vyslovene napísané NIE som nevidel. ale doteraz uvádzané argumenty u nás obstoja. A ešte jeden paradox: motorovým vozdilom je aj trolejbus a to je výslovne napísané v 315/1996 Z.z. ?
Verím, že ak by dosahoval viac ako 70 km/h, tak iné prekážky odpadnú. Alen u nás také as izatiaľ nie sú /a asi nebudú, budeme radi keď našu dráhu sputia/.
Nemyslím, že je to teraz podstatná otázka do diskusie, lebo "nič nie je nemožné", ale musí sa chcieť...
1) V ČR môžu na R a D len vozidlá s konštrukčnou rýchlosťou 80 km/h a vyššou. Napriek tomu po takýchto cestách jazdia bežné mestské linkové autobusy s vmax.=70 na púhu dodatkovú tabuľku "MHD vjezd povolen".
2) Nie je problém mať trolejbus s konštrukčnou rýchlosťou 70 alebo aj 100 km/h.
3) Trolejbusové vedenie je možné bez problémov vybudovať tak, aby bol doržaný profil pre komunikáciu kategórie R i D.
4) V Taliansku trolejbusy po diaľnici jazdili.
To kritérium dráhové vozidla mi nie je nejako dosť dobre jasné. Trolejbus je dráhové vozidlo ale je to súčasne aj cestné motorové vozidlo, čo pre električky ani metro ani vlaky evidentne neplatí.
Takže ja by som to zhrnul tak, že kde je vôľa, tam je i cesta.
A pokúsim sa ešte raz upresniť svoju otázku: Je niekde explicitne uvedené, že trolejbus nesmie na R a D?
ja viem že nie. Veď to som práve spomínal /viď moje príspevky, v ktorých presne to tvrdím/. Tu len objasňujem, že v súčasnosti by ani nemohli, keby to niekto chcel.
na R a D môžu len tie vozidlá, ktoré majú konštrukčnú rýchlosť aspoň 70 km/h /PS:novela zákona o premávke na cestných komunikáciaách od tohto roku/. A trolejbusy túto podmienku nespĺňajú.
Rovnako tak krtiérium na stavbu R a D neumožňuje, aby ponad cestu viedli trolejbusové drôty, pretože ide aj o rozmery na šírku a výšku cety typu R a D /aj keď možno by sa toto nejako dalo, lebo R1 ZV-ZH je R1 len preto, že to tak niekto chcel, ale parametre na to nemá, takže toto len ozaj bokom.../
Tiež je dôležité kritérium dráhového vozidla, lebo potom by na R a D mohli aj električky, metro a neviem čo...
A v neposlednom rade na to treba povolenie, ktoré by určite nikto nedal,ale to ej iná kapitola.
Tak teraz uz viem kto este vyraba dezinformacie, novinari! ? V clanku co som pridal sem #21738 na konci ti "blbci" pisu o trolejbusoch s pomocnym dieselagregatom ako o duobusoch (kukni, precitaj, urob si svoj nazor..), tak podobne som aj ja vtedy prevzal z "podobnych brnenskych zdrojov" tu vtedajsiu mylnu informaciu(Ty tiez vsetko nepreverujes, alebo ano..?), no a ako som kupil, tak som predal. ? Informacia o Plzni ale bola pravdiva!
Inak ten clanok http://technet.idnes.cz/tiskni.asp?r=tec_technika&c=A070318_192058_tec_technika_r
ja obsahuje pekne technicke detaily, ale ked novinari "nasadia korunu vsetkemu" takymi nezmyslami ako v zavere, tak to potom degraduje cely dojem z toho. ?
To ja viem, že trolejbus je dráhové vozidlo (v zmysle zákona, ktorý nie je problém zmeniť). Ale kde je uvedené, že dráhové vozidlo nasmie na D a R? Už som to toľkokrát počul a ešte nikdy nečítal.
Dufam, ze sme sa pochopili s tou alternativou na zavislosti od dodaviek produktov na baze ropy a plynu? ? Inak na mieste autobusov ako doplnkovej siete (T- busy ako nosna siet vsade mat nemozu) mozno pocitat s nasadenim CNG busov, o ich ekologickosti niet pochyb, ale tie uz zase kludne mozu byt v rezii DPMBB, ze? Cerpacku si vieme postavit aj my, a ani ZVHD STS nema na prevadzku takychto vozidiel monopol, ze? ?
Mat naporudzi diverzifikovane moznosti pohonu vozidiel trebars v dopravnom mestskom podniku sa javi byt ako prezierave, napr. nosny system mat vybudovany na baze elektrickej trakcie(metro, rychlodraha, elektricky, trolejbusy) a az ako doplnkovu siet zalozit trebars na CNG Busoch(resp. autobusoch na naftu). Dopravne podniky prevadzkujuce svoju cinnost iba vylucne na baze spalovacich motorov(nafta alebo plyn) su zranitelne v pripade nepredvidatelnych vypadkov dodavok tychto komodit! ? Preto EU apeluje na vyuzivanie inych(de facto alternativnych) zdrojov voci plynu a nafte. http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/145077 , http://www.rozhlas.cz/cro6/internet/_zprava/214359
brefos