No tak mi vysvetli ako to zdržuje toho usmievajúceho vodiča napríklad v 26 ??/sa mi zdá, že z tejto oblasti mám net len ja../ , že pravidelne má predčastné odchody ..ak pošlem cestujúcich do predpredaja tak mám chodiť na zastávku už 10 minút vopred ??..inak ten šikovný zostavovateľ CP z bývalej MHD sediaci v teplúčku mesta by sem tu nemohol skontrolovať tie časy ??..inak vraj je tam vraj ozi klídek tak čo sa bude mykať..leda žeby si ho dáky dopravný orgán všimol.. ? sa bojím rúbať vyššie..som taká nesmelá...
Teraz niečo z prímestskej dopravy. V jednej nemenovanej stredoslovenskej rázovitej obci to vypadá zaujímavo. Jedna zastávka má chybu v názve zastávky, ďalšej chýba CP, nájde sa aj taká ktorá má starý aj nový CP lenže nový treba po ležiačky prečítať. Vozidlo bez akéhokoľvek označenia mal aj transparent, žiaľ nefungoval. A ešte to šlo o 3 minúty skôr, skoro to jedna pani nestihla. Hlavne že je to v pôsobnosti len BBDS. No sláva. ? ? ?
Ja som som tvor prispôsobivý. Na sprievodkyne v kyjevských 15 Tr-kách som si zvykol veľmi rýchlo
Ale vážne... V dopravnom prostriedku by sa vážne malo najmä cestovať a nie nakupovať. Maximálne mať v ponuke cenovo nevýhodný sortiment lístkov pre tých, ktorým všetky ostatné spôsoby obstarania cestovného dokladu z nejakého dôvodu zlyhali.
Ja myslim, ze snahy o:
1. co najrychlejsie odbavenie cestujicich
2. co najlepsi a najjednoduhsi sposob predaja listok (dobijanie, predpredaj, u vodica ...)
nemusia byt uplne protichodne.
Pravda je taka, ze prevazujuce kupovanie CL u vodica je, spolu s dobijanim kreditu, velmi zdrzujuce a vyvolava nerovnomernosti v jazdnej dobe.
Na druhej strane cestujucim nemusi robit dobre cakanie v dlhych radoch v obmedzenom pocte obchodnych miest s obmedzenou prevadzkovou dobou (len tak na okraj, v dopravnej kancelarii ZVHD sa necaka??). Jednorazove CL je mozne predavat u zmluvnych predajcov - ma to svoje vyhody aj nevyhody. Vieme. Pouzivatelov BCK vsak nemusi vybavovat len usmievava teta. Uz za cias BBDS bol v plane automat. Co robi automat? Ukaze ti co mas na karte, spapa mince aj bankovky, doplni ti kredit, preda hoci aj rocny listok. A dostanes sa k nemu aj vecer, ci cez vikend (ak by bol na dobrom mieste, tak aj non-stop).
Takze sa pytam. Ublizilo by ludom, kedy ich miesto usmievaveho vodica odbavil automat? Vodic sa bude usmievat aj tak, stale ho mozno aj pozdravit, aj mu dat nejaky trinkgeld. Akurat, ze miesto ratania penazi bude moct pozerat do zrkadiel na cestujucich a na inych ucastnikov premavky, sledovat dodrziavanie CP ... proste veci, ktorym sa ma vodic venovat v PRVOM RADE!.
Vieš ja sa musím priznať asi tu prvý krát..som dosti ohybná /pre tých čo nerozumejú flexibilná / a som presvedčená, že v službách je dominantný človek, ktorý ich ponúka..nie majiteľ lež prostredník..teda v našom prípade vodič..jeden môj kamarát považoval toto povolanie za neskutočne dobrodružné a zaujímavé, keď ma chcel "napáliť" vravieval ..keby si sa bola dobre učila mohla si byť vodičom..)) a tak ako vravíš ..keď je dobrý poskytovateľ služieb ..tak "ľud" je schopný cestou do práce nacvičiť aj ruskú piesenku .."ach ty step širokaja"..nie len okukať hostesku čo ti cvrkne kávu....len problém je v tom, že nieto chlapov ))..a preto ak budeme chcieť mať vôbec MHD budeme im musieť zaobstarať sekretárky ..teda ak sa nemýlim budú zase tety sprievodkyne...nabíjačky čipowe..znížime nezamestnanosť a busy pofičiáááááááá...no nekúpiš so v cene CL takú sprievodkyňu ??..ja hocikedy..
No, a uz je tu aj namet, ako realizovat MHD zadarmo, cestujuci by boli povinni za jazdy citat reklamne letaky(co nam hadzu denne do schranok), z reproduktorov by isli reklamne soty(v BA, BB uz aj z televiznej obrazovky) a firmy propagujuce tymto sposobom svoje vyrobky a sluzby by dotovali MHD. ? ?
