Reply on: Karol Nagy #12657:
Tak ťa musím vrátiť späť z Mesiaca na Zem. Väčšiu blbosť ako spojiť dopravné podniky a vyrábať si trolejbusy som nepočul.Prečo?
1) Vypracovanie projektu vozidla, teda zaplatiť inžinierov projektantov atď.
2) Výstavba výrobného podniku
3) Subdodávatelia
4) Homologizácia a skušobná prevádzka vozidla.
5) Zaplatiť zamestnancov výrobného podniku.
6) Marketingová stratégia predaja
7) Odbyt vyrobených vozidiel
Jednoznačne náklady na niečo takéto si ani jedna SAD ani dopravný podnik mesta u nás nemôže dovoliť a je to aj ekonomicky nevýhodné.
Karol Nagy
Aj v Lučenci vtedy, v počiatkoch privatizácie vyrábali vlastné autobusy v malých množstvách pod. zn. Slovbus.
Chcem tým povedať to, že obľúbený argument odporcov ekologickej dopravy (žiaľ osvojila si ho aj zvolenská SAD-ka) je, že trolejbusy sa vyrábajú v malých sériách a tak, hoci ich výroba je nenáročnejšia (aj údržba), sú drahšie.
KEBY SA VŠETKY DOPRAVNÉ PODNIKY NAPR. LEN NA SLOVENSKU (Kde je ich päť) prevádzkujúce trolejbusy (vrátane BB) SPOJILI A VYRÁBALI SI SAMI TROLEJBUSY?
URČITE BY BOLI OVEĽA LACNEJŠIE NEŽ KUPOVANÉ AUTOBUSY A SAMOZREJME AJ LACNEJŠIE AKO KUPOVANÉ TROLEJBUSY (v cene, ktorých je najväčšou položkou daň a zisk. Daň nemusíš platiť, keď si niečo vyrábaš sám pre seba)