Reply on: fonzo #54227:
To bola aj moja prva myslienka, ked som si vsimol, ze to nie je material ZSR ale ZSSK!Za velmi zaujimavy a vypovedajuci povazujem graf na strane 13 - pozrime sa na porovnanie Ciech a Slovenska:
Na UDRZBU zeleznic dali Cechy v obdobi 2007-2014 celkom 2856 mil €, Slovensko len 86 mil €. 33x (tridsat-tri krat) menej!
Je tu este aj druha cast informacie, ktoru ZSSK neuviedli (zamerne alebo kvoli dilenantizmu) a to su INVESTICIE do zeleznicnej infrastruktury, kde to uz nevyzera tak fatalne: 4,57 mld € CZ a 2,06 mil € SK, teda 2,3x menej.
CELKOVO teda vynalozili v Cechach v obdobi 2007-2014 na zeleznicnu infrastrukturu 7.6 mld €, zatial co na Slovensku len 2.1 mld €, t.j. 3.5x menej.
Pre porovnanie - Cechy su o 60% vacsie ako Slovensko, dlzka zeleznic je v 2.7x dlhsia a pocet obyvatelov je 2-nasobny.
Nebyt rozbitia republiky, zeleznice na Slovensku by rozhodne nevyzerali tak zufalo a ta strategia by nevyzerala ako fantazmagoria, ale nieco blizke realite roku 2019. Hej-Slovaci...
Zdroj dat: OECD/ITF (2017), ITF Transport Outlook 2017, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789282108000-en
PIT
Regionálna stratégia a vízia ZSSK do roku 2030
https://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/2019/ZSSK_Regionalna_strategia_a_vizia_do_2030.pdf