Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
BB-Schuhu

Neviem či by sa pisateľovy páčilo keby bol ako vodič na cyklobuse ( nie ušomraný fuzkač ale fuzkač srandysta ) keby niekto chodil za ním a stale sa vypytoval kde je druhý autobus aj na nespočetné odpovede obsluhujúceho personálu že druhy autobus nepríde nemá ho kto odšikovať.
Niektory cyklisti by sa mali vedieť tiež slušnejšie správať a nie hneď nadavať a vypisovať sťažnosti na vodiča a osádku cyklobusu.

BB- Schuhu to písal určite ako pomstu že sa nedostal na spoj na Donovaly .

Cestoval som s týmto vodičom aj včera a vodič zabezpečil druhý autobus rýchlo aj keď nakoniec nebol potrebný lebo sa vodič a osadka snažili zobrať všetkych do jedneho autobusu .
Bol by som rád keby si niektory ľudia (pisateľia) uvedomili čo píšu a nie sa hneď snažiť očierniť personal cyklobusu aj tým čo ani nepovedali. Veď to počuje viac ľudí . ?
Viete mi povedať dôvod prečo dnes nemohli zastaviť autobusy a trolejbusy na zastávke Národná ❓ okrem toho ze to mali prikazane ❓
Reply on: BB-Schuhu #49233:
a toto si prave myslia na SAD ? ? : ste nam uplne ukradnutý, ako pri cyklobuse, tak aj pri normalnych linkach, my sme tu len na branie dotacii, vy si robte čo chcete. dneska ste nemali chodit na bycikloch vôbec nikam, mali ste ostať doma a pozerať sa na bežiacich maratoncov. ak sa vam nepačil šofer, nabuduce vam pošleme ešte arogantnejšieho. ?
Dnešná nepríjemná skúsenosť s cyklobusom. Už dlhodobo pekné počasie počas tohto leta pravidelne priťahuje cyklistov, teda aj potenciálnych cestujúcich v cyklobuse. Rovnako tomu bolo aj dnes. Spoj 9:30 na Donovaly úplne plný (bicykle aj v batožinovom priestore) a von stojí odhaodm 30 ďalších cyklistov čakájaúcich automaticky na ďalší posilový spoj, ako bývalo zvykom v prípade pekného počasia. No žiaľ vodič (známy ušomraný fúzkač zo záložáka ZV-837AU) to odmietol spraviť, navyše začal byť na cestujúcich arogantný a vykrikovať, že ak chcú ďalší autobus, tak nech sa páči nech si idú zobrať voz na Partizánsku a nech si ho aj sami odšoférujú. S obsluhujúcim personálom to ide túto sezónu dole vodou, a SAD-ka takto pekne ukazuje, že im vlastne na cestujúcich prd záleží. Pritom mohli úplne kľudne využiť zrušený zvolenský cyklobus, čo by akurát stačilo na posilu k donovalskému spoju. Ale nestalo sa. ?
Reply on: BB-Schuhu #49229:
v BB to v prepravnom poriadku nie je? ? V TN je to presne takto čo si spomínam.

