Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
http://bystrica.sme.sk/c/5762135/bystrica-je-druhe-najprasnejsie-mesto.html Mesto je podľa predbežných výsledkov merania SHMÚ druhým najprašnejším na Slovensku. V minulom roku dosiahol počet dní zo zvýšenou hodnotou prachu v ovzduší 141. V porovnaní s rokom 2009 to predstavuje nárast nárast o 65 dní.

Nuž, čo k tomu dodať, snáď iba že výstavba SO prispeje k zredukovaniu dopravy po nábreží Hrona a presmerovaniu tranzitnej dopravy na SO, miestna doprava v spádových oblastiach SO sa bude tiež vo väčšej miere odohrávať po novom SO, hlavne medzi sídliskami Sásovou a Fončordou, ale aj Podlavicami a takisto Radvaňou, takisto skorá dostavba SO prispeje k zníženiu prašnosti plynúcej z rozostavanej stavby. Presun takejto časti dopravy na SO spôsobí lepšie rozptyľovanie poliatavého prachu PM10 vo vyšších polohách, kde sú lepšie podmienky na jeho rozptyľovanie, kotlinový charakter polohy mesta a inverzný ráz počasia hlavne prispieva k takému stavu, že PM10 sa drží a koncentruje hlavne v najnižších častiach mesta (vidieť to aj z priloženej fotografie). Ďalej takisto pomôže ďaľšia ekologizácia v MHD ako trolejbusy a CNG autobusy čoby ekologické vozidlá. Takisto presun ľudí z IAD naspäť do MHD by výrazne prospel, MHD by ale musela byť atraktívna pre tento spôsob dochádzania ľudí do zamestanania a pod. Je ale na škodu, že veľa ľudí po zdraženiech plynu siahlo zase k vykurovaniu fosílnymi palivami. Uvidíme o dva roky, aké budú výsledky meraní.
BUSportál návštívil Dopravný podnik mesta Banská Bystrica
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=7193&secid=4

