ no mám pocit, že ju brániš neprávom, tak sa pýtam, že o čo sú slovenskí šoféri horší od tých šoférov v GB, či Škandinávií a pod.? Mám na mysli to, že či aj tam sú lakomí zaplatiť riadne šoférov ako u nás, že viac ako 600 eur čistého sa im ťaží dať našim šoférom a že či aj tam lákajú ukrajincov šoférovať za nižšie mzdy, než aké platia domácim šoférom. Pokiaľ viem, tak Arriva nedostatok šoférov v MHD vykryla práve náborom ukrajincov, aby na jednom slovákou užgrlošili 334 eur mesačne. Vysvetlím prečo 337 eur. Ak ukrajinec zarába 430 v čistom, tak jeho superhrubá mzda je 703 eur, slovák ak zarobí 600 čistého, tak zamestnávateľa výjde na 1 037 eur mesačne. Čiže dajme tomu, že v Nitre chýbalo 50 šoférov na MHD a to bol taký problém pre Arrivu dať o 16 700 eur mesačne viac na mzdy aby to chceli slováci robiť vôbec? Ročne by to Arrivu, pardon objednávateľa, t.j. mesto stálo 200 400 eur. A to 600 eur na šoféra autobusu nie je extra plat. A k tomu ešte maj na zreteli to, že šoféri autobusov u SADiek sú nehorázne zdieraní a klamaní vedením SADiek, pretože akonáhle s autobusom prestávkujú na konečnej, tak im nejde mzda. Čiže za deň môžeš v autobuse stráviť 13 až 16 hodín, ale zaplatia ti o 3 až 4 hodiny menej. Ako by si sa ty cítil v koži toho šoféra napríklad SAD Zvolen, alebo Arrivy na Slovensku s vedomín, že tvoj kolega v Škandinávií zarobí cca 4x toľko?

Tu si pozri pracovné ponuky a mzdy aké ponúka tá tvoja slávna Arriva:
https://www.profesia.sk/praca/arriva-liorbus/O3072292
https://www.profesia.sk/praca/arriva-nove-zamky/O3490503

Páčilo by sa ti robiť za 663 brutto základ a s príplatkami max. 800 brutto a mať takú zodpovednosť a ešte počúvať od vedenia, že si chamrať? Hm? Ako je možné, že takéto niečo je legálne aby bol niekto v práci a nedostával za to mzdu? Za chvíľu aj tí ukrajinci začnú byť nespokojní, verím tomu, pretože kamarát zo Srbska už nadáva na tento systém, hoci v ČR zarobí viac ako doma ale čo z toho, keď náklady na život má ako v ČR a nie ako doma. Iné je keď žiješ v príhraničí ako slováci, že chodia zarobiť do Rakúska a večer sú doma a majú rakúsky plat ale slovenské náklady na život. Ako nemám slov ... skúste chlapi trochu empatie mať nielen voči sebe samým a tu medzi sebou sa hrať, že akí ste empatickí a slušní ale zaujímajte sa ako žije 80-90% ľudí v tejto krajine, alebo aspoň tí, ktorí sa starajú o to, aby každý deň tá MHD, PAD a vlaky vyšli na svoje spoje zatiaľ čo nad nimi sedia povýšeneckí a arogantní manažéri, ktorí ich majú za dobytok a potom sa to premieta do kvality služieb vinou prístupu vedenia. Pretože jedného dňa táto ľahostajnosť pochová verejnú hromadnú dopravu, lebo ani ukrajinci neprídu, ani srbi, vykašľú sa na to ešte rýchlejšie ako naši šoféri, keď budú mať znášať hlúpe správanie vedenia, oni sú prchkejšie nátury než my.
Reply on: 810zssk #54243:
Za prvé zreálni svoje vízie o možnostiach ZSSK a porovnaj so silou DB po stránke výkonov aj dostupný aktív a pasív! OK? Inak nepíš bludy také, lebo tie tvoje vízie o možnostiach ZSSK sú ako keby si bol jedna myseľ s priblblým vedením ZSSK.

