No už mi chýbala takáto tlačovka... ?
Zaznelo tam zopár vecí, ktoré vo mne vyvolávajú otázky. SAD ZV podľa všetkého nemieni uvoľniť trolejbusom svoje linky a ani nemieni skrátiť aspoň niektoré dlhé linky, teda chce jazdiť približne to čo dnes aj naďalej. Ale s čím chce jazdiť od roku 2008, keď autobusy prenajaté od DPM BB nechce? Nepopieram, že SAD ZV má stovky autobusov, ale pochybujem, že mestského typu a kĺbové. Už dnes je to s tými autobusmi na hrane a po vrátení 34 vozov to bude ako vyzerať? Ja si to neviem predstaviť. Pochybujem, že tajne nakúpia viac ako 30 novýh vozov. Ešte je možnosť požičania, takže opäť tu bude Pakši, Moravčík a spol? Treba tiež poznamenať, že ZV nebude mať ani jeden nízkopodlažný autobus (aj keď ani dva nie sú výhra, ale lepšie ako nič), čo je na najlepšieho dopravcu v galixií dosť úbohé. Samozrejme, toto bude aktuálne, ak si SAD ZV neprenajme autobusy od DPMBB.
Aďko tam hovoril niečo o tom, že chcú určité ťahy posilniť a že si uvedomujú, že to nie je ideálne. Kritizoval však mesto, že im nie je schopné schváliť CP. No na druhej strane. Čím chce tú dopravu posilniť? Chýbajú im najmä kĺby a tie ZV nazvyš nemá.
Ďalšia vec. SAD ZV nevonia ani to, že mesto prevádzkuje citybusy prostredníctvom spoločnosti DPMBB a za toto chce kompenzáciu. A čo s tým má SAD ZV? Je azda niekde napísané, že mesto celú MHD musí vykonávať jeden dopravca? Podľa Adriana mesto malo povedať bryndziarom a oni by tie 4 autobusy kúpili. Neuveritélne táraniny.
A čo má večne SAD ZV s financovaním a ekonomickou situáciou v DPM? Vari ich dotujú? Nech si páni bryndziari nemyslia, že prenájom autobusov od DPM je nejaké dotovanie. Však platia len za to, čo si požičali. Ale tých bludov tam bolo samozrejme oveľa oveľa viac... Napr. označníky SAD ZV majú životnosť 30 rokov. Škoda, že niektoré už pokrýva hrdza (a to aj taká, do ktorých DPM nevŕtal ?)
No a zlatý klinec je tá reportáž s poslancom Ing. Petrom Lačným, čo ma pobúilo ešte viac ako celá tlačovka. Tento (údajne) odborník na dopravu tvrdí, že trolejbusy potrebujú koridor (aký koridor mal na mysli (?), potrebujú rovnaký "koridor" ako hocijaký autobus), ďalej spomenul, že spomaľujú križovatky v meste (hlavne že akcelerácia je väčšia ako ktorýkoľvek autobus spoločnosti SAD ZV). Nevyhol sa ani bludu o nadmernom ničení ciest kvôli ich enormnej hmotnosti (už to tu bolo vysvetlené v príspevku #23617, teda ďalší nezmysel) a stihol ešte povedať, že kutúra cestovania najmä v zime je zlá kvôli tomu, že sa nekúri (čo však je vec ľahko odstraniteľná). Podľa neho ekológiu vyrieši splynofikovanie. Tak máme tu všetko vybudované, teraz to hodíme za hlavu a ideme plynofikovať? A samozrejme, aby toho nebolo málo, tak trolejbus vyriešia ekológiu len v meste, nie v nadregionálnom rozmere. Ešteže splynofikovanie zekologizuje celé Slovensko. Takže len aby sme vedeli, že takýto ľudia sa do tohto starajú, ktorí sa trolejbusom a možno MHD ani neviezli. Keď niečo táram, zisím si fakty. A to ste vraj odborník na dopravu podľa pani redaktorky. To myslela hádam zo žartu... ☠
Aj tak si však myslím, že SAD ZV si dovolí robiť len to, čo mu dovolí mesto. No a to necháva tomuto voľný priebeh. Proste mesto nemá snahu urobiť v týchto veciach poriadok a dnes je tu výsledok. Mesto dáva od MHD ruky preč a trvalo ju ignoruje. Neviem posúdiť, nakoľko je pravdivé to, čo vravel Polóny, že s mestom je problém jednať a pod., ale tomuto by som sa nečudoval. Nuž, nečudo, ak do toho hovoria takí odborníci ako pán Ing. Lačný. ?
