Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: roman85 #53961:
Nezabúdaj, že tie zvolenské 732jky majú za sebou poväčšine 2 generálky, čiže cca trojnásobnú životnosť oproti pôvodne plánovanej. Moderné vozidlá, poskladané zo špecificky tvarovaných výliskov, sa už ale takýmto spôsobom opravovať neoplatí (skúšala to neúspešne napr. Praha), preto sa nové autobusy už toľko určite nedožijú.
Reply on: BB-Schuhu #53948:
Čistá schizofrénia pokračuje. Najprv ľudí presviedčajú, ako je AS úžasná a aby zabudli na to, že budú linky chodiť na ŽST, lebo však je to úžasne blízko a úžasne skrátka celý terminál úžasný a nech si na ŽST prejdú z AS, že sa rovnako tak dá prechádzať zo ŽST na AS, to už bolo jedno (ako oblbovali, že to musí mesto kúpiť, aby následne bez debaty zase nič nekúpili, ani nejdem rozoberať). Potom zase a ešte v rozšírenom rozsahu došlo k znechucovaniu prestupujúcich cestujúcich zabránením ich presunu cez výťah pri čakárni, či bočné schodište - len aby sa šikanovali prechodom cez nákupné centrum. Najnovšie debilné "riešenie" tak je, že okrem dvojkolového krúženia na AS si zájdu ešte aj na ďalšie koliečko na ŽST - ale však keď nejde ten výťah a schodište, tak čo by sme ľudí nedoviezli naokolo autobusmi... A tak na malej ploche autobusy budú ďalej viac a viac krúžiť, nabiehať ďalšie tisíce kilometrov a tomu prislúchajúce náklady a človek vlastne nič za tie zbytočne minuté peniaze slúžiace len na predvolebné oblbovanie na cudzí účet nedostane.

Ešte rep zaujímavosť zo septembrovej zápisnice dopravnej komisie MsZ:
Mgr. Matúš Molitoris – ako boli realizované podnety od občanov, ktoré sa dotýkali trasovania
liniek MHD, resp. rozšírenia dopravy?

Mgr. Marek Modranský – na zasadnutí pracovnej skupiny za účasti dopravcov budú ešte v tomto
období prerokované požiadavky na časovú úpravu spojov, rozsiahlejšie zmeny cestovných
poriadkov budú po vypracovaní plánu dopravnej obslužnosti, ktorý bude tvoriť súčasť Plánu
udržateľnej mobility.

Ing. Miroslav Snopko – Ďalej upozornil na zlú dopravnú situáciu pred železničnou stanicou v Banskej Bystrici

>> úpravy jazdných časov po prijatí uznesenia komisie sa ZA ROK neudiali; celý čas sa dokola opakuje, že sa nič meniť nebude a s prihliadnutím na odkaz na dokončenie PUM ani ďalší aspoň rok nebude a prejde mesiac a zrazu sa menia trasy liniek a pridávajú linky na ŽST, kde je zlá dopravná situácia - no Blbotín nad Hronom
Reply on: roman85 #53961:
Ja som o Karosach nic nepisal 🙂 Text sa vztahoval na nove vozidla, napr. tie Urbanwaye co si spominal.
Reply on: 810zssk #53960:
ideme sa pozriet do zv kde bezne jazdia karosy b731, a tie veru maju viac ako 25rokov ! ale najdu sa aj v bb karosy z roku 2004 , zivotnost autobusov 10 rokov , potom karosa citybus , a aj citelis su po zivotnosti, skoda ikarusov , jazdia este niekde na slovensku ? v budapesti este ano snad ,
Reply on: roman85 #53955:
Urcite sa 30 rokov na Urbanwayoch "vozit" nebudes, zivotnost autobusu je okolo 8-10 rokov a po takych povedzme 15 rokoch by uz v premavke nemal co hladat.
Reply on: PDM.8.99 #53957:
Keby si namiesto tychto vylevov venoval cas studovaniu legislativy ktora riesi objednavku vykonov (co by si ako ex zamestnanec BBSK poznat mohol), tak by si vedel ze vsetky nove kontrakty uz budu (resp. niekde uz aj su) s fixnou cenou na kilometer, cize obstaravacie naklady na vozidlo a dalsie polozky sa uz do vysky uhrady za vykony vo verejnom zaujme nebudu premietat. Je mozne sa bavit o tom ci doterajsi system bol vhodny, alebo nie, v kazdom pripade je to v situacii kedy tie kontrakty uz len dobiehaju zbytocne.

