Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mat3j #1596:
Ak Ťa to zaujíma, pre ilustráciu si môžeš na adrese http://www.dpmp.sk/cenn_rek_sl.htm prečítať ceny reklamných služieb prešovského DP. Čo z toho je zisk a čo náklady na realizáciu reklamy netuším.
Pozrel som si www stránku SAD Prievidza (www.sadpd.sk) a musím s potešením konštatovať, že intervalová doprava stále funguje. Doslova potecha je nájsť linku so sedlovým intervalom 15 min.

Inak mimochodom, vedeli ste, že od augusta 2003 bola v Piešťanoch zavedená komplexná reorganizácia MHD? Počet liniek sa znížil, miesto účelových CP sa zaviedli pravidelné intervaly, znížil sa počet zastávok. Postupne strácam odpor k značke SAD ako takej a začínam presadzovať názor, že všetko je o ľuďoch. Keď sa chce, aj v menšom meste môže byť prehľadná, frekventovaná doprava na vysokej úrovni.
Nedá mi nespomenúť SAD Žilina, tkroá zabezpečuje MHD v Martine (jediná SAD-ka, ktorá mestským autobusom prideľuje vlastné evidenčné čísla, linky označuje podľa oblastného číslovania, ktoré mala skôr ako BA atď.)
Aké príjemné je písať o dobrých veciach 🙂
Aky maju dp zisky z CVR??? Inak mne osobne sa CVR nepaci na ziadnom voze ale co uz.
Aky maju dp zisky z CVR. Inak mne osobne sa CVR nepaci na ziadnom voze ale co uz.
Reply on: Danny #1592:
Samozrejme Prievidza už dávno trolejbusy plánovala. Ale nepochyboval som o tom, že to plánovanie s rokom 1989 skončilo.
Informáciou, že s trolejbusmi v Prievidzi stále počítajú si ma doslova dopravne vzrušil, už dávno sa mi pri nejakej informácii doslova zovrel hrduník a zrýchlil tep. To je úžasné. O MHD v Prievidzi som mal vždy vysokú mienku, teraz si ju len u mňa vylepšili. Opäť sa tam musím ísť pozrieť. Inak do PD by sa trolejbusy náramne hodili. Keď som tam v roku 1997 bol, šokovali ma pravidelné intervaly na linkách (napr. 10 min. v špičke, 20 v sedle), nesmierne frekventovaná doprava - vzhľadom na veľkosť mesta (spolu s Bojnicami 59 000 obyv.) , displeje na komplet všetkých vozidlách, CVR a pod.
Danny: uplne vazne, cenovy vymer OU znie na maximalnu cenu 14Sk. Aj zvysenie na 12 znamenalo totalny prepad trzieb na par mesiacov, preto sa nik neodvazi to zopakovat.
Je paradox ze po prazdninach sa ludia postupne vratili. L26 je v spicke akurat na klbaky, L22 je zaplnena kopcom. Dokonca aj na L32 sa ludia naucili.

S tou Prievidzou si to neviem predstavit.
Noooo, vcera sa to pekne rozbehlo! 🙂 Kazdy prispel svojou troskou so mlejna. Tak aj ja. Tych Ikarusov uz fakt chodi malo, ale stale chodia, napr. v smere liniek 24, 25,90,91 denne cca 2 (alebo az 3) viac ani nie. A jazda Ikarusom a Karosou- vsak to je jak Trabantom a Peugeotom! Odporucal by som tomu blavackemu vtipalkovi nech sa tymi (starymi) Ikarusmi castejsie prevezie a hned sa zobudi. Ja som velmi spokojny s novymi Karosami, len vodici by mohli chodit rychlejsie 🙂 Dokonca aj hlasenie zastavok uz funguje spravne.

2. Este mala zaujimavost. Cca pred mesiacom som pocul asi na Exprese, ze v Prievidzi chcu postaviit trolejbusy. Cosi hovorili s grantom z EU. Otazne je ci by ho ale dostali. Investicia v hodnote 1 miliardy!

