Nezabudol si na L22 alebo si ju navrhol na zrušenie? Ako vidím, rátaš aj s nízkopodlažákom BB 867BA či s Tam busom, no pochybujem, že sú prevádzky schopné... Ale nevravím, že sa nedajú opraviť, len mám obavu z neschopnosti niektorých ľudí, ktorí sa držia hesla "ako sa to nedá".
Kde sú dnes zagarážované minibusy? Na Partizánskej alebo niekde inde?
Nebolo by dobré perspektívne nakúpiť zopár 9,5 metrových autobusov? Napr. na linky ako 32, 33 a 41 resp. aj po zmene CP by našli uplatnenie.
Objavili sa tu polemiky, či by si mohlo mesto prostredníctvom svojho dopravného podniku zabezpečiť celú MHD. Takže to tu približne rozvediem. Pozrime sa ale iba na technickú stránku.
Dúfajme, že Mesto skutočne spustí trol***usy. Takže bývalé trolejbusové linky 1 - 9 budú zabezpečované samostatne.
Autobusy: za čias BBDS bola výprava 29 sólo (vrátane mini) a 20 kĺbov. Ibaže v tom počte sú aj bývalé linky do II.pásma.
Mesto vlastní 21 sólo busov a 14 kĺbov.
A teraz si to prejdime podľa jednotlivých liniek. No keďže ako všetci dúfame bude CP radikálne zmenený, sú to len orientačné počty.
Najskôr sólo vozy:
- súčasná L20, t.j. spojenie Uhlisko - Stará Sásová: 2 autobusy
- súčasná L32 (aj by mohla ostať v súčasnom rozsahu): 1 voz
- súčasná L33, t.j. spojenie THK + Senica: 1 voz
- spojenie Podlavíc (súčasné L34,35,36): 5 vozov
- súčasná L41, t.j. spojenie Senica + Iliaš: 1 voz
- súčasná L42, keďže bolo by potrebné zabezpečiť aj Šalkovú a Majer: 2 vozy
- L43, t.j. spojenie Uľanka a Jakub s Uhliskom: 2 vozy
- nočný: 1 voz
SPOLU: 15 sólo vozov.
Tu by sa dalo aj kombinovať, t.j. napríklad L43 predĺžiť do Majera a zo Šalkovej dať iba jeden voz a podobne. Možností je veľa.
Kĺbové vozy:
- súčasná L21, t.j. spojenie Pieninská - Rakytovce: 3 kĺby by mali stačiť
- súčasná L23, t.j. spojenie Pieninská - Uhlisko: 3 kĺby. Mohlo by to s prekladom s L21 stačiť
- spojenie L24,25,91: 10 vozov
- spojenie na Tatranskú, súčasná L26: 3 kĺby
- L90: 2 kĺby
SPOLU: 21 kĺbov na výpravu
Aj tu by sa dalo kombinovať, napr. L26+34 a podbne, takže dalo by sa počty znížiť.
Teda keď to zhrnieme, pre mesto vzniká problém s počtom kĺbových busov. Pokiaľ ale ostaneme pri približných počtoch, bolo by potrebné:
1. prenajať (alebo kúpiť) aspoň 2 - 3 sólo vozy - kľudne aj od SAD ZV (má z čoho) alebo od BBDS (môže byť aj B 732, veď tie BB-695AR a BB-955BC boli dobré). Tie by boli iba dočasne ako záloha a keďže by bolo nutné v ďalších rokoch investovať do obnovy vozidlového parku, pri prvej príležitosti by sa vyradili alebo vrátili majiteľovi.
2. prenajať (alebo kúpiť) aspoň 5 kĺbov (aj viac). Rovnako buď od SAD ZV (keďže keby prišla o MHD BB, nebude mať pre ne využitie), alebo od BBDS (v tomto prípade neviem, čo sa už predalo - to by mohol napísať LUK - ale hádam ešte tie B 741 majú). Alebo prenajať alebo kúpiť kĺby aj od iných dopravcov, veď nie sú tu jediné SAD ZV alebo BBDS
Na základe predbežných počtov, pokiaľ by bola výprava 15 sólo a 21 kĺbov, by zabezpečiť MHD dopravným podnikom mesta bol problém iba zohnať kĺby. V prípade že by sa spravil dobrý CP, t.j. na Tatranskú by stačili aj sóla (prenajať sóla by malo byť ľahšie ako získať kĺby), nebol by to zase neprekonateľný problém.
Isteže sú potrebné investície, ale pokiaľ sa chce, je na čom stavať. Väčším problémom by bolo získať odstavné plochy, dielne a umyvárku.