No a k prvému odstavcu. Skús si vytiahnúť hlavu z piesku a pozrieť sa, že kto hrá v EÚ prvé husle. Nie tak dávno koloval vtip ako narážka ma realitu, že bez ohľadu na to, kto vyhrá vo Francúzsku voľby, tak aj tak bude Francúzsku vládnuť žena. Pre istotu, aby nebolo mýlky, tak dodám, že mali na mysli to, že či vyhrá Le Penová alebo Macron, tak v prípade Macrona bude prvé husle hrať mutti Merkel.

Ďalej máš pravdu, že tie predpisy vznikli skôr avšak je naša hlúposť, že ako sme to robili a že namiesto toho aby sme sa o železnicu starali, rozvíjali ju a držali si ju a nedovolili za žiadnych okolnostíto, aby tí čo od roku 1989 až do dnes zakladali súkromné špedičky a vôbec mali povolené pôsobiť u konkurencie a vydržiavať si po známostiach v Cargu a ZSSK kšefty - ak nevieš o čom je reč, tak sa zaujímaj a naštuduj vzťahy Cargo - Budamar - Lokorail. Pozri si zmluvy na OR SR, prezisti si prenájmy, prevody majetku a ostatné zmluvy napr. na nájom personálu. Štáty, ktoré majú rozum a kde prrdstavitelia štátu majú chrbtovú kosť s liberalizáciou čakajú alebo ju tlmia. U nás to prebehlo v duchu Mečiarovských privatizácií ako na Klondike. A nehovor, že to tak nie je, keď sám si myslím kritik zlodejstva na železnici a nechceš dúfam povedať, že zlodej Bajužík keď odišiel zo ZSSK a založil Lokorail a ako poistku má kamaráta Hoptu v Cargu, tak že sa z toho zlodeja zo dňa na deň stal odchodom z firmy čistý človek, keď svoju zlodejinu povýšil iba na to, že okráda štatneho dopravcu už nie ako jeho člen predstavenstva, či manažér ale cez svoju firmu, ktorej posúva kšefty jeho kamarát v manažmente Carga a ešte na to dozerá darca Smeru Budamar.
Reply on: Frangar #54241:
Nemci ziadnu liberalizaciu "nepredpisuju", liberalizacia zeleznicnej dopravy vychadza z pravneho poriadku Europskej unie a teda okrem ineho aj z hlasovania vsetkych clenskych statov (i ked je pravda ze specificky Slovenska nie, kedze ak si dobre spominam, prislusna legislativa vznikla skor ako Slovensko vstupilo). Predpisy EU nerozlisuju medzi tym z ktoreho clenskeho statu je dopravca a ani neumoznuju ziadnu diskriminaciu na zaklade tohto parametra. Cize opakujem, rovnakym sposobom moze ZSSK vstupit na ine trhy (ci uz zakladanim vlastnych dcer, alebo ich kupou) a robit biznis po celej Europe, ak si myslia ze na to maju. Podla mna nemaju.

