Reply on: 810zssk #54243:
Za prvé zreálni svoje vízie o možnostiach ZSSK a porovnaj so silou DB po stránke výkonov aj dostupný aktív a pasív! OK? Inak nepíš bludy také, lebo tie tvoje vízie o možnostiach ZSSK sú ako keby si bol jedna myseľ s priblblým vedením ZSSK. No a k prvému odstavcu. Skús si vytiahnúť hlavu z piesku a pozrieť sa, že kto hrá v EÚ prvé husle. Nie tak dávno koloval vtip ako narážka ma realitu, že bez ohľadu na to, kto vyhrá vo Francúzsku voľby, tak aj tak bude Francúzsku vládnuť žena. Pre istotu, aby nebolo mýlky, tak dodám, že mali na mysli to, že či vyhrá Le Penová alebo Macron, tak v prípade Macrona bude prvé husle hrať mutti Merkel.
Ďalej máš pravdu, že tie predpisy vznikli skôr avšak je naša hlúposť, že ako sme to robili a že namiesto toho aby sme sa o železnicu starali, rozvíjali ju a držali si ju a nedovolili za žiadnych okolnostíto, aby tí čo od roku 1989 až do dnes zakladali súkromné špedičky a vôbec mali povolené pôsobiť u konkurencie a vydržiavať si po známostiach v Cargu a ZSSK kšefty - ak nevieš o čom je reč, tak sa zaujímaj a naštuduj vzťahy Cargo - Budamar - Lokorail. Pozri si zmluvy na OR SR, prezisti si prenájmy, prevody majetku a ostatné zmluvy napr. na nájom personálu. Štáty, ktoré majú rozum a kde prrdstavitelia štátu majú chrbtovú kosť s liberalizáciou čakajú alebo ju tlmia. U nás to prebehlo v duchu Mečiarovských privatizácií ako na Klondike. A nehovor, že to tak nie je, keď sám si myslím kritik zlodejstva na železnici a nechceš dúfam povedať, že zlodej Bajužík keď odišiel zo ZSSK a založil Lokorail a ako poistku má kamaráta Hoptu v Cargu, tak že sa z toho zlodeja zo dňa na deň stal odchodom z firmy čistý človek, keď svoju zlodejinu povýšil iba na to, že okráda štatneho dopravcu už nie ako jeho člen predstavenstva, či manažér ale cez svoju firmu, ktorej posúva kšefty jeho kamarát v manažmente Carga a ešte na to dozerá darca Smeru Budamar.
... na odľahčenie.

Frangar
Ak by som ja mal načrtnúť stratégiu ZSSK podľa toho, čo treba riešiť najurgentnejšie, tak by som to spísal takto:
1) mzdová politika - zatraktívnenie miezd na pozíciách strojvodca (napr. po dovŕšení 7. roku služby musí mať strojvodca základ v čistom 900 eur bez príplatkov aspoň), vlakvedúci / sprievodca, vedúci posunu / posunovač, strojár, elektromechanik, zámočník, tak aby sa zastavila fluktuácia zamestnancov (základné platy nemôžu začínať na menej ako 600 čistého mesačne, pretože mladý ak sa chce osamostatniť a vziať si hypotéku tak so 700-750 brutto začínať je výsmech) a podarilo sa priebežne dopĺňať stavy (najmä prevádzkových) zamestnancov s ohľadom na ročníky, ktoré sa blížia k odchodu do dôchodku
2) odvodene od veľkého množstva zamestnancov blížiacich sa dôchodkovému veku robiť na školách aktívny nábor prezentáciami, spoluprácou, ponechaním materiálov k naštudovaniu na školách pre žiakov + užšia spolupráca s dopravnými SŠ a VŠ (duálne vzdelávanie, letná prax)
3) prehodnotenie zmlúv na opravy ŽKV a dodávku ND - dôsledná kontrola prebratých ŽKV a prísne tresty tým, ktorí budú kryť nekvalitné opravy a ND, vrátane nadriadených, ktorí budú nútiť podriadených zamlčiavať tieto nedostatky
4) zastavenie outsourcovania niektorých rutinných činností - ako napr. čistenie vozňov, veď načo živiť externú upratovaciu spoločnosť a financovať jej zisk, keď môžeme mať priamo na to vlastných ľudí, pod kontrolou, bez viazanosti zmluvou na 10 rokov, ktorej vypovedanie podnik bude stáť ušlý zisk + paušálne úhrady a môžeme ten zisk vedeniu súkromného podniku rozdeliť medzi zamestnancov na odmenách polročných, či premietnuť do priamo do miezd (tu by som sa zastavil, že ľúbivo marketingovo znejú pojmy ako "odmeny" či "13. a 14. plat", no ja preferujem namiesto jednorázových prilepšení, ktoré sú nepovinné a nenárokovateľné rovnomerne rozložené prilepšienie do 12 platov počas celého roka).
5) modernizácia vozového parku pre regionálnu dopravu - obstaranie vratných DMJ a EMJ za účelom kompletného vyradenia MV radu 811 a 812 + PV 011 a 012, HKV radu 240 a starých ŽKV radu B, Bd, Bt, Bdt, Bdgtmee
6) modernizácia vozového parku pre diaľkovú dopravu - obstaranie PP jednotiek s HKV (na štýl RailJet) na linku BA-ZA-KE pre 1h takt = následné presunutie najmodernejších vozňov z R6xx a 7xx na R8xx (buďme realisti, že na trati 150 budeme mať minimálne do roku 2030 ŽDC v tom istom stave tak, ako dnes, no aspoň komfortnejšie vozne a 350/361/362/363 pomôžu skvalitniť dopravu na R8xx + R Zvolen - BB - ZA + RR BB - Č. Skala - Margecany + R BA - Prievidza odkiaľ by bolo žiadúce stiahnúť vozne Bd(g)teer určené na regionálnu dopravu a nie diaľkovú)