Reply on: draxter #21744:
1) V ČR môžu na R a D len vozidlá s konštrukčnou rýchlosťou 80 km/h a vyššou. Napriek tomu po takýchto cestách jazdia bežné mestské linkové autobusy s vmax.=70 na púhu dodatkovú tabuľku "MHD vjezd povolen".
2) Nie je problém mať trolejbus s konštrukčnou rýchlosťou 70 alebo aj 100 km/h.
3) Trolejbusové vedenie je možné bez problémov vybudovať tak, aby bol doržaný profil pre komunikáciu kategórie R i D.
4) V Taliansku trolejbusy po diaľnici jazdili.
To kritérium dráhové vozidla mi nie je nejako dosť dobre jasné. Trolejbus je dráhové vozidlo ale je to súčasne aj cestné motorové vozidlo, čo pre električky ani metro ani vlaky evidentne neplatí.
Takže ja by som to zhrnul tak, že kde je vôľa, tam je i cesta.
A pokúsim sa ešte raz upresniť svoju otázku: Je niekde explicitne uvedené, že trolejbus nesmie na R a D?
mirkobb
Mat naporudzi diverzifikovane moznosti pohonu vozidiel trebars v dopravnom mestskom podniku sa javi byt ako prezierave, napr. nosny system mat vybudovany na baze elektrickej trakcie(metro, rychlodraha, elektricky, trolejbusy) a az ako doplnkovu siet zalozit trebars na CNG Busoch(resp. autobusoch na naftu). Dopravne podniky prevadzkujuce svoju cinnost iba vylucne na baze spalovacich motorov(nafta alebo plyn) su zranitelne v pripade nepredvidatelnych vypadkov dodavok tychto komodit! ? Preto EU apeluje na vyuzivanie inych(de facto alternativnych) zdrojov voci plynu a nafte. http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/145077 , http://www.rozhlas.cz/cro6/internet/_zprava/214359