Pre tvoju informaciu, Arriva neposobi iba v "tomto mrdniku", ale napr. aj v skandinavskych krajinach, Spojenom kralovstve, ci na Iberijskom polostrove, co rozhodne nie su "mrdniky".
Reply on: 810zssk #54238:
Ehm, ty si robís srandu. Myslís, že nemci predpisujú liberalizáciu pre to, aby im na ich trh sa miešala nejaká podľa ich slov sppdina z östblocku? Nebuď naivný. Nemci si pripravili dávno pôdu, a narozdiel od poľských a českých a slovenských firiem majú na to KAPITÁL aby tu nie, že založili ale skúpili dopravcov! Arriva v CR a na Slovensku nezaložila nič, to by si mohol vedieť. Len odkúpili postupne Veoliu, Liorbus atď. Za jazdené Karosy, SORky a nejaké Crosswaye plus pár stojísk nemuseli na svoje pomery moc platiť. Dobre vieš ďalej, že pri súťažiach sa požaduje aj zloženie kaucie a ktovie čo ešte nemci požadujú doložiť. Oni sú veľmi dobre poistení proti tomuto a vedia, aký je u nás v tomto mrdník, že tu si kúpia bars koho. Nie tak dávno poskodili poľskú PESU, keď už schválené DMJ museli pre ďalšieho odberateľa ísť na opätovné schválenie. Drážny úrwd to naťahoval toľko až dopravca siahol po odbere od Alstomu, ktorého vozidlá schválenie nepotrebovali a narozdiel od PESY ich stihli dodať včas pokým mal dopravca začať plniť zmluvu. A nakoniec keby sa ZSSK šla miešať do tendrov inam, tak aj keby bola v raz tak lepšom stave ako je, do hája by som ich poslal. Tu majú práce a práce čo im vedenia od 90. rokov pozanechávali resty a škody. Mimimálne do roku 2030 majú na Slovensku práce neúrekom.
Reply on: Frangar #54237:
A už zasa je tu starý "dobrý" Dunčo, šíriaci hoaxy a pľujúci jedovaté sliny okolo seba na všetko, čo ohrozuje smrad a teplučko v jeho milovanej modrogumnej spoločnosti.
Reply on: Frangar #54237:
Veď nič nebráni aby si ZSSK založila vlastnú dcéru a išla súťažiť kontrakty po celej Európe tak ako to robí Arriva. Otázka je do akej miery by modrogumná kvalita bola tolerovaná za hranicami.
Reply on: Viko #54236:
Nuž stav a spoľahlivosť starých a modernizovaných HKV nepustí. 812 sa tiež už začali kaziť, 813 sa kazia viac a nové 813.1 navyše ponúkajú ešte menej miesta ako klasické 813. ZSSK proste musí kúpiť novú techniku inak bude odriekať stále viac a viac vlakov, až tie škody budú enormné. Treba tak, či onak omladiť vozový park a nečakať na ŽSR, pretože až by si v prípade tratí ako 160, 172 alebo 174 čakal na to, až ŽSR zmodernizuje niečo, aby sa tam dal vyjazdiť 1h takt, tak sa nedočkáš ani do roku 2030. Len pripomeniem, že ŽSR nevie čo po dokončení koridoru po Žilinu, ako ďalej od Žiliny po Košice, nevedia ani čo s Kúty - BA - Štúrovo, či na 160 alebo 200 km/h, a či ísť vôbec cez Štúrovo alebo radšej cez Komárno.

ZSSK nemôže čakať na to, až sa ministrovi rozsvieti v hlave a dopne mu, že moderné HKV neurobí jazdu z BR do BB pod 60 minút na tej istej zanedbanej infraštruktúre. A rovnako ani nezmaže moderné HKV 10-14 minútové križovania v Rimavskej Bani alebo Hnúšti. Skoro žiadna jednokoľajka nie je na Slovensku spôsobilá na 1h takt. Navyše intervaly križovania sú v staniciach 4-6 minút a to je všetko vizitka doterajších ministrov dopravy, ktorí iba tliachajú ako chcú železnicu za nosný dopravný systém, ale čo pre to robia? Stavajú obchvaty, rýchlostné cesty, a rôzne iné stavby, ktoré sú zásadne prínosom iba pre cestnú dopravu. Jediná jednokoľajka kde sa urobili opatrenia pre navýšenie kapacity bola okamžite na to podarovaná do úžívania RegioJetu priamym zadaním. Prečo ale keď ZSSK už 4-5 rokov predtým žiadalo na 131ke navýšiť výkony, opraviť trať a predstavili aj vízie na obstaranie moderných DMJ (nie second hand ako RJ), tak mu to MDV zamietlo, že tá trať je neperspektívna s odvolaním sa na odľahlosť značného počtu zastávok od sídel. A zrazu pri RJ tieto argumenty opadli, pričom RJ priniesol okrem ojazdených no pohodlných DMJ so sebou pravidelné porušovanie zákonníka práce, preťažovanie zamestnancov (strojvodcov aj vlakového personálu, čoho výsledkom je značná fluktuácia), neskôr začal porušovať štandardy nasadzovaných DMJ aké mal nasadzovať, kapacitne prestali jeho vlaky postačovať a nezabezpečil ani prevádzkovú zálohu. Ale o jeho denno-dených prešľapoch a porušeniach predpisu Z1 ŽSR ako aj zákona 514/2009 sa takte mlčí, pretože pre médiá sú súkromní dopravcovia posvätní a všetko čo je ešte štátne ako tak, tak je fuj, zlé, treba to zničiť alebo rozpredať a potom to bude zrazu dobré, potom už nebude vadiť, že zamestnanci sú ešte viac žmýkaní ako u ZSSK, že bezpečnosť prevádzky klesla ešte nižšie, že skoro polovica jázd je s HKV, ktoré bolo do prevádzky nasadené vozmajstrom so slovami :"Nič som nevidel a nepočul." Len pri vážnej nehode spôsobenej zlým technickým stavom HKV som zvedavý, či to ten vozmajster zoberie na seba alebo povie pravdu, ako bol zatlačený.

