Reply on: Papyr #2675:
Počul si niečo o integrovaných dopravných systémoch - využívajú sa výhody jednotlivých dopravných systémov pri súčasne vydanom jednom prepravnom doklade.
Keď tak sledujem Tvoju filozofiu, je mi jasné, že Ty by si dopravu v Bratislave neriešil metrom (alebo inou veľkokapacitnou dráhou) a rovnako napr. v Prahe radšej zrušil metro a zvýšil počet autobusových spojov. Super logika. Ja len stále nechápem, že ak máš pravdu, prečo ešte vôbec existuje železničná doprava na Slovensku. V BB je už dávno neprimerane presýtená IAD a cestná doprava všeobecne. Takže namiesto toho, aby sme hromadné prepravy uskutočňovali jednoducho po železnici, budeme sa drgať busmi. Však na Slovensku je to normálne, že veci zásadne nevyužívame na účel, na ktoré boli vytvorené, ale hľadáme čo najhoršiu inú možnosť.
Najväčší problém je súčasná milná predstava, že trh vyrieši všetko. Je to úplný nezmysel. Naopak je množstvo vecí, ktoré nemôžu fungovať správne a preto je potrebné tvrdou reštrikciou usmerňovať vývoj želaným smerom. Keby sa vo všetkom ľuďom dávala úplne voľná ruka, tak po celom meste sa budeme podkýnať o osobné autá a nakoniec sa nikto nikam nedostane a všetky voľné plochy sa premenia na parkoviská. Preto sa niekto raz za čas musí triezvo zamyslieť a urobiť rozhodnutie, že v vzhľadom na globálne a dlhodobé spoločenské záujmy cestujúci bude využívať preferovaný dopravný systém, pri ktorom je však nutné ho výrazne zefektívniť a spopularizovať.
Inak pre informáciu:
Linka 601433 - tie zrýchlené spoje BB - ZV idú 25 min ("vŕbovníky" idú 30 - 45 min v závislosti od počtu zastávok a v ktorej časti dňa; 20 - 25 min idú spoje diaľkových liniek), Zr vlak ide 24 min (3 zastávky; Ex Hron bez zastávky to zvláda za 19 min).
PIT
Tak presne tomuto hovorím "rozumná deľba prepravnej práce". Už dnes premáva v bežný pracovný deň z BB do ZV skoro 160 autobusových spojov súbežne so železnicou a teraz by mali pribudnúť ďalšie? Nepochopiteľné. Namiesto toho, aby všetkých ľudí naraz odviezla železnica, ako špecializovaný veľkokapacitný dopravný systém, v realite sa napriek deklarácii enviromantálneho správania sa, znižovania zaťaženia cestných komunikácií, rozvýjania integrovaných dopravných systémov... naďalej bude robiť pravý opak. Namiesto toho, aby vlaky chodili kyvadlovo medzi BB a ZV ako kvázi mestská rýchlodráha, opäť sa bude preferovať nezmysel. A vraj súmestie! Keby tie busy chodili aspoň v rámci IDS.
Skrátka v súčasnosti si linku vytvorí hocikedy hocikam a správny orgán sa vôbec nezaoberá reguláciou vhodnosti takto realizovaných spojov. Jáj, však ja som chcel dokonca spoluprácu viacerých orgánov štátnej správy a samosprávy a na to musím rýchlo zabudnúť!?
Inak zajtra má v BB prebiehať dopravný prieskum.