Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: LUK #35041:
Áno o tebou menovaných prípadoch viem. Aj ja sa čudujem tomu, ako niektoré spoje "nahradili" hneď dvaja rôzni dopravcovia. Konkrétne sa jedná o spoje BB-Jelšava (7), BB-Poltár (x) a BR-Trenčín (7). Podobný súbeh je aj v úseku Námestovo - BB, kde večerný nedeľný spoj začal prevádzkovať jednak SAD ZV a aj Feribus. V tomto prípade sa to poriešilo aspoň tak, že SAD ZV si ponechal polohu o 16:15 a Feribus si spoj posunul na 16:45. Toto je podľa mňa ešte v poriadku (pretože sa jedná o silný čas a spoje nie sú úplne identické).
Reply on: BB - Schuhu #35025:
"Na čo je dobrá takáto duplicita? "
To by som aj ja rád vedel... Odporúčam preskúmať a porovnať linku 601471 s linkou 601512, linku 603511 s linkou 610502, alebo do tretice linky 609510 a 608504.

Najmä 601512 je zaujímavá... ?

Re #35024 S499.1023: po schodoch, po schodoch... ?
V dnešných TN o 19:00 na Markíze bola reportáž o snehovej kalamite na Hornej Nitre, v rámci ktorej bol ukázaný uviaznutý diaľkový autobus SAD ZV a vyjadroval sa aj jeho vodič - zhodou okolností jeden z mojich najobľúbenejších vodičov. ?
Touto cestou pozdravujem pána vodiča Ivana, nech sa mu darí ?
Reply on: draxter #35032:
No neviem kde ty, ale ja akosi v tom texte nevidím ani u jedného oprávnenie na výkon pravidelnej autobusovej dopravy.
Reply on: 810zssk #35035:
Presne, aj mne sa tá MHD-čka pozdáva. A páči sa mi aj toto: V prevádzke budú 2 autobusy, pričom jeden bude zaradený na linku a druhý bude slúžiť ako záloha v prípade poruchy. Aby vozidlo zbytočne nestálo, bude vykonávať sezónnu dopravu do Zlatníckej doliny a ku Baťovmu kanálu. Vidí sa mi to celkom rozumné. Už sa teším, kedy to pôjdem vyskúšať. ☺
Mimochodom - kde ti maly dopravcovia chodia na tie nazvy typu Fantastic? ?
Reply on: brefos #35019:
Ze "v novom, pohodlnom a modernom autobuse Scania"..to šme še pobaviľi..

Re #35021 BB - Schuhu: Toto naopak vnimam vysoko pozitivne. Najmensi system, ale vyzera to neskutocne kvalitne. Prestupny listok, interval 30 minut.. neskutocne dobre 🙂 A tesi ma za si zvolili maly autobus s hustym intervalom namiesto standardneho "raz za dve hodiny".. tusim si dam coskoro vylet do Skalice 🙂
Reply on: draxter #35031:
Mne sa zda, ze minimalne v minulosti boli okrem odbornej sposobilosti nutne aj nejake financne kriteria, ktore sa definovali ako 400tis Sk vlastneho kapitalu (imania) na jeden autobus.
Ak to plati, tak by ma zaujimalo, ci toto kriteriu splnilo SAD ZV pri rozsireni na Horehronie.
Reply on: Valec #35030:
//www.press.sk/auto-moto/
Reply on: draxter #35031:
pán Ulický teda asi potrebné oprávnenie. Ostatní dvaja, ako vidno, to majú v poriadku.
Reply on: BB - Schuhu #35025:

- tak som si na to posvietil:
Ján Ulický Fantastic:
Výroba perlivého vína a nealkoholických nápojov
Sprostredkovanie obchodu
Obchodná činnosť so zmiešaným tovarom
Pohostinská činnosť
Ubytovacie služby v ubytovacích zariadeniach s prevádzkovaním pohostinských činností v týchto zariadeniach a v chatovej osade triedy 3, v kempingoch triedy 3 a 4
Cestná motorová doprava - vnútroštátna nákladná cestná doprava

Jozef SLiva SLIVTOUR
Vnútroštátna nepravidelná autobusová doprava
Osobná cestná doprava vykonávaná cestnými osobnými vozidlami, ktorých celková obsaditeľnosť nepresahuje 9 osôb vrátane vodiča s výnimkou vozidiel taxislužby
Nákladná cestná doprava vykonávaná cestnými nákladnými vozidlami, ktorých celková hmotnosť vrátane prípojného vozidla nepresahuje 3,5 t
Prenájom automobilov
Poradenská činnosť v rozsahu podnikania
Maloobchod v rozsahu voľných živností
Príprava a predaj na priamu konzumáciu nealkoholických a priemyselne vyrábaných mliečnych nápojov, koktailov, piva, vína a destilátov
Príprava a predaj na priamu konzumáciu tepelne rýchlo upravovaných mäsových výrobkov a obvyklých príloh ako aj bezmäsitých jedál

Stanislav Hríbik-TRANS
...
Cestná motorová doprava-vnútroštátna nepravidelná autobusová doprava.