Pokiaľ ide o kĺbové autobusy, tak tie by mali byť nasadené nie len tam, kde to sólo kapactine nezvládne, ale vzhľadom na kultúru a komfort cestovania tam, kde je zvýšený dopyt po preprave, pretože ak bude niekde jazdiť sólo s 90 cestujúcimi natrieskanými ako sardinky, je pravdepodobné, že ľudí to po čase prestane baviť a VHD príde aj o niektorých z nich. Treba vychádzať potom zo štatistiky poradia a linky. A pri linke 24 to asi ozaj bude platiť. Naviac, ako dnes dopravca disponuje nadbytkom kĺbových autobusov, naozaj by sa mali nasadiť tam, kde chýbajú. V nedeľu by som ten kĺb rád videl aj na 34, a takisto aj ráno a popoludní v čase špičky.
Reply on: PIT #49230:
No áno, do prepravných poriadkov by sa dalo zapracovať množstvo praktických situácií, ktoré môžu v bežnej premávke nastať. Žiaľ, u nás v BB na takéto veci asi chýba vôľa.
Dráhová doprava to má v tomto smere lepšie "ošetrené", lenže je to tak ako píšeš, na zastávkach sa stretávajú vozidlá dráhovej dopravy s autobusmi, a tak je oslabená účinnosť tejto vyhlášky.
Reply on: BB-Schuhu #49229:
V prípade dráhovej dopravy je toto presne upravené v § 33 ods. 3 vyhlášky MDPaT SR č. 351/2010 Z. z. o dopravnom poriadku dráh: "V zastávkach môžu zastavovať vlaky samostatne alebo taký počet, aký umožňuje dĺžka nástupištnej hrany. Každý tretí vlak v zastávke opäť zastaví pri označníku "Zastávka".", čiže v našom prípade majú trolejbusy jasnú povinnosť, avšak v praxi sa na zastávkach stretávajú aj s autobusmi, čiže trolejbus môže stáť za zastávkou ako štvrté vozidlo za troma autobusmi a bolo by to de jure OK i keď reálne by účel splnený nebol. Keby naši dopravcovia mali poriadne prepravné poriadky, tak by mali v nich upravené aj praktické veci a nie len pokopírované krížom-krážom kde čo našli s následným preklápaním z verzie na verziu.
K zastavovaniu vozidiel VHD na autobusových zastávkach:
Často sa stáva, že na zastávku pristaví naraz viacero vozidiel. Ten "náš" spoj sa tak môže ocitnúť niekde na konci kolóny, pričom cestujúci stojaci v blízkosti označníka ho nemusí ani zaregistrovať. Neraz som bol svedkom toho, že vozidlo potom prefrčalo zastávkou a cestujúci pri označníku už len zlostne rozhadzovali rukami. V prepravných podmienkach niektorých miest sa vyslovene píše, že povinnosťou vodiča je zastaviť s vozidlom znova pri označníku v prípade, ak zastal na zastávke v kolóne v poradí 3. a viac. V BB som sa s takýmto niečím nestretol, ale asi by som to privítal. Pretože vodiči sú všelijakí a tam, kde nestačí ľudská ohľaduplnosť, tam musia prísť nariadenia a predpisy.
Taktiež si myslím, že vodič by mal pristaviť s vozidlom (pokiaľ je to možné) v priestore zastávky k nástupnej hrane. Nie ako dnes vodič L20 zastal na ŽST priamo v priestore križovatky (pretože v priestore zastávky bol pristavený kĺbový trolejbus L2) a cestujúci (vrátane cestujúcej s kočíkom) ho museli naháňať pomedzi ďalšie vozidlá na ŽST. Spočiatku som odmietal nastúpiť do autobusu (chcel som donútiť vodiča riadne pristaviť do priestoru zastávky), no inak by ma nechal na zastávke, preto inú možnosť som nemal.
Ďalšou kapitolou je zastavovanie rovno na priechode pre chodcov.
Reply on: Agent007 #49225:
Áno, žiaľ cestujúcich rapídne upúda a vidieť to všade. Ale teraz to už nie je otázka toho, či tam ten kĺbak treba? Jasné, že sólo kapacitne stačí aj na 24/3. Lenže položme si otázku, ako sú na tom aj ostatné poradia (napr. 25/5, 24/5 a mnohé iné) kde tiež jazdia kĺby, hoci stačili by už aj sóla. Čiže teraz je to už skôr otázka toho, že keď tie kĺby už máme (aj vďaka eurofondom), tak prečo ich nevyužiť aspoň za účelom zvýšenia komfortu prinajmenšom na tých spojoch, kde je ešte aký-tak dopyt.
Reply on: Agent007 #49225:
čiže po prešovsky, hej? ?
Reply on: kvorka #49224:
v MHD uz zostava poslednych 5 spojov, ktore sa bez klbaku nezaobidu... od noveho roku sa zacnu na linky nasadzovat mikrobusy velkosti horucej strely... ?
Reply on: BB-Schuhu #49221:
ak je to tak ako vravíš, tak to som úplne ale úplne šokovaný, že tam jazdí kraťas. Čakal som že to je nejaký dvadsaťštvorkový vymeták, čo vystrieda aj linky ako 34,41,42 alebo niečo podobné...
OBMEDZENIA V MHD – BANSKOBYSTRICKÝ MARATÓN – 8.9.2013
http://www.dpmbb.eu/documents/oznam%20cestuj%FAcim%20130901.pdf
Reply on: kvorka #49220:
Ak sa nemýlim, tak 24/3 robí len linku 24 a jeden prejazd na L25 (spoj 8:20 zo Starohorskej a späť). Aj preto mi je záhadné, že v čase výrazného nadbytku kĺbových autobusov dávajú na toto poradie naďalej sólo.
dnes vidím na 24/3 kĺbak. Ktoré linky toto poradie vystrieda? Objaví sa aj na nejakých netypických linkách?
Reply on: expresbb #49218:
Je tam ešte jeden pár vlakov Fatra v relácii Zvolen-Praha (okrem Detvana), v časovej polohe súčasných Zr vlakov, takže v podstate pre bežného cestujúceho je to viac-menej bez zmeny. Len neviem prečo je Fatra v záhlaví označená ako Zr (nemalo byť Ex?).
Vlaky v úseku Horná Štubňa obec - Banská Bystrica majú v tomto smere pridané +2 minúty. To je dobré, lebo v súčasnosti mám pocit že sa to nestíha a práve tieto 2 minútky chýbajú.
A napokon jedna drobná zmena, R Horehronec bude obojsmerne zastavovať aj v Stratenej a Hnilci (potešujúce pre nás, turistov).
Inak je to bez väčších zmien (aspoň v našom regióne).
Konečný návrh Cestovného poriadku 2013-2014
V zmysle Harmonogramu prác pre zostavu grafikonu vlakovej dopravy 2013/2014 predložil Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK) správca infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky konečný návrh Cestovného poriadku 2013/2014, ktorý vstúpi do platnosti 15. decembra 2013.
http://www.slovakrail.sk/sk/preprava-osob/tratove-poriadky/konecny-navrh-gvd-2013-20140.html
Najvýznamnejšie zmeny Zv - BB:
Ex 531 Hron príchod do BB o 20:00
Pridaný vlak z BB o 04:32
Ex 530 Hron odchod z BB o 05:35
Posunuté vlaky zo Zvolena o 08:52 a 10:52 na 09:52 a 11:52
Inak cca ostáva tak ako do teraz
http://www.slovakrail.sk/fileadmin/Dokumenty2/gvd_13_14/konecny_navrh/152-154_0.pdf
Žeby konečne niekto zažil rozum?
konečne aj cez deň sa bude dať dostať do Štiavnice. Zrušený prvý pár vlakov o 4tej z BŠ a pridaný pár vlakov o 12tej z BŠ do Zv K rýchlikom a hneď o 13:11 naspať v X
inak cca ostáva
Okolité trate takmer bezo zmien
Reply on: Kami #49214:
Rozdiel je v tom, že teraz v zmysle § 5 ods. 2 zákona je priamo určené, že čo je súčasťou označenia, kým predtým podľa § 7 ods. 2 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave bolo upravené, čo môže byť súčasťou označenia - "(2) Súčasťou označenia môže byť grafická značka (logo) dopravcu, adresa sídla, telefónne a faxové číslo, prípadne iný užitočný údaj.".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.