Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

... hysteria je slovo cudzieho povodu, historia je nieco uplne ineho... 🙂

Na trolejbusy sa skladali a svojimi danami prispievali este nasi otcovia a my - ich nepodareni fafrnkovia si to, co nam tu zanechali, nechame vsetko znicit a rozkradnut? Lebo sme asi mnohi padnuti na hlavu... ! Tu nejde o to, ci na teba niekde prsalo alebo nie, tu ide o sedliacky rozum!
Mam len takypocit, ze az moc sa tu diskutuje uz mozno o nerealnej veci-trolejbusoch a dako sa zabuda na problemy aktualne, co sa kazdodennej dopravy tyka. Ano, je potreba sa ozvat koli trolejbusom, ale este vacsia potreba sa snazit riesit problem autobusov, vozoveho parku a momentalnej situacie. Lebo teraz nejde ani tak o to, ci trolejbusy budu alebo uz nebudu, ale v prvom rade by malo ist o to, ci budu mat obyvatelia BB kvalitne zabezpecenu dopravu, so zodpovedajucim vozovim parkom, hustymi intervalmi a je uplne jedno ci to bude doprava autobusova alebo trolejbusova. Iste, druha vec je, ci sa ma rusit daco, co tu je vybudovane, ale nemalo by to zatienit problem kazdodenny, ktory nie je az tak dolizity ci ide o trolejbus alebo nie.
Reply on: PIT #12687:
k tomuto doporucujem si precitat aj prispevok #12434 , kedy p. poslanec Smädo (teraz veľmi zastávajúci teóriu SAD Zvolen, a. s., o nevhodnosti trolejbusov) žiadal o rozširovanie trolejbusovej siete.
p. Lačný: „Ta diskusia na imhd je uplne jalova a plna jedu. Je neplodna.“ - toto je jeden z našich "skvelych" poslancov MsZ, ktory potom, k comu nechali dospiet stav dopravy v meste si dovoli takyto vyrok?!. Vrelo doporucujem si pozriet Vaše rokovanie MsZ a potom presne uvidíte, co znamena uplne jalova debata plna jedu, kedy si poslanci drvivu väcsinu casu nadavaju navzajom, zamyslaju sa nad skutocnostou, ci sa maju vobec problemom zaujimat a ked konecne prichadza cas, kedy ba sa mohlo zacat samotne riesenie problemom, niekto z poslancov da navrh na ukoncenie diskusie a nasleduje nekompetentne hlasovanie alebo ukoncenie rokovania. Svedkom takehoto postupu som bol doposial na kazdom zasadnuti, ktoreho som sa zucastnil (a nebolo jedno).
"Obnova trolejbusov? Ano, ale kto? SADBB, ktora nema licenciu" - opäť dokumentuje, ye o tom nic neviete a ani ste neurobili preto, aby ste o tom vedeli dostatocne vela na to, aby ste boli kompetentný 13.12.2005 hlasovat. Pre informáciu BBDS momentálne nemá licenciu na prevadzkovanie dopravy na drahe (co vsak je rozdiel s licenciou na prevadzkovanie drahy, kedze to su dva rozdielne pojmy) a pokym nema istotu a nie je rozhodnuty, ze ide prevadzkovat na drahe dopravu, licencia mu je zbytocna, nakolko pocas platnosti musi dopravu prevadzkovat alebo si nechat licenciu odnat!
Reply on: gandalfbb #12670:
Tak konecne vieme, aky je podiel mesta na trolejbusovej doprave. Vo vyhlaseni BBDS k prevadzkovaniu MHD sa pise:
"Rozhodnutie o novom dopravcovi definitívne zlikviduje trolejbusovú dopravu za 260 mil. Sk (pri dnešných cenách 1 miliardu Sk), znehodnotí majetok mesta a štátu za 58 mil. Sk..."

Z toho vyplyva, ze podiel mesta je 22.3% (58/260).
To nie je malo!

Mohli by zachovat aspon byvaly skusobny okruh okolo Sidliska a 1 mestsky trolejbus a jednu 14Tr (idealne 1001), ktore by jazdili dokola ako v rokoch 1987-88. Ako mala spomienka:) ?
Reply on: Karol Nagy #12589:
neviem, odkiaľ máte túto informáciu. Prednosta MsÚ Ing. Miroslav Muroň nie je členom predstavenstva ani dozornej rady SAD BBDS, a. s. http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=10107&SID=3&P=0
Je len predsedom predstavenstva spoločnosti Mestská hromadná doprava Banská Bystrica, a. s. http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=7273&SID=3&P=0
Karol Nagy: cenim si ze aktivne pomahas s peticiou, ale vsetkeho vela skodi. Teraz ked sa tolko deje, zvazuj aky prispevok napises.
Zbytocne NEOPAKUJ co si uz napisal. Napis len ak mas nejaku novu informaciu. To plati aj pre podpisove miesta, napis len nove miesto. Ak nebudes floodovat, kazdy rozumny uzivatel najde co hlada - aj tie podpisove miesta. Ale ak diskusiu zahltis, nie je sanca.

