Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Petik: napajacia linka nemocnica - Podlavice by fakt nebola ziadne terno. Polovicu vykonov 34ky robia studenti. V pripade BBID (integrovanej dopravy) by pri nemocnici mohli mat konecnu niektore spoje z Kralik, Tajova, ...

Spickova elektrina sa riesi jednoducho - centralne sa vypina kurenie 😞 Nepoznam sadzby a podmienky pre napajanie trolejov, ale pri odbere z VN sa na sadzbe B12 dalo dost usetrit pri dobre dohodnutom mnozstve (2-tarif pre elektricke kurenie).

ad Presovsky cigani - to nie je o rasizme (europske naivky by si mozno mysleli nieco ine), ale skor o diskriminacii bielych. Keby mna vodic prichytil bez listka, dostanem bez vahania pokutu !
Ak vas este zaujimaju moje postrehy z BB ako obyvatela Presova, tak mam aj jeden velmi pozitivny dojem. Velmi sa mi pacila schema linkoveho vedenia + zakladne informacie o MHD na zastavkach. Ako keby kusok kultury MHD v Bystrici.
Majkl: Nic to nemeni na tom, ze CP su neprehladne. V BBDS si to asi neuvedomuju, ale aj prehladnost CP je sluzba cestujucemu. Jeden stlpec si moze dovolit Poprad, ale nie Bystrica.

Kami: Zaujimave vystvetlenie k tym "cudnym" intervalom. A to mam pochopit tak, ze keby mal vodic o 2 min. dlhsiu prestavku, tak ho okradam o vyplatu? Cas vyckavania sa nebodaj v BB neplati? Ja skor vnimam 17-18 min. a im podobne intervaly za pokus BBDS od seba odpudzovat cestujucich. Cestujuci kazdopadne radsej uvita 20 min. interval ako 17 minutovy. A ak v Bystrici nie su schopni vyjst cestujucemu v ustrety, tak by sa mali zamysliet pre koho vlastne tu dopravu robia. Lebo potom sa moze stat, ze nebudu mat pre koho.

Ad Presov: Trolejbusy c. 99 a 100 su bez GO a ziadnou GO ani neprejdu. Spickove vozidla prejdu len opravou vo vlastnych dielnach DPMP.
V zmysle VZN mesta Presov o mestskom prepr. poriadku ma vodic pravo kedykolvek komukolvek skontrolovat cestovny listok a zo zisteneho vyvadzat dosledky. Teda nejednalo sa o nic zvlastne.
Btw. Bystrica by si mohla od PO vziat priklad z viacerych veci

Petik: Pri navrhovani trolejbusovych liniek treba brat do uvahy vypocitavanie cien za spotrebu el. energie, ktora sa z podstatnej casti urcuje podla nameraneho maxima. Skratka a dobre, trolejbus musi priblizne po cely den rovnaky interval medzi spojmi. Ak napr. spicka velmi "vyskakuje nad sedlo", podnik na tom evidentne preraba.
Kami:
K nahradeniu linky 1 autobusmi v mojom navrhu...
Preferencia elektriny je sica pekna vec, ale je otazne, ci je ekonomickejsie obsluhovat cast mesta prazdnymi trolejbusmi (s lacnejsou prevadzkou) alebo vyuzitymi autobusovymi linkami.
V Bratislave tiez nocne linky obsluhuju takmer vyhradne autobusy.
Alternativou by bola jedine "napajacia" linka Nemocnica-Podlavice, co sa mi vsak nezda prilis rozumne.

Co sa tyka tych kratkych liniek (Senica/Salkova), to som si neuvedomil, ze to je tak blizko. Moj navrh teda upravujem tak, aby niektore spoje linky 75 zachadzali az na Balaze.
Ad Presov: 15Tr c. 99 a 100 este nepresli generalnou opravou. V prevadzke su (ostatne ako cely rad 15Tr ev.c. 92-113) od roku 1991. Tolko rokov bez GO vydrzali len preto, ze v prvych rokoch ich kariery (cca do roku 1997) boli nasadzovane na spickove poradia liniek.

Vyhadzovanie cigancat bez platnych dokladov je v Presove narodnym sportom vodicov MHD. (V MHD sa kradne, preto - pri vsetkej politickej korektnosti a ne-rasizmu - kazdy vodic hned zastriha usami, ked vidi tlupu cigancat.) Pokial maju listky, sofer sa ospravedlni a cestuje sa dalej.
Majkl: tiez som si to pomyslel. Ludia vravia, ze stare elektricky boli vacsie. Tiez neviem ako sa budu v zime stverat do kopca ked teraz mali problem sa pohnut na vlhkych kolajniciach - kolesa presmykovali do rychlosti cca 20 kmh.

