Pozdravujem vodiča trolejbusu 1504, ktorý mal službu v piatok 23. 01. 2004 na spoji 6/2210 z Tulskej na žel. stanicu. Myslel som, že sa odveziem zo zastávky Moskovská, PNS do mesta o 22:17x, ale keďže vodiči BBDS nemajú záujem voziť cestujúcich a vytvárať tržby a radšej pôjdu s prázdnam vozidlom, spoj odišiel tesne pred 22:13, teda s viac ako 4-minútovým predstihom (moje jediné šťastie bolo, že poznám CP a viem, že o 22:20x chodí z Mládežníckej, otočky posledný spoj L53, inak by som mohol ísť pešo v týchto mrazoch, čo by čakalo kohokoľvek iného). Tento spoj má podľa CP príchod na žel. stanicu 22:34x, pričom cestujúci majú nárok na to, aby ktorýkoľvek spoj išiel včas aj z predposlednej zastávky na trase. O to zaujímavejšie bolo, že toto vozidlo som stretával pri jeho jazde do vozovne na zastávke Národná o 22:27, čiže asi o 10 min. skôr, ako je to možné pri dodržiavaní CP. Ešte raz ďakujem, "skvelá" BBDS.
Pozn. Správnosť časových údajov garantujem.
Pozn. Správnosť časových údajov garantujem.
Majkl
Ad metro v BA - to budú fakt skôr trolejbusy v Sásovej, lebo metro v BA nebude nikdy. Mesto a DPB sa zhodli na variante rýchlodrážnej električky, ktorá (možno) pôjde v centre mesta pod zemou. Stavba 1. vetvy do Petržalky je dokonca na prvom mieste v investičných prioritách mesta na roky 2004 a vyššie.
Ad hlučnosť trolejbusov - rád by som upozornil, že trolejbus sám o sebe nie je hlučný (samotná výzbroj je naopak veľmi tichá). Hluk v bystrických trolejbusoch spôsobujú hnacie nápravy RÁBA (2. a 3. v 15Tr-kách). V niektorých mestách (Žilina, Košice, BA) dopravné podniky vlastnia trolejbusy s nápravami HN, ktoré sú mimoriadne tiché, ale údajne aj nehospodárne (spotrebujú veľa oleja). Do novších trolejbusov Škoda (TrM) sú montované nové, tichšie nápravy RÁBA ( #1528, 1529 v BB).
Ad zmena linky 56 - keď budem mať podklady (CP na sadbb.sk), tak to opravím.