Takže ako je to potom možné že tu licencie dostáva kde-kto? Pokiaľ nemá niekto autobusovú alebo osobnú dopravu, je to divné. ❗
Reply on: brefos #35028:
Vďaka za info. Akurát pred týždňom som rozmýšľal či na 3. diel nezabudli.
Reply on: brefos #35028:
Dobre vedieť ?
Inak je v predaji uz 3.diel Encyklopedia Ceskoslovenskych autobusov a trolejbusov. Som zvedavy co tam bude, lebo prve dva diely uz mam. ?
Reply on: BB - Schuhu #35025:
Mňa zaujímala skôr iná skutočnosť - ten človek podniká len na ŽL a v predmete podnikania nemá žiadnue vykonávanie autobusovej dopravy uvedené. Má vôbec licenciu? A na základe čoho mu bola vydaná? Mal tam nepravidelnú autobusovú dopravu ale tá mu zanikla niekedy v polovici minulého roka...
OT: Dnes si pripomíname 80. výročie slovenského teplotného rekordu. Dňa 11.2.1929 bola v meteorologickej stanici Vígľaš-Pstruša nameraná teplota -41,2st.C Zaujímavosťou tej zimy bolo, že zima začínala tak ako obvykle a teda nebol žiadny dôvod predvídať extrémne tuhé mrazy. Situácia sa však náhle zmenila po 10. januári, kedy sa rozšíril stacionárny tlakový útvar zo Sibíru. A ešte zaujímavejšie je, že veľmi chladný ráz si počasie udržalo až do jesene 1929. Napr. teplota v máji 1929 sa pohybovala pod nulou a ešte aj v júli bolo tak chladno, že ľudia museli v domoch kúriť. A aby tento príspevok nevyznel totálne mimo témy, tak vetička na záver: Silné mrazy počas zimy 1929 veľmi negatívne narušili plynulosť prevádzky železničných tratí na strednom Slovensku (L. Kmeť).
Reply on: S499.1023 #35024:
pridím všeobecný komentár k uvedenej linke Hnúšťa-DT-ZV-BB-BR-Hnúšťa. Som za takúto linku, však prečo nie? Mám za to, že dopravné spojenie okolia Hnúšte nie je zrejme najideálnejšie a teda sa nebránim linke, ktorá spojí uvedený región s krajským centrom, ALE mám zopár mne nepochopiteľných dôvodov:
- ako správne píšeš, čo je na tom autobuse poschodové? No v podstate nič. Mal som možnosť vidieť ten autobus na vlastné oči a je to "iba" vyvýšený autobus. Ale viem, "poschodový" znie predsa lepšie... ?
- že je to autobus spĺňajúci najprísnejšie kritéria, by som veľmi netvrdil. Ten bus vôbec v skutočnosti nevyzerá najnovšie.
- všimli ste si, že v úseku Poltár - Banská Bystrica je časová poloha spojov (5:50 z Poltára a 16:10 z BB) úplne identická so spojmi linky č. 608505, ktorú zabezpečuje SAD Lučenec (ktorá prebrala túto linku po SAD BB). Na čo je dobrá takáto duplicita?

Keď to zhrniem, nápad je to dobrý, nebyť spomenutých okolností.

Ale pri tom všetkom, oceňujem súkromníkov ako Hríbik, Moravčík, Schnierer apod., že nahradili zrušené linky, príp. zavádzajú nové linky. v opačnom prípade by Banská Bystrica mala veľmi biedne spojenie diaľkovou autobusovou dopravou.
Reply on: brefos #35019:
Mňa by zaujímalo, kde na tom autobuse vidí tú poschodovosť...
Reply on: brefos #35022:
no konečne niekto obsadil tie linky ..BB-TN..
Veď napríklad v nedeľu chodili z TN za čias SADBB až 2 busy o 16:40 úplne plné, 18:25 chodil NM-BB-BR a Brno-BB-BR! To znamená 4 busy v nedeľnej relácii, ktoré po odchode SAD BB ostali prázdne, a na vnútroštátnej relácii išiel posledný bus 15:00 a potom až 22:25. Vítam to, možno však ani toto nebude stačiť v nedeľu. ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.