Reply on: fonzo #54227:
To bola aj moja prva myslienka, ked som si vsimol, ze to nie je material ZSR ale ZSSK!Za velmi zaujimavy a vypovedajuci povazujem graf na strane 13 - pozrime sa na porovnanie Ciech a Slovenska:
Na UDRZBU zeleznic dali Cechy v obdobi 2007-2014 celkom 2856 mil €, Slovensko len 86 mil €. 33x (tridsat-tri krat) menej!
Je tu este aj druha cast informacie, ktoru ZSSK neuviedli (zamerne alebo kvoli dilenantizmu) a to su INVESTICIE do zeleznicnej infrastruktury, kde to uz nevyzera tak fatalne: 4,57 mld € CZ a 2,06 mil € SK, teda 2,3x menej.
CELKOVO teda vynalozili v Cechach v obdobi 2007-2014 na zeleznicnu infrastrukturu 7.6 mld €, zatial co na Slovensku len 2.1 mld €, t.j. 3.5x menej.
Pre porovnanie - Cechy su o 60% vacsie ako Slovensko, dlzka zeleznic je v 2.7x dlhsia a pocet obyvatelov je 2-nasobny.
Nebyt rozbitia republiky, zeleznice na Slovensku by rozhodne nevyzerali tak zufalo a ta strategia by nevyzerala ako fantazmagoria, ale nieco blizke realite roku 2019. Hej-Slovaci...
Zdroj dat: OECD/ITF (2017), ITF Transport Outlook 2017, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789282108000-en
Viko
Inak som nikomu do tváre nenapľul, takú dezinterpretáciu si vyprosím. Lenže je faktom, že nižší personál, ktorý (a to ma naozaj mrzí) je v našich podmienkach dosť odtrhnutý od fungovania firmy, nemá dostatočný prístup k relevantným informáciám, a aj vlastnú skúsenosť potom môže podvedome vykresliť v súlade so svojím skorším presvedčením. Navyše, ústnym podaním sa veľa vecí deformuje. A tým nechcem nikomu škodiť, to je jednoducho dynamika veľkých kolektívov, ktorá sa mi roky potvrdzuje v podobe rôznych "zaručených" šoférskych klebiet. (A ak je niekto tak blbý, že aj v čase masívnych náborov odvšadiaľ je ochotný riskovať basu/nehodu jazdením nad limit, tak chváliť ho za to nemienim. Ak už nemôže ísť inam, aspoň nech zalarmuje OČTK alebo médiá.)
Azda všetci vieme, čo rôzni politici páchali a páchajú. Akurát pochybujem o potrebnosti zdôrazňovania takýmto nervným spôsobom. Poviem ti z vlastnej skúsenosti, zbytočne si škodíš. Tiež som mal 16 a pocit, že celý svet je naprd, ale vykrikovať to ľuďom do ksichtu nič nepomôže a akurát som ja bol zbytočne zdeptaný... Treba ísť medzi ľudí, byť pozitívnym prikladom, ukázať im, že existuje lepšia alternatíva a vieme pri troche snahy pohnúť s vecami dobrým smerom. A to mi osobne nepripadá kompatibilné s vykrikovaním, kto je aký fóliovnikár.
Moju reč hodnorili pedagógovia dosť kladne, a to mi stačí. Na rozdiel od teba sa však nestaviam do roly bojovníka za vyjadrovanie, pretože som si o. i. vedomý, že aj v jazyku existuje taký jav, ktorý sa volá vývoj - miesto strnulej podoby sa dynamicky prispôsobuje svojmu prostrediu... A tak sa nám zrodilo poslovenčené slovo hejt/hejter/hejtovať, označujúce bezbrehé, nekonštruktívne kritizovanie, bezdôvodné nenávistné pľutie (a ešte rôzne inak sa to dá pomenovať). Ale veď v poriadku, môžem miesto hejt používať nenávisť, len som nechcel, aby si od takého tvrdého výrazu nebodaj urazene vzbĺkol ako slamená stodola v búrke. Akurát mi potom prosím poraď, či mám používať tvar nenávistník alebo aký vlastne - ale snaha spätne nasilu ohýbať jazyk väčšinou končí humorne, viď ten hoax o hovníku.
V každom prípade, nepokladám ďalšiu diskusiu za zmysluplnú, keďže to už s MHD v Banskej Bystrici nemá zhola nič spoločné. Zároveň sa ostatným ospravedlňujem za veľkú nálož textu, nevedel som byť stručnejší. Pekný a pokojný zvyšok dňa prajem