Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: brefos #41039:
Ano, vzdy som si robil srandu, ze cisticka vo Vlkanovej (Rakytovciach) vyraba z hovien plyn pre zvolensku MHD a ked bystricania prestanu srat, tak vo Zvolene sa zastavi MHD 🙂
Reply on: DADORIUS #41036:
Tak napríklad SAD Zvolen má motory CNG už dlhé roky. Tuším v 1993 sa objavili takéto vozidlá v premávke.
Reply on: DADORIUS #41036:
V plienkach si možno Ty, ale CNG motory existujú už desiatky rokov. To, že do BB došli CNG autobusy až teraz neznamená, že inde nejazdili už v 80. rokoch. Napríklad v Bratislave bol prvý Ikarus 280 prestavaný na pohon CNG v roku 1989.

Re #41037 DADORIUS: Na ľavej strane klávesnice máš tlačidlo s názvom "caps lock". Skús ho vypnúť. ?
OBYCAJNEMU CESTUJUCEMU JE UPLNE JEDNO AKY MOTOR POHANA AUTOBUS CI CNG ALEBO NAFTA,IDE MU O KOMFORT CO SA O CITELISE NEDA POVEDAT.TYCH PAR MIEST NA SEDENIE JE OBSADENYCH UZ NA PRVEJ ZASTAVKE. AK BUDU AJ KLBOVE VOZY TAKETO TAK TO JE SMUTNE ? ?
Reply on: Kami #41035:
Scania použiva svoju technologiu tušim XPI .. A ešte raz poviem že CNG motory su ešte v plienkach
Reply on: DADORIUS #41033:
AdBlue nie je jedina cesta. MAN vyuziva EGR (recirkulaciu vyfukovych plynov), hoci pri niektorych motoroch ponuka aj SCR (teda AdBlue).

V dobe naftovych Euro 5 a EEV motorov sa da CNG vnimat uz len ako alternativne palivo. Ma svoje vyhody, aj nevyhody. Tou najvyznamnejsou vyhodou je podpora z EU.

