Reply on: irizar #18676:
ku MHD v LM nemám nejaké konkrétne výhrady (obyčajne tadiaľ iba "preletím"), ale o to väčšie výhrady mám ku tej paródii MHD v BB. Určite MHD v LM nezaznamenala tak prudký pokles úrovne a počtu cestujúcich medziročne ako MHD v BB. A ZVHD som nechcel až tak degradovať (napokon ešte niečo jazdí, aj keď....)...
JJ
Re #18645 Vladimír: celá 168-čka je deravá ako rešeto, ale daného §16 a jednotlivých odsekov sa dá ako-tak chytiť. Máš pravdu, dohoda mala určite vzniknúť, ale napriek tomu sa dané konanie nedá akceptovať. Ak dopravca má od správneho orgánu vydanú dopravnú licenciu v pravidelnej autobusovej doprave (myslím teraz na MHD BB, a. s.) a uzatvorenú zmluvu o výkone vo verejnom záujme je povinný podľa § 8 (Osobitné povinnosti dopravcu) ods. 1) písm. h)
zabezpečiť na všetkých zastávkach autobusovej linky jej označenie a názov zastávky, číslo alebo iné označenie autobusovej linky a uverejnenie údajov o príchode jednotlivých spojov na zastávku a ich odchode a trvale ich udržiavať; ak ide o mestskú autobusovú dopravu, uvádzajú sa len údaje o odchode jednotlivých spojov zo zastávky; v prípadoch, ak je interval odchodov v ucelených časových obdobiach stále rovnaký a kratší ako 10 minút, možno uviesť len prvý časový údaj odchodu v každej hodine a opakujúci sa interval,
a v nadväznosti na spmenutý §16 ods. 4) si tieto údaje nemá možnosť zverejniť nikam inam ako na informačných tabuliach a označníku dopravcu s najväčším počtom spojov na danej zastávke, kedže dopravca s najväčším počtom spojov na danej zastávke zriaďuje aj označník aj informačnú tabuľu podľa tohto §16 ods. 4).
... resp. by mohol minoritný dopravca zriadiť na každej zastávke aj vlastný označník, zákon mu to nezakazuje, ale ani neprikazuje, teda zákon umožňuje minoritnému dopravcovi využitie situácie, že na danej zastávke nemá najviac spojov a označník zriadil už niekto iný s väčším počtom spojov.
Takže ešte raz - dohoda určite mala byť, ale toto konanie tiež nie je v súlade so zákonom ?