Reply on: PIT #2676:
"Keď tak sledujem Tvoju filozofiu, je mi jasné, že Ty by si dopravu v Bratislave neriešil metrom (alebo inou veľkokapacitnou dráhou) a rovnako napr. v Prahe radšej zrušil metro a zvýšil počet autobusových spojov. Super logika. Ja len stále nechápem, že ak máš pravdu, prečo ešte vôbec existuje železničná doprava na Slovensku. "Vkladas mi do huby to, co som nikdy nepovedal ani nenapisal. A este tie momotiny rozvadzas do takych detailov, az to boli.
O integrovanych dopravnych systemoch som cosi pocul, mam mesacnik Prazskej integrovanej dopravy. Pocul si niekedy ty o ucelovych linkach?
PIT
Počul si niečo o integrovaných dopravných systémoch - využívajú sa výhody jednotlivých dopravných systémov pri súčasne vydanom jednom prepravnom doklade.
Keď tak sledujem Tvoju filozofiu, je mi jasné, že Ty by si dopravu v Bratislave neriešil metrom (alebo inou veľkokapacitnou dráhou) a rovnako napr. v Prahe radšej zrušil metro a zvýšil počet autobusových spojov. Super logika. Ja len stále nechápem, že ak máš pravdu, prečo ešte vôbec existuje železničná doprava na Slovensku. V BB je už dávno neprimerane presýtená IAD a cestná doprava všeobecne. Takže namiesto toho, aby sme hromadné prepravy uskutočňovali jednoducho po železnici, budeme sa drgať busmi. Však na Slovensku je to normálne, že veci zásadne nevyužívame na účel, na ktoré boli vytvorené, ale hľadáme čo najhoršiu inú možnosť.
Najväčší problém je súčasná milná predstava, že trh vyrieši všetko. Je to úplný nezmysel. Naopak je množstvo vecí, ktoré nemôžu fungovať správne a preto je potrebné tvrdou reštrikciou usmerňovať vývoj želaným smerom. Keby sa vo všetkom ľuďom dávala úplne voľná ruka, tak po celom meste sa budeme podkýnať o osobné autá a nakoniec sa nikto nikam nedostane a všetky voľné plochy sa premenia na parkoviská. Preto sa niekto raz za čas musí triezvo zamyslieť a urobiť rozhodnutie, že v vzhľadom na globálne a dlhodobé spoločenské záujmy cestujúci bude využívať preferovaný dopravný systém, pri ktorom je však nutné ho výrazne zefektívniť a spopularizovať.
Inak pre informáciu:
Linka 601433 - tie zrýchlené spoje BB - ZV idú 25 min ("vŕbovníky" idú 30 - 45 min v závislosti od počtu zastávok a v ktorej časti dňa; 20 - 25 min idú spoje diaľkových liniek), Zr vlak ide 24 min (3 zastávky; Ex Hron bez zastávky to zvláda za 19 min).