Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No už mi chýbala takáto tlačovka... ?

Zaznelo tam zopár vecí, ktoré vo mne vyvolávajú otázky. SAD ZV podľa všetkého nemieni uvoľniť trolejbusom svoje linky a ani nemieni skrátiť aspoň niektoré dlhé linky, teda chce jazdiť približne to čo dnes aj naďalej. Ale s čím chce jazdiť od roku 2008, keď autobusy prenajaté od DPM BB nechce? Nepopieram, že SAD ZV má stovky autobusov, ale pochybujem, že mestského typu a kĺbové. Už dnes je to s tými autobusmi na hrane a po vrátení 34 vozov to bude ako vyzerať? Ja si to neviem predstaviť. Pochybujem, že tajne nakúpia viac ako 30 novýh vozov. Ešte je možnosť požičania, takže opäť tu bude Pakši, Moravčík a spol? Treba tiež poznamenať, že ZV nebude mať ani jeden nízkopodlažný autobus (aj keď ani dva nie sú výhra, ale lepšie ako nič), čo je na najlepšieho dopravcu v galixií dosť úbohé. Samozrejme, toto bude aktuálne, ak si SAD ZV neprenajme autobusy od DPMBB.

Aďko tam hovoril niečo o tom, že chcú určité ťahy posilniť a že si uvedomujú, že to nie je ideálne. Kritizoval však mesto, že im nie je schopné schváliť CP. No na druhej strane. Čím chce tú dopravu posilniť? Chýbajú im najmä kĺby a tie ZV nazvyš nemá.

Ďalšia vec. SAD ZV nevonia ani to, že mesto prevádzkuje citybusy prostredníctvom spoločnosti DPMBB a za toto chce kompenzáciu. A čo s tým má SAD ZV? Je azda niekde napísané, že mesto celú MHD musí vykonávať jeden dopravca? Podľa Adriana mesto malo povedať bryndziarom a oni by tie 4 autobusy kúpili. Neuveritélne táraniny.

A čo má večne SAD ZV s financovaním a ekonomickou situáciou v DPM? Vari ich dotujú? Nech si páni bryndziari nemyslia, že prenájom autobusov od DPM je nejaké dotovanie. Však platia len za to, čo si požičali. Ale tých bludov tam bolo samozrejme oveľa oveľa viac... Napr. označníky SAD ZV majú životnosť 30 rokov. Škoda, že niektoré už pokrýva hrdza (a to aj taká, do ktorých DPM nevŕtal ?)

No a zlatý klinec je tá reportáž s poslancom Ing. Petrom Lačným, čo ma pobúilo ešte viac ako celá tlačovka. Tento (údajne) odborník na dopravu tvrdí, že trolejbusy potrebujú koridor (aký koridor mal na mysli (?), potrebujú rovnaký "koridor" ako hocijaký autobus), ďalej spomenul, že spomaľujú križovatky v meste (hlavne že akcelerácia je väčšia ako ktorýkoľvek autobus spoločnosti SAD ZV). Nevyhol sa ani bludu o nadmernom ničení ciest kvôli ich enormnej hmotnosti (už to tu bolo vysvetlené v príspevku #23617, teda ďalší nezmysel) a stihol ešte povedať, že kutúra cestovania najmä v zime je zlá kvôli tomu, že sa nekúri (čo však je vec ľahko odstraniteľná). Podľa neho ekológiu vyrieši splynofikovanie. Tak máme tu všetko vybudované, teraz to hodíme za hlavu a ideme plynofikovať? A samozrejme, aby toho nebolo málo, tak trolejbus vyriešia ekológiu len v meste, nie v nadregionálnom rozmere. Ešteže splynofikovanie zekologizuje celé Slovensko. Takže len aby sme vedeli, že takýto ľudia sa do tohto starajú, ktorí sa trolejbusom a možno MHD ani neviezli. Keď niečo táram, zisím si fakty. A to ste vraj odborník na dopravu podľa pani redaktorky. To myslela hádam zo žartu... ☠

Aj tak si však myslím, že SAD ZV si dovolí robiť len to, čo mu dovolí mesto. No a to necháva tomuto voľný priebeh. Proste mesto nemá snahu urobiť v týchto veciach poriadok a dnes je tu výsledok. Mesto dáva od MHD ruky preč a trvalo ju ignoruje. Neviem posúdiť, nakoľko je pravdivé to, čo vravel Polóny, že s mestom je problém jednať a pod., ale tomuto by som sa nečudoval. Nuž, nečudo, ak do toho hovoria takí odborníci ako pán Ing. Lačný. ?
Primátor reagoval na vyhlásenia bryndziarov a myslím že celkom vhodne. Povedal ako to bude a basta. Zvyšovanie je kvôli euru vraj, ja si myslím že by max. cest. pri hotovostnej platbe malo byť 16 sk. Celý článok je napísaný dobre, priestor dostali obidve strany:

http://dnes.atlas.sk/z-domova/143064/
Reply on: Habibi #25137:
Aj vtedy sa mi trafil presne do štúdia ? . Keď som sa vrátila, už som vôbec nevládala a ešte deň som mala ruku v závese, tak som ju mala preťaženú od písania (keby doma aspoň niekto umyl riady, počkali si, kým ma to prejde, pľuhy).
Reply on: roman85 #25135:
A mne sa zase vidí, ba priam hraničí s istotou, po skúsenostiach z nitrianskej diskusie, že každý, kto si dá na iMHD do nicku číslo 85, je kompletný debil.
Reply on: maciatko #25120:
Rada ťa čítam vitaj a o tvojom medziriadkovom čítaní vôbec nepochybujem ? chýbala si na poslednom veľmi veselom stretku s medzimestskou a vracajúc sa nočnou ulicou aj medzinárodnou účasťou !! Absolvovali sme krátky kurz poľského jazyka. Stretko zrejme vyhlási Kami ktorý má tieto právomoci
?
mne sa vidi ze zas zavladne kolaps mhd januar 2008:
1,autobusy mhd bb odstavene niekde na parkovisku micinska
2,autobusy sad zv modre 20-30rocne karosy pred vyradenim na linkach mhd
3,dpmbb jazdi na nevykurenych trolejbusoch zo stratami mesacne 3,5mil sk
4,cela mhd dotovana cca 100mil rocne
5,zmyznu oznacniky ???? sad zv ???
6, TEPLO SA OBLECTE KYM PRIDE AUTOBUS , ak nejaky pride ...
7, cestovne 17sk .. ale nevadi karta mhd zadara

bolo to treba ???? ❓
Reply on: Patriot #25133:
Mňa by v prvom rade zaujímalo, čo je vôbec Aďkovi do toho? A prečo ho mesto a DPmBB, ktorých neustále osočuje ľahko dokázateľnými lžami, ešte nenaháňajú po súdoch? Lietajúci inžinier by mu tam mohol ísť robiť advokáta.
Ja sa ešte vrátim k tlačenke sadzv do hláv ľudí. Tvrdia že zaplatili dpmbb za prenájom 40 miliónov SK a že dpm vykazuje zisk 12 milionóv SK a 28 milionov sa "stratilo"

Toto je BLUD a NEZMYSEL. Aďko tvrdí že to má z výročnej správy DPMBB. Tak sa tam poďme pozrieť:

Celkové príjmy boli 43 milionov SK.
Príjem od SADZV za prenájom z toho činil cca 20,5 miliona SK
Kapitálová dotácia bola cca 21 milionov SK.
Príjem z iných služieb (teda minibusov) bol cca 1,5 miliona SK

Náklady činili 28 milionov SK (možno vám nejde do hlavy prečo nie 31 keď Aďko vravel že zisk bol 12 milionov - je to preto lebo on už odpocital DPH, zisky DPMBB pred zdanením boli 15 milionov SK)+

Z toho náklady na materiál (rozumej benzín do minibusov) je za 726 tisic SK.
Náklady na mzdy (platy vodičov minibusov) boli 819 tisic SK.
-keď si teda spočítame príjmy a náklady na minibusy výde nám skoro rovnaké číslo (rozdiel pár tisíc SK). Pýtam sa: TOTO JE TÁ VELIKÁ STRATOVOSŤ???

Ďalej ODPISY (toto si zrejme Aďko nevšimol, ale skôr nechcel všimnúť) Boli 23,8 milióna!!!!! čiže si zopakujeme: 23,8 + 1,5 + 3 = 28 miliónov. Čiže jeho "kde sa podelo 28 milionov" je teraz zodpovedané! ?
Reply on: draxter #25131:
to by fpohode stačilo. Myslím, že takto by sa nikto nemohol vyhovárať. Stačilo by sa /kvôli tým 2,či 3 spojom/ len kuknúť do CP. A ten si myslím, je na zastávke od toho. ?
Reply on: mirkobb #25128:
ale veď načo sú vysvetlivky? "z" - zrýchlený spoj, vynecháva zastávky Námestie slobody, Partizánska cesta, 29. augusta.

Myslím, že by to stačilo, nie? No problem, amigo. ?
Reply on: Petik #25129:
radšej zľava. Prirážka rozhodne nie! Veď je hlúposť trestať ľudí za systém, ktorý so zvolil dopravca.
K trolejbusom este chyba informacia, ktorymi dvermi sa bude nastupovat!

