Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kami #33367:
Neboj, bude v 2018-tom.. ?
Reply on: brefos #33368:
Možno chcú zjednotiť číslovanie liniek v BB a ZV. Ale má to jeden háčik, linky 101, 102 a 105 sa budú opakovať 🙂 Ale inak toto ma prekvapilo, uvidíme či je to nejaký problém EMtestu (súvisiaci s nahraním nového cenníka), alebo ozajstná zmena od 1.11...
Reply on: Papyr #33366:
Pipnutie karty a oznacenie listka - je to az taky velky rozidiel 🙂 Ja som za EP ako dalsi prostriedok platby. Nedavno som tu prezentoval svoj navrh typov CL 🙂
BB - Schuhu: Potvrdzujem. Linky MHD Zvolen sú označované L102,109,114,120, tieto som videl. Takéto označenie majú len tie, ktoré používajú transparent. ?
Reply on: Papyr #33357:
tie informacie zodpovedaju dobe. Teraz za SAD ZV nie je obnova predaja JCL mimo vozidiel realna, najblizsie ma k tomu hadam Nitra.

#33358: v primestskej a dialkovej doprave maju CK opodstatnenie, preto to nadsenie dopravcov. No a v mensich prevadzkach (nie BB) je jednoduhsie mat nastup prednymi dverami a tym padom su opat vyhodnejsie CK.

Keby v BB vykonaval dopravu je DP ...
Reply on: 810zssk #33363:
A ja si zase myslim, ze lepsie hrabat mince v klude pri stanku ci automate, ako si musiet kupit CK, s ktorym sa odpipavam pri vodicovi. Aj zdrzanie vozidla je v prvom pripade mensie.

Nebavim sa teraz o medzimestskej doprave, len o MHD. V medzimestskej elektronicka penazenka moze urychlit odbavenie cestujuceho vodicom o par sekund.
Nahradou nie nahradov 😉
Reply on: Habibi #33262:
ISO je rovnaka hovadina ako akreditacia nemocnice. Vyplnujes 4x viac papierov a prinos pre cestujuceho (pacienta) je nulovy. Okrem toho, ze moze mat hrdy pocit, ze ho vezie dopravca s ISO (alebo ze ho lieci nemocnica s akreditaciou). V skutocnosti vlastnictvo certifikatu ISO neznamena pre cestujuceho ohladom kvality MHD vobec nic.
Reply on: Papyr #33361:
V com s tebou nesuhlasim je funkcia EP. Je pre mna pohodlnejsie prilozit kartu ako hrabat mince. Fatalny omyl ale nastal (a ten sposobil ten odliv) ked sa EP zacala stavat nie novym sposobom platby, ale nahradov PCLciek.
Reply on: BB - Schuhu #33317:
Prosim, aby aj na nocne osvetlenie mestskych ulic prispievali len ti, ktori chodia v noci po ulici, a nie ti, ktori v noci poctivo spia.
Reply on: VLK #33319:
"Čipové karty sa presadili vo verejnej doprave s cieľom zvýšenia aktraktivity služieb..."

Co je na nich atraktivnejsie nez na papierovom kupone? 150 korun, o ktore je cipovka drahsia nez papier?

"Ich hlavným poslaním sú dlhodobejšie platby - časové cestovné lístky a elektronická peňaženka."

V com maju pre cestujuceho vyhodu oproti casovom listku na papieri a oproti jeho normalnej fyzickej penazenke?

"Čiarový kód sa používa minimálne - pre jeho náchylnosť na poškodenie... už malinké poškodenie spôsobuje veľké rpoblémy pri čítaní, a preto sa uplatňuje napr. v škandinávii na jednorázové cestovanie VHD a označení kódu..."

A v Prahe mame na kuponoch MHD dokonca dvojrozmerny ciarovy kod a predstav si, neopotrebovava sa a je dobre citatelny, to bude asi tym, ze je pod foliou. Inak aj tovar v napr. Tescu ma ciarove kody, a napriek vselijakej manipulacii s nim na ceste od vyrobcu k pokladni v obchode sa s nim nic nestane.

"Vleky väčšinou používajú magnetické prúžky. Tie nie sú dostatočne bezpečné a rovnako technológia ich čítania nie je najsamskvelejšia, preto sa nijak extra nerozmohli vo verejnej doprave."

