Áno, problém je niekde úplne inde. Problém je v neexistencii väčšieho počtu dobíjacích miest, v neexistencii časovej predplatnej tarify.
Ale riešenie problému určite nie je v dobíjaní kariet vo vozidle.
vôbec s tebou nesúhlsím. DObíjanie kariet u vodiča bolo v iných, podľa Teba dedinských SADkách oveľa skôr, ako naša slávna veľká BBDS vôbec zaviedla čipové karty. Nebolo nič horšie ako čakať v rade na námestí slobody na dobitie ako za komanča na banány. Problém je úplne niekde inde. ?
no asi si ich nemal celkom pod palcom. Samozrejme že sieť je spoľahlivá, ale v histórií sa stali udalosti ktoré odstavili trolejbusy aj na viac ako hodinu, hlavne ak sa roztrhli drôty na ceste popri Hrone. Písal som o tom v #20582. V preto si stále myslím, že dáky aspoň ten jeden bus by nebolo odveci mať prichystaný (napr. ten 039BM - to je ale skôr utópia, alebo 033BM - tá bola najlepšia). Lebo keď sa roztrhnú drôty pri Hrone, tak čo? Jednoducho nebudú trolejbusy a tým pádom aj spojenie na celú Fončordu a Radvaň hodinu premávať? Nikdy nevieš čo sa môže stať - ako napr. ten prevrátený bager #20582) - čo by sa robilo v prípade, že by DPM BB nemal vôbec žiadny bus na zálohe?
Zdôrazňujem že týmto nenahrávam SAD ZV, len som toho názoru, že aspoň jeden bus by mal byť prichystaný v prípade neočakávanej udalosti.
Re #20797 JJ: to, že trolejbus nevyšiel hore k Úsvitu sa predsa len raz stalo. Konkrétne v druhej polovici novembra 1999 (presný dátum mám doma), keď ráno napadol sneh, zamrzol a mesto ešte nemalo posypový materiál na zimu. Vtedy ráno premávala iba L2, za jedno doobeda bolo nabúraných (takto z hlavy neviem presne) cca 5 Ikarusov, asi 7 B 732 a 3 trolejbusy. V kopci k Úsvitu vtedy ostali stáť 1002, 1518 a ešte jeden T-bus ktoré to hore nevyšli, ďalšie to potom odparkovali dole na križovatke a ani neskúšali.
Re #20793 JJ: pikoška na záver: ohľadom dojdenia nafty v buse, aj v BB sa niečo také stalo ešte za čias BBDS - ja si pamätám jeden krát v máji 1997 - na Nám.slobody, L21 (bývalá L21 Uhlisko - Partizánska - Tatranská - Pieninská), voz Karosa B732 č. BC 53-43. Ostala stáť na zastávke v smere na Uhlisko.
Áno, Tvoj odhad je úplne presný. Tak isto, ako v mestách s civilizovaným spôsobom tarifného vybavenia cestujúcich sa pri DOPLNKOVOM predaji cestovného lístka u vodiča platí prirážka, tak sa v BB má platiť manipulačný poplatok za dobitie karty vo vozidle. A prečo? Keď už pre nič iné, tak preto, že vodič autobusu/trolejbusu je ku*evsky dobre platený predavač cestovných lístkov a dobíjač kariet. Vodič je platený za to, aby vozidlo s cestujúcimi dopravil rýchlo a bezpečne do cieľa ich cesty. Dobíjanie kariet vo vozidle je do MHD zavlečené obskúrnymi dedinskými SAD-kami. Na dedinských linkách je to chvályhodná služba cestujúcemu, na MHD je to ohavný dedinský zlozvyk, spôsobujúci ďalšie stupňovanie kvality MHD smerom k nepoužiteľnosti. Otvorene povedané, keby som bol obyvateľom Kutnej Bystřice, tak v dnešných podmienkach nad používaním MHD ani neuvažujem.
Ale najskor by som chcel apelovat, ze menej je niekedy viac-teda pre niektorych diskutujucich. Prispevkov je tu za dnes az az!
Teda s5 k veci: ten, kto cestuje linkou 20 v smere z mesta do Sasovej vie, ze vela cestujucich nevystupi na "priebeznej" konecnej na Karpatskej, ale vezu sa aj na dalsie zastavky na Rudohorskej.
Zaujimala by ma vsak situacia, co by sa dialo, keby prisiel revizor?!
(Vid moje dobijanie karty a nezelane vydanie listka pre dalsiu jazdu do mesta).
Kedze uz ide o dalsiu jazdu (tentoraz v smere do mesta)...