Na železnici nebude ešte dlho dobre, a bude ešte horšie. Po tom, čo som videl čo za personu vzali k sebe ČD zo ZSSK do vrcholového manažmentu, tak mám pocit, že česi si na devastáciu republiky okrem Babiša prizvali ďalšieho, ktorý má rozložiť ČD z vnútra. Liberalizácia železníc na tak malom území a pri takom charakteri ľudí aký tu je, keď sa po 1989 rozbehli po Slovensku dravé bezcharakterné žraloky, ktorým sa ráta iba zisk, tak je to doslova ako keby rusom dali toľko slobody a liberalizácie. Do pol roka by mafia v Rusku aj skrz vlastnosti aké majú rusi všetko funkčné čo drží unitárne štát pod rukou rozobrala a znefunkčnila, vrátane železnice. Pri otázke, čo čaká železnicu pri plnej liberalizácií sa stačí pozrieť na SADky. SADky si podľa regiónov rozdelila miestna mafia naviazaná podľa politických preferencií v tom, ktorom regióne na daný kraj. Žiadny blahobyt nenastal. Výkony idú pozvoľna mierne nadol, tržby idú však nadol o niekoľko desiatok percent, počty cestujúcich ročne o 500 tisíc až 1 milión cestujúcich, šoférom platy stagnujú, zarábajú pri najlepšom 600 čistého, v práci dostanú však zaplatené o 3-5 hodín menej ako reálne strávia v autobuse, pretože im vedenie odmieta platiť čas, keď stoja na konečnej s vozidlom a najnovšie počúvajú vyhrážky, že ak sa im nepáči, tak naberuj ukrajincov, ktorí budú robiť za minimálnu mzdu. Toto nie je blahobyt, či prosperita a rast, toto je úpadok a pád na samé dno ako kvality, tak aj morálky. Blahobyt majú len tí, čo sú vo vedení a ulievajú peniaze od kraja a z cestovného kade tade (dalo by sa písať dlho kam ...). A mimo to je tu jeden zaujímavý jav. Cez EÚ nariadenú liberalizáciu potichu využíva nemecká štátna Arriva, ktorá je dcérou štátnych Deutsche Bahn. Obsluhujú polovicu ŽSK, KSK, celý NSK, majú 60% akcií v SADTT. V ČR získali v zlínskom kraji po hlasovaní krajských poslancov priamym zadaním výkony v jednej skupine na Vláre v okolí Vsetína, pričom nemajú personál a ani DMJ, tie im zapožičia stratový Leo Express. Čo tým hlasovaním proti ČD chceli poslanci dokázať neviem, no je jasné už teraz, že tak ako v Libereckom kraj kde načapali člena výberovej komisie, že má spoločný podnik s vedúcim Arrivy, tak ani v Zlínskom kraji to nebude košér. Tieto pokusy o liberalizáciu nás výjdu draho a čo je najhoršie, že hráme to akože pre blaho súkromného sektora no v skutočnosti "žrať" bude čoraz viac a viac nemecká štátna Arriva a nikomu to nevadí. Naše štátne je fuj, v ČR je fuj ČD zas, ale nemecké štátne je mňam mňam. Tak nejak mi ten dvojaký meter nesedí v tomto ale aj pri posudzovaní priestupkov dopravcov, že štátni sú apriori vinní a o súkromníkoch sa taktne mlčí - niekde na Slovensku neodznela tak vehementne info, že ako maďari opakovane načapali CRW (klasicky porušovanie povoleného max. času jazdy strojvodcu) a posledný úlovok začiatok roka 2018 bol znamenitý - nedostatky na vozňoch, rušni, na rušni iný rušňovodič ako nahlásili a k tomu ešte aj nafúkal. A u nás kontroly u súkromníkov žiadne ... Klasicky po slovensky čakáme až sa stane nejaká veľká nehoda so stratami na životoch. Síce už sme tu mali v 2012 nehodu, keď CRW či Lokorail zablokoval koľaj, zrazili sa vlaky ZSSK, všetko hodili na strojvodcu ZSSK, ktorý bol v kóme a o tom, že pred nimi stál vlak súkromníka, ktorého rušeň sa pre preťaženie nevedel pohnúť s vlakom o tom bolo ticho, že normatív prekročil a to sa deje opakovane, že šetria na postrkoch.
Reply on: Frangar #54232:
Rozumiem, lenže si myslím, že nasadiť moderné NP vozidlá niekam, kde vyskakuješ do zarasteného štrku a miesto staníc sú len ruiny (napr. štiavnická Anča, nech som v regióne) je plytvanie. Ľudí zvyčajne nenamotivuje samotná úroveň vozidla rovná autobusu, ak zvyšok infra je zúfalo zanedbaný - málokde je dopravná situácia podobná ramenu BA-Senec, že napriek desiatkam rokov bez investícií sa ľudia tlačia do vlakov. Z môjho pohľadu by najprv malo byť po čom jazdiť (pozdravujem ŽSR), vzápätí vyriešiť čím, a až potom škrtať súbehy. Lebo keď ich vyškrtáš dnes, ľudia nebudú mať dôvod presadať do neatraktívnej VHD, ak majú autá.

