Reply on: mirkobb #20194:
Neviem, či SO nejako významne ovplyvní trasovania liniek (ak keď by ma to potešilo). A už vôbec neovplyvní linky na nábreží. A môžem vedieť, prečo by autobusy MHD nemohli chodiť po rýchlostných komunikáciách?K tej dopravnej situácii nielen na nábreží... JJ má pravdu, že SO nábrežie neodbremení v takej miere, ako si mnohí myslia a želajú. Je taký predpoklad, že do roku, kedy by mal byť SO uvedení do prevádzky (jeseň 2010), vzrastie vnútromestská IAD na takú úroveň, že intenzita na nábreží bude len o čosi nižšia alebo dokonca rovnaká, ako dnes. Ale to sú len predpoklady, takže realita bude možno iná. SO ale nemá slúžiť vnútromestskej doprave, ale tranzitnej (a to je rozdiel). Na vyriešenie vnútromestkej dopravy sa plánuje výstavba vonkajšieho a vnútorného mestského okruhu (tieto stavby sú ale technicky a samozrejme finančne tak náročné, že bez pomoci štátu alebo fondov z EÚ sa nezrealizujú). Treba postaviť napr. tunel popod Urpín (to bola tiež jedna z alternatív, ako vyriešiť tranzitnú dopravu). Táto stavba sa ale možno "zvezie" s výstavbou protipovodňového tunela. Aj vnútorný mestský okruh bude vyžadovať výstavbu tunela. Ale vráťme sa do prítomnosti. Zatiaľ sa v doprave robia iba nekoncepčné kroky. Napr., čo vyriešila zmena prednosti v parku. Asi len to, že zápcha sa priemiestnila na inú ulicu. Som zvedavý aj na to, či sa toto leto zrealizuje svetelná križovatka Nám. slobody - Kukučínova - ul. ČSA (mala byť hotová v lete 2005, ale všetko údajne stroskotalo na jednom stĺpe). Hlavne že sa postavili semafory na Sládovičovej, ktoré ľudia veľmi nevyužívaju, a jeden som v prevádzke ešte nevidel (stále bliká žlté svetlo).
?
maciatko