Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pozdravujem vodiča trolejbusu 1504, ktorý mal službu v piatok 23. 01. 2004 na spoji 6/2210 z Tulskej na žel. stanicu. Myslel som, že sa odveziem zo zastávky Moskovská, PNS do mesta o 22:17x, ale keďže vodiči BBDS nemajú záujem voziť cestujúcich a vytvárať tržby a radšej pôjdu s prázdnam vozidlom, spoj odišiel tesne pred 22:13, teda s viac ako 4-minútovým predstihom (moje jediné šťastie bolo, že poznám CP a viem, že o 22:20x chodí z Mládežníckej, otočky posledný spoj L53, inak by som mohol ísť pešo v týchto mrazoch, čo by čakalo kohokoľvek iného). Tento spoj má podľa CP príchod na žel. stanicu 22:34x, pričom cestujúci majú nárok na to, aby ktorýkoľvek spoj išiel včas aj z predposlednej zastávky na trase. O to zaujímavejšie bolo, že toto vozidlo som stretával pri jeho jazde do vozovne na zastávke Národná o 22:27, čiže asi o 10 min. skôr, ako je to možné pri dodržiavaní CP. Ešte raz ďakujem, "skvelá" BBDS.
Pozn. Správnosť časových údajov garantujem.
Schuhu: vlastne ano, o 091ag sa mi tiez nieco mari. Pred rokom som mal moznost sa poprevazat spominanymi vozmi, okrem 092. Ten mal este linku (nocak). Spolocnym znakom bolo slabe kurenie a troska hrdze.
Logicky mi vychadza, ze miesto 3 novych odisli 3 vozy. T.j. 597AJ, 093AG a treti bude asi 092AG. Zvysne zo serie GO (1997) asi staci udrzovat (pomaha aj cistenie chladica) a tak je dost vozov v zalohe.
Karosou BB 091AG som sa viezol asi pred týždňom, išla na linke 26 (doobedu), asi len ako náhrada. Ostatné som nevidel ani ja.
Ako su na tom Karosy? Pri Ikarusoch viem ktore jazdia a ktore boli vyradene, ale pri Karosa B 732 len hadam.
4097 si zobral vodic na linku (43 miesto SORu a Varia)
093AG som riadne davno nevidel
091-2 su otazne, davno nemaju linku
Danny: tak to s tými transparentami je pre mňa veľmi zlá správa. To by ma zaujímalo, či to niekomu vadilo, alebo či to prehrali len omylom, alebo čo je skutočným dôvodom zmeny...

Ad metro v BA - to budú fakt skôr trolejbusy v Sásovej, lebo metro v BA nebude nikdy. Mesto a DPB sa zhodli na variante rýchlodrážnej električky, ktorá (možno) pôjde v centre mesta pod zemou. Stavba 1. vetvy do Petržalky je dokonca na prvom mieste v investičných prioritách mesta na roky 2004 a vyššie.

Ad hlučnosť trolejbusov - rád by som upozornil, že trolejbus sám o sebe nie je hlučný (samotná výzbroj je naopak veľmi tichá). Hluk v bystrických trolejbusoch spôsobujú hnacie nápravy RÁBA (2. a 3. v 15Tr-kách). V niektorých mestách (Žilina, Košice, BA) dopravné podniky vlastnia trolejbusy s nápravami HN, ktoré sú mimoriadne tiché, ale údajne aj nehospodárne (spotrebujú veľa oleja). Do novších trolejbusov Škoda (TrM) sú montované nové, tichšie nápravy RÁBA ( #1528, 1529 v BB).

Ad zmena linky 56 - keď budem mať podklady (CP na sadbb.sk), tak to opravím.
Reply on: karilk #2082:
Ja uz bojkotujem:) Ale 50-tisicove platy pre manazment su dost slabe, mam pocit. Treba si uvedomit, ze podobnemu podniku nemoze sefovat upratovacka a z toho treba vychadzat aj pri porovnavani platov.
dorava je urobena uplen nahouby a ta cena!!bezocive vedenie podniku ved jazdime drahsie nez v Prahe. Vzbura bojkot!!!! a klsene im sanka!urcite ma management 50000 platy!
hang them high
Reply on: Vladimír #2080:
jazdne doby ber s rezervou 🙂
Ten navrh mozes posunut Majklovi.
Tak som si zistil jazdné doby trolejbusových liniek (prekvapilo ma, že v rovnakom úseku občas majú rôzne linky rôzne jazdné doby) a pokúsil sa zostaviť ten cestovný poriadok pri jednotnom intervale 12/20/30. A dá sa to! L1+6 sa prekladajú v úseku Wolkerova - Žel. stanica a späť, L2+7 sa prekladajú v úseku Nám. Ľ. Štúra - Žel. stanica a späť, L1+2+6+7 sa prekladajú v úseku Štadlerovo nábr. - Žel. stanica. Pokúsil som sa napasovať L3 tak, aby sa prekladala v úseku Rooseveltova nemocnica - Spoje s L1 a v úseku Nám. Ľ. Štúra - Kremnička s L2. V podstate to vyšlo, no preklad nie je dokonalý (tzn. na príklad nie 10 na 10, ale trebárs 7 na 13 a pod.)
Reply on: Vladimír #2054:

Zakaždým zabudnem napísať, že s tými trolejbusmi v Sásovej by bol jeden väčší problém. Týka sa to Tatranskej ulice, kde je problém jazdiť aj teraz pri jednosmernej premávke. Nedávno sa táto komunikácia trocha rozšírila pri zriaďovaní nových parkovacích miest a vzhľadom na jej vyťaženie by si už dávno vyžadovala obojsmernú prevádzku, na ktorú by bola potrebná komplexná prestavba celej ulice, čoho súčaťou by potom malo byť aj osadenie trolejbusového vedenia. Jednoducho je potrebné raz urobiť väčšiu investíciu a dať veci do vyhovujúceho stavu, ako po častiach neustále vrážať finančné prostriedky do malých úprav, ktoré neposkytnú ani dostatočné a už vôbec nie konečné riešenie.
Reply on: DzurO #2077:
ale rozdiely su aj ine. V Blave sa uz robia konkretne kroky na zacatie stavby rychlodrahy (elektricka do Pertzalky). Logickym pokracovanim v buducnosti bude zakopanie pod zem v centre.

V BB sa nedaria uskutocnit, z roznych dovodov, ani stavby ktore moze dopravca robit vlastnymi silami - bez zvlastnej dotacie.
Reply on: Kami #2074:
tiez vto dufam
Reply on: Vladimír #2071:

Ako som už spomínal BBDS nie je schopná zosúladiť intervaly L1 a 6 ani len cez víkend. V smere Fončorda idú v priebehu 7 min. (pričom majú spoloné zastávky až po Wolkerovu) a potom 23 min. nejde nič.
Inak s Tebou súhlasím, pretože pravidelnosť je jedna zo základných charkteristík MHD. Len je ťažšie vytvoriť harmonizáciu intervalov v takej podobe, ako píšeš, hlavne ak predpokladám, že si zásadný zástanca "pekných intervalov". Pri zosúlaďovaní by som sa nezameriaval na úsek žel. stanica - Štadlerovo nábr. , keďže vnútorné prepravné vzťahy medzi týmito zastávkami sú minimálne a ľudia radšej prejdú tieto úseky bez použitia MHD a potreby zaplatenia cestovného. Je nutné sa zamerať až na úseky na nasledujúce úseky, t. z. podľa L6 umiestniť polohy spojov L1 a L7, podľa L7 umiestniť L2 a nakoniec už ako si spomínal L3 čo najvhodnejšie s L1, 2. Pritom nie je podsatné, či spoje L1 a 7 idú v úseku po Hušták idú v priebehu 1 min., keďže ich ďalšia trasa je úplne iná.
Pritom je ale smiešne, keby bol linkový interval u L1, 2, 6 vyšší ako 30 min.!
Reply on: Kami #2074:
tiez si myslim 🙂
Reply on: DzurO #2070:
metro v Blave (hoci len podzemna draha v centre) moze byt najskor tak v 2030. Takze trolejbusy v Sasovej vyzeraju realnejsie.
Reply on: Danny #2072:
nemam slov ... 😕

#2071 Vladimir: L3 a 7 mi tam nesedia. L7 nemoze ist pod 15 minut pri solo prevadzke. Ale koordinacia L1+6 by mala byt zakladom tvorby CP. Vzhladom na ne potom L2. L7 vo vztahu k L2, inde L6 a L3. A samozrejme nasledne L3 k L2 a k L1.

Stale sa neviem zbavit myslienky nahradenia klbakov na linke 26. Je to linka s najhorsim spickovym intervalom a najmenej napratana. Len neviem aky interval by bolo treba. Teraz ma 4 vozy pri intervale 13 minut. Naplnene byvaju akurat. Na interval 10 minut by asi bolo treba dalsi voz. Neviem, ci by to vyslo vyhodnejsie. Ale vyradili by sa 3 Ikarusy.

PIT #2066 : preslo mi to.
Reply on: Kami #2064:
nezachovali
Reply on: PIT #2067:
Tak som sa sekol. Myslel som, že rozdiel medzi intervalom L2 a 6 je väčší. Upozornili ma, že nie je, takže som ten návrh upravil 🙂
Každopádne si myslím, že by bolo zaujímavé začať v Bystrici budovať nielen intervalovú dopravu v rámci tej-ktorej linky, ale vytvárať aj systémový interval, ktorý umožní na spoločnom úseku linky prekladať.
Nekameňujte ma hneď, ale určite by mohlo byť zaujímavé upraviť intervaly na L1, 2, 6, 7 na trebárs 12 min. v špičke, 20 min. v sedle a 30 min. v soboty nedele.
Na koncových úsekoch (Rooseveltova nem., Internátna, Tulská, Kremnička) by tak bol interval 12/20/30´, po spojení dvojíc koncových úsekov (L1+6 Wolkerova - Úsvit a L2+7 Nám. Ľ. Štúra) by bol interval 6/10/15 a na centrálnom úseku (L1, 2, 6, 7 Štadlerovo nábr. až ŽST) by sa všetky prúdy spojili do intervalu 3/5/7-8´.
Ak by jazdila v jednotnom intervale ešte aj L3 a pri Rooseveltovej nemocnici sa prekladala s L1 a na Sládkovičovej s L2, bolo by to super.
Teda, aspoň podľa mňa.
Co bude skor Trolejka v Sasovej alebo metro v Blave ?
Taky mali Quiz :

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.