Kym pri CNG autobusoch sa daju jednoducho nahradit stare naftove autobusy novymi CNG, pri trolejbusoch su podmienky ine. Stavba novej trate by v konecnom dosledku znamenala, ze mesto by nakup novych trolejbusov (ako nahradu autobusov) spolufinancovalo aj viac ako 50% - oproti 5% pri obycajnej nahrade CNG.
Detičky, čo to tu drístate????
Reply on: vladis888 #41026:
a ked už pindaš na naftu tak zakaz si akurat tak stare auta a k tomu ked sme pritom tak hovori ti niečo dlovo AdBlue ?... Ak kupovat autobusy tak motory EURO5 s priadavkov AdBlue ? Až ked budu motory CNG dokonale spravene že sa to nebude srat tak potom ...
Reply on: vladis888 #41026:
ty si uvedom že motory CNG su ešte v plienkach ako male deti ... A ak CNG tak sto percent nie IRISBUS ?
Reply on: Majo #41030:
Pekne si to napísal a máš aj pravdu, lebo tým že sa skvalitní MHD tým sa aj prispeje k zníženiu emisií tým, že ľudia nebudú toľko používať auto. Len u nás je to naopak. Miesto toho aby ľudia v našom meste využívali viac MHD tak viac využívajú autá a tým aj ovzdušie v meste je viac znečistené a to nehovorím o ďalších faktoroch ako je viac dopravných nehôd alebo zápchy. A toto si neuvedomujú ľudia na meste, že ak by zkvalitnili MHD tak ľudia nechajú autá doma a pôjdu autobusom a tým sa znížia aj náklady na opravy ciest a stavanie nových komunikácii.
Reply on: Sedemstovka #41027:
"...čo máš z tej ekológie napríklad Ty?" Teda takúto, prepáč za výraz, sprostú otázku by som na tomto fóre ani nečakal... Treba si uvedomiť, že Zem nie je na jedno použitie a nie je len naša. Ak bude ľudstvo planétu naďalej znečisťovať a bude pokračovať globálne oteplovanie, roztopia sa časom ľadovce a môže sa stať, že sa otočí Golfský prúd a v Európe bude taká zima, že sa tu nebude dať žiť... To je len jeden z variantov, čo to môže spôsobiť. Automobilová doprava nepriniesla ľudstvu neobmedzenú slobodu pohybu (ako to sľuboval Henry Ford), ale akurát tak obrovské znečistenie, každoročne pripraví o život neuveriteľné množstvo ľudí pri nehodách a v konečnom dôsledku tú slobodu pohybu obmedzuje, pretože mestá sú dnes stavané skôr pre autá než pre ľudí. A v menovaní externalít z cestnej dopravy by sa dalo pokračovať. Nehovoriac o tom, koľko materálu a energií sa pri výrobe auta spotrebuje... Aj pri výrobe autobusu, trolejbusu či električky sa spotrebuje množstvo materálu, lenže zatiaľ čo vozidlá MHD odvezú desaťtisíce ľudí každý deň, auto odvezie za deň väčšinou 1 - 2 ľudí, u niektorých stojí 6 dní v garáži a vytiahnú ho iba v nedeľu keď idú napríklad do kostola. Zásoby ropy tiež nie sú neobmedzené a som zvedavý, z čoho sa budú vyrábať plasty, až tu ropa raz nebude. Jediný osvedčený pohon, ktorý neznečisťuje životné prostredie, je elektrický, žiadne Euro V ani Euro X ani CNG sa mu nevyrovná. Ľuďom ale zakázať jazdiť autami nikto nemôže a nie je možné ani od väčšiny ľudí očakávať, že kvôli tomu, aby nezaťažovali životné prostredie, sa vzdajú svojho pohodlia a prestanú sa voziť autom pomaly aj z obývačky do kuchyne. Preto je potrebné (a toto vnímam ako hlavné poslanie všetkých nás, dopravákov!) zabezpečiť MHD v takej kvalite, aby ju ľudia využívať CHCELI, nie aby ju využívali len tí, ktorí sú na to z finančných dôvodov odkázaní. Iná cesta k trvalo udržateľnej mobilite nejestvuje.
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=6580
Zaujímavý článok ohľadne prínosu normy EURO5. Jednoducho nafta, CNG, plyn...stále je to podľa toho, čo je v kurze. Ale len trolejbus je naozaj ekologický. Ktovie čo prinesie leto - Sor, Škoda, alebo niečo úplne iné?
Reply on: Sedemstovka #41027:
Chybyčka se vloudila..
"..o jednom z posledných kvalitných výplodov, vtedy ešte súdruhov z Vysokého Mýta.
Reply on: vladis888 #41026:
Áno, je pravda, že celé to CNG zaondzené prevrátené mi ide na nervy. Nie som posadnutý Karosami. Ja len vravím o jednom z posledných výplodov, vtedy ešte súdruhov z Vysokého Mýta. Tomu sa vravela kvalita. Nafta je tu vyše 100 rokov a zatial sa nič nedialo, a nikto sa z toho nepo*al. Keby na mňa vybehli s Moravčíkovou 888, s tým črepom, tak by som ich poslal akurát smer Vysoká Pec. Jednoducho sú Karosy čo sú v dobrom stave, a zas také šroty ako ex. Hríbikov nepodarený červenosivý bastl, s ktorým som mal tú česť ísť do Nitry, čo mi celú cestu z deravej steny fúkal na zadok studený vzduch, a aj zopár šróbov mi na gebulu napadalo (nevymýšlam si). "Zakázal naftu" .. No, to je tá ekológia, všetci máte vymyté mozgy a ste opití rožkom z celého priondzeného CNG. Vyše 100 rokov s naftou a benzínom, a len teraz keď nejakých bláznov napadlo že bude CNG, tak každý je len za plyn, plyn, plyn a ešte raz plyn. Ten nech si dotyční napchajú do zapalovačov a nech to necpú ešte aj do dopravy. Až vravíš o tom zakázaní nafty, tak si pozri emisnú normu EURO 5 a potom vrav.

"To tie nízkopodlažáky čo sú staré tak tie su oveľa pohodlnejšie."