Teším sa na ne. ?
Treba si uvedomit že vedenie MHD BB maju ludia s ex SAD BB
Reply on: BB-Schuhu #43312:
ja som spokojny tak ako to je. Z hustaku mi odide 5 spojov behom 10min a ked si predstavim cakat 20-30 minut na dalsiu invaziu t-busov tak idem peso. Cestou si nakupim a v konecnom dosledku spravim nieco pre svoje zdravie. Ak by sa ZVHD rozhodlo, ze spoje zredukuje systemom 10 spojov za 10minut a potom 2h nic tak ich podporim. Mozno by som konecne zmenil nazor na balkanskych babrakov ? ? Ak sa chcem vozit MHD idem do BA.
JOSH: mozno aj ten,ale dotiahla ho tatra co je v Kremnicke v depe.Ten pred tym dotiahla odtahovka,co aj kamiony taha,mal prednu napravu zodvihnutu. Jeden trolej aj vidno v depe,je odstaveny medzi autobusmi.
Reply on: Maggie #43310:
súhlasím s tebou. Toto je výsledok toho, že CP autobusových liniek nie je častokrát skoordinovaný navzájom a mám pocit, že sa vytráca komplexný prístup pri tvorbe CP. Inými slovami - udeje sa nejaká zmena na jednej linke, avšak pri ďalších linkách sa CP ponechá bez zmeny. A množstvo podobných prípadov. Nielen linky do Sásovej, ale aj do Podlavíc (34, 35, 36) sú dosť nešťastne zladené. Konkrétny príklad - prečo idú dva spoje L36 o 14:05 a potom 14:15 zo ŽST (späť idú 7 minút po sebe)..
Reply on: Maggie #43310:
velmi spravny postreh... no zial ti co su schopni, su utlacani a negovani a ti co su neschopni, tak sedia pri kormidle dalej a dalej rozvracaju MHD v tomto meste...
Podobne ako Schuhu chcem upozornit na jeden problem, a sice nevhodny grafikon MHD BB. Specialne ide o linky, ktore idu zo Sasovej cez Dumbiersku a Rudlovsku dolu do mesta (20, 21, 22, 23, 80).. Ide o velmi frekventovane trasy z hladiska poctu cestujucich, na zastavku Dumbierska ZS napr. pripadaju 2 fakulty UMB, ZS a MS... Liniek s rovnakou trasou jazdy je kupodivu dost, len ich kombinacia nie je vyuzita tak, ako by mala. Ked uz DP tak rad "kombinuje", teda namiesto nastavenia poriadnej frekvencie jazdy 1 linky vyuziva viacero liniek s mensou frekvenciou jazdy, preco to neurobi tak, aby to skutocne bolo aj k nejakemu uzitku a malo nejaky efekt... vsetky linky tadial jazdia vo vskutku velmi zaujimavych intervaloch, napr. idu 3 spoje naraz takmer v rovnakom case a potom terbars aj 40 minut nic a nikto to neriesi. Rozmyslam, cim tvorcovia CP rozmyslali, lebo mne ani nikomu, kto tu trasu vyuziva, to nedava ziadnu logiku. Ja z BB odchadzam- len som chcela vediet, ci sa niekedy niekto v tomto smere uvedomi a spravi uz v BB poriadny cestovny poriadok, ktory bude prisposobeny cestujucim a nie aby sa cestujuci prisposobovali jemu....
Niekde si trolejbusy vážia, idú predlžovať trasy a poukazujú na nutnosť nahradenia dieselových autobusov trolejbusmi: http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=7188&secid=1
A pritom to nie je ani ďaleko do Brna, že? Zatiaľ čo BB za 6 rokov nespravila ani meter novej trate...
7. 2. 2011 X. majstrovstvá sveta F.IS.T.C psích záprahov:
12. a 13. februára 2011 zabezpečuje Dopravný podnik mesta Banská Bystrica a.s. kyvadlovú dopravu na X. majstrovstvá sveta psích záprahov na Donovaloch. http://www.dpmbb.eu/documents/havkaci2011.pdf
Reply on: JOSH #43306:
a ďalšie 2 sú asi ešte na skúškach v Plzni ... ale to neviem určite...
Reply on: BZUCO #43305:
mali by tam byť 3 🙂
Reply on: JOSH #43304:
kolko ich je uz tam?
Reply on: Trop2 #43303:
asi ten čo tu bola fotka ako ho nakladali na kamion 🙂
dnes o 16:15 dotiahnuty do vozovne dalsi novy trolej. ?
Reply on: N/A #43301:
V BA svojho casu mali (a mozno aj maju) dve linky iduce po tej istej trase jedna 0 minut a druha 4 minuty ?
Reply on: BB-Schuhu #43298:
mňa už dosť dlho fascinuje že dve linky idúce po tej istej trase dokážu mať iné jazdné doby medzi zastávkami... ? ...napr. tebou spomínaná 26 a 28...alebo 24 a 25...
Reply on: BB-Schuhu #43299:
457
Nehoda Iveca BB-???CK, povyše zastávky Pršianska cesta I.
Fotografie sú tu: http://www.havariatrans.sk/
Chcel by som upozorniť na dosť nevhodnú chronometráž linky č. 26 v smere na Tatranskú:
0 - Námestie slobody
3 - Partizánska cesta
5 - Partizánska cesta, Mýto
7 - Partizánska cesta, tlačiareň
9 - Partizánska cesta, Bytový podnik
11 - Partizánska cesta, Benzinol
13 - SAD
14 - Rázc. Kynceľová
15 - Starohorská, ZSŠ
16 - Starohorská, rázc.

Všimnite si, prosím, že uvedená linka má v úseku medzi Rázc. Kynceľová - Starohorská, ZSŠ jazdnú dobu iba 1 minútu. Je nad slnko jasné, že tento úsek sa za jednu minútu NEDÁ prejsť. Ideálne by bolo 3 minúty. Naopak, zastávky na Partizánskej ceste sú nahusto a rozhodne medzi zastávkami pri tlačiarni, Bytovom podniku a Benzinole stačí jazdná doba iba 1+1 min. (nie 2+2 min.). Aký je výsledok tohto stavu? Asi taký, že permanentne odchádzajú spoje linky 26 zo zastávky Kynceľová, rázc. v smere do Sásovej v predstihu (cca 2 minúty) a nikto to nerieši.

Tvorcovia CP by ozaj aspoň niekedy mohli urobiť o niečo viac ako donekončna prepisovať chyby a bludy v cestovných poriadkoch... ? To je taký veľký problém?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.