Sorry ak som to chápal zle, ale znelo mi to naozaj len ako obnova. Pričom som sa snažil zdôrazniť, že bez posilnenia zostane reakcia na prepravné prúdy stále len o tom, že sa bude horedolu šachovať s rozmiestnením jednotiek do dep podľa toho, kde to zrovna viac padá na hlavu, na úkor niektorej relácie/regiónu. Nehovoriac už o situácii, že by sa reálne prikročilo k obmedzovaniu IAD či autobusov.
Reply on: PeterBB #54233:
Máš pravdu, menil sa formát cestovných lístkov - sú kratšie so zhusteným obsahom. V prímestskej doprave sa to zmenilo už pred niekoľkými týždňami.
Z Brezna bude počas leta (jún-september) jazdiť historický vlak do Slovenského raja a na Zbojskú
https://mybystrica.sme.sk/c/22021861/z-brezna-bude-jazdit-historicky-vlak-do-slovenskeho-raja-i-na-zbojsku.html#ixzz5bqQCZGoU
Podľa popisu mi to vychádza na Modrý šíp M274, čo je ozaj rarita na našich tratiach.

Medzi Salgótarjánom a stredoslovenskými lyžiarskymi strediskami (Hriňová-Košútka, Tále, Krupová-CHOPOK JUH) bude premávať pravidelný skibus
https://mybystrica.sme.sk/c/22029674/lyziarske-strediska-v-nasom-kraji-a-madarsky-salgotarjan-prepoji-vikendovy-skibus.html?ref=njctse
Neviem či si dakto všimol, no od 15/01/19 sú vynovené tlačené lístky na MHD v BB. Na dĺžku sú kratšie asi o 1 centimeter.
Reply on: Viko #54231:
Dík za pochvalu, no od kúsania si do jazyka mám jazyk opuchnutý ako keby som ho do úľa vopchal 😃 ... na odľahčenie.