Petik: tvoj navrh som si vytlacil nech mam viac casu si ho pozriet.
Su tam veci ktore by sa mohli teoreticky zaviest aj zajtra: cakajuce spoje (vsak nie su casove listky), prekladanie liniek do Nemiec, Senice a Salkovej/Molce
Tie kratke linky si spravil hlavne z liniek co casto koncia pri VUBke (33, 53). Podmienkou pre zavedenie liniek 64, 73 - 76 by bolo tarifne zvyhodnenie prestupu cez vikend a tiez prechody vozidiel medzi linkami tak aby jedno vozidlo nemalo viac ako 2 kratke linky. Do tohto systemu by sa musela zapojit aj linka 61.
Linka 100 by v sucasnosti mala problemy s trasou okolo Uhliska, po kupe SORu sa v pohode vmesti do 30 min (vecer a cez vikend). Este jeden detail, Viestova ako konecna by sa musela niecim nahradit nech ma vodic aspon jednu konecnu bez cestujucich.
Linka 62 nemoze nahradit trolejbusovu linku 1 na vacsine trasy - preferencia elektriny.
Este nieco na zaver. Prekladanie liniek 33, 53 a 56 neexistuje preto, ze treba vozit robotnikov na smenu v jednom case! To je taky problem odviest robotnikov, dat vodicom prestavku a zvysok dna jazdit ako sa na MHD patri ?!
BBDS nakupuje primestske Karosy priamo od Karosy s.r.o. - 29 kusov po 5,667 mil. Sk s DPH. Akurat neviem ci to nakupuju len pre seba, alebo aj pre inych ako som pocul.
Kami: ved tie elektricky su stavane na Svajciarske zeleznice - a tam cestujuci zrejme nestoja 🙂
Majkl: vsimol.

Pobehal som si MHD v Poprade, Tatrach aj Presove.
O TEZ sa uz popisalo dost tak pridam len dva postrehy. V Tatranskej Lomnici a Starom Smokovci si z meskania nic nerobili, kludne odisli aj 5 min neskor. Elektricky su to pekne, ale ak sa naplnia stojacimi ludmi, je problem sa niecoho chytit.

Popradske CP maju tiez plne SADkarsky system, len poznamky sa obmedzuju na urcenie dna (x, a, ...). Ich Karosy maju zaujimave GO - predna maska z LC 9x6 a zadna maska z 950.

Presov je iny. Dost casto som videl ze vozidlo malo vpredu ine cislo ako na bokoch (to ked pokracoval na inej linke), poznamok o zachadzkach je dost. Zaujala ma zadna maska jedneho TAM po GO, po dlhom case som sa odviezol v nefalsovanej Karose B731.
V Ikaruse som mal zaujimavy zazitok. Na zastavke Trojica prisiel dozadu pan vo veste Dopravneho podniku. Prisiel k ciganom co sedeli oproti mne a poziadal ich o cestovne listky. Chvilu vahali tak ich vyhodil. V tej chvili vybehli aj ine cigancata 🙂 Vodic spokojne odkracal do kabiny a pokracoval.
Technicky stav vozidiel je dobry, niektore 15Tr su uz trocha "fujkave" (ec. 99 a 100) aj ked zdaleka nie tak ako v BB.
co sa tyka meskania, extremne su linky 25, ci 34. Inak sa zvyknu vmestit do 10 min. Pockajte az zavedu GPS vo vsetkych vozidlach. Potom si nebudu moct dovolit ist skor. Meskanie 28 min (miesto 5.32 6.00) sa mi nezda, to musel spoj vynechat.

Imi: co myslis pod starymi Karosami ? Z kratkych su najhorsie BCA 1220, BCA 2128 a BB 093AG, klbove BCA 0532 a 0559 zas jazdia uz 10 rokov bez GO. Ostatne su zatial OK, este par rokov si pojazdia. Defekt mozes dostat na hocicom, mozno je to tym, ze niekedy daju na MHD pneumatiku s ktorou sa uz boja jazdit SADkari.
Cav cav
Minuly tyzden som bol v Bystrici. A tie odchody ma tiez pekne srali. Mna teda hlavne predcasne, ja sa nikam neponahlam. Ked meska, to sa da pochopit - niekde uviazol povedzme. Ale ked ide skor, to len nasere!