Netreba miesat OZ (prevadzkovatel imhd.sk) a webmasterov jednotlivych sekcii. Vcera som oficialne prebral prava pre BB. Upozornujem ze tu tiez nie je uplna demokracia a prispevky je mozne mazat. Nie som jediny s takym pravom. Ako som ti vravel, tato struktura DF vyhovuje stalym uzivatelom. Nove fora, okrem dispecerskeho sa neosvedcili. Bodka.

Vyroba trolejbusu sa myslim realizovala v Szegede a v Ostrave. Vzdy sa jednalo o prerabku autobusu. Poskladat novy trolejbus vie aj BBDS, otazka je naco? (recnicka otazka, prosim neodpovedat)
Reply on: mcross #12681:
To je blbost,staci si pozret CP na tejto stranke a zistis, ze trolejbusy stale premavaju v MHD ? ? ?
Reply on: Karol Nagy #12678:
2 SK ani 5 Sk nič nerieši, nema zmysel sa tu bavit o drobnych...
ludia co je pravdy na tom ze odviezli t-busy uz prec z BB ?
Reply on: Karol Nagy #12678:
Si asi nechápavý výrobné náklady na trolejbus by nepokryli záujem, čiže na cenu cestovného lístka by to nemalo žiadny efekt, práve naopak. Výroba by bola stratová, zhltla by vaľa peňazí a dopravné podniky by sa dostali ešte do hlbšej zadĺženosti. Toľko o tom hawk.
Reply on: Karol Nagy #12678:
Bože môj dobrý, čo je vyrobené na kolene nikdy nebude dobré. Poznám aj názory cestujúcich ktorí doslava šomrú keď majú nastúpiť do Varia a Granusu. Otrasná kvalita vypracovania, nepohodlné sedadlá, hlučnosť. O vypracovaní a pozinkovaní karosérie je aj zbytočné hovoriť. Mercedes sa môže hambiť za to, že si zkazil reputáciu tým, že si dal do SAD Lučenec vyrábať model Mercedes Vario. O Granuse ani hovoriť nebudem.
Reply on: mimi #12677:
Nemyslíš, že by sa hádam našli nejaký cestujúci, ktorí by do takých autobusov, ale hlavne aj do svojpomocne vyrábaných trolejbusov nastúpili? Napr. za cestovné znížené o 2 SK?
Reply on: Karol Nagy #12676:
Podľa toho ako tie autobusy vyrábali aj vypadajú viď Mercedes Vario, Granus a podobné zlátaniny. Ďakujem o takéto dopravné prostriedky nemám záujem.
Reply on: mimi #12673:
Zatiaľ nemám čas na podrobnejšiu odpoveď, príklady zo sveta. Len mi, prosím Ťa povedz: Keď mohli vyrábať autobusy takmer na kolene - a lacnejšie než veľké firmy samotné dopravné závody, resp. opravárenské dieľne, ktoré sa od nich odtrhli a sprivatizovali (Zvolen, Lučenec, NOvé Mesto nad Váhom), prečo by takúto výrobu nemohli realizovať aj spojené dopravné podniky.

K tomu Tvojmu výpočtu, čo všetko treba by som ešte skromne doplnil:

skrutky
matice
zváracie agregáty
a milión vecí.

Ale všetko sa dá, keď sa chce.
Reply on: poslanec.sk #12608:
Napísali ste:

" Ešte k petícii - NIKDY SOM SA NEVYSLOVIL PROTI! - to je demagógia, ktorú veľmi dobre poznám"

Písali ste pred Silvestrom, že petícia nemá zmysel, že je už neskoro. Nájdem Vám to. Ak nie, ochotne sa ospravedlním. Len majte strpenie, lebo ako iste súhlasíte, toto nie je ani fórum, všetko ide za sebou, ja to mám posťahované asi v 70 súboroch, nemal som to kedy dávať dokopy, nie je tu vyhľadávač..."

"Nešéfujem žiadnej kancelárii na Kapitulskej 13, ale viem isto o tom, že pokiaľ ich autori petície oslovia s prosbou o pomoc, určite sa pokúsia nejako pomôcť pri zbieraní podpisov, ale tiež majú svoj pracovný režim a nemôžem sa ja za nich k niečomu takému vyjadrovať. Kontakt je na www.cko.sk"

Vychádzal som z toho, že v adresári BB MVO ste uvedený ako kontaktná osoba pre O. Z. Občania v akcii. Platí to ešte? Ak aj nie, iste každý uzná, že označenie niekoho za šéfa občianskeho združenia nie je nadávkou.

