http://bystrica.sme.sk/c/5762135/bystrica-je-druhe-najprasnejsie-mesto.html Mesto je podľa predbežných výsledkov merania SHMÚ druhým najprašnejším na Slovensku. V minulom roku dosiahol počet dní zo zvýšenou hodnotou prachu v ovzduší 141. V porovnaní s rokom 2009 to predstavuje nárast nárast o 65 dní.
Nuž, čo k tomu dodať, snáď iba že výstavba SO prispeje k zredukovaniu dopravy po nábreží Hrona a presmerovaniu tranzitnej dopravy na SO, miestna doprava v spádových oblastiach SO sa bude tiež vo väčšej miere odohrávať po novom SO, hlavne medzi sídliskami Sásovou a Fončordou, ale aj Podlavicami a takisto Radvaňou, takisto skorá dostavba SO prispeje k zníženiu prašnosti plynúcej z rozostavanej stavby. Presun takejto časti dopravy na SO spôsobí lepšie rozptyľovanie poliatavého prachu PM10 vo vyšších polohách, kde sú lepšie podmienky na jeho rozptyľovanie, kotlinový charakter polohy mesta a inverzný ráz počasia hlavne prispieva k takému stavu, že PM10 sa drží a koncentruje hlavne v najnižších častiach mesta (vidieť to aj z priloženej fotografie). Ďalej takisto pomôže ďaľšia ekologizácia v MHD ako trolejbusy a CNG autobusy čoby ekologické vozidlá. Takisto presun ľudí z IAD naspäť do MHD by výrazne prospel, MHD by ale musela byť atraktívna pre tento spôsob dochádzania ľudí do zamestanania a pod. Je ale na škodu, že veľa ľudí po zdraženiech plynu siahlo zase k vykurovaniu fosílnymi palivami. Uvidíme o dva roky, aké budú výsledky meraní.
Nuž, čo k tomu dodať, snáď iba že výstavba SO prispeje k zredukovaniu dopravy po nábreží Hrona a presmerovaniu tranzitnej dopravy na SO, miestna doprava v spádových oblastiach SO sa bude tiež vo väčšej miere odohrávať po novom SO, hlavne medzi sídliskami Sásovou a Fončordou, ale aj Podlavicami a takisto Radvaňou, takisto skorá dostavba SO prispeje k zníženiu prašnosti plynúcej z rozostavanej stavby. Presun takejto časti dopravy na SO spôsobí lepšie rozptyľovanie poliatavého prachu PM10 vo vyšších polohách, kde sú lepšie podmienky na jeho rozptyľovanie, kotlinový charakter polohy mesta a inverzný ráz počasia hlavne prispieva k takému stavu, že PM10 sa drží a koncentruje hlavne v najnižších častiach mesta (vidieť to aj z priloženej fotografie). Ďalej takisto pomôže ďaľšia ekologizácia v MHD ako trolejbusy a CNG autobusy čoby ekologické vozidlá. Takisto presun ľudí z IAD naspäť do MHD by výrazne prospel, MHD by ale musela byť atraktívna pre tento spôsob dochádzania ľudí do zamestanania a pod. Je ale na škodu, že veľa ľudí po zdraženiech plynu siahlo zase k vykurovaniu fosílnymi palivami. Uvidíme o dva roky, aké budú výsledky meraní.
BB-Schuhu
0 - Námestie slobody
3 - Partizánska cesta
5 - Partizánska cesta, Mýto
7 - Partizánska cesta, tlačiareň
9 - Partizánska cesta, Bytový podnik
11 - Partizánska cesta, Benzinol
13 - SAD
14 - Rázc. Kynceľová
15 - Starohorská, ZSŠ
16 - Starohorská, rázc.
Všimnite si, prosím, že uvedená linka má v úseku medzi Rázc. Kynceľová - Starohorská, ZSŠ jazdnú dobu iba 1 minútu. Je nad slnko jasné, že tento úsek sa za jednu minútu NEDÁ prejsť. Ideálne by bolo 3 minúty. Naopak, zastávky na Partizánskej ceste sú nahusto a rozhodne medzi zastávkami pri tlačiarni, Bytovom podniku a Benzinole stačí jazdná doba iba 1+1 min. (nie 2+2 min.). Aký je výsledok tohto stavu? Asi taký, že permanentne odchádzajú spoje linky 26 zo zastávky Kynceľová, rázc. v smere do Sásovej v predstihu (cca 2 minúty) a nikto to nerieši.
Tvorcovia CP by ozaj aspoň niekedy mohli urobiť o niečo viac ako donekončna prepisovať chyby a bludy v cestovných poriadkoch... ? To je taký veľký problém?