3. RE Petik- CENA LISTKA 14 Sk ?! Su nenazrani jak svine! Uz je to na hranici uzernictva! A prachov sa im z toho sype a chcu este viac hrabat!!! Mali by si najprv vo svojom chlieve urobit poriadok. Pochybujem ze by im okres. urad odsuhlasil taketo zvysenie, lebo ak ano, uz by sa platilo tych 14 Sk.
Vladimir: ano, presvedcili ste ma o opaku ako som si myslel. Dakujem 🙂
Reply on: Mat3j #1584:
Ja a ani nikto iný na tomto fóre nie sme deti v materskej škôlke, ktoré "sa s Tebou nebudú hrať" kým nepovieš, že majú pravdu. Len by sme možno uvítali, keby si si pri svojich prejavoch aspoň trochu pozisťoval a podľa možností aj vzal do úvahy FAKTY. Lebo inak je ťažká reč s človekom, ktorý bude oduševnene tvrdiť, že "Zem nie je guľatá" a nikto ho nepresvedčí o opaku.
Reply on: Petik #1588:
Ach, "rároha", aké pekné (stredo)slovenské slovo je to, hneď som trochu povzesený. Musím ešte častejšie zavítať na BB fórum 🙂
No to som si nemyslel ze tou poznamkou rozputam taku vasnivu diskusiu:) Ale ked som bol v BB, tak som videl len same Karosy 9xx a to nemaju ani v Prahe:)
Mal som na mysli vekovu strukturu. Ze by mohlo byt nizkopodlazakov viacej suhlasim, ale neznasam nepohodlne Agory.

Mat3j: Proti Ikarusom samozrejme nic nemam, minule som tu odporucal nostalgicku Ikarusovu linku. Len v BB maju povest starych raroh.:) To nebola kritika radu 400, ktory dobre poznam.
Pozeral niekto Regionalny dennik STV? Hovorilo sa o bystrickej MHD. H. Bauer (teraz namestnik) povedal ze v premavke je 9 Ikarusov, EMtesty davaju do novych vozov a GO. Vyznelo to ako by hlasili aj linky pre postihnutych a do centra. Tiez trolejbusy.
V nejakej z novych Karos predviedli hlasenie a vnutorny transparent. Bol tam nocak za zvodidlom (to mam aj ja), nejaku 941 na Starohorskej "nove stoja kym stare Ikarusy jazdia" okolo siel 086AI, dalsie Ikace boli na dvore.
Nepocul som co hovorili o redukcii "pri pravidelnej zmene CP".
Reply on: Mat3j #1584:
Ved si kludne urob rebricek, aky chces, ale tak, ze si najprv stanovis kriteria, podla ktorych budes posudzovat. Potom navstiv 5 slovenskych miest, kde maju aj elektricku trakciu MHD (Bratislava, Kosice, Presov, Zilina, Banska Bystrica) a porovnavaj.

Ked si das ako kriterium pocet NP vozidiel na 100 tisic obyvatelov, tak z toho od najlepsieho k najhorsiemu vyjde 1. Kosice (11), 2. Presov (3), 3. Banska Bystrica (2), 4. Bratislava (1) 5. Zilina (0).

Ak si das ako kriterium udrzbu vozov, tak od najlepsieho su to 1. PO, 2-3. BB/ZA, 4. KE, 5. BA.

Ak si das ako kriterium pocet Ikarusov 280, tak najviac ich je v BA (52), ostatne mesta si dohladaj 🙂

A tak dalej 🙂 Mozes si stanovit akekolvek kriterium a dopracovat sa skoro k akemukolvek vysledku, ale skoro vzdy ten vysledok bude pre Bratislavu vyznievat nepriaznivo 🙂
Mat3j nemozes povedat z voleja poradie bez urcenia kriteria. Pri vozidlach je to tak (nezabudaj na PO).

Jarry: zalezi od konkretneho vodica. Su taki co pockaju, taki co ani nahodou a nieco medzi nimi. Totiz viaceri, ak dobiehajuci spomali (vsak bus stoji), jednoducho zavru a odidu. Co ked si to rozmyslel, alebo zbadal cislo?
Dobre priznavam. Bratislava a kosice su onicom mesta. Najlepsie su zilina, bb.... To ste chceli pocut?! Ved uvidime v roku 2004. Koncim s touto temou.
Reply on: Vladimír #1581:
ad KE. No ved preto som tam dal "ibazeby.. ":) KE maju plno novych vozidiel, ale je tam taky extremny stav... na jednej linke ti moze prist bud krasny novy solaris, alebo smradlavy ikarus... a tych smradlavych ikarusov, a deravych starych karos tam je fakt dost...

