Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #38984:
Vsak aj keby bol ten trolejbus napajany cisto z energie vyrobenej z fosilnych paliv tak na 100 percent ma velka elektraren vacsiu ucinnost ako jeden maly spalovaci motor v buse .
tj mam napriklad paroplynovu elektraren a napajam z nej 10 trolejov a mam 10 busov na plyn . Takze zhrnutie bus na plyn ma ucinnost motora 30-40 percent a plus energia na dopravu paliva, a elektraren pre T-busy 50-60 percent plus malicke straty na prenose el energie .. tj vynosy z mnoztva . este treba zobrat do uvahy ze elektrina v sieti je z roznych zdrojov takze co je vyhodnejsie ?
? ? ? takže načo sú nam vôbec elektrické drôty ked v globále elektrina tak hrozne znečistuje ovzdušie???????? podme všetky elektrické drôty obstrihať a dame do zberu !!!!!!!!! ved aj tak skoro do všetkých domov ide plynové potrubie tak načo elektriku.Toho debila čo tvrdí že plynobus je ekologickejší ako trolejbus by som zavrel do vzduchotesnej garáže najprv na dva dni so spusteným trolejbusom a potom s naštartovaným plynobusom aby si uvedomil ten rozdiel.Vo všetkých mestách kde je tr.trakcia sa ju snažia rozširovať ako sa len dá nakupujú aj dvojkĺbové trolejbusy len aby bola kapacita postačujúca viď Francuzko,Švajčiarsko a pod. Ale veď čo sa tí na nás hrabú,oni sú tam všetci nááááramne sprostý že si tááááák hrozne znečisťujú ovzdušie hlavne tí švajčiari,ved sa tam v ich krajine už skoro ani nedá dýchať"""""""Ale Tu u nás na slovensku mááááme túúúúú najmúúúdrejšiu elitu.tak POZOR!!!!!!V ostatnom svete sú dáááleko za nami,lebo mi tu myslíme obzvláááášť ekologýýýcky.Spánom boho čistá bystrica do budúcna.
?
Reply on: vladis888 #38989:
Vieš, toto je taká téma na veľmi veľmi dlhú diskusiu. Lebo aj rafinéria znečisťuje ovzdušie + príma tú istú elektrickú energiu čo trolejbusy. Ale to by bolo najlepšie rozoberať pri dákej osobnej diskusii. Všetko má svoje pre, ale aj svoje proti.
Každý normálny človek vie, že elektrina na Slovensku nie je len z jedného zdroju a vie aj to, že sa elektrika kupuje a podobne. Mne len išlo o to, že som sa z učiteľom hádal o tom, že trolejbus rovnako špiní ovzdušie ako autobus preto lebo tá elektrika môže byť vyrobená z tep. elektrárne. Ja som chcel povedať tým, že ide o ovzdušie v našom meste a ten trolejbus ako koncový odberateľ elektriny vôbec nezaťažuje ovzdušiev meste na rozdiel od autobusu. Už to prosím nechajte tak. Možno som to zle formuloval ten prvý príspevok.
Reply on: vladis888 #38987:


Autor: vladis888
21.11.2009 22.54 #38964 Re:
Re #38961 JJ: Ja viem len som nechcel písať že elektrina na pohon trolejbusov je z jadrovej elektrárne, lebo by mi 100pro prišla odpoveď a čo ak je to z tepelnej elektrárne. Už som sa raz pre toto pohádal z učiteľom na strednej škole keď som vravel že ich zvolenské busy sú neekologicke.
?
Reply on: Papyr #38984:
Môžem sa spýtať o akom učiteľovi tu točíš. To akože o mne?
Reply on: mirkobb #38974:
áno, ale napájanie železníc nepatrí k európskej verejnej elektrizačnej a prenosovej sústave. Je to firemná sústava. Podobne ako napr. drôty DPmBB, tam je jednosmer, takže nekmitá nič. Ale na meniareň ako u Nemeckých dráh, tak v DPmBB prichádza z verejnej siete 50 Hz, obvykle 22 kV.
Reply on: vladis888 #38972:
samotný fakt, že trolejbus je ekologickejší, je každému jasný, aj tým, ktorí sú jeho odporcami. Skôr ma zarazilo, že vysokoškolsky vzdelaný človek, učiteľ, nevie takú jednoduchú vec, že elektrina v drôtoch je zmeska pochádzajúca z mnohých elektrární.
Reply on: DADORIUS #38981:
a DJ Adrián (ktorý asi?) už nad tým dumá, a myslí si o nás, a "iste" pravdu má...
Reply on: DADORIUS #38981:
Čo tým chcel básnik povedať? Že sa máme pridať k tebe?
Horkýže Slíže - Banda tupých hláv

Spievajte si vy mudralanti ... Banda tupýýých hlááávvv
Reply on: jamal1 #38978:
Ak máš záujem, tak sa mi ozvi na mail. Môžem ti odfotiť tie články z dráhy a poslať. Čo som len tak letmo prebehol, tak vyzerá to byť celkom dobre spracované.
Re #38979 Jezo: Díky za info. Takéto dačo sme potrebovali.
Tepelné elektrárne 569GWh, vodné 280GWh, jadrové 967GWh, dovoz/vývoz 948/676GWh. Za mesiac september 2009.
Reply on: expresbb #38970:
Toto by mohlo mat nateraz asi najvypovednejsiu hodnotu: http://portal.statistics.sk/showdoc.do?docid=3858
Reply on: expresbb #38976:
uz verim, ked mi to takto ozrejmujes ,, mne len prislo komplikovane alebo zbytocne tahat tuto siet popri standardnej 50 Hz , lebo aj ta 16,7 Hz elektrina nemoze byt priamo z elektrarne zapojena na trakciu a tu zvnika nutnost nezavisleho vedenia . Je mozne nemam pravdu, kdezto sa to len teraz ucim , ale rad by som vedel nieco k tejto teme .
Reply on: expresbb #38976:
Tak dačo som našiel v Časopisoch Dráha 3/2004 a 1/2008. OBB ma svoju vlastnú energetickú sieť. Viac napíšem keď budem mať viac času.
Reply on: jamal1 #38975:
S tým si dovolím nesúhlasiť. Frekvencia 16 2/3Hz je vyrábaná v elektrárňach. Presný popis na OBB ti dám, keď to nájdem rozpísané v niektorom časopise Dráha.
Reply on: mirkobb #38974:
pozor nie vsetky krajiny su v sulade s touto spolocnou sustavou ,, a k tej 16,7 Hz sustave : urcite je tato sustava napajana z hlavnej sustavy , len frekvencia je upravena pomocou frekvencneho menica .
Re (citácia: ..Celá európska elektrizačná sústava kmitá súčasne frekvenciou 50 Hz..)#38967 Papyr: No, ak by som mal hľadať "silou-mocou blchy" na Tvojom tvrdení, tak celá určite nie na 50 Hz. Existuje jedna nie celkom bezvýznamná "nazvime to podsústava" ktorá kmitá na 16,7 Hz a tou sú zrovna napájané trakčné vedenia v Rakúsku, Nemecku, Švajčiarsku a škandinávskych štátoch. ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.