Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Caute pani! Nova svetelna krizovatka na Kukucinovej! 🙂
1.Ked bola ta obchadzka ponad centrum kvoli likvidacii pletiva ponad Rudlovsku cestu- tak aj ja som cestoval doobeda cez Komenskeho. Len mi je luto, ze som nezazil to zdesenie, ked cestujuci zistili, ze vodicovi (?) hrablo a vybral sa inakade ako mal ist. Skoda, ze som nemal cas nastupit o zastavku skor-to by som si schuti vychutnal 🙂
2.Tomu mudremu panovi z Emtestu: ako Sasovcan mam moznost cestovat 2 novymi dlhymi Karosami, kde je Emtest a hlasenie zastavok: v SPZ konciacej 16- kou- sice pekne v buse ukazuje cas aj nasledujucu zastavku, no nic akusticky nehlasi. (Zeby teta z Lumenu mala dovolenku? :))) A naopak v SPZ konciacej 15-kou naopak ukazuje len cas, no nic o zastavkach nepise, zato hlasi akusticky zastavky. (p.s. vsetkym: viete, ze zastavky mozno pre hlasenie aj manualne, nielen rucne ovladat? – mam znameho vodica a raz to tak robil).
A o paneloch co nesvitia, zvacsa 3. panel, skoda stracat rec.
O malych novych Karosach s Emtestom sa nevyjadrujem, lebo nimi necestujem.
3.Ako kazdy rok, ako cela Bystrica, sa tesim o mesiac na zmeneny (nie vzdy zmysluplne) redukovany letny grafikon. A co vy? 🙂
4.A od dalsieho vodica mam opat info, ze MHD chce stare Ikarusy do konca roka vyradit! Tak im drzme palce, ved uz hrdzaveju aj zrenovovane.
5. Uz by mohli konecne zrusit priplacanier za linku 90, ved napr. od Slovenky do Sasovej ide rovnako ako 91-tka a za tu nic viac nechcu.
6.Uz asi cca 2 roky sa aktivne uvazuje o zriadeni svetelnej krizovatky pod starym Priorom: Kukucinova- Nam. Slobody vs. Ul. Cs. armady a v tomto roku ju uz maju aj realne postavit (to v suvislosti s debatou o svetelnych krizovatkach).
A este mala poznamka: krizovatku Slovenka vs. mestsky park by vyriesil kruhovy objazd- tak ako mi to este pred par rokmi povedal instruktor v autoskole, ked som si robil vodicak. 🙂

7. A na zaver by som rozprudil debatu o oznacovani liniek MHD tabulami s cislami- v autobusoch, ktore nemaju svetelne displaye (a tych je stale dost), takmer nikdy nie je cislo linky vzadu, pri Ikarusoch je stastie ak su 2 tabule namiesto naprojektovanych 4! Tak sa vam moze stat ako mne, ze utekam odzadu na autobus a az pri prednych dverach zistim, ze zbytocne.Co si o tom myslia ostatni spolubesednici? 🙂
Kompetentni, ak to citate, konecne sa zobudte, ved kusok drevotriesky na cislo stoji par korun!
nfc: takže tomu mám rozumieť tak, že z bezpečnostných dôvodov to zahlási zastávku "Úsvit" ešte pred (predchádzajúcou) zastávkou "Štadlerovo nábrežie"? 🙂
Reply on: Petik #1014:
ano Kapitulska je kriticka, dalej je to lepsie, ale niekedy sa neda na krizovatku Kapitulska ani vojst, takze ruzove to nie je.
Pri zmenach na semaforoch treba zvazit, ci by si nebranili auta smerujuce rovno Uhlisko - Kapitulska. Odbocenie je v pohode, vsade su 2 pruhy.
Mozno sa bude do BB lietat uz toto leto!
1. vnutorny transparent by mal fungovať korektne po prehratí programu v busoch.
2. GPS funguje 100%, problémy môžu byť v uzatvorených budovách /železobetónové konštrukcie atď./.
Presnosť určenia polohy je cca 20m. Tá nepresnosť je tam zámerne z bezp. dôvodov.
Re #1016 Majkl:
Kami, nfc: ja mám na túto vec taký názor, že vnútorný transparent (hlásenie zastávok) musí fungovať na 100%. Nie je prípustné, aby čo i len jednu zastávku hlásil zle (lebo potom neinformuje ale dezinformuje). Toto treba vyriešiť, a ak to systém GPS na 100% nedokáže, tak treba zvoliť iný (neviem, aká je presnosť zamerania polohy zo satelitu, ale podľa mňa meranie vzdialenosti prejdenej vozidlom je jednoznačne presnejšie - najmä preto, že údaje GPS sú skreslené napr. pri zlom počasí, alebo pod stromami...)
Kami: Ten BB plyňák už nejakú dobu jazdí (viac ako rok), ale údajne sú s ním dosť veľké problémy - furt sa kazí...