Alebo by chcel dat pokutu cca 30-tim cestujicim????! (poobedna spicka-medzi zast. Karpatska a Rudohorska, stred)
Inak s tou nekoncepcnostou(len nastup prednymi dverami, predaj CL a dobijanie kariet u sofera) to v BB zacala BBDS, tito to iba prebrali a "rozvinuli", takze v tomto si nemaju co vycitat navzajom("prast jak uhod"), treba len verit, ze tymto "provincnym" manierom raz v BB odzvoni, tak ako v NR. ?
Nedávno celkom náhodou..som prepla na RTV a tu vyznával lásku viceprimátor úspešnému KK..ako si fajn bývali na Vansovej 26 práve vo chvílke keď sa stal človekom,,,ja poznám ten domček to sa ozaj museli riadne premáhať aby to vydržali )))) pomooooooc..
Nejaky sucasny vicepremier byval na Vansovej..? Hmm.., to ma podrz, a ja ze to RK, ale ved ten je zatial iba viceprimatorom, alebo uz stracam prehlad.. ? ? ?
Spravne podotknute, na Balogu, alebo hocijakej dedine, teda primestske linky, male provincne mestecka, to beriem, ale nie vo väcsej mestskej premavke, kde sofera vycerpava uz samotne jazdenie v takej premavke, a sledovanie veci, ktore som uz popisal. Hough..! Dohovoril som. ?
Sofer sa ma sustredit na jazdu a vsetkym ostatnym co suvisi s bezpecnou prepravou cestujucich, teda otvaranim a zatvaranim dveri,sledovanim znameni na zastavenie, nastupy s kocikmi, invalidnych osob, poriadok vo vozidle, atd.. Ale v ziadnom pripade nie predajom, to su tak rozlicne cinnosti, ze sofer moze mat aj testy pilota alebo kozmonauta, aj tak ho zatazuje viac nez dost samotna jazda v mestskej premavke, sledovanie diania vo vozidle, atd.!!! ? ?
Áno, ak ma ešte zo dvaja budú presviedčať tak ja podľahnem...a zistím, že vodič patrí do prírodnej rezervácie ako chránená zver..čo ja viem, žeby spojené štáty balocké ??teda horehronské..síce sa tu sem tu strieľa po prípade kyselinuje.., ale zase ak uklučkuje je ...GO!!..to znamená BINGO...nebucme fakt svine..vodiči sú krásni a príťažliví..a ozaj neberú aj naturálie ??..za úsmev jediný..la la la...lááááááááá
Samozrejme..príde na moje..pán vicepremier to vyspievali...bývali s pánom KK na Vansovej 26..a už vtedy si hádzali lodičky priamo do Bystričky... a vtedy vznikol nápad v BB jedine katamarán..no a čo, že v Sásovej nie je kanál !!!..KUPIME..možno nejaká firma srdcu blízka prekope...nebudem menovať..nie som sebevražda !!!
S tymto plny suhlas, sofer sa ma sustredit na jazdu a vsetko co s tym suvisi, a nie na predaj CL a dobijanie kariet, je to nekoncepcne riesenie, ktore sa da prirovnat snad len nastupu iba prednymi dvermi! ? Dal by sa tolerovat predaj CL(napr. turistom,cezpolnym,inym "hriesnikom"), ale samozrejmostou by potom mala byt prirazka, kedze by prevadzkovatel(prostrednictvom sofera) poskytoval sluzby nad ramec poskytovanych v samotnom dopravnom prostriedku. Predaj patri "na trh", nie do vozidla, ktore sa ma co najskor premiestnit z bodu A do bodu B, cize nezdrziavat, nehovoriac uz o rozptylovani vodica ?
Jáááááj som sa zase prespala do nejakej inej doby ??..inak dnes prichádzali rôzne správy o sledovaní frekvencie MHD a čo ja viem voľade aj v Radvani...no zabijem sa keď všeci tak radi poklebetia..)) aj druhá strana hlási...nie je to ono je to už na ....o..((..
hádať sa nonstop s cetujúcimi JE neúmerné zaťaženie... jasnééé, vodič ZVHD sa neháda, ale usmieva...
Ja neviem, čo tu vlastne ešte riešime... Už čoskoro bude zrušená celá MHD... (a nikto si to ani nevšimne) tak málo cestujúcich vo vozidlách tu ešte v čase špičky nebolo... normálne prázdne autobusy... jasnééé, to je zvýšenie kvality... už sa nemusíme v busoch tlačiť... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Habibi