No MJ a PV s nižšou kapacitou môzu stačiť, avšak mám na mysli komfort cestujúcich nakoľko pojazd tých "autobusov" na koľajách je značne tvrdý, sekundárne odpruženie chýba a hádzavosť v Hz aj V smere je enormná. Keď mám triezvo posúdiť, či cestujúcemu ponúknem 81x deriváty + PV, tak alebo Crossway, či Solaris alebo SOR, tak víťazí autobus, ktorý zväčša stojí bližšie k cieľu cesty a objednávateľa výkonov výjde 1km výkonu autobusu lacnejšie. Ak máme donútiť ľudí na vlak ísť, aby sa prešli pešo alebo prestúpili, tak tam musí byť pristavené minimálne niečo ako Regio Shuttle od Stadleru, či Regio Shark od PESA, Lint od Alstom atď. a zastávka, či stanica musí nejak vyzerať. 81x sú z núdze cnosť pretože od čias divokej privatizácie ŽOSiek po dnes je každá politická garnitúra zviazaná vzťahmi ich nominantov so ŽOSkami a tak ich musíme živiť skrz zbytočné modernizácie, ktoré nás na obstaraní plus opravách vyšli rovnako, príp. viac ako obstaranie spoľahlivejších novostavieb od Stadler, Pesa, Siemens, či Alstom.

Inak nákup EMJ v bode 5 sa vzťahuje právena zabezpečenie výpravy Os a REx vlakov bez rozdielu trakcie a regiónu, resp. zaradenia pod konkrétne SP / SPD. Bez rozdielu, bez kompromisov.
Reply on: Frangar #54230:
Vidíš, keď do toho neťaháš toľko emócií, hneď sa to lepšie číta 🙂

Akurát ten bod 5) by som videl výrazne inak... Samozrejme, kodrcať sa na lokálkach v 81x nie je dvakrát šťastné, ale stále sú to akotak modernizované vozne a kapacitne na mnohých výkonoch vyhovujú.
Za väčší problém považujem, že stále nie je čím odvoziť osobáky a REXy na hlavných tratiach v okoli väčších miest tak, aby bola aj dostatočná kapacita, aj interval, aj pružnosť nasadenia (t. j. nie že sa tam strieda pushpull s nefunkčným riadiacim stanovišťom a klasické vagóny, hoci obraty časovo vychádzajú na vratnú súpravu; prípadne že 861 nefungujú a jazdí skanzen na kolesách... )
Lebo to, že v regiónoch namotivujeme jazdiť ľudí peknými vlakmi je fajn myšlienka, ale kým sa z toho regiónu nebudú vedieť civilizovane dostať vybaviť veci do spádového mesta, tak ich podľa mňa len tak ľahko nepresvedčíš.
Reply on: PIT #54225:
Inak ten kto v ZSSK dokáže písať o stratégií modernizácie infraštruktúry a jej výstavbe, tak nie je kompletný. A potom sa divíme, keď cestujúci nevedia, že o infraštruktúru sa nestará ZSSK, keď toto vypustí von niekto zo ZSSK a vedenie sa pod to ešte podpíše.

