Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Majkl #2090:

Majkl tak, to by si sa čudoval. V BB 4 min. skorší odchod nie je vôbec problémom. Napr. niekoľko rokov som pravidelne využíval posledný spoj L6 s odchodom z Nám. slobody o 22:30. Keďže v BBDS existuje viacero "expertov" (jeden býva u nás aj vo vedľajšom vchode a kedysi nemal problém ísť skôr aj o 7 min.), v tomto čase nebol problém, keď Ti ten trolejbus odišiel 22:25 už z Nám. slobody, nehovoriac o tom, že vtedy bol plánovaný odchod ešte len zo žel. stanice.
Nehovorím, že to takto funguje úplne globálne a u všetkých vodičov, to by bol nezmysel, ale v žiadnom prípade o takéto prípady nie je núdza (hlavne ak je ešte aj CP je postavený v mnohých úsekoch nesprávne).

Tieto zariadenia majú obrovské množstvo funkcií. Nepochybujem, že by Emtest neumožňoval skoro rovnaké množstvo informácií, ako v DPMŽ využívaný systém Municom. Ten je schopný evidovať napr. zastavenie a pohyb vozidla, otvorenie a zatvorenie dverí, rýchlosť, prejdenú vzdialenosť, hmotnosť cestujúcich, spotrebu PHM, počet označených CL, časy odchodov z príslušnej zastávky (pričom vodiči odchody aj kontrolujú a v prípade, že spoj nadbieha, na určitých zastávkach počká a pokračuje načas), hlásenie zastávok vo vnútri i mimo vozidla a neviem čo všetko ešte. Mám k tomu doma celý zoznam. Je to zase len o ľuďoch, či sú schopní a ochotní plne využívať techniku, ktorú majú k dispozícii.

L56 Partizánska cesta - Majer
5: 12xP 18aNS 37x 56aQ
6: 12xP 37x
7: 17cP 17x 21aQ 42x
8: 17x 21aQ
9: 51xQ
10: 26aQ
11: 16xQ 51aQ
12: 26xQ
13: 16aNS 29x
14: 05cP 12w 41aQ 48x
15: 31xP 52x
16: 11aQ 31x
17: 01xQ 16aQ 42x
18: 11xQ
19: 16xQ 26aQ
20: 41xQ
21: 21aQ 56x
22: 15aNS
Q - išiel cez Senicu, P - po Uhlisko, parkovisko, NS - po Nám. slobody

L56 Nám. slobody - Môlča
zmena len 13: 32cQŠ 32wŠ 39c (32cQŠ ide o 13:30cQŠ z Uhliska, parkoviska)
Reply on: Danny #2091:

Ad1: Trolejbusy na Mládežnícku a Oružnú? Neviem si predstaviť novovzniknutú kombináciu liniek, ktoré by sem chodili + na Tulskú a Internátnu - hlavne v časti Mládežnícka.
Cez Okružnú by akurát tak mohla chodiť L6 priamo z Kyjevského nám., ako kedysi chodili autobusy L21,41,43,44, ale aj to len v smere centrum -Sásová, keďže na prepojovacej komunikácii je možná len jednosmerná premávka.
Ďalšia možnosť - viesť nejakú linku z Poľnej cez Mládežnícku by bolo takisto nevhodné. Tak ako píšeš, chodí tam len L53 (aj to len v 😵 a kvôli tomu stavať vedenie?!
Inak by sa táto oblasť stala najhustejšie zatrolejovanou oblasťou na planéte (ak sa do úvahy nezoberú odstavné plochy vo vozovniach).
Takto na prvý pohľad mi to vychádza ako úplne zbytočne vyhodené investície do drobnej úpravy, kde to pravdepodobne prinieslo viac nezmyslov ako osohu. Rovnakým nezmyslom by bolo vsúčasnosti, ako aj blízkej budúcnosti, stavať troleje na Partizánskej ceste. Jednoducho je potrebné sa okamžite začať venovať rozšírenia trolejov do Sásovej, pretože táto stavba by ako jediná mohla napomôcť racionálnemu využívaniu či už trolejbusovej dopravy, ako aj MHD ako celku.
TEMA ANKETOWA: Radšej sa ani nepokúšajte nad tým uvažovať, lebo túto hlúposť začne naozaj nejaký slaboduchý človek rozvíjať do skutočnosti, namiesto skutočne potrebných investícií!