Dalej: "Dobíjanie kreditu na čipové karty bude možné aj u vodičov v trolejbusoch a minibusoch DPMBB" - ako budu cestujuci motivovani, aby si nedobijali v trolejbuse? Co tak nejaka prirazka (20Sk) za dobitie vo vozidle alebo naopak zlava (10%) za dobitie mimo vozidla?
Co sa stane, ked niekto prilozi cipovu kartu v autobuse? Nebude nahodou preprogramovana?
Bude ta cipova karta personifokovatelna (ako v Bratislave) pre pripad, ze by cipova karta bola mediom pre mesacniky?

Re #25128 mirkobb: suhlasim. Treba tabulku "nejde cez Sidlisko" a hlasenie minimalne od zastavky Stadlerovo nabrezie.
V pripade BUSE transparentov by napriklad cislo linky u spojov, ktore idu po inej ako obvyklej trase, mohlo byt zobrazene inverzne.
Reply on: draxter #25127:
To, čo uvádzaš Ty, je len ukončenie vybraných spojov na vytypovanej zastávke nachádzajúcej sa na trase linky, ktoré sú uvedené v CP. O tom sa predsa informuje zvlášť vysvetlikou k času odchodu daného spoja v CP, alebo aj prídavnou tabuľou na vozidle.
Naproti tomu samotná informácia o tom, že nejaký spoj je zrýchlený ešte nevypovedá o fakte, že daný spoj vynecháva určitú oblasť, ktorú obsluhujú ostatné spoje predmetnej linky. ? Substrát by musel mať detailne naštudovaný CP, aby vedel, že nejaký spoj prípadne označený ako zrýchlený (trebárs "z") vynecháva určitú bežne obsluhovanú oblasť danou linkou..!? Nie každý cestujúci musí zároveň patriť medzi fans MHD, aby také "nuansy" vedel, priznám sa, že nebyť toho, že tu niekto s tým začal, neviem o tom ani ja. ? Takže Tvoja verzia oznamovania takéhoto faktu je nedostačujúca, všade inde je bežné, že sa o tom informuje zvlášť a podrobne, transparentom a popr. hlásením. Napr. v pražských tramvajích asi takto: "Tento vlak jede do vozovny Hloubětín" atp.
Reply on: mirkobb #25126:
ja si myslím, že stačí znamienko v CP "z" ako zrýchlený a doplnková tabuľa ZRÝCHLENÝ SPOJ.

Veď aj SADZV má na posledných spojoch L21/22/26 znamienko "NS", a vo vozidle to nijak zvlášť nehlásia. To isté u linky 41/33.

Alebo vytvorme linku 2A /2Z sa podobá na 22/, a bude to nad slnko jasné.

Samozrejme najlepšie by bolo aby sa to hlásilo, aj na vnútorných displejoch zobrazovalo a najmä NA ROZDIEL OD SAD ZVOLEN,a.s., aby to už od prvých dní BOLO ZAZNAMENANÉ V CP /ešte teraz sú na Národnej v CP 21/22 vo vnútri prístrešku, kde spoj o 23:XX nemá značku "NS"/.
Reply on: m@rtin #25084:
Mám otázku, bude substrát o skutočnosti, že tieto spoje nejdú cez NS, Partizánsku a 29. aug. upozorňovaný zvlášť aj vo voze(transparentom,hlásením, atp.), alebo len vysvetlikou k príslušnému času odchodu na zastávkových CP? ?
Reply on: maciatko #25120:
No ahoj, večná študentka, predpokladám, že Ty budeš študovať ešte aj Univerzitu tretieho veku..
? ?
Taktiež predpokladám, že moja "poznámka" sa nepohybovala až tak moc v osobnej rovine..? Ale na margo tohto, ak sa známi na tomto fóre pozdravia aj takouto formou a odbočia od vecnej témy, tak asi nemožno nič proti tomu namietať,ak je to raz za čas v primeranom množstve a má to "štábnu kultúru". Ale ako už tu bolo spomenuté, invektívy na osobnej úrovni kde je to už na hranici zhadzovania ľudskej dôstojnosti sem nepatria, ako aj osobné a diskrétne záležitosti, zverjňovanie osobných údajov, atp.
Jedinou výnimkou tak ostáva p. Polónyi, aj to len poznámkami vo vecnej rovine(ohľadne dopravy a vecí s tým súvisiacich) a ďalej ako reakcie na jeho vyjadrenia a demagógiu ním neustále prezentovanú. Tam je to v poriadku, nikto sa ale nebude uchyľovať k vyťahovaniu kaúz z jeho osobného života.
Reply on: m@rtin #25122:
ale v BB je ešte jedna "manipulačná" trať: zo zadnej brány z vozovne cez končiace ústie mosta ponad Zvolenskú cestu na Sládkovičovu. ? cca 250 m.
Reply on: PIT #25119:

Mně šlo jen o to, jak se svézt po jediné manipulační trati v BB.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.