Ak by som ja mal načrtnúť stratégiu ZSSK podľa toho, čo treba riešiť najurgentnejšie, tak by som to spísal takto:
1) mzdová politika - zatraktívnenie miezd na pozíciách strojvodca (napr. po dovŕšení 7. roku služby musí mať strojvodca základ v čistom 900 eur bez príplatkov aspoň), vlakvedúci / sprievodca, vedúci posunu / posunovač, strojár, elektromechanik, zámočník, tak aby sa zastavila fluktuácia zamestnancov (základné platy nemôžu začínať na menej ako 600 čistého mesačne, pretože mladý ak sa chce osamostatniť a vziať si hypotéku tak so 700-750 brutto začínať je výsmech) a podarilo sa priebežne dopĺňať stavy (najmä prevádzkových) zamestnancov s ohľadom na ročníky, ktoré sa blížia k odchodu do dôchodku
2) odvodene od veľkého množstva zamestnancov blížiacich sa dôchodkovému veku robiť na školách aktívny nábor prezentáciami, spoluprácou, ponechaním materiálov k naštudovaniu na školách pre žiakov + užšia spolupráca s dopravnými SŠ a VŠ (duálne vzdelávanie, letná prax)
3) prehodnotenie zmlúv na opravy ŽKV a dodávku ND - dôsledná kontrola prebratých ŽKV a prísne tresty tým, ktorí budú kryť nekvalitné opravy a ND, vrátane nadriadených, ktorí budú nútiť podriadených zamlčiavať tieto nedostatky
4) zastavenie outsourcovania niektorých rutinných činností - ako napr. čistenie vozňov, veď načo živiť externú upratovaciu spoločnosť a financovať jej zisk, keď môžeme mať priamo na to vlastných ľudí, pod kontrolou, bez viazanosti zmluvou na 10 rokov, ktorej vypovedanie podnik bude stáť ušlý zisk + paušálne úhrady a môžeme ten zisk vedeniu súkromného podniku rozdeliť medzi zamestnancov na odmenách polročných, či premietnuť do priamo do miezd (tu by som sa zastavil, že ľúbivo marketingovo znejú pojmy ako "odmeny" či "13. a 14. plat", no ja preferujem namiesto jednorázových prilepšení, ktoré sú nepovinné a nenárokovateľné rovnomerne rozložené prilepšienie do 12 platov počas celého roka).
5) modernizácia vozového parku pre regionálnu dopravu - obstaranie vratných DMJ a EMJ za účelom kompletného vyradenia MV radu 811 a 812 + PV 011 a 012, HKV radu 240 a starých ŽKV radu B, Bd, Bt, Bdt, Bdgtmee
6) modernizácia vozového parku pre diaľkovú dopravu - obstaranie PP jednotiek s HKV (na štýl RailJet) na linku BA-ZA-KE pre 1h takt = následné presunutie najmodernejších vozňov z R6xx a 7xx na R8xx (buďme realisti, že na trati 150 budeme mať minimálne do roku 2030 ŽDC v tom istom stave tak, ako dnes, no aspoň komfortnejšie vozne a 350/361/362/363 pomôžu skvalitniť dopravu na R8xx + R Zvolen - BB - ZA + RR BB - Č. Skala - Margecany + R BA - Prievidza odkiaľ by bolo žiadúce stiahnúť vozne Bd(g)teer určené na regionálnu dopravu a nie diaľkovú)
Reply on: petik #54228:
A napriek tomu dokáže OĽaNO a ich poradca p. Kubáček povedať, že ŽSR nemá nariekať ale rozumne hospodáriť s tým čo má. Nuž je to pravda aj svojím spôsobom pretože pofidernými a ohnutými VO naozaj ŽSR stráca zbytočne financie, plus zdražiavané VO na obstaranie nevyhnutného materiálu na údržbu spôsobujú tiež ŽSR škody. Čo mám info, tak keď je nedostatok kameniva na vysypanie lôžka, tak zas sú podvaly a upevňovací materiál. To by nebola tá najhoršia kombinácia, pretože kameniva by sa našlo niekde aspoň na dosypanie pri sanácií urgentnej výmeny podvalov a upevňovacieho materiálu. Avšak horšie je, keď máte podvaly a nie je ich čím pripevniť ku koľajam, alebo je upevňovací materiál a nie sú podvaly zas. A zabudol som ešte ND pre ZABZAR, ktoré utrpí neraz skrz zásah prírody, no ešte väčšie škody robia ľudia (isté etniku na ktoré sa zákony SR vzťahujú asi ako na našich politikov), ktorí kradnú kabeláž z týchto zariadení, príp. iní vandali, ktorí len tak pre potešenie rozbíjajú zariadenie, ktorého nesprávne fungovanie alebo nefunkčnosť môže spôsobiť straty na životoch a majetku. Dodnes nechápem, že prečo za tieto prečiny nie je basa natvrdo = kto nevie rozmýšľať než niečo spraví, nech nad tým premýšľa v base.

Je úplne jedno, že či je alebo nie je ČSR ozaj, pretože keď vidím, čo sa v ČR deje v podaní RJ, či AWT a iných dopravcov na koľajach (16 až 48-hodinové šichty strojvodcov, ŽKV v stave nespôsobilom na jazdu, plus ako sa prihrali napriamo podaktoré lukratívne vlaky ČD vieme komu a iný bordel), tak je to prašť ako uhoď. Možno by našich gaunerov na železnici česi trochu vytlačili, ale na druhej strane keď sa pozriem, že čo dokážu peniaze, keď naši ŠtBáci a rýchlokvasení zbohatlíci vytvorení Mečiarom, Dzurindom a Ficom, tak nemyslím, že by si naši zlodeji nevedeli kúpiť priazeň čechov v spoločnom štáte.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.