Až myslíš bystrické Citybusy, tak to máš úplne jedno, pretože Citybus a Citelis má ROVNAKÝ interiér. Tj. na hovno. Až na to že novšie Citelisy majú o dve sedačky menej a väčší kočíkový priestor.
Ak môžem otázočku, čo máš z tej ekológie napríklad ty?
Reply on: Sedemstovka #41022:
Ty už zasa trepeš ano sú CMG na **** ale zasa ty si posadnutý karosami. Nevravím že niesu zlé ale proste treba trochu ekologiu. Ty by si bol najradšej keby chodili autobusa ako je Moravčikova 888 čo čmudí aj ked ide z kopca. Toho keby zastavila mobilná STK tak mu zoberú aj rodný list. Ja mám rád tiež 700-tovky lebo sú proste super ale ked si mám vybrať medzi Karosou radu 700 alebo 900 a ekologiou tak u mna jednoznačne vyhráva EKOLOGIA. To je dôležité nie daky starý autobus. keby bolo na mňe ja by som naftové vozidlá zakázal. To aj nové auto keď tomu ***neš na plyn tak čmudí ako 30 ročné Uno.
K tým CNG máš pravdu sedieť sa na tom nedá tie predné sedačky sú proste hrôza. To tie nízkopodlažáky čo sú staré tak tie su oveľa pohodlnejšie.
Reply on: Sedemstovka #41022:
s kvalitnou bystrickou MHD sme sa úspešne rozlúčili v roku 1994.
Niečo zo susedného mesta.
Vo Zvolene vyrastie druhé najväčšie obchodné centrum na Slovensku
http://zvolen.sme.sk/c/5358950/vo-zvolene-vyrastie-druhe-najvacsie-obchodne-centrum-na-slovensku.html
Reply on: roman85 #41021:
To možno preto sa DPMBB zhoršil lebo ho riadi SAD Balkán. a Tie CNG by mohli aspoň utrieť prach lebo to je v nich hrozné. A možno preto nejazdia na minybusových linkách lebo to sú autobusy SAD ZV a nimibusové linky patria DPMBB. To sú dve rôzne spoločnosti. To mi povedala pracovníčka v dopravnej kancelárii SAD ZV.
Reply on: DADORIUS #41020:
Z hľadiska cestujúcich tiež totálne na pi.. ..vnicu studenú, strašne málo miesta na nohy, tie schody v zadnej časti (aj prednej nad kolesom), kde sú sedadlá, jednoducho katastrofa, človek sa tam musí štverať ako horolezec a sťažujú sa na to nielen staré babky. Zlaté karosy, ktoré mali všetky sedačky na jednej úrovni. To bol komfort a pohodlie cestovať. No čo tie dva schody? Ale určite sa cez ne lepšie prechádzalo, nastúpilo sa a je pokoj. A čo teraz s Citelismi? Dobre, nízka podlaha, pre vozíčkarov a kočíky, ale tých je ovela menej ako normálnych cestujúcich, nastúpia cez nízku podlahu ale stejnak sa musia štverať na tie sedadlá, čo je ešte nepríjemnejšie ako nástup cez schody.

Re #41021 roman85: Aj tie Karosy menej hrkocú a lepšie idú ako tieto plastové omyly. Rakvabusy ani nepripomínaj, tie sú v stave horšom ako kdejaký šrot.

Citelisy? A furt je to všade pokazené ! Furt sa to len džube a džube a džube, tolko tej elektroniky, ktorú stejnak Iveco robiť nevie, že to až bolí. A keď sa dosere jedno, dosere sa druhé. Kdeže by bolo treba na Karosách "prekalibrovať celú elektroniku" .. Ale načo budem vypisovať?

A ešte keď dojdú tie šrotky, eehm SORky na trolejbusovú dopravu, tak to Mária Boh nedá do kopy, to už sa môžeme s kvalitnou bystrickou MHD rovno rozlúčiť..

Zacitujem si.. "A ja sa teraz pýtam.. toto ste chceli, Slováci?" ?
Reply on: DADORIUS #41020:
po 3 mesiacoch hrkocu ako 25 rocne negeneralkovane karosy radu 700 , ale za zmienku stoji aj minibusy po 3 rokoch prevadzky sa rozsipaju ako skodovky 120 po 20 rokoch ,... zlate casy komunisticke , a este 1 poznatok , preco sa na linky minibusy nenasadzuje nejaki ten citelis , su kapacitne pretazene , ale ne zaloha karosa 932 skoda ze nemame nejaky poschodat nech sa dochodci trepu po rebrikoch dnu ,... dpmbb sa zhorsil ,

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.