Ad2: Keď včera mohli v správach ukazovať, že sa nájde z fondov EÚ získať 30 mil. na vybudovanie vodovodu do rómskej osady (pričom v každej takejto osade je aspoň 75% čiernych stavieb a v podstate by mali byť odstránené), nemyslím si, že tak ušľachtilý cieľ, ako rozvoj EKOLOGICKÉHO systému VEREJNEJ HROMADNEJ OSOBNEJ DOPRAVY, by v radoch EÚ nenašiel podporu. Však MHD v ponímaní, ako tomu u nás bolo v minulosti, nám celý západný svet len závidel.
Danny:
ad1: toto je fakt realne. Zalezi len od Kralika. Myslim, ze zmena sa dotkne oboch liniek.

ad3: v solo vozoch je dost zalozakov, na rozdiel od klbakov. Vyradenie zvysnych Ikacov (6) zavisi od bodu 1.
Majkl: EMtest to umoznuje, problem je v ludoch. Nema to kto pravidelne kontrolovat. Ale na podnet nie je problem. Kazdy spoj.
Na starosti to maju rovnaki ludia co tvorbu CP a milion inych veci. Plus je nejaka kontrola v terene. Cize hrozba nad vodicmi visi.

Peter: nik netvrdi ze bystrica je najhorsia. Lenze ma potencial byt najlepsia, takze naroky mame vacsie. Ani nehovoriac o vozoch. Tam je kvalita aj priamo meratelna. Mne vychadza priemerny vek autobusov 8 rokov odhadom. Rad by som poznal aj oficialne cisla.
Trolejbusy na Mladeznickej a Okruznej!

Caute pani (a uz aj damy 🙂 Mam pre vas par postrehov :
1. V sucasnom cisle BB Zurnalu z 15.1. riaditel SAD Korniet (clanok v suvislosti so zdrazovanim cestovneho /ozaj okrajovo spomenul linku 34-ze je zmenena pre vystavbu Kauflandu (viac to nerozvijal)) spomenul zatrolejovanie Okruznej a Mladeznickej v buducom roku. Tak sa nechajme prekvapit, ci si nerobil z nas zas raz dobry den. Tak ako v pol. 90-tych rokoch, ked uz uz bola na spadnutie vystavba trolejov:
-po Partizansku, Cementaren
-Rakytovce (dokonca som tie jeho recicky o realnom budovani trolejov mal nahrate z reg. TV VENI VIDI -myslim, ze aj vtedy sa nieco spominalo s Mladeznickou)
Som strasne zvedavy ak to aj nahodol postavia, co, zrusia linku 24?! ci co, ved tam chodi uz len 53-ka a s tou moc nenacaruju.
TEMA ANKETOWA: Napiste mili diviaci 🙂 co tam potom bude chodit, som zvedavy na vase typy.

2. By sa fakt mohli trochu viac posnazil a ziskat tak na troleje v Sasovej penizky z fondou EU, sa mi nechce verit, ze by nejaky fond na to nepasoval.

3. To ma dojalo, ked som videl min. tyzden v spicke na sasovskych linkach 24 a 25- 2 male Karosy!
Ikarusy stale ficia, (niekedy chodia na linkach 24,25 az 3 Ikarusy) dnes som sa v modrom BCA 26-02 viezol, no hroza. Nielenze bol vodic daky divny. Nestal ani s preplnenym busom v spicke z mesta o 15:15 v Karlove (bol asi vestica Teodora, ze to tak spravne tipol 🙂. No opatovne som si bleskurychle spomenul preco som tie autobusy nenavidel! A prave mi napadlo, ze sa zastrajali-ako mi jeden vodic vtedy hovoril, ze do konca min. roka Ikarusy koncia!!!