Takze ono staci vytiahnut zadok z Bratislavy a pozriet sa aj do inych miest a potom zacat porovnavat... 😉
Zdravim, Banska Bystrica je velmi pekne mesto ale vodici autobusou a trolejbusou "cest vynimkam" su naozaj dr.... Tak stojim na zastavke, pride bus nastupim, to je este v pohode a zbadam mojum devenku ako bezi na bus. Sofr to vidi ako bezi, sa pozera nanu. som si pomyslel, ze pocka, ale dobehla na 10 metrov teh ch.. zavrel dvere a isiel prec. No co je toto za .... . si vychutnava alebo co??? Tak v com to je???? dakujem
Mat3j: Ty budeš asi nejaký srandovný človek - vtipálek 🙂 Že vraj kam sa hrabe 85 tisícová-Bystrica s dvoma NP busmi na 440-tisícovú Bratislavu so štyri NP vozidlami 🙂 🙂 🙂 Toto si hádam ani vážne myslieť nemohol.
Ďalší super vtip, že vraj tie a tie mestá takmer nič iné ako Karosy nemajú? A to Ti nenapadlo, že je to možno úmysel? Že unifikácia vozidlového parku znižuje prevádzkové náklady? A vôbec - viezol si sa nejakou prešovskou Karosou? Viezol si sa nejakou žilinskou Karosou? Viezol si sa nejakou bystrickou Karosou? Ak by sa bol viezol, vedel by si, že sa s bratislavskou nemôže ani porovnať! A odkedy vlastne sa kvalita vozidlového parku posudzuje podľa pestrosti typov?
Ako Ti už bolo vysvetlené, s výnimkou Trenčína, Trnavy a Žiliny má už každé krajské mesto v prevádzke nízkopodlažné autobusy. Takže tie bratislavské Ikarusy fakt žiadne terno nebudú. Okrem toho, v tých mestách, kde sa NP busy vyskytujú sú pravidelne vypravované na určité linky alebo vopred dohodnuté spoje. Toto sa vo svete nazýva garantovanou dopravou, takže cestujúci na vozíku vždy vie, kedy ten nízkopodlažák príde. A povedzže, na ktorýchžeto ktorých linkách sa pravidelne s garantovanými spojmi vyznačenými v cestovnom poriadku alebo inak verejnosti oznámenými spojmi jazdia bratislavské Ikarusy 412? Na žiadnych - človek odkázaný na vozík sa v BA okrem pár účelových spojov nedostane MHD-čkou nikam. V BB, PO a KE áno.
Čo sa týka Ikarusov 280, len vidieť aký máš prehľad. Žilina - ani jeden kus, Prešov a Bystrica - už len okrajové nasadenie. Naopak, v Košiciach sa to starými Ikarusmi len tak hemží, a Ty ich postavíš pred Bystricu.
A samotný rebrík v súťaži o najlepší vozidlový park? Bratislava a Košice na vrchole? To mi fakt vyráža dych. Košice ja osobne nazývam najdynamickejšie sa obnovujúcim vozidlovým parkom, ale na prvé, či druhé alebo aspoň tretie miesto by som sa ich neodvážil umiestniť. A Bratislava? Za posledných 5 rokov autobusový park obnovený pár Sormi....
Už končím, lebo to nedopadne dobre...
Reply on: Mat3j #1574:
a este nieco.. 280-tky uz najdes v pravidelnej premavke len v BA a KE, Zilina sa ich uz zbavila davno, v BB uz ich zevraj tiez nieje vidiet, a v PO sa sem-tam v rannej spicke este nejaky objavi, ale treba ich hladat.. zato mimo spicku na nieco ine ako B961 uz nenarazis...
Mat3j: aj mna si pobavil 🙂
BB ma Citybysy.

Zalezi od kriterii.
- vek autobusov BB
- podiel v zivotnosti BB
- stav bez ohladu na vek PO
- podiel NP KE
- podiel I4x5 BA 😉

Teraz som za 4 dni prejazdil 80 Sk tak mozem hodnotit stav K900. V nicom nezaostavaju za Ikacmi. Dokonca vodici neradi pustaju z ruk "stare dobre" LIAZy a do Cursorov sa nehrnu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.