dnes som po par dnoch videl aztv a nejaky chlapik hovoril ze spoja 6 s 26 a 2 s 22 len ma zaujima ako zabezpecia dopravu na stanicu teraz kedze predpokladam ze tieto linky budu prechadzat cez nam. slobody a dalej pokracovat ako sasovske...
vodič autobusu je všeobecne nedostatkový "tovar", takže určite prijíma. Jediný, kto má vodičov nadbytok je SAD ZV. Preto si aj môže dovoliť im neplatiť príplatky za víkendy a sviatky ... ?
Vo ZV stále premáva B 952E na L.8, ale transp. Emtest nemá pustený. Nevedia s ním asi robiť. ? . Nevie niekto čo je s Tambusom, lebo sa chvália, že mesto im dalo 35 busov, ale on nepremáva. ?
ISO 9001 znamená Quality Management System. V podstate som ho opísal dole...
ISO 14001 však už je Environmental Management System, ktorý v skratke popisuje to, že prevádzky by mali byť šetrné na prírodu, a že tá krabica, do ktorej sa hádže starý papier sa nevolá zber, ale napr. zberná nádoba EMS na papier. U nás sa napr. vrámci EMS má eliminovať počet CRT a zakúpiť nové LCD, ktoré majú menšiu spotrebu elektriky, a v zime zbytočne nevetrať keď sa kúri a podobné ptákovinky.
V podaní SAD ZV to znamená šetriť prírodu od nebezpečných splodín, ktoré vznikajú pri "spaľovaní" v elektromotori a zakúpenie osviežovačov vzduchu s motormi EURO 3
príklad, ktorý som uviedol je čisto fiktívny. Nerozumiem technickým veciam opravy autobusov, nerozumiem vnútornému členeniu firmy SAD ZV.
Snažil som sa len opísať, čo môže pre dopravnú firmu znamenať ISO 9001 tak, ako to vidím ja z pohľadu programátora, čo znamená tento certifikát vo firme kde pracujem. Verím však, že to nie je žiadny prínos pre kvalitné fungovanie podniku, ale prispieva k tomu, čo by sa malo v modernej spoločnosti čo najviac elmininovať - byrokracia.
No, a už vieme, kto bola tá posledná firma na Slovensku, ktorá nemala certifikát ISO 9001.
Myslím, že každý zamestnaný v nejakej trošku väčšej spoločnosti sa s týmto pojmom už stretol. Nie som QMS manager, aby som vedel presne o čom to je, ale v skratke to znamená to, že sú vo firme popísané procesy, čo neznamená, že sa dodržiavajú, ale mali by sa dodržiavať.
Popis firemného procesu môže byť v stručnosti: Proces sťažnosť: Poštou príde sažnosť, rozbalí ju sekretárka, posunie ju kompetentnej osobe. Sekretárka zaeviduje posunutie sťažnosti konkrétnej osobe, konkrétna osoba zaeviduje prijatie sťažnosti.
Proces oprava autobusu:
Pokazí sa autobus, ide do dielne. Šofér má svojho vedúceho, dieľňa svojho.
Postup: 1. šofér kontaktuje svojho vedúceho a povie, že sa pokazil autobus, zaeviduje pokazený autobus, vedúci si zaeviduje pokazený autobus.
2. Vedúci kontaktuje vedúceho dielne, vedúci dielne zaeviduje požiadavku na opravu autobusu, vedúci šoféra zaeviduje vybavenie požiadavky na opravu autobusu.
3. Vedúci šoféra povie šoférovi, že môže prísť s autobusom do dielne, zároveň zaeviduje, že vybavil opravu autobusu.
Vedúci dielne povie technikovi o tom, že príde pokazený autobus, technik si zaeviduje, že príde pokazený autobus, vedúci dielne si zaeviduje, že oboznámil technika.
4. Konečne sa dostane autobus do dielne ( s prípadným odťahom ešte vstupujú prípadný ďalší účastníci procesu)...
5. Technikovi privedú autobus do dielne. Technik zaeviduje privezený autobus.
6. Technik obhliadne autobus, zisťuje príčinu poruchy. Zaeviduje, že zisťuje príčinu.
7. Technik zistil poruchu, zaeviduje, že zistil poruchu,
8. Technik zisťuje spôsob odstránenia poruchy, eviduje že zistil spôsob odstránenia poruchy.
9. Technik zisťuje, či oprava danej poruchy nespadá pod osobitný proces, ak nie, je to lepší prípad, ak áno, musí evidovať stretnutia so svojím vedúcicm následne čo ja viem čím.
10. Keďže v mojom modelovom postupe pre ISO 9001 dieleň sa len jednalo o povolenú šróbičku na tyči, ktorej sa držia cestujúci, nie je potrebný ďalší proces, a tak technik dotiahne šróbičku, zároveň zaeviduje dotiahnutie šróbičky, oznámi svojmu vedúcemu, že autobus je v poriadku.
11. Vedúci technikov oznámi vedúcemu šoférov, že autobus je v poriadku, pričom si tento krok opäť vzájomne zaevidujú.
12. Vedúci šoférov oznámi vedúcemu autousu, že autobus je v poriadku, pričom si to vzájomne zaevidujú.
13. Šofér nasadá po šiestich hodinách papierovania do autobusu, teší sa, že splnil normu ISO 9001, ktorú management jeho podniku prijal preto, aby sa mohol pýšiť fiktívnym certifikátom kvality.
Prax je však určite taká, že povolenú šróbu si dotiahne vodič sám pri prestávke, načož však porušil procesný postup ktorý mu ukladá norma ISO 9001, takže jeho riaditeľ síce v sídle prevádzky tento zdrap papiera má na stene zavesený, nepostupuje sa podľa neho, takže si s ním môže akurát tak vytrieť riť.
Práve videná L3 na Poľnej v smere do Krematória s bezproblémovým nastavením bočného transparentu. Teda číslo nezakrývalo názov konečnej zastávky. Len ten názov ešte zmeniť na Kremnička, krematórium. Aby to sedelo s CP.
Teraz budem pár dní mimo. Tak aby vás tu netrafil šľak z prevádzkovateľa MHD za to čo si najbližšie na nás vymyslí.
Treba napísať do tej spoločnosti, nech prídu vykonať priebežnú kontrolu do BB. To im potom ten certifikát zoberú a už ho nikdy nedostanú. Povedzte mi, za čo dostali ten certifikát? Za tú nekvalitu?
adrive