4. (trochu mimo temy): Oddnes tie svinky telekomunisticke zablokovali pristup na net cez normalne, nie 5miestne tel. cisla a teda „akciu“ po 3. min. NEPLATITE pre surfistov SKONCILI 😞 Bodaj by ich niekto vypalil !!!
Re PIT: som prekvapený, že sa také niečo (skorší odchod) sa môže stávať častejšie. BBDS by predsa mala pravidelne vyhodnocovať presnosť odchodov jednotlivých spojov (ak to vôbec Emtest umožňuje).
Myslim si ze naša B.Bystrická doprava neni najhorsia aj ked sa tu obcas viskitne nijaki s prepacenim starsi autobus.Vodici su vatsinov ochotni ale najdu sa aj neochotni.To je pochopitelne.OSPRAVEDLNUJEM SA ZA PRIPADNE CHYBI.
Pozdravujem vodiča trolejbusu 1504, ktorý mal službu v piatok 23. 01. 2004 na spoji 6/2210 z Tulskej na žel. stanicu. Myslel som, že sa odveziem zo zastávky Moskovská, PNS do mesta o 22:17x, ale keďže vodiči BBDS nemajú záujem voziť cestujúcich a vytvárať tržby a radšej pôjdu s prázdnam vozidlom, spoj odišiel tesne pred 22:13, teda s viac ako 4-minútovým predstihom (moje jediné šťastie bolo, že poznám CP a viem, že o 22:20x chodí z Mládežníckej, otočky posledný spoj L53, inak by som mohol ísť pešo v týchto mrazoch, čo by čakalo kohokoľvek iného). Tento spoj má podľa CP príchod na žel. stanicu 22:34x, pričom cestujúci majú nárok na to, aby ktorýkoľvek spoj išiel včas aj z predposlednej zastávky na trase. O to zaujímavejšie bolo, že toto vozidlo som stretával pri jeho jazde do vozovne na zastávke Národná o 22:27, čiže asi o 10 min. skôr, ako je to možné pri dodržiavaní CP. Ešte raz ďakujem, "skvelá" BBDS.
Pozn. Správnosť časových údajov garantujem.
Schuhu: vlastne ano, o 091ag sa mi tiez nieco mari. Pred rokom som mal moznost sa poprevazat spominanymi vozmi, okrem 092. Ten mal este linku (nocak). Spolocnym znakom bolo slabe kurenie a troska hrdze.
Logicky mi vychadza, ze miesto 3 novych odisli 3 vozy. T.j. 597AJ, 093AG a treti bude asi 092AG. Zvysne zo serie GO (1997) asi staci udrzovat (pomaha aj cistenie chladica) a tak je dost vozov v zalohe.
Karosou BB 091AG som sa viezol asi pred týždňom, išla na linke 26 (doobedu), asi len ako náhrada. Ostatné som nevidel ani ja.
Ako su na tom Karosy? Pri Ikarusoch viem ktore jazdia a ktore boli vyradene, ale pri Karosa B 732 len hadam.
4097 si zobral vodic na linku (43 miesto SORu a Varia)
093AG som riadne davno nevidel
091-2 su otazne, davno nemaju linku
Danny: tak to s tými transparentami je pre mňa veľmi zlá správa. To by ma zaujímalo, či to niekomu vadilo, alebo či to prehrali len omylom, alebo čo je skutočným dôvodom zmeny...

Ad metro v BA - to budú fakt skôr trolejbusy v Sásovej, lebo metro v BA nebude nikdy. Mesto a DPB sa zhodli na variante rýchlodrážnej električky, ktorá (možno) pôjde v centre mesta pod zemou. Stavba 1. vetvy do Petržalky je dokonca na prvom mieste v investičných prioritách mesta na roky 2004 a vyššie.

Ad hlučnosť trolejbusov - rád by som upozornil, že trolejbus sám o sebe nie je hlučný (samotná výzbroj je naopak veľmi tichá). Hluk v bystrických trolejbusoch spôsobujú hnacie nápravy RÁBA (2. a 3. v 15Tr-kách). V niektorých mestách (Žilina, Košice, BA) dopravné podniky vlastnia trolejbusy s nápravami HN, ktoré sú mimoriadne tiché, ale údajne aj nehospodárne (spotrebujú veľa oleja). Do novších trolejbusov Škoda (TrM) sú montované nové, tichšie nápravy RÁBA ( #1528, 1529 v BB).