Moje napomenutia nesmerujú v tomto len na Vás, ale aj na autorov petície, členov petičného výboru, ktorí najprv priznali, že o organizovaní petície nič nevedia, ale ani neskor a dodnes neprejavili dosť záujmu v tejto stránke. Nevadí, hlavne že majú kamošov, ktorí im už tú spústu podpisov zozbierali. Ale ja sa nikdy neuspokojím ani so sebou, ani so stavom , keď možno vykonať oveľa viac...

Ak autori, ktorí asi ešte nikdy neboli vo Vašej kancelárii (Prečo dávate kontakt len na CKO, keď ste tam hádam spolu aj Vy - OVA), hádam nechcete, aby som tam chodil sám, ako som bol už aj v iných ončianskych združeniach - a úspešne. Autorom petície som ponúkol poslať adresy banskobystrických občianskych združení. Zatiaľ neprejavili záujem - aspoň kým som to tu stíhal prelistzovať.

"Moja ponuka k uvádzaniu miest do komentárov na poslanca.sk, kde sa dá podpisovať bola daná ako POMOC PETÍCII a nie ako KONKURENCIA! Kto to nechápe, ... ermm"

Som rád, že to tak deklarujete. Ešte radšej by som bol, aby Vaša ponuka mala už konečne aj nejaký ohlas.
Reply on: Karol Nagy #12672:
láskavo nevytrhávajte moje slová z kontextu! Povedal som, že "ak sa vám tu nepáči, tak sem nechoďte, nikto vás sem nevolal" V opačnom prípade sa nesťažujte, že vám toto DF nevyhovuje... Howgh... Viac niet o čom... ?
Reply on: Karol Nagy #12657:
Tak ťa musím vrátiť späť z Mesiaca na Zem. Väčšiu blbosť ako spojiť dopravné podniky a vyrábať si trolejbusy som nepočul.

Prečo?

1) Vypracovanie projektu vozidla, teda zaplatiť inžinierov projektantov atď.
2) Výstavba výrobného podniku
3) Subdodávatelia
4) Homologizácia a skušobná prevádzka vozidla.
5) Zaplatiť zamestnancov výrobného podniku.
6) Marketingová stratégia predaja
7) Odbyt vyrobených vozidiel


Jednoznačne náklady na niečo takéto si ani jedna SAD ani dopravný podnik mesta u nás nemôže dovoliť a je to aj ekonomicky nevýhodné.
Reply on: LUK #12669:
Píšete: "Nikto Vás sem nevolal." Majú sem azda prístup len tí, ktorých zavolal LUK. Alebo majú privilégium volavky aj niektorí iní vyvolenci? Pýtal som sa Kamiho, koľko má občianske združenie imhd.sk členov. Nevedel, ale hovoril, že asi len troch (Toľko vyžaduje Ministerstvo vnútra na registráciu občianskeho združenia, pričom jeden musí mať viac ako 15 rokov - ak sa nemýlim). A ani jeden z nich nie je z Banskej Bystrice.

TAK AKÉHO ŽIVÉHO ČLOVEKA, NIE NICKA SA MOŽEM OPÝTAŤ NA PODMIENKY PRISPIEVANIA NA TOTO FÓRUM? A KTO MI POVIE (okrem registra MV SR, ktorý je tiež na webe) mená aspoň tých troch zakladajúcich členov imhd.sk?
Reply on: adrive #12668:
Viacerí ma - aj tu podporili s myšlienkou, aby tu bola osobitná sekcia, pododnož alebo dávané denne informácie do noviniek s hlavnými údajmi o petícii:

Koľko je odovzdaných podpisov
Koľko je nahlásených podpisov
Na ktorých verejných miestach sa zbierajú podpisy
Do kedy sa predpokladá zber podpisov
Aké známe osobnosti podporili petíciu
Kedy a kde bude prvé stretnutie zberačov a organizátorov zberu podpisov a pod.

Kým to nie je a nie je ani nič podobné, nemal by mať proti tomu nik, že dávam denne aspoŇ LEN 2 - 3 linky na miesta, kde tieto údaje uverejňované sú, resp. budú. Neviem, či sa Ťa mám prosiť o minimum tolerancie alebo čo. Myslím, že žiadne iné, aj najnezmyselnejšie príspevky Ti tu nezavadzajú.

ALEBO TI ZAVADZIA SAMOTNÁ PETĆIA "SPOLOČNE ZACHRÁŇME TROLEJBUSY" ako rozčuluje napr. poslancov MsZ Ing. M. Tomana, R. Lačného a iných?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.