davidmik555@gmai

Reply on: draxter #53956:
Už najazdili čo mali, a pri tých časových polohách by asi reálne zvládali len linku 97.... L32 a L41 majú dve konečné mimo siete a to by sa pri tých časoch jednoducho nedalo
Reply on: roman85 #53955:
Pokiaľ sa nespraví poriadok s tým, že si SADky a iní súkromní dopravcovia zabezpečujúci výkony v rámci ZmVVZ nakupujú čo chcú a za koľko chcú (mám na mysli autobusy, servis k nim a aj PHM, čo sú najväčšie položky a mali by sa transparentne súťažiť!!!). Keď musia mestské dopravné podniky súťažiť vozidlá pre MHD, nerozumiem prečo sa to netýka SADiek, Arrivy atď. Doteraz mi na toto nikto neodpovedal. Ale na kvalitu vozidiel sa sťažujú všetci. Ešte stále bohužiaľ niektorým stalkerom a pridržiavačom režimu nedopína, že nielen zvolenská SADka okrádajú kraj a jeho obyvateľov o peniaze nakupovaním predražených autobusov a k nim nadhodnoteného servisu o 200-300%! Či to musí napísať niekto so svätožiarou aby zas neboli 3-4 mínusky?!
prečo nám nejazdia 3201 a 3202 už mesiac? Som myslel, žeby ich vyskúšali na 32, 41 alebo 97 ...
uz zase z akeho dovodu sa chysta kruzenie liniek 20/28 kruzenim cez autobusovu a cez zeleznicnu stanicu ? tak nech 28 konci na zs aj tak na uhlisko vozi vzduch , a este k tym novym urbanwayom , teda vlatne karose city bus , to akoze nove autobusy co hrkocu viac ako stare karosy , karosa tu bola 30 rokov , teraz sa dalsich 30 rokov ideme vozit na tych srotelison urbanwayoch co je vlastnhe city bus , to fakt nemame na trhu kvalitne autobusy ? som zastanca karosy vsetkych typov , no pre ich barierovost uz su nevyhovujuce dnesnym narokom ,
Reply on: 810zssk #53949:
Ozaj, problém odpisov je ten, že SADky si dobu odpisovania zmenili svojvoľne na zrýchlenú dobu odpisovania a nikto nič, hoci cena za 1km vyletela nahor o 0,40 eur na km! Potom sa to začalo "riešiť", tak sa odpisy dali naspäť na štandardnú dobu odpisov. A teraz sa tomu divia všetci ako naivní. No raz tie autobusy treba splatiť totižto! To je šok, že? No neskoro je sa vzrušovať nad totálne deravým systémom, keď nikoho (ani tu na imhd.sk) nepáli to, že na jednej strane dopravné podniky ako podniky v mestách musia obstarávanie autobusov riadne súťažiť, zatiaľ čo SADky si veselo nakupujú čo chcú, za koľko chcú a len predložia účtenky kraju a mestám kde zabezpečujú MHD a všetko sa to bez reptania zaplatí. Skôr než nariadenia EHS (ktoré sú z väčšej časti ako telefonát so sklerotikom - o ničom, dokolečka do isté a prd riešiš) by ma toto trápilo, že neexistuje žiadne kladivo na tento bordel v obstarávaní vozidiel pre zabezpečenie dopravnej obsluhy a že nie je jasné nalinkované, že podobu CP určuje a spracováva, alebo nariaďuje aspoň kostru podoby CP (ak nie je objednávateľ kapacitne spôsobilý na spracovanie takého kvanta dát) zásadne a vždy objednávateľ. K našim bezzubým zákonom, s možnosťami právne lavírovať sa pridali ešte tieto vágne byrokratické kecy z EÚ, čo iba veci zamotávajú a slúži to bohužiaľ len grázlom. To, čo sa v tom celom mišungu pojednáva na 3-5 A4, tak sa dá zhrnúť na 1-2 A4, len niekto si libuje v zamotávaní vecí a prirábaní roboty. Neviem prečo ľuďom tak zašibalo, že si niektorí libujú v tom, že veci komplikujú takto. Nebolo by načase aj konečne aby sa celý tento byrokratický bordel zrhnul zo stola a na čistom stole sa urobili nové a jasné zákony kde bude jasný imperatív a nie "možno", pretože na Slovensku je "možno" cesta do pekla a cesta vydláždená pre gaunerov.
Reply on: petik #53946:
Rozhodne by som po nejakej "vlastnej" právnej analýze dal ten dodatok na súd a podľa rozhodnutia súdu by som vypísal alebo nevypísal súťaž. Predbežne by som už ale (keďže ako župan by som som poznal svoje zámery) poveri ľudí na úrade tým, aby zbierali podklady od SAD a ZSSK o záťažových prúdoch cestujúcich, nastavili podobu CP, štandardy pre jednotlivé linky a tarifu. Uchádzačom by som dal 2 mesiace aby predložili ponuky (dajme tomu, že to predložím 01/2019) s tým, že plniť zmluvu začnú rok po vyhlásení výsledkov súťaže, k čomu by malo dojsť 30 dní od uzavretia možnosti predkladať ponuky, čiže 04/2020. Ostatne Ústecký kraj v ČR je v krízovej situácií a tí idú od budúceho roka cestou vlastného dopravcu, čiže cca 1,5 roka po tom, čo začali problémy so zmluvným dopravcom. Aj to by bola pre kraj cesta, čím by mali priamo ideálnu a najlepšiu možnú kontrolu nad tým na čo dávajú peniaze, než kŕmiť súkromnického darmožráča a doprosovať sa mu, pretože keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú ale potom keď sa spevavci z radov dopravcov nažerú, tak majú objednávateľa u riti. V každom prípade do zrušenia dodatku by som šiel iba, keby som mal istotu, že súd ho uzná ako neplatný, resp. vypovedateľný a nie, že prv ho svojvoľne vyhlásim za neplatný podľa právnej analýzy a neviem ešte, že čo súd. Vedenie dostalo na 100% na stôl avízo, že čoho sú SADky na súdoch schopné a teda toto je čisté bláznovstvo.

Ešte by bolo vhodné poukázať na nevýhodnosť dodatku, že nijak neobmedzuje výšku doplatku k dotácií, ktorý sa poskytuje v prípade, že výška dotácie na 1km nepostačuje a SADky ho môžu vymáhať, keďže nie je nikde vyslovene zakázané v dodatku, že ho SADky nemajú nárok žiadať, či vymáhať.

V každom prípade, 49 poslancov BBSK mali možnosť vtedajšie vedenie úradu zastaviť v riešení dodatkov so SADkami, resp. to mediálne rozmazať, keďže mnohí majú do médií ako členovia vládnej strany štedrý prístup. Všetci držali hubu, hoci bolo na mieste ten dodatok napadnúť práve pre jeho mizernú kvalitu, čo sa týka:
- neriešenia doplatku
- absolútnej absencie diferenciácie dotácie za 1km výkonu podľa kategórie nasadzovaných vozidiel (len idiot zaplatí rovnako za 9, 10, 12 a 13m vozidlo na jednotku výkonu!)
- neriešenie frekvencie premávky liniek (t.j. presná podoba CP a štandardy prevádzky ako sú nadväznosti a kapacitné/dĺžkové kategórie vozidiel)
- sankcie za nedodržanie štandardov a akúkoľvek inú svojvôľu

A toto vedenie má tieto veci rovnako u riti. Tento boj je len politikárčenie trápne, s výsledkom, že si to zlízne kraj a jeho obyvatelia. Nestačila hanba s SAD Zvolen keď odpálili v BB trolejbusy a BBSK odfajčil SADBB, treba do tretice zahviezdiť a vo veľkom štýle s hanbou na desaťročia vopred.
Reply on: neoBB #53950:
Sa môže ísť minister s týmto bodnúť. Kde bol blbeček, keď mal vyrokovať u Kažimíra riadny balík peňazí pre ŽSR aby sa trať 150 neopravovala po 500m už 5 rokov? Trať 160 medzi Lučencom a Fiľakovom kde je od Holiše po Pršu PORT 30 km/h, žeby ho zaujímala, to nič. V júni natrepal, že o rok sa bude jazdiť do Šiah a teraz mu hrábne v bedni, resp. jeho šéfovi a musí to byť hneď ale ŽSR nedali ani cent na údržbu a ani na vykrytie podstavu údržbového personálu! A rekonštrukcie počas prevádzky, keď sa začne jazdiť, tak to je vrchol stupidity. Prv sa trať opraví/zrekonštruuje, urobia sa prvé jazdy a potom sa podľa jazdných časov nakreslí reálny GVD. Takto začneme jazdiť s vlakmi a hneď krátko na to výluky a na priecestiach 10 km/h, keďže 1 pár Mn vlakov počas kladiviek tam neprebrúsi koľaje a ani obvody, čím nie je zabezpečená 100% funkčnom PZZ a iných zabezpečovacích zariadení. Ale vysvetli to ministrovi, ktorý nerozumie doprave vôbec a 25% obsahu toho čo mu chodí na stôl nerozumie ani gramaticky.
Reply on: 810zssk #53949:
Som mimoriadne potešený, že koľko imbecilov dokáže len mínuskovať bezhlavo ale furt je nad ich mentálne sily domyslieť niečo a odosobniť sa. Možno tak o 10, či 20 rokov im to zapne, príp. ideálne ak sami svojím stupídnym rozmýšľaním ako tu prezentujú spôsobia škody, tak im budú zosobnené a pôjdu do basy. Na debilitu tohoto rangu nič iné nepomôže.

No ako som tak čítal a hľadal, tak mi padli oči na tieto časti:
bod 15 v úvodnej časti - časové ohraničenie predĺženia platnosti zmluvy je 50% a to je vzhľadom k tomu, že zmluva platí 10 rokov (t.j. maximum ako toto nariadenie povoľuje) 5 rokov a keďže žiadne ďalšie časové obmedzenie tam nie je, tak týmto dodatok nejde napadnúť, navyše pojednáva sa tam práve o odpisovaní aktív, ktoré do toho vstupujú.

článok 4, ods. 5 - tam je to veselšie, keďže ako aj naše zákony z dieľne našich hujerov si nariadenia od eurohujerov protirečia, tak je predĺženie zmluvy možné o 2 roky

Tak teda je možné predĺžiť na 2 alebo na 5 rokov?

V článku 4., na ktorý si ma upriamil, tak hneď len podľa ods. 1, by ma zaujímalo, že či vôbec a ak áno, tak ako stanovilo vedenie BBSK odvodenie úhrad za dopravné služby a jednotlivé položky v úhradách.

No ďalej, súčasné vedenie BBSK si kleplo cez prsty podľa toho nariadenia EHS, keďže vo svojej aktuálnej "súťaži" ani bližšie nešpecifikovali, že kde by mal uchádzač s jeho 100 autobusmi jazdiť. A isto by sa tam našla kopa iných ďalších bodov, na ktorých by súčasné vedenie BBSK za túto súťaž dostalo cez prsty, akými sú napr. časové lehoty.

V tom dodatku sú iné diery, ktoré malo súčasné vedenie oprobovať aby získali do rúk lepšie kalibre na rozbitie tých dodatkov. Škoda reči ...

Ale veľmi rád si vypočujem, že presne na základe ktorého článku, bodu, odseku toho alebo iného EHS toto vedenie usúdilo, že je v práve pri svojom konaní. Stále nemám problém im dať za pravdu pokiaľ uvidím dobré argumenty.




Vlakom zo Zvolena do Šiah od 3 januára!!!
Maďarska vláda chce dostávať 6km úsek medzi Šahami a Dregelypalankom.
https://www.ta3.com/clanok/1138478/na-trat-zvolen-sahy-sa-vratia-vlaky-zacnu-jazdit-v-januari.html
Reply on: PDM.8.99 #53947:
Nech sa páči, edukuj sa:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/HTML/?uri=CELEX:32007R1370&from=EN (najmä článok 4)
Zmena cestovných poriadkov MHD BB od 22.10.2018
https://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/od-221018-nove-cp-mhd-bbystrica

Linky č. 20, 28 a 29 budú obojsmerne zachádzať cez ŽST. Na linke č. 34 sa spoj 9:30x z Gaštanovej vracia do svojej pôvodnej časovej polohy o 9:37x (v tejto súvislosti asi 34/3x už nebude pokračovať na L28, keďže po novom bude príchod L34 na žel. stanicu o 9:57x a odchod L28 z Park. Mičinská do Sásovej o 9:55x).

Mňa prekvapuje ale jedna vec, že zachádzku cez ŽST si trúfajú s navýšením jazdnej doby o 0-1 minútu, čo je absolútne nereálne. Tak uvidíme, koľko budú spoje meškávať, rovnako aj víkendové obraty 20/29+28+26+28+20/29 to budú mať na hrane.
Reply on: 810zssk #53945:
No objasni mi teda, keď si taký študovaný, že čo je na tom dodatku v rozpore s čím. Rád si prečítam jasné odkazy na danú legislatívu a jej časti.

Inak zaujímavé, že desiatky poslancov v BBSK držali hubu a aj držia okolo toho. Hlavne, že sľubujú ako vedia riešiť dopravu ...
Reply on: PDM.8.99 #53943:
A co by si spravil ako zupan ty? Kraj ma potencialne neplatnu zmluvu.
Budes na zaklade nej vyplacat dotacie s rizikom trestneho stihania a rizikom nahrady skody (z tvojej strany)?
Alebo vyjednas novu zmluvu s rizikom, ze sudy neskor prehlasia predoslu zmluvu za platnu?

Ta situacia nikdy nebude ciernobiela, vzdy tam bude urcite riziko, rozhodne aj pravnici musia vo svojom stanovisku popisat pravdepodobnost rizika, ale ty sa napriek tomu sa musis rozhodnut.
Reply on: PDM.8.99 #53943:
Ked uz si na tom urade robil, cakal by som ze mas aspon elementarnu znalost prislusnej legislativy. Ta jaane stanovuje za akych podmienok mozno taketo zmluvy uzatvarat (a predlzovat).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.