Suhlasim s tym, ze to nie je bohvieco technologia. Ale bezi na nej napriklad cely Pariz, neviem ci nie aj Londyn.

"Čipová karta je bezpečný nosič potrebných informácií a rovnako má výhodu svojej rozšíriteľnosti - môže ju zdieľať viacero dopravcov či inštitúcií (kino, divadlo, knižnice, jedálne, copy centrá...)."

Ano, toto je vyhoda cipovej karty. Jej JEDINA vyhoda medzi mnohymi nevyhodami. Lenze na Slovensku sa aj tak tato vyhoda nevyuziva (okrem preukazov ISIC, ktore su skombinovane s cipovkou dopravcu).

"A nakoniec: ak by čipové karty nespĺňali dostatočne svoj účel, prečo by boli najrošírenejším elektronickým nosičom vo verejnej doprave? (MHD vo veľkých nielen európskych metropolách)..."

To je obhajoba na urovni. To je to iste, ako by som tvrdil: Ked je komunizmus taky zly, preco ho mali v dvadsiatich krajinach?

Nehnevaj sa na mna, VLK, ale chvalis svoj chvost. Ja si nadalej myslim, ze cipove karty, sposob, akym boli zavedene, a sposob, akym su vyuzivane v slovenskych prevadzkach MHD, boli NAJVYZNAMNEJSOU PRICINOU MASIVNEHO ODLIVU CESTUJUCICH Z MHD. Bez ohladu na tvoje public-relation reci o "poslani" cipovych kariet.
Reply on: Papyr #33358:
No v PAL bez IDS su cip.karty fajn. Ale inak to nema zmysel...
Reply on: Petik #33321:
Neznemoznuje. Ale dopravcov laka k tomu, aby predpredaj mimo vozidla zrusili s tym, ze lacnejsi jednorazovy listok nemusi byt ten z predpredaja, ked to moze byt ten z cipovej karty. Zabudaju pritom na jednu dolezitu vec:

Pri systeme predpredaja nemusi nahodny cestujuci investovat do nakupu cipovej karty, aby mohol vyuzit lacnejsi JCL, proste si ho kupi v predpredaji. Pri systeme cipovej karty si cipovku kupi len ten, kto aj tak cestuje casto - nie ziadny nahodny cestujuci. A pre cestujucich, co nie su nahodni, ma aj tak byt k dispozicii mesacnik a nie "zlava" z cipovej karty.
Reply on: 810zssk #33356:
Presne! Ja sa len divim, kde sa berie u dopravcov to nadchnutie pre cipove karty. Co za tym je? Dobry marketing zo strany EmTestu? Jedina vyhoda cipovych kariet je vzajomny clearing medzi dopravcami v integrovanej doprave (a aj ten sa da vyriesit aj inak, ale to je jedno) - lenze na Slovensku sa cipove karty siria ako mor a integrovane dopravne systemy sa naopak skoro vobec nesiria! Tak na kereho frasa vsetci obhajuju tie cipove karty?
Reply on: Habibi #33340:
Ad provizia: 10% provizia ho z biedy vytrhne. Pretoze 10% maju trafiky aj z novin aj casopisov. V PO odmietali niektore trafiky predaj CL preto, ze DPMP daval trafikam proviziu len 3%. V Ziline to vraj vyriesili uplne krasne elegantne: Trafiky proste MUSIA predavat CL na MHD, inak nesmu predavat vobec nic - nedostanu povolenie.

Ad Merona: Vies o tom, ze dnes sa pouzivaju automaty, ktore nielenze nezoberu vysustruzenu 5-korunacku, ale dokonca su schopne rozoznat mincu 2 Sk od mince 5 Kc, pritom obe mince maju rovnaky priemer i vahu. Holt to, ze Merona je pristroj historicky, nie je argument proti predpredaju CL v automatoch.

Ad kombinacie na stikatku: Ak do sachovnice o 9 poliach vyrazis 4 dierky, existuje iba 126 moznych kombinacii. Boli ludia, co maliv penazenke 126 jednorazovych listkov so vsetkymi kombinaciami, pri vstupe do busu si stikli cisty papier a podla toho si vytiahli prislusny listok. (Jedneho poznam osobne.) Kedze medzi rokmi 1974 a 1990 bola cena listka vo vsetkych MHD v Ceskoslovensku jednotna - 1 Kcs - tak zbierka 126-tich listkov tomuto panovi vydrzala dobrych 15 rokov. Patnastrocny listok za 126 Kcs, to sa oplati. Lenze zas a znova - dnes uz sa na listok tlaci alfanumericky kod, nie stvorkombinacia, takze - ako u Meron - nedokonalost BKV dierkovacich oznacovacov nie je argumentom proti oznacovacom jednorazovych CL.