Prave mam tuto stranku spustenu v Linuxe. Vyzera divne:) Ale celkom mila zmena:)
Juraj ma prvdu, pre tie busi meskaju, vsde inde po slovensku chodia s meskanim +- 1min, ale v bb to je +- 20min. raz tu bol kamarat a tiez sa mu to nepacilo a nieje s tym spokojny. Dalo by sa s tym daco udelat?
Mal by som dotaz k premavaniu linky 25 v rannych hodinach. meskaju 20min a ma ist 5.32 a chodi 6.00 berte to tak ze aj my sme pracujuci ludia a musime byt v praci ale to nejde furt meskat
Imi: neboj sa, snád ešte do konca roka dojde pár nových vozov 🙂
Danny: menili sa aj nejaké odchody v opačnom smere, aspon sa mi tak vidí.

Kami: hehe, aj mna tie vitríny potešili. Inak, vedel si, že 1501 má iné sedadlá, ako ostatné trolejbusy?

Teraz som bol v Trenčíne (dovolím si tvrdiť, že sa s BB nemôže porovnávať), ale majú tam v cestovných poriadkoch zakomponovaných oveľa menej poznámok, ako v BB...
Danny: Hehe, to je v BA bezne. U nas sa dokonca oficialne meni cestovny poriadok, aj ked v nom nic nemeni 🙂
Dlho som tu asi nic nenapisal, ale po dnesnom rane som musel sem prist a podelit sa zo zazitkami so starymi karosami.Tak krasny defekt som este v zivote nevidel aky bol rano.Cestujem tradicnou 90 zo Sasovej 6,30 odchod a pri starom TESCU baaaaaaaac.Potreboval som sa dostat na Zvolensku cestu.Cize ranna pesia prechadzka.To uz nemozu tie stare Karosy zahodit niekam do srotu?Furt to vrzga, koleso akoby kazdu chvilu islo vypadnut.Ked si platime za cestovne tak aspon keby to cestovanie stalo za to.
No asi tak vsetko pre dnesok.Asi sa sem budem vracat castejsie a podelim sa s Vami o zazitky.
Majte sa Imi
Caute páni! S trolejmi nepocitajte, vystavba do Sasovej v asi 1996-tom by stala zhruba 350 melonov, no a dnes to radsej ani neskusajte tipovat, ved kolko len stoji novy trolejbus: 12,ci 14 melonov?!
Mam pre vas fakt pikosku:
viete v com spocivala zmena CP LINKY 24 k 1.10. 2002? je to fakt zavratna zmena: az jeden spoj, asi o 21:45 od Slovenky ide o 4 min. skor !!! Asi fakt nemaju co robit, ti blbeckovia! Ja som inu zmenu nevidel, ak ano tak sa ospravedlnujem, ale asi tazko.
Hlavne ze takymi kravinami oblepili cele mesto, akoby to nemohli zakazdym zvyraznit, ci podciarknut ci co. Ako nadherne vyhadzuju prachy von oknom!!!
este nieco, na vsetkych predajnych miestach a vo vitrinach pristreskov je nova mapa siete MHD a prehladne informacie pre cestujucich spracovane naozaj dobre.
Vladimir: neviem, ci ta to uspokoji ale pokusim sa ti osvetlit, preco je to tak.
zastavkove CP: boli kratke obdobia ked sa oddelil vikend a tyzden - tykalo sa to vacsich liniek a pri 34 zas oddelili prazdniny a skol. rok. Ale - bolo to na samostatnom papieri. Naopak, bystricania maju problem s oddelenym CP, na Okruznej nejaka dobra dusa vylepila CP z imhd a pre istotu tam niekto pripisal co je X, C, A, W. Len ako perlicku uvadzam, ze pri lepeni CP linky 24 od 1.10. tam vylepovaci nechali CP z imhd oboch liniek - 24 aj 53. 🙂
18 min interval - pred prazdninami tam bol interval 17 min co zabezpecovali 4 vozy, dve smeny solo, dve smeny klbove. Teoreticky sa to dalo skratit na 15 min ale ... Od 1.7. jazdia pri 18 min intervale 3 vozy, vzdy solo.
Pred tym to bolo 17 min jazda, 6 min oddych, 17 min jazda, 11 min oddych. Teraz sa predlzili prestavky a perfektne to vychadza na bezpecnostnu prestavku (12 + 18 min = 30 min BP). Dieru rano a vecer vyplna zalozak.
20 min interval by znamenal o 2+2 min dlhsiu prestavku a teda nizsi vykon pre vodica.
Toto nie je ospravedlnenie intervalu, len vysvetlenie preco. 30 min BP je zaroven prestavka na obed, pripadna druha BP sa vacsinou rozklada.

Rad si pozriem aj ine postrehy, ja sa naopak chystam do Presova, tak budem porovnavat.

PS: teraz sedim v Ruzomberku a tu maju CP lepene na 1 papier 3 CP, system je uplne SADkarsky, kazdy spoj ma inu poznamku. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.