Zaznelo tam zopár vecí, ktoré vo mne vyvolávajú otázky. SAD ZV podľa všetkého nemieni uvoľniť trolejbusom svoje linky a ani nemieni skrátiť aspoň niektoré dlhé linky, teda chce jazdiť približne to čo dnes aj naďalej. Ale s čím chce jazdiť od roku 2008, keď autobusy prenajaté od DPM BB nechce? Nepopieram, že SAD ZV má stovky autobusov, ale pochybujem, že mestského typu a kĺbové. Už dnes je to s tými autobusmi na hrane a po vrátení 34 vozov to bude ako vyzerať? Ja si to neviem predstaviť. Pochybujem, že tajne nakúpia viac ako 30 novýh vozov. Ešte je možnosť požičania, takže opäť tu bude Pakši, Moravčík a spol? Treba tiež poznamenať, že ZV nebude mať ani jeden nízkopodlažný autobus (aj keď ani dva nie sú výhra, ale lepšie ako nič), čo je na najlepšieho dopravcu v galixií dosť úbohé. Samozrejme, toto bude aktuálne, ak si SAD ZV neprenajme autobusy od DPMBB.
Aďko tam hovoril niečo o tom, že chcú určité ťahy posilniť a že si uvedomujú, že to nie je ideálne. Kritizoval však mesto, že im nie je schopné schváliť CP. No na druhej strane. Čím chce tú dopravu posilniť? Chýbajú im najmä kĺby a tie ZV nazvyš nemá.
Ďalšia vec. SAD ZV nevonia ani to, že mesto prevádzkuje citybusy prostredníctvom spoločnosti DPMBB a za toto chce kompenzáciu. A čo s tým má SAD ZV? Je azda niekde napísané, že mesto celú MHD musí vykonávať jeden dopravca? Podľa Adriana mesto malo povedať bryndziarom a oni by tie 4 autobusy kúpili. Neuveritélne táraniny.
A čo má večne SAD ZV s financovaním a ekonomickou situáciou v DPM? Vari ich dotujú? Nech si páni bryndziari nemyslia, že prenájom autobusov od DPM je nejaké dotovanie. Však platia len za to, čo si požičali. Ale tých bludov tam bolo samozrejme oveľa oveľa viac... Napr. označníky SAD ZV majú životnosť 30 rokov. Škoda, že niektoré už pokrýva hrdza (a to aj taká, do ktorých DPM nevŕtal ?)
No a zlatý klinec je tá reportáž s poslancom Ing. Petrom Lačným, čo ma pobúilo ešte viac ako celá tlačovka. Tento (údajne) odborník na dopravu tvrdí, že trolejbusy potrebujú koridor (aký koridor mal na mysli (?), potrebujú rovnaký "koridor" ako hocijaký autobus), ďalej spomenul, že spomaľujú križovatky v meste (hlavne že akcelerácia je väčšia ako ktorýkoľvek autobus spoločnosti SAD ZV). Nevyhol sa ani bludu o nadmernom ničení ciest kvôli ich enormnej hmotnosti (už to tu bolo vysvetlené v príspevku #23617, teda ďalší nezmysel) a stihol ešte povedať, že kutúra cestovania najmä v zime je zlá kvôli tomu, že sa nekúri (čo však je vec ľahko odstraniteľná). Podľa neho ekológiu vyrieši splynofikovanie. Tak máme tu všetko vybudované, teraz to hodíme za hlavu a ideme plynofikovať? A samozrejme, aby toho nebolo málo, tak trolejbus vyriešia ekológiu len v meste, nie v nadregionálnom rozmere. Ešteže splynofikovanie zekologizuje celé Slovensko. Takže len aby sme vedeli, že takýto ľudia sa do tohto starajú, ktorí sa trolejbusom a možno MHD ani neviezli. Keď niečo táram, zisím si fakty. A to ste vraj odborník na dopravu podľa pani redaktorky. To myslela hádam zo žartu... ☠
Aj tak si však myslím, že SAD ZV si dovolí robiť len to, čo mu dovolí mesto. No a to necháva tomuto voľný priebeh. Proste mesto nemá snahu urobiť v týchto veciach poriadok a dnes je tu výsledok. Mesto dáva od MHD ruky preč a trvalo ju ignoruje. Neviem posúdiť, nakoľko je pravdivé to, čo vravel Polóny, že s mestom je problém jednať a pod., ale tomuto by som sa nečudoval. Nuž, nečudo, ak do toho hovoria takí odborníci ako pán Ing. Lačný. ?
mirkobb
Naproti tomu samotná informácia o tom, že nejaký spoj je zrýchlený ešte nevypovedá o fakte, že daný spoj vynecháva určitú oblasť, ktorú obsluhujú ostatné spoje predmetnej linky. ? Substrát by musel mať detailne naštudovaný CP, aby vedel, že nejaký spoj prípadne označený ako zrýchlený (trebárs "z") vynecháva určitú bežne obsluhovanú oblasť danou linkou..!? Nie každý cestujúci musí zároveň patriť medzi fans MHD, aby také "nuansy" vedel, priznám sa, že nebyť toho, že tu niekto s tým začal, neviem o tom ani ja. ? Takže Tvoja verzia oznamovania takéhoto faktu je nedostačujúca, všade inde je bežné, že sa o tom informuje zvlášť a podrobne, transparentom a popr. hlásením. Napr. v pražských tramvajích asi takto: "Tento vlak jede do vozovny Hloubětín" atp.