Po Bratislave sú, resp. boli alebo občas bývajú na plechoch DPB a. s. okrem vývesiek DPB a. s. aj vývesky spoločností/dopravcov: SAD BA, vrámci projektu BID, prímestské linky; Blaguss Slovakia - bezplatné linky do Obchodných centier; Blaguss Slovakia - linka Bratislava Letisko MRŠ - Wien, Erdberg strasse; Zájazdy Bratislava - kedysi bezpl. linky do nákup. centier, počas predvolebnej kampane účelová linka zaplatená kandidátom na poslanca
No v každom prípade, ak by "hocikto" tie označovníky odmontoval a prisvojil si ich, pácha prečin v zmysle zákona č.300/2005 Z.z.
Čiže aj mne ak niekto kopne loptu do záhrady, nemôžem si ju nechať. Ani ju vyhodiť do smetí /ak etš k tomu viem komu patrí/.
A v neposlednom rade, ak by to bolo náhodou výsledkom konkurenčných praktík dopravcov v BB, ide o súkromnoprávny vzťah - vlastníctvo. A to je nepremlčateľné. Čiže v takom prípade mala najprv predchádzať odmontovaniu výzva.
Nakoľko nevieme kto a ako to urobil, je tu podozrenie zo spáchania prečinu a v zmysle § 3 zákona č.301/2005 Z.z. je každá právnická osoba, ktorá sa dozvie o skutočnostiach nasvedčujúcich spáchaniu TČ /či už prečinu alebo zločinu/, má POVINNOSŤ oznámiť skutočnosť orgánom činným v tretsnom konaní.
Jasné, to nespochybňujem. Ja sa len pýtam, či bola dohoda, i keď nepredpokladám, že by nebola. Lebo počítam s tým, že SAD ZV môže vyhlásiť, že mu niekto niečo protiprávne doinštaloval na jeho označníky bez jeho vedomia.
Čí pracovníci vlastne CP MHD BB na označníky SAD ZV inštalovali?
Celkovo situacia tu nie je normalna. Na nitrianskom fore je jeden chlapik, co Bratislavu ustavicne dava za vzor. Ako to teda na oznacniku v BA? Tam kde premava aj iny dopravca (Blaguss - zmluvna preprava zadarmo pre obchodne centra) je na oznacniku MHD miesto cisla linky logo tohto dopravcu a medzi cestovnymi poriadkami aj CP tej bezplatnej linky. Tato vyveska vyzera inak ako vyveska DPB, je vsak umiestnena spolu s nimi.
Ked uz mame v MHD viac dopravcov, je myslim ulohou mesta aby dokazalo zabezpecit vyzor oznacnikov, aby vyvesky sli pod plexisklo a aby tam boli vsetky linky MHD co stoja na danej zastavke.
Precital som si o tych strhnutych vyveskach. Aj mna samotneho zarazilo vcera /skore poobedie/ iduc trasou plavaren-namestie-Rudlovska-nova Sasova, ze na takmer ziadnej zastavke nie je vyveska CP MHD a.s.
Moja dobra rada: mame tu RTV, ktora ma velmi rada prispevky na temu MHD. Akurat vcera bol prispevok o zmenach v MHD (Kolacna "spytovala" Modranskeho). Samozrejme, ze to bolo zmanipulovane a zrezirovane v prospech SAD ZV. Ide o to, ze je to excelentna prilezitost dokazat, ze je RTV platena SAD ZV. Teda keby to odmietli "natocit". Podla mna je to velka kauza, a taketo strhavanie CP MUSIA ZVERENIT. Ved prave tym sa oni hrdia, ze su aktualni a zachytavaju dianie v meste. A toto je sprava minimalne vcerajsieho dna ak nie tyzdna.
Ak by sa to podarilo-teda, ze by s Vami urobili rozhovor, urcite byt na Vasom mieste by som sa zmienil o tom, ze je to trestny cin a ze to nenechate tak a obracate sa na policiu.
Zaroven je to idealna sanca na spropagovanie Citybusov a MHD, a.s., KTORU TERAZ POTREBUJETE (/ME) ako sol!!!
A urcite by som sa na Vasom mieste obratil aj na ine spravodajske media v meste (printove, televizne ci rozhlasove)
---------------------P.S.: Pokial bude okolo MHD, a.s. ticho a neozvete sa a nechate si brnkat po hlave, moze to "napredovat" tak, ako sa to vyvija s BBDS...------------------------
P.S.2: Ked budete osadzat nanovo cestovne poriadky, teda vyvesky, KONECNE ich nainstalujte na drziaky!!! A nie len na nity. Bolo to priserne amatersky namontovane a hockto to mohol 1 rukou strhnut...
Oznamil uz niekto predo mnou. 100%-tny Abdul asi myslel prezumpciu neviny..?
Pre Abdula: Ty vies o akeho pachatela sa jedna? Ty si sa to z mojho prispevku dozvedel?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
wizard112
Kde sú dnes zagarážované minibusy? Na Partizánskej alebo niekde inde?
Nebolo by dobré perspektívne nakúpiť zopár 9,5 metrových autobusov? Napr. na linky ako 32, 33 a 41 resp. aj po zmene CP by našli uplatnenie.