Ad zmena linky 56 - keď budem mať podklady (CP na sadbb.sk), tak to opravím.
Reply on: karilk #2082:
Ja uz bojkotujem:) Ale 50-tisicove platy pre manazment su dost slabe, mam pocit. Treba si uvedomit, ze podobnemu podniku nemoze sefovat upratovacka a z toho treba vychadzat aj pri porovnavani platov.
dorava je urobena uplen nahouby a ta cena!!bezocive vedenie podniku ved jazdime drahsie nez v Prahe. Vzbura bojkot!!!! a klsene im sanka!urcite ma management 50000 platy!
hang them high
Reply on: Vladimír #2080:
jazdne doby ber s rezervou 🙂
Ten navrh mozes posunut Majklovi.
Tak som si zistil jazdné doby trolejbusových liniek (prekvapilo ma, že v rovnakom úseku občas majú rôzne linky rôzne jazdné doby) a pokúsil sa zostaviť ten cestovný poriadok pri jednotnom intervale 12/20/30. A dá sa to! L1+6 sa prekladajú v úseku Wolkerova - Žel. stanica a späť, L2+7 sa prekladajú v úseku Nám. Ľ. Štúra - Žel. stanica a späť, L1+2+6+7 sa prekladajú v úseku Štadlerovo nábr. - Žel. stanica. Pokúsil som sa napasovať L3 tak, aby sa prekladala v úseku Rooseveltova nemocnica - Spoje s L1 a v úseku Nám. Ľ. Štúra - Kremnička s L2. V podstate to vyšlo, no preklad nie je dokonalý (tzn. na príklad nie 10 na 10, ale trebárs 7 na 13 a pod.)
Reply on: Vladimír #2054:

Zakaždým zabudnem napísať, že s tými trolejbusmi v Sásovej by bol jeden väčší problém. Týka sa to Tatranskej ulice, kde je problém jazdiť aj teraz pri jednosmernej premávke. Nedávno sa táto komunikácia trocha rozšírila pri zriaďovaní nových parkovacích miest a vzhľadom na jej vyťaženie by si už dávno vyžadovala obojsmernú prevádzku, na ktorú by bola potrebná komplexná prestavba celej ulice, čoho súčaťou by potom malo byť aj osadenie trolejbusového vedenia. Jednoducho je potrebné raz urobiť väčšiu investíciu a dať veci do vyhovujúceho stavu, ako po častiach neustále vrážať finančné prostriedky do malých úprav, ktoré neposkytnú ani dostatočné a už vôbec nie konečné riešenie.
Reply on: DzurO #2077:
ale rozdiely su aj ine. V Blave sa uz robia konkretne kroky na zacatie stavby rychlodrahy (elektricka do Pertzalky). Logickym pokracovanim v buducnosti bude zakopanie pod zem v centre.

V BB sa nedaria uskutocnit, z roznych dovodov, ani stavby ktore moze dopravca robit vlastnymi silami - bez zvlastnej dotacie.
Reply on: Kami #2074:
tiez vto dufam
Reply on: Vladimír #2071:

Ako som už spomínal BBDS nie je schopná zosúladiť intervaly L1 a 6 ani len cez víkend. V smere Fončorda idú v priebehu 7 min. (pričom majú spoloné zastávky až po Wolkerovu) a potom 23 min. nejde nič.
Inak s Tebou súhlasím, pretože pravidelnosť je jedna zo základných charkteristík MHD. Len je ťažšie vytvoriť harmonizáciu intervalov v takej podobe, ako píšeš, hlavne ak predpokladám, že si zásadný zástanca "pekných intervalov". Pri zosúlaďovaní by som sa nezameriaval na úsek žel. stanica - Štadlerovo nábr. , keďže vnútorné prepravné vzťahy medzi týmito zastávkami sú minimálne a ľudia radšej prejdú tieto úseky bez použitia MHD a potreby zaplatenia cestovného. Je nutné sa zamerať až na úseky na nasledujúce úseky, t. z. podľa L6 umiestniť polohy spojov L1 a L7, podľa L7 umiestniť L2 a nakoniec už ako si spomínal L3 čo najvhodnejšie s L1, 2. Pritom nie je podsatné, či spoje L1 a 7 idú v úseku po Hušták idú v priebehu 1 min., keďže ich ďalšia trasa je úplne iná.
Pritom je ale smiešne, keby bol linkový interval u L1, 2, 6 vyšší ako 30 min.!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.