Ad motivacna zlava: V Bystrici je lacnejsi listok z cipovej karty a drahsi u vodica v hotovosti. V Presove je lacnejsi listok v predpredaji (automat, trafika) a drahsi u vodica. Rozdiel? Presovcan nepotrebuje cipovu kartu na to, aby mohol cestovat lacnejsie.

Mimochodom, len automat na jedinej nemenovanej zastavke na Sidlisku III ma trzby vyse miliona mesacne... pritom jeho moderne vnutornosti stali len par desiatok tisic. A to ani nehovorim o automatoch na zastavke Zeleznicna stanica alebo Trojica.

Zdravim ekonomku z praxe 😃
Reply on: Papyr #33354:
Podobne aj v BA (i ked tam boli karty myslim uz pred BCK - kontaktne). Osobne som presvedceny ze pri zavedeni BID by sa malo prejst na papierove kupony a to hlavne kvoli urychleniu odbavovania v Slovak Lines a BCK by zostali len pre ludi co chcu vyuzivat elektronicku penazenku.. lebo inak BID absolutne nepomoze rychlejsiemu odbavovaniu.. lenze s tym Slovak Lines nikdy nebude suhlasit, lebo oni "chcu cipovat".
Reply on: BB - Schuhu #33349:
Ako suvisi okresna cesta medzi Oravou a Kysucami s banskobystrickou dopravou? Oravska Lesna je 70 km vzdusnou ciarou od BB.
Reply on: VLK #33352:
Ciastocny off topic: Cipove karty v PO su najvacsi investicny omyl DPMP v poslednych desatrociach. Prechadzalo sa na ne kratko potom, co nastal boom cipovych kariet u ostatnych dopravcov. Planovalo sa ich vyuzitie ako elektronickej penazenky s odpoctom jednotlivych jazd, ako to pozname z mnohych dalsich miest. Ale kym sa to zaviedlo, uz bolo jasne, ze zavedenie elektronickej penazenky NAMIESTO dlhodobeho casoveho listka sposobuje masivny odliv cestujucich, takze sa sice nakoniec zaviedli, ale ich funkcia je len byt nosicom udaja o konci platnosti. Na toto velmi dobre postacovali aj papierove mesacniky s klzavou platnostou, ba dokonca boli aj vyhodnejsie, pretoze aj cestujuci ihned videl, kedy mu to konci. Teraz z cipovej karty, ak si pri nakupe neodlozi potvrdenku, nezisti nic. Cize zavedenie cipoviek v PO bolo absolutne zbytocne. Ale vdaka bohu aspon za to, ze DPMP nepresiel na system elektronickej penazenky a zachoval dlhodobe casove listky.
Reply on: VLK #33352:
dokonca Pardubice majú asi najvychytanejší systém - môžeš mať na čipovej karte mesačník, ktorý prikladáš len večer pri nástpe prednými dverami a revízorovi, alebo si z čipovej karty zaplatíš cestovné (prípadne aj pre spolucestujúcich), alebo si kúpiš papierový lístok JCL (v trafike alebo z automatu a drahší oproti čipovke) alebo si kúpiš lístok u vodiča (sakra drahší oproti všetkým týmto spôsobom). Takže ak nemáš lístok pri kontrole revízorom, nemáš sa na čo vyhovoriť, že si si ho nestihol/nemal kde kúpiť. ?
Reply on: Petik #33321:
nemám dojem, že by sa pre zavedenie čipových kariet v Košiciach alebo Pardubiciach presunul predaj JCL k vodičovi... rovnako je tomu aj v BA, PO, ZA... všade tam sú čipové karty aj JCL.... ?

O to, akým spôsobom budú cestujúci vybavovaní rozhoduje dopravca a nie čipová karta či oné technológie... systémy sa vždycky "napasovávajú" podľa požiadaviek dopravcu a nie naopak...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.