Aj to casom bude, najdu sposob, ako tu reklamu dostat ludom "pod kozu"(do podvedomia) a tak firmy ktore budu chciet na tom participovat budu dotovat dopravu. Spominal som to tu #20850 , niekde uz funguju mobilni operatori, u ktorych su volania zadarmo, ale na to musi abonent zhlíadnut mnozstvo reklam pocas celeho dna, ktore mu serviruju ako "protihodnotu" za tuto "vymozenost". ?
Zaujímavé, že ešte kedysi dávno som sa rozprával so známymi o prešovskej MHD, viacero z nich sa nezávisle od seba pýtalo (dotyční sa vôbec vzájomne nepoznali), či by nebolo možné do trolejbusov inštalovať automaty na nápoje ? Takže ľudia by boli schopní prijať kladne doslova hocijakú blbinu ?
Zaujímavá debata. Ja by som to napísal asi tak, že národ sa musí rozhodnúť (alebo niekto riadiaci za neho), či chceme
a) autousy ako pojazdné zákaznícke centrum ("dobrý deň, prosím jeden celý a jeden polovičný, potom ešte dobiť túto kartu a priložte aj zo dva cestovné poriadky, a ozaj budete mať vydať z päťstovky?, nie?, pohľadám drobné, moment...")
b) autobusy prednostne na účel prepravy osôb (nastúpiť, vystúpiť, ideme!)
Pokiaľ si občania vyberú model a) je to ich demokratické právo na názor, no potom jednoducho budú musieť akceptovať 5-10min. meškania spojov ako samozrejmú súčasť dopravy a pútavé noviny a časopisy ako povinnú výbavu na dlhé cesty.
P.S.: Ozaj, to je ono! Noviny a časopisy by mohli ešte vodiči predávať! Na jednej zastávke si kúpim časopis a na druhej mi už päťminútové vystávanie nebude vadiť. Roky tu diskutujete o zlepšovaní MHD a že toto ešte nikoho nenapadlo... ?
Teším sa ak sa mi zadarí vyvolať takú vlnu reakcií pretože len na základe rôznosti sa môžeme pohnúť ďalej..nebudem tu ozaj rozoberať dobíjanie v busoch..lebo sa to sklzlo inde ako som chcela ja som sa odvážila protestovať proti minimálnej čiastke 500 Sk za dobitie..a potom som už bola dobitá ja )))..ale nevadí.. no teda prezradím ešte niečo o evidencií cestujúcich prostredníctvom čipových kariet, keby všetko v tomto meste fungovalo ako malo tak by to bol vlastne podklad na vyúčtovanie poskytnutej dotácie, ale ozaj vás tu nebudem trápiť s takým čímsi....však ??.. ? a ešte skromný poznatok z BB MHD ..bolo "určené" a medializované, že do prvých dverí majú nastupovať cestujúci platiaci v hotovosti a tí ktorí chcú nabíjať..,,,a občan bystričan "ovečka" poslúchol a tak stojím na zastávke a pozerám..prázdne prvé dvere a občan čipovač stojí fontu pri druhých..sem tu sa vytrčí vodič a zakričí ľudia aj seeeeeeem..))..a to na túto tému asi stačilo no nie ??
Jednoducho normalne fungujuca MHD ma byt robena takym sposobom, aby na zastavke doslo k co najrychlejsej vymene nastupujcich a vystupujucich pasazierov a ide sa dalej, ziadny "ambulantny" predaj CLa podobne! Vsak to takto funguje v kazdom normalnom meste, PO, KE, BA, ZA, NR, len BB sa presuva uz dlhsi cas do "malomestskych" polôh, pricom nie je tak davno, co mala taky isty system(casovo predplatne kupony a CL v predpredaji) ako vsetky vyssie spominane mesta!
Mozno niekedy v dalekej buducnosti..? LUK ma gulu, nech pozrie.. ? Ale zacul som, ze v urcitych odvetviach sa uz coskoro dockame, napr, mobilni operatori, taktiez TV a pod. Internet je uz takto na mnohych miestach realitou.
Pritom 5 sekund stanicenia navyse je v MHD dost dlha a dost dolezita doba! Je totiz sakramentsky rozdiel, ci stojim na zastavke 20 sekund, alebo 50 sekund... Na jednej linke to urobi aj 10 minut v obehovom case navyse!
mirkobb
Aj to casom bude, najdu sposob, ako tu reklamu dostat ludom "pod kozu"(do podvedomia) a tak firmy ktore budu chciet na tom participovat budu dotovat dopravu. Spominal som to tu #20850 , niekde uz funguju mobilni operatori, u ktorych su volania zadarmo, ale na to musi abonent zhlíadnut mnozstvo reklam pocas celeho dna, ktore mu serviruju ako "protihodnotu" za tuto "vymozenost". ?