Presne tak, Tajovského ul. je potrebné riešiť komplexne. Konkrétne mám na mysli riešenie kolízneho bodu pred budovou bývalej reštaurácie Park. V uvedenom mieste, kde sa začína stúpanie, v ktorom cesta prechádza úzkou zákrutou, je značne brzdená plynulosť dopravy. Stačí, ak sa stretnú 2 autobusy, alebo autobus s nákladným autom a jedno vozidlo musí jednoducho zastať a dať prednosť druhému. Preto navrhujem lokálne rozšírenie tejto zákruty (keď už nie v celom úseku popri parku). V súvislosti s týmito úpravami by sa mohla vybudovať aj nika pre autobusy. Súčasná lokalizácia zastávky má dobrú polohu (blízko Strieborného námestia, vlastne slúži ako náhrada za Strieborné námestie pre linky, ktoré neprechádzajú cez Strieborné nám.), no na druhej strane, keď tam zastane L34 alebo akýkoľvek prímestský bus, doprava je paralyzovaná a zápchy siahajú až po križovatku Tajovského x Ul. Janka Kráľa x Strieborné námestie. Preto je určite potrebné riešiť túto zastávku. V každom prípade je nutné vybudovať niku, aby bola doprava plynulá. Samozrejme, že som proti tomu, aby sa IAD uprednostňovala pred MHD, ale v tomto prípade je to všeobecný záujem a plynulosť dopravy sa netýka len IAD, ale aj liniek MHD, ktoré na uvedenej zastávke nestoja. Otázne je však umiestnenie novej zastávky, lebo v súčasnej polohe na vybudovanie niky veľa miesta neostáva. A ak sa postaví ďalej (kde je dostatko miesta pre niku), bude zastávka ďaleko vzdialená od centra, a opäť to nebude dobre.
wizard112
Re #20684 JJ: Tak toto mi trochu vyrazilo dych. Bude tam miesto na zastávku, len neviem, kto tam bude nastupovať/vystupovať (použijem výraz územie nikoho). Naozaj to bude asi len pre študentov EF. JJ, ale táto zastávka je aj zastávkou prímestských liniek a podľa mňa na tomto mieste stratí opodstatnenie. Jednoducho povedané, pre ľudí pracujúcich (školopoviných) v severnej časti centra (Slovenka, Lazovná, Horná Strieborná, okolie Strieb. nám.) prestane byť pre svoju vzdialenú polohu atraktívna. Väčšina to bude mať bližšie na Nám. H. Vajanského. Ale týmto krokom sa verejná doprava opäť vzdiali cestujúcemu (a to doslova). Bude síce fajn, že autá cez úzku ulicu v parku pôjdu plynulejšie, ale doplatí na to cestujúci, zatiaľ čo to pomôže IAD (teda IAD sa uprednostní pred verejnou dopravou). A ja si skôr myslím, že by to malo byť naopak. No uvedomujem si, že súčasný stav tiež nie je dlhodobo udržateľný. Treba nájsť iné riešenie...