Petik: Prístavný most v BA sa už donončuje - v rámci stavby diaľnice na Einsteinovej ul (Prístavný most - Incheba).
Reply on: Kami #1013:

Mozno sa pletiem, ale kriticka je asi hlavne krizovatka s Kapitulskou.
Snad by pomohla zmena cyklu krizovatky tak, aby obidve vedlajsie cesty mali zelenu naraz, cim by sa trochu skratila cervena na hlavnej.
Reply on: Petik #1012:
neviem, ci by to bolo rychlejsie. Ak by si siel 80-90 km/h a je jedno ci na Zvolen, alebo Ruzomberok, ten tranzit by proste mesto obisiel. Lebo bude to este horsie. Zatial sa auta hybu, len pomaly, ale za chvilu to bude este horsie. A vsetky busy budu stat spolu s autami.
Reply on: Kami #1011:

Na ten ENTER tam ale nie je miesto:(
Autobusovy pruh - no obavam sa, ze by sposobil skor problemy a rozsiril zacpy do sirokeho okolia - viz Praha po vyznaceni BUS pruhu na magistrale. Vsak na tej I/66 sa to posuva dost rychlo.
Inak pocul som ze tranzit je len 10% premavky na I/66. A som zvedavy, kto by sa trepal na dlhy "velky severny obchvat" cez kopce. Po nabrezi by to asi bolo rychlejsie aj so zacpami.
Reply on: Petik #1009:
Nie len zobrat z parku (neviem, kto by to povolil) ale ani most cez Bystricu nie je stavany na taku premavku. Nielen EXIT ale aj ENTER 🙂 by vyrazne pomohol Striebornemu namestiu. Tu je vsak dalsi problem - nabrezie. V minimalistickom variante by pomohol ten EXIT/ENTER na Hustaku z jedneho smeru a zaroven dobudovanie maleho severneho obchvatu. Ale presmerovat cestu I/66 mozno az riadnym obchvatom - bud v trase huntikov ako je planovany (zcasti koliduje s malym obchvatom) alebo popod Urpin ako niektori stale snivaju.

Za chvilu bude nutne zriadit na nabrezi riadny autobusovy pruh. Riadne kontrolovany "zelenymi".

Inak, videli ste uz bystrickeho dracika ? Je to biela Karosa 700 s GO na 900.
Reply on: Kami #1008:

No ta cesta z Hustaku - to je krasny priklad komunistickeho megalomanstva vsade stavat cesty (najlepsie v centre mesta) a burat vsetko co im pride do cesty. Este aj "odbocku" tam mali prichystanu:)
Podobne stavby su napr. dodnes nedokonceny Pristavny most v BA a mnohe dalsie.
Reply on: Kami #1008:

