Reply on: Jožomrkvička #49236:
vieš, to čo píšeš len snaha o obhajobu sadistického riešenia, ktoré praktizuje SADZV na svojich "službách zákazníkom". Jednoducho, logika veci hovorí, že v prvom rade je potrebná komunikácia a tá nebola, resp. bola presne takej úrovni, ako byť nemá (hoci ma v zásade neprekvapila). Druhá vec je, že vodič robí svoju prácu a pre svojho zamestnávateľa, takže by mal byť informovaný čo treba v taktomto prípade robiť - určite to nie je rýpanie typu, chodďte si ho zobrať na Partizánsku a odšoférovať - taký pokus tu už jeden chlapes tuším mal a povozil sa statočne ? Dnešok bol prenádherný, a preto dopravca mal očakávať zvýšený záujem. A ak nechce/nemôže vyslať posilový bus, bolo to treba povedať rovno a slušne. Hotovo, vybavené. Lenže poniektorí asi nemajú druhú signálnu sústavu (a ak by nerobili dopravu vo verejnom záujme, už dávno padnú na hubu).
BB-Schuhu
Často sa stáva, že na zastávku pristaví naraz viacero vozidiel. Ten "náš" spoj sa tak môže ocitnúť niekde na konci kolóny, pričom cestujúci stojaci v blízkosti označníka ho nemusí ani zaregistrovať. Neraz som bol svedkom toho, že vozidlo potom prefrčalo zastávkou a cestujúci pri označníku už len zlostne rozhadzovali rukami. V prepravných podmienkach niektorých miest sa vyslovene píše, že povinnosťou vodiča je zastaviť s vozidlom znova pri označníku v prípade, ak zastal na zastávke v kolóne v poradí 3. a viac. V BB som sa s takýmto niečím nestretol, ale asi by som to privítal. Pretože vodiči sú všelijakí a tam, kde nestačí ľudská ohľaduplnosť, tam musia prísť nariadenia a predpisy.
Taktiež si myslím, že vodič by mal pristaviť s vozidlom (pokiaľ je to možné) v priestore zastávky k nástupnej hrane. Nie ako dnes vodič L20 zastal na ŽST priamo v priestore križovatky (pretože v priestore zastávky bol pristavený kĺbový trolejbus L2) a cestujúci (vrátane cestujúcej s kočíkom) ho museli naháňať pomedzi ďalšie vozidlá na ŽST. Spočiatku som odmietal nastúpiť do autobusu (chcel som donútiť vodiča riadne pristaviť do priestoru zastávky), no inak by ma nechal na zastávke, preto inú možnosť som nemal.
Ďalšou kapitolou je zastavovanie rovno na priechode pre chodcov.