Podla mna je tam miesta dost, ale treba zobrat kus parku.
Mozno by tiez pomohlo postavit na Hustaku EXIT z dialnice v smere od Ruzomberka (povedla trafostanice). Spolu s dokoncenim toho obchvatu by to IMHO aspon jednosmerne vyrazne odlahcilo dopravu v okoli Strieborneho namestia.
Ale to uz budu asi lacnejsie tie semafory 🙂
Reply on: Petik #1006:
pri Parku nie je miesto na odbocovaci pruh. Dost je tam problem v zime, niekedy sa ani nemozu vyhnut dva nakladne auta.
Uvazuje sa (uvazovalo ?) ze cesta pojde z Hustaku poza IVANa cez byvalu Synagogu a cez Vansovej. Ale nechali postavit budovu na J. Krala v tej trase (hned vedla pozemku synagogy) tak neviem. Pomohlo by aj dokoncenie maleho severneho obchvatu, hlavne usek od Luptaka na hlavnu cestu.
Reply on: nfc #1005:
oni zamerali aj trasu.
Ale naozaj, tam nie su rozdiely oproti linke 1. (1506 jazdi na linke 1.)
Reply on: Kami #1004:

Krizovatka J.Krala-Tajovskeho: mozno by stacilo pridat odbocovaci pruh (aby pre odbocenie doprava/dolava bol samostatny pruh) z Tajovskeho ul. aj od Hustaku. Inak budu semafory len zdrzovat - budu moct pustit naraz len jeden smer.

Krizovatka Kupelna-Tesco: to je blbost mesta, ze pri vystavbe Tesca nepozadovali postavit tu krizovatku. Teraz to budu stavat za vlastne?

Predtym boli semafory aj na krizovatkach Sladkovicova-Kupelna a Sladkovicova-Horne Prsany, ale nepamatam si, ze by niekedy fungovali.
BTW na Sladkovicovej by som pridal normalnu krizovatku s Bernolakovou a Kalinciakovou. To obchadzanie je tam pekne hlupe.

Hustnuca doprava je priamy dosledok klesania obsadenosti predrazenej MHD.:(

Este k transparentom:
Nemohli by sa vymenene transparenty 1.generacie pouzit na zastavkach na informacie o CP (kedy pride ktora linka)? Napr. pri Leninovi by to mohli spravit.

Inak preco su tie transparenty oranzove? Nebola by napr. zelena kontrastnejsia?
Suradnice linky 1,2 som zameriaval ja. Pre ostatne zastavky to robila nejaka firma z BB. Poskytla SAD suradnice v inom formate(stupne, minuty), ako sme mali my (desatinne miesta). Museli sa prepocitavat vzorcom, mozno vznikla nejaka mensia odchylka tam. ,,Mozno,,.
Vypisy vnutorna tabula je chyba firmware, uz maju v BB novy program, treba ho tam nahrat.
Re #1002 Kami:
Reply on: Kami #1003:
situacia zacina byt neunosna aj podla poslancov. Hovori sa o krizovatke J. Krala - Tajovskeho a Kupelna - Tesco
Reply on: Vlado #998:
studenti nemozi byt dovod na svetelnu krizovatku. Ich hlavny prud ide medzi zastavkami a zarucene budu vzdy ignorovat prechod, ci semafory. co sa tyka odbocenia od plaze, tam je to na zvazenie. Podobne krizovatka J. Krala - Tajovskeho pri Bystricke. Zda sa, ze doprava v BB hustne stale viac a viac. Take zapchy na nabrezi nebyvali (aj doobeda).


All: kto bol vcera fotit nasho ciciacika ? Priznaj sa !
Reply on: nfc #999:
Dufam, ze ta nova verzia bude uz 1.7., resp. 1.9. ked sa v BB tradicne menia CP. Je dost liniek co rozdelenie potrebuju (o.i. 22, 34) a som presvedceny, ze budu pribudat.

Nevidim rozdiel medzi hlasenim v linke 1 a napriklad 22. Funguje to rovnako. Kazda zastavka v BB je presne zamerana GPS, takze nastavenie by nemal byt asi problem. Vcera som sa viezol 1506 (tam bol vymeneny predny transparent za 2. generaciu, plus vnutorny a hlasenie). Hlasilo v poriadku (len na Hustaku odhlasilo aj nasledujucu zastavku este pred zastavkou), ale vnutorny transparent ukazoval